Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
01 jul 2022 10:49
Onkruid71 schreef:
30 jun 2022 23:34
Met de klachten die ik noemde wel ja, dus ik gaf gewoon antwoord.
Als je alles als long covid behandelt en dus niet kijkt naar wat iemand nog meer heeft verteken je in dit geval het complete beeld van wat er aan de hand is. Juist dat moet je niet willen en dat ddie onderzoekers dat ook niet meenemen is verrassend, maar wel verrassend de negatieve kant op.
Onkruid71 schreef:
30 jun 2022 23:39
Dan heeft de wetenschap en groot probleem en snap ik ook waarom ze vele ziektes niet kunnen oplossen. Geen nulpunten.
Dat staat er niet en is een grove misrepresentatie van de feiten.
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 04:06
Lowieze schreef:
30 jun 2022 23:12


Ik snap hier niets van. Het gaat helemaal niet over PEM.
PEM hoort will degelijk bij long covid patiënten, dat was vorig jaar al bekend.
Ah, ik begin hem te snappen, geloof ik. PEM = long covid = PEM. Dat PEM niet exclusief voor long covid is, niks mee te maken, nee, we moeten en zullen het op long covid gooien.
Volgens mij snap je nog steeds niet wat PEM, mensen met zware long covid hebben het.
Niks PEM is long covid, maar zoals ik al eerder aangaf, verdiep je er eens in. Blijkbaar heb je geen idee wat dat is.
Als ze eerst willen uitzoeken tot in details waar het allemaal door komt, dan zal het zeer lang duren voor er behandelingen zijn. Daarom zei ik dat oorzaken nu niet echt van belang zijn.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Daarom zei ik dat oorzaken nu niet echt van belang zijn.”

Gelukkig denken de deskundigen daar anders over.

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 10:59
kuklos schreef:
01 jul 2022 10:49
Onkruid71 schreef:
30 jun 2022 23:34
Met de klachten die ik noemde wel ja, dus ik gaf gewoon antwoord.
Als je alles als long covid behandelt en dus niet kijkt naar wat iemand nog meer heeft verteken je in dit geval het complete beeld van wat er aan de hand is. Juist dat moet je niet willen en dat ddie onderzoekers dat ook niet meenemen is verrassend, maar wel verrassend de negatieve kant op.
Onkruid71 schreef:
30 jun 2022 23:39
Dan heeft de wetenschap en groot probleem en snap ik ook waarom ze vele ziektes niet kunnen oplossen. Geen nulpunten.
Dat staat er niet en is een grove misrepresentatie van de feiten.
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 04:06


PEM hoort will degelijk bij long covid patiënten, dat was vorig jaar al bekend.
Ah, ik begin hem te snappen, geloof ik. PEM = long covid = PEM. Dat PEM niet exclusief voor long covid is, niks mee te maken, nee, we moeten en zullen het op long covid gooien.
Volgens mij snap je nog steeds niet wat PEM, mensen met zware long covid hebben het.
Niks PEM is long covid, maar zoals ik al eerder aangaf, verdiep je er eens in. Blijkbaar heb je geen idee wat dat is.
Dan ga je het voor de zoveelste keer wéér hebben over mij, over wat ik wel of niet zou weten, terwijl wat ik wel of niet weet er totaal niet staat. Wat er wel staat is dat ik concludeer dat jij blijk zegt PEM = long covid = PEM = long covid = PEM = long covid.
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 10:59
Als ze eerst willen uitzoeken tot in details waar het allemaal door komt, dan zal het zeer lang duren voor er behandelingen zijn. Daarom zei ik dat oorzaken nu niet echt van belang zijn.
Als jij alle PEM direct als long covid wil beschouwen en de long covid behandeling voor elk PEM geval wil toepassen dan sla je dus gigantisch, maar dan ook echt gigantisch de plank mis. Jij zegt hier dat als er nu iemand met PEM bij de dokter komt deze direct uit zijn boekje met behandelmethodes de long covid pagina moet zoeken, en die gaan toepassen. NIks mee te maken wat er precies aan de hand is, want we hebben PEM ontdekt, dus moet het altijd en in alle gevallen automatisch long covid zijn.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee dat zeg ik niet, wat ik zeg als ze daar alvast een behandelmethode zoeken, dan heb je volgens mij al een halve slag gewonnen.
PEM is geen long covid, het is een symptoom bij de ergere gevallen.
Wat doet PEM, als je dat eerst uitzoekt, dan snap je het misschien, wat hebben we voor genezing altijd nodig?

Of gaan we gewoon 20, 30 jaar wachten tot we alles gorgelen hebben hoe het precies zit en dan pas een behandeling zoeken?
Of misschien wel cognetieve gedrags therapie of zo.

FF ter info PEM is er al langer als 3 jaar.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Onkruid71
Ik lees op de me-cvsvereniging o.a. het volgende:
“ Mensen met Long COVID zullen profiteren van de jarenlange studies naar ME/cvs, en mensen met ME/cvs zullen profiteren van de enorme financiële middelen die in Long COVID worden gestoken.”

Dat klinkt toch heel wat positiever dan wat u steeds maar weer herhaalt..

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
01 jul 2022 11:42
@Onkruid71
Ik lees op de me-cvsvereniging o.a. het volgende:
“ Mensen met Long COVID zullen profiteren van de jarenlange studies naar ME/cvs, en mensen met ME/cvs zullen profiteren van de enorme financiële middelen die in Long COVID worden gestoken.”

Dat klinkt toch heel wat positiever dan wat u steeds maar weer herhaalt..
Dat klopt, die kennis is ook nodig. Maar ook ME/CVS is niet opgelost. Het is goed dat ze de kennis delen die er al is. maar dat zijn we er dus nog niet mee.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:45

Dat klopt, die kennis is ook nodig. Maar ook ME/CVS is niet opgelost. Het is goed dat ze de kennis delen die er al is. maar dat zijn we er dus nog niet mee.
Als dokters alle ziektes konden oplossen… U weet toch zelf ook wel dat u niet realistisch bezig bent?

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:45
Maar ook ME/CVS is niet opgelost.
We leven nu eenmaal niet in de Star Trek wereld waarin 50 nadat de Vulcans op aarde zijn geland alle ziektes genezen zijn. Niet alles is te genezen. Nog niet helaas. Was dat maar wel zo.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
01 jul 2022 11:49
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:45

Dat klopt, die kennis is ook nodig. Maar ook ME/CVS is niet opgelost. Het is goed dat ze de kennis delen die er al is. maar dat zijn we er dus nog niet mee.
Als dokters alle ziektes konden oplossen… U weet toch zelf ook wel dat u niet realistisch bezig bent?
Wat is er voor onderzoeken nodig? Geld, nu Amerika bijvoorbeeld een hoop geld uit trekt, dan bied dat perspectieven.

DE mensheid is nog lang niet intelligent genoeg om alles op te lossen of te snappen. Dat weet ik al zo lang.

Maar hier gaat het om over perspectieven bieden. Zonder perspectief is het leven zeer zwaar.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
01 jul 2022 11:57
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:45
Maar ook ME/CVS is niet opgelost.
We leven nu eenmaal niet in de Star Trek wereld waarin 50 nadat de Vulcans op aarde zijn geland alle ziektes genezen zijn. Niet alles is te genezen. Nog niet helaas. Was dat maar wel zo.
Nee dat klopt, maar van het falen en dwalen wat daar gebeurde moet wel van geleerd worden.
En ik hoop dat ze dat nu geleerd hebben.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:59


Wat is er voor onderzoeken nodig? Geld, nu Amerika bijvoorbeeld een hoop geld uit trekt, dan bied dat perspectieven.

DE mensheid is nog lang niet intelligent genoeg om alles op te lossen of te snappen. Dat weet ik al zo lang.

Maar hier gaat het om over perspectieven bieden. Zonder perspectief is het leven zeer zwaar.
Weet u, een psycholoog heeft eens tegen mij gezegd: we kunnen mensen nog zoveel perspectieven bieden als we willen, ze volstoppen met medicijnen, als ze zelf niet willen meewerken, komen we nooit ergens. Als mensen graag in een hoekje willen zitten om het slachtoffer uit te hangen, dan kunnen ook wij niets bereiken.

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:59
Maar hier gaat het om over perspectieven bieden.
Hoe moet dat perspectief dan geboden worden?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
01 jul 2022 12:04
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:59


Wat is er voor onderzoeken nodig? Geld, nu Amerika bijvoorbeeld een hoop geld uit trekt, dan bied dat perspectieven.

DE mensheid is nog lang niet intelligent genoeg om alles op te lossen of te snappen. Dat weet ik al zo lang.

Maar hier gaat het om over perspectieven bieden. Zonder perspectief is het leven zeer zwaar.
Weet u, een psycholoog heeft eens tegen mij gezegd: we kunnen mensen nog zoveel perspectieven bieden als we willen, ze volstoppen met medicijnen, als ze zelf niet willen meewerken, komen we nooit ergens. Als mensen graag in een hoekje willen zitten om het slachtoffer uit te hangen, dan kunnen ook wij niets bereiken.
Volgens mij zitten veel mensen met long covid in zo'n hoekje.
Zijn dat diezelfde psychologen die jaren lang tegen ME patiënten gezegd hebben, het zit allemaal tussen je oren, je moet gewoon door zetten?
Nu wordt dat eindelijk afgeraden om door te zetten, maar te pacen.
Ze hebben niet altijd gelijk dus. Ook al proberen ze het nog steeds te halen met bijvoorbeeld CGT en ME. Om naar een voorbeeld te noemen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
01 jul 2022 12:05
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:59
Maar hier gaat het om over perspectieven bieden.
Hoe moet dat perspectief dan geboden worden?
Dat worden mensen dik voor betaald om dat uit te zoeken. Het enigste wat zei, wat mij het belangrijkste leuk om te behandelen is de vermoeidheid en PEM. Dat was mijn visie. Meer niet.

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 12:13
kuklos schreef:
01 jul 2022 12:05
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 11:59
Maar hier gaat het om over perspectieven bieden.
Hoe moet dat perspectief dan geboden worden?
Dat worden mensen dik voor betaald om dat uit te zoeken. Het enigste wat zei, wat mij het belangrijkste leuk om te behandelen is de vermoeidheid en PEM. Dat was mijn visie. Meer niet.
Nee, jij zegt dat het gaat om perspectieven bieden. Wat is precies perspectieven bieden? Als jij zegt dat het daarom gaat moet jij het ook invullen en niet reageren met dat mensen dik betaald worden om dat uit te zoeken.
Dus wat is precies "perspectieven bieden"?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
01 jul 2022 12:21
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 12:13
kuklos schreef:
01 jul 2022 12:05


Hoe moet dat perspectief dan geboden worden?
Dat worden mensen dik voor betaald om dat uit te zoeken. Het enigste wat zei, wat mij het belangrijkste leuk om te behandelen is de vermoeidheid en PEM. Dat was mijn visie. Meer niet.
Nee, jij zegt dat het gaat om perspectieven bieden. Wat is precies perspectieven bieden? Als jij zegt dat het daarom gaat moet jij het ook invullen en niet reageren met dat mensen dik betaald worden om dat uit te zoeken.
Dus wat is precies "perspectieven bieden"?
Ik moet helemaal niks.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Steeds opnieuw de verwarring omtrent de diagnoses :mrgreen:
-Pem-LongCovid-ME/CVS .

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
01 jul 2022 12:42
Steeds opnieuw de verwarring omtrent de diagnoses :mrgreen:
-Pem-LongCovid-ME/CVS .
Er is geen verwarring hoor

kuklos
Berichten: 9721
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 12:24
kuklos schreef:
01 jul 2022 12:21
Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 12:13


Dat worden mensen dik voor betaald om dat uit te zoeken. Het enigste wat zei, wat mij het belangrijkste leuk om te behandelen is de vermoeidheid en PEM. Dat was mijn visie. Meer niet.
Nee, jij zegt dat het gaat om perspectieven bieden. Wat is precies perspectieven bieden? Als jij zegt dat het daarom gaat moet jij het ook invullen en niet reageren met dat mensen dik betaald worden om dat uit te zoeken.
Dus wat is precies "perspectieven bieden"?
Ik moet helemaal niks.
Dus voor de zoveelste keer roep iets, maar zodra je er op aangesproken wordt geef je niet thuis.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
01 jul 2022 12:24
Ik moet helemaal niks.
Misschien "moet" je je wel degelijk iets: gewoon stoppen met die ME/PEM-discussie in het Corona-topic. De steeds terugkerende discussie is niet bepaald zinvol meer. Start gewoon een eigen topic erover, als je er zo graag over wilt blijven praten, maar doe dat dan in "je eigen plek". Dat vervuilt het de Corona-discussie niet langer. Dat er toevallig raakvlakken zijn, is niet bepaald een reden om een Corona-topic met deze discussie te blijven vervuilen.

Gesloten