Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
14 jun 2022 08:14
Onkruid71 schreef:
14 jun 2022 08:07
https://twitter.com/tjalcovrv/status/15 ... C4eSg&s=19

Wat een gebrek aan kennis van VWS, als je het document leest.
U verwijst naar Twitter, wat niet te lezen is als je daar geen account hebt, niet naar een document van VWS
Hier staat de brief.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... long-covid

En hier staat de tweet.
https://threadreaderapp.com/thread/1536 ... 15072.html

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens ernst kuipers, konden we gewoon de cijfers uit de uk hanteren, heeft hij dan wel goed door gerekend om hoeveel LC patiënten gaat, er wordt inderdaad elke keer maar over tienduizenden gepraat, maar dan is het toch iets meer.

https://threadreaderapp.com/thread/1536 ... 95360.html

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Meen je nu echt miljoenen in de UK? Waar haalt die vent zijn data?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

De registratie en de follow-up in het Verenigd Koninkrijk zijn goed. In het begin mocht het virus vrij rondgaan, waardoor een groter deel van de bevolking (in vergelijking met bijv. Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië) besmet is geraakt. Latere varianten hadden daardoor iets minder succes.

Volgens Wikipedia had het VK in 2020 67,2 inwoners.
3,1 procent is ruim 2 miljoen inwoners. Dat is een iets lager getal dan enkele maanden geleden rondging.

Voor Nederland komt 3,1 % neer op ongeveer een half miljoen mensen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
14 jun 2022 19:23
Meen je nu echt miljoenen in de UK? Waar haalt die vent zijn data?
Long covid patiënten worden in de UK wel geregistreerd in tegenstelling tot hier.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zat ff op het youtube kanaal te kijken over wat er allemaal bekend is over post covid. Het kanaal van SolveME. En als je kijkt wat er in Nederland voor onderzoeken naar zijn, op die van het bloed na dan, lijkt het zeker wel alsof er kennis te kort is in Nederland. Sws blijf ik er bij dat het geld wat de Nederlandse regering aan subsidies geeft voor onderzoeken, bij lange na niet genoeg is. En die pilot in Nijmegen is een goed iets, maar die andere mensen in de rest van het land dan? Hoe lang moeten die wachten?
Dat filmpje ging over Research, Policy and economic impact. Het waren er meerdere eigenlijk, maar toch.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Sinds Corona in ons leven is ben ik erg voorzichtig en heb alle prikken incl 2 boosters laten zetten ivm chronische ziekte. Helaas kun je het toch niet altijd voorkomen al heb ik dan 2,5 jaar geluk gehad. Maandag 13 juni rond 08.00 uur naar de afhaalautomaat van de apotheek (voor mijn herhaalrecept) die je met een code moet intoetsen op zo'n plastic voorblad. Terwijl ik altijd zo oplet denk ik er geen moment aan dat er geen desinfecterende fles staat om eerst even te ontsmetten, terwijl dit toch de plaats is waar vaak zieke mensen komen en je hoeft trouwens niet te weten dat je het onder de leden hebt als je wat komt afhalen. Wel bij thuiskomst gelijk handen gewassen en ben de dagen erna nergens meer geweest. Donderdag krijg ik erge keelpijn en hoofdpijn, maar 1e test negatief. Mijn dochter raadde me aan om 's avonds nog een keer te testen en die was positief en ook de bijna 39 graden koorts kwam erbij met pijn in de spieren enz. Een paar dagen flink ziek geweest en gisteren toen het weer wat beter ging ben ik me gaan afvragen waar dit vandaan was gekomen. Nergens geweest buiten de automaat. Vandaag heb ik de apotheek gevraagd of ze de buitenautomaat weleens desinfecteerden en dat deden ze af en toe. Ik snap dat ze er geen persoon de hele dag naast kunnen laten staan. Persoonlijk vind ik dan als dit net zoals bv bij een pakje ophalen bij een postagentschap waar alles gelijk wordt gedesinfecteerd na je bezoek, men de automaat niet moet gebruiken. Er werd ook nog gezegd dat mensen die Corona hebben niet bij de automaat moeten komen, maar als je dat nog niet weet en geen klachten hebt????? Ik schrijf dit gewoon om te waarschuwen en ik begrijp ook dat iedereen waarschijnlijk een keer aan de beurt zal komen. Ik zie gewoon dat alles veel losser is geworden, maar ik denk aan de mensen die een besmetting misschien niet te boven zullen komen ondanks vaccinatie.
Ik heb voorlopig de afhaalservice die loopt via de automaat afgezegd. Misschien zie ik het wel verkeerd, maar voorlopig ben ik doodziek doordat ik mijn medicijn ging afhalen bij een automaat die niet goed werd gedesinfecteerd.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de apotheek in zou moeten lopen, moet u de deur opendoen. Is de klink ontsmet? Staat u aan de balie, is die ontsmet? Krijgt u uw medicijnen aangereikt, zijn de handen van de assistente ontsmet?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Lady 1234 Het zijn schuifdeuren die hoef je niet aan te raken. Binnen is alles in orde en wordt alles ontsmet. Ik zie ze ook hun handen wassen dus daar ben ik wel gerust op. Buiten is een ander verhaal.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik vertel het alleen ter waarschuwing.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Misschien heb ik het zelf fout gedaan door geen ontsmettingsmiddel bij me te hebben, wat ik normaal wel heb.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik moet straks naar het ziekenhuis voor een consult en daar moet je je dan aanmelden via een scherm, waar je ook van alles moet aanklikken. Verleden week daar ook geweest om bloed te prikken.

Er staat echt niemand bij dat apparaat om de boel voortdurend te ontsmetten.

Lowieze
Berichten: 6536
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Persoonlijk vind ik dan als dit net zoals bv bij een pakje ophalen bij een postagentschap waar alles gelijk wordt gedesinfecteerd na je bezoek, men de automaat niet moet gebruiken.”

Ik zie dit hier helemaal niet meer gebeuren bij het postagentschap, ook niet bij andere zaken trouwens.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

In mijn beleving is het nu andersom en wordt niet alles meer standaard ontsmet ( of men moet dit vrijwillig doen ), maar is het aan de gebruiker/klant zelf om dingen te ontsmetten waar dit wenselijk is. Dus doekje en/of spuitbus mee en datgene wat je gaat aanraken zelf even ontsmetten als je dat graag hebt.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Angel1978 Helemaal mee eens en ga dit niet meer vergeten zolang we hier mee te maken hebben. Ik heb wat te gemakkelijk gedacht dat het de apotheek was en dus in orde. Niet goed gedacht van mij.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is mij niet duidelijk of die medicijn-automaat nu echt buiten zit of toch achter schuifdeuren.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Hij is echt buiten aan de zijkant van de apotheek,

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scontra »

jeanne-veghel schreef:
20 jun 2022 14:23
Hij is echt buiten aan de zijkant van de apotheek,
U verondersteld dat u de besmetting heeft opgelopen door het aanraken van de uitgifteautomaat bij de apotheek, maar is dat wel zo ?
Draagt u nog overal waar u naar binnen gaat, zoals een winkel, supermarkt en/of andere openbare gelegenheden een mondmasker en houdt u nog wel, zoveel als mogelijk, de geadviseerde afstand tot uw medemensen ?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik ben die maandagmorgen vroeg alleen naar de apotheek geweest en naar huis gegaan. Verder nergens geweest tot ik donderdagmorgen ziek werd.
Het weekend was ik ook thuis en ik ben alleen en geen bezoek gehad.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je kan ook tijdens de wandeling naar de apotheek door hoesten van iemand die langs je liep besmet zijn geraakt, al is dat dan toeval.

Gesloten