Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

nu kunnen we die geveinsde belediging om op de 'Maurice' te spelen ook wel achterwege laten. Zoveel moeite heb je daar zelf ook niet mee.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
24 jan 2022 13:27
16again schreef:
24 jan 2022 13:09
Er bestaat juist een situatie dat het RIVM en OMT klakkeloos worden geloofd.
Het is niet zo vreemd dat het OMT en RIVM worden geloofd. Daar zitten medici en e=medische wetenschappers.
16again schreef:
24 jan 2022 13:09
In plaats van op de man (=Maurice) spelen , .......
Heel fijn dat je laat zien mijn bericht niet te snappen. Ik beklaag me erover dat Jose2501 elke keer weer Maurice aanhaalt. Elke. Keer weer.
En dat elk bericht van deze man hier gepost wordt.
En dan ook nog eens melden dat "En hem al tijdje volgend is daar geen speld tussen te krijgen naar mijn mening." terwijl in het hele artikel het enige aan onderbouwing notabene cijfers van het RIVM zelf zijn ( die volgens deze zelfde Maurice geen data delen ). Maar waar zijn de gegevens die Maurice gebruikt? Waar zijn de modellen en waar is de 'open data' of enige andere onderbouwing?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
24 jan 2022 13:27
16again schreef:
24 jan 2022 13:09
Er bestaat juist een situatie dat het RIVM en OMT klakkeloos worden geloofd.
Het is niet zo vreemd dat het OMT en RIVM worden geloofd. Daar zitten medici en e=medische wetenschappers.
Dat was ook mijn insteek.
Maar geregeld de plank misslaan doet me toch sterk twijfelen hoe capabel daar men nu werkelijk is.
Een werkeloze opinipeiler op zijn zolderkamer struint internationale media af, en heeft geregeld een betere kijk

kuklos schreef:
24 jan 2022 13:27
Heel fijn dat je laat zien mijn bericht niet te snappen. Ik beklaag me erover dat Jose2501 elke keer weer Maurice aanhaalt. Elke. Keer weer.
En dat elk bericht van deze man hier gepost wordt.
Als het on-topic is, zie ik geen reden om niet naar Maurice te linken. Wil je het niet lezen, dan lees je het niet.
En blijkbaar bezoek je de Maurice site niet, anders zie je gewoon dat je statement onjuist is: Niet elk Maurice bericht wordt hier gepost.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
24 jan 2022 13:53
In België is al half jaar geen lockdown meer en toch zijn daar de cijfers gelijk aan Nederland wat betreft besmettingen en ziekenhuisbezetting.
https://ourworldindata.org/grapher/curr ... UT~BEL~NLD

Onzin José!
Bijlagen
snip_20220124135757.png
(136.49 KiB) 127 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2022 13:36
Besef dat die hele lange termijn strekking juist gefundeerd is op die zin!
Als de verhouding IC-opnames/besmettingen inderdaad nog zo was als bij eerdere varianten, dan zag het verhaal van deze WHO medewerker er compleet anders uit.
Dat doet niets af aan het feit dat jij er een onjuiste tegenstelling uit probeert te destilleren, terwijl beide artikelen helemaal niet strijdig zijn.
16again schreef:
24 jan 2022 13:36
Makkelijk praten overigens: jij bent voor je broodwinning niet afhankelijk van wie er aan de knoppen zit.
Wat een aannames. Totaal irrelevant ook. En uit de mond van iemand die het steeds opzichtig heeft over "niet op de man..." nogal hypocriet ook.
Jose2501 schreef:
24 jan 2022 13:53
@moneyman jij mist dat wat @16again hier citeert: RIVM baseerde hun modellen nog steeds op de Delta variant die veel ziek makende was dan omicron
Dat mis ik uiteraard niet. Ik wijs slechts op een ander evident onjuist aspect uit de reactie. En dát mis jij dan weer.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jan 2022 13:59
Jose2501 schreef:
24 jan 2022 13:53
In België is al half jaar geen lockdown meer en toch zijn daar de cijfers gelijk aan Nederland wat betreft besmettingen en ziekenhuisbezetting.
https://ourworldindata.org/grapher/curr ... UT~BEL~NLD

Onzin José!
Pas de laatste dagen is er een kentering. Zeker tot een week terug, zie ik een identiek verloop van de grafiek. En dat was ook de periode dat vergelijking gemaakt werd.
Wat is de oorzaak van snelle stijging in Belgie?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... niet-mecvs

Dat is dus met patiënten met PEM waarbij met bewegen eigenlijk slecht is.
Als men up2 date was geweest hadden patiënten dit bespaard kunnen blijven.
Er is afgelopen jaar genoeg op gewezen in Groot Brittannië. Bijna rechtzaken hierover.
Maar in ieder geval blij dat ze het nu wel weten.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jan 2022 14:32
angel1978 schreef:
24 jan 2022 13:59
Jose2501 schreef:
24 jan 2022 13:53
In België is al half jaar geen lockdown meer en toch zijn daar de cijfers gelijk aan Nederland wat betreft besmettingen en ziekenhuisbezetting.
https://ourworldindata.org/grapher/curr ... UT~BEL~NLD

Onzin José!
Pas de laatste dagen is er een kentering. Zeker tot een week terug, zie ik een identiek verloop van de grafiek. En dat was ook de periode dat vergelijking gemaakt werd.
Wat is de oorzaak van snelle stijging in Belgie?
Het dal van de grafiek van Belgie ligt op 1 januari, daarna is er alleen maar een stijging te zien terwijl die bij ons alleen maar daalt.
Oorzaak? Omikron
Verschil met ons? Lockdown

Precies dus ook hetgeen het OMT hier dus even af wil wachten voordat de maatregelen helemaal los worden gelaten. Met een dergelijke sterke stijging van het aantal ziekenhuispatienten zouden we als we heel hoog als basis zouden beginnen vrij snel op code zwart uit komen. Dus eerst flink laten dalen zodat je daarna een evt. stijging op kunt vangen.
In UK is het maar net goed gegaan en lijken ze nu de piek gehad te hebben.. Maar dat is wel een flinke gok geweest en ook echt maar NET goed gegaan.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 14:02
Dat doet niets af aan het feit dat jij er een onjuiste tegenstelling uit probeert te destilleren, terwijl beide artikelen helemaal niet strijdig zijn.
Dat worden we niet eens
Moneyman schreef:
24 jan 2022 14:02
16again schreef:
24 jan 2022 13:36
Makkelijk praten overigens: jij bent voor je broodwinning niet afhankelijk van wie er aan de knoppen zit.
Wat een aannames. Totaal irrelevant ook. En uit de mond van iemand die het steeds opzichtig heeft over "niet op de man..." nogal hypocriet ook.
Je begint zelf over aan knoppen zitten. Even irrelevant. En wie kaatst...
Mijn opmerking over op de man spelen bij Maurice betreft natuurlijk dat men hier weigert inhoudelijk te reageren op zijn content.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2022 14:57
Je begint zelf over aan knoppen zitten. Even irrelevant. En wie kaatst...
Het cruciale verschil is natuurlijk dat ik me baseer op wat jij hier daadwerkelijk schrijft, terwijl jij je daarentegen baseert op aannames over mij.

Maar goed, over één ding zijn we het eens:
16again schreef:
24 jan 2022 14:57
Dat worden we niet eens

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... oc4ASfcSCA

Nou dat verrekte mondkapje er nog af en coronapas , en het lijkt weer een beetje op normaal....al is 22.00 uur nog te vroeg.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jan 2022 14:43
Het dal van de grafiek van Belgie ligt op 1 januari, daarna is er alleen maar een stijging te zien terwijl die bij ons alleen maar daalt.
Oorzaak? Omikron
Verschil met ons? Lockdown

Precies dus ook hetgeen het OMT hier dus even af wil wachten voordat de maatregelen helemaal los worden gelaten. Met een dergelijke sterke stijging van het aantal ziekenhuispatienten zouden we als we heel hoog als basis zouden beginnen vrij snel op code zwart uit komen. Dus eerst flink laten dalen zodat je daarna een evt. stijging op kunt vangen.
In UK is het maar net goed gegaan en lijken ze nu de piek gehad te hebben.. Maar dat is wel een flinke gok geweest en ook echt maar NET goed gegaan.
De IZ bezetting in Belgie, afgelopen week -11%, en alleen maar gedaald sinds de piek in december
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jan 2022 15:28
angel1978 schreef:
24 jan 2022 14:43
Het dal van de grafiek van Belgie ligt op 1 januari, daarna is er alleen maar een stijging te zien terwijl die bij ons alleen maar daalt.
Oorzaak? Omikron
Verschil met ons? Lockdown

Precies dus ook hetgeen het OMT hier dus even af wil wachten voordat de maatregelen helemaal los worden gelaten. Met een dergelijke sterke stijging van het aantal ziekenhuispatienten zouden we als we heel hoog als basis zouden beginnen vrij snel op code zwart uit komen. Dus eerst flink laten dalen zodat je daarna een evt. stijging op kunt vangen.
In UK is het maar net goed gegaan en lijken ze nu de piek gehad te hebben.. Maar dat is wel een flinke gok geweest en ook echt maar NET goed gegaan.
De IZ bezetting in Belgie, afgelopen week -11%, en alleen maar gedaald sinds de piek in december
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Hadden we het over IZ of IC bedden? Ging de grafiek daarover? Noemde José de IC?

Of Gooi je er maar weer eens iets nieuws in, omdat je niet wil toegeven dat het gewoon niet klopt wat je zegt?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2022 15:11
16again schreef:
24 jan 2022 14:57
Je begint zelf over aan knoppen zitten. Even irrelevant. En wie kaatst...
Het cruciale verschil is natuurlijk dat ik me baseer op wat jij hier daadwerkelijk schrijft, terwijl jij je daarentegen baseert op aannames over mij.
Geen aanname, ik reageer vooral op wat je schrijft, namelijk dat je blij bent dat ik niet aan de knoppen zit.
De werkeloze ZZP decorbouwer waar de bodem van de spaarpot bereikt is, had mij liever wel aan de knoppen gehad. Dat is een aanname , maar wat is er nu mis met een juiste aanname?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jan 2022 15:47
Hadden we het over IZ of IC bedden? Ging de grafiek daarover? Noemde José de IC?
Of Gooi je er maar weer eens iets nieuws in, omdat je niet wil toegeven dat het gewoon niet klopt wat je zegt?
IC bedden waren altijd het meest belangrijk.
In je grafiek van ziekenhuis bezetting ben ik niet blind voor de stijging.
Die echter niet te rijmen valt met de belgische IC bezetting.
Je juicht gelijk over lockdown effect hier, maar hoeveel van de ziekenhuisbezetting in belgie is DOOR ipv MET Corona?
Of misschien is reguliere zorg in Belgie opgeschaald, dan krijg je vanzelf meer mensen MET ipv DOOR corona in het ziekenhuis

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jan 2022 15:57
angel1978 schreef:
24 jan 2022 15:47
Hadden we het over IZ of IC bedden? Ging de grafiek daarover? Noemde José de IC?
Of Gooi je er maar weer eens iets nieuws in, omdat je niet wil toegeven dat het gewoon niet klopt wat je zegt?
IC bedden waren altijd het meest belangrijk.
In je grafiek van ziekenhuis bezetting ben ik niet blind voor de stijging.
Die echter niet te rijmen valt met de belgische IC bezetting.
Je juicht gelijk over lockdown effect hier, maar hoeveel van de ziekenhuisbezetting in belgie is DOOR ipv MET Corona?
Of misschien is reguliere zorg in Belgie opgeschaald, dan krijg je vanzelf meer mensen MET ipv DOOR corona in het ziekenhuis
En nog vier dingen erbij gehaald.
José noemde besmettingen en ziekenhuisbezetting en daar werd op gereageerd. Zo moeilijk om gewoon eens bij hetzelfde punt te blijven?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2022 15:51
Geen aanname, ik reageer vooral op wat je schrijft, namelijk dat je blij bent dat ik niet aan de knoppen zit. De werkeloze ZZP decorbouwer waar de bodem van de spaarpot bereikt is, had mij liever wel aan de knoppen gehad. Dat is een aanname , maar wat is er nu mis met een juiste aanname?
Onzin. Je schreef niet over een werkloze ZZP decorbouwer, je schreef over mij. En inderdaad: met een juiste aanname is (achteraf) niets mis. Alleen de jouwe is niet juist. Gewoon niet doen dus.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sjohie »

Grappig, bij de controlegroep, die dus een placebo kregen, meldden 1/3e van de mensen bijwerkingen, die in lijn waren met de bekende bijwerkingen bij vaccinatie....

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
24 jan 2022 16:01
16again schreef:
24 jan 2022 15:57
angel1978 schreef:
24 jan 2022 15:47
Hadden we het over IZ of IC bedden? Ging de grafiek daarover? Noemde José de IC?
Of Gooi je er maar weer eens iets nieuws in, omdat je niet wil toegeven dat het gewoon niet klopt wat je zegt?
IC bedden waren altijd het meest belangrijk.
In je grafiek van ziekenhuis bezetting ben ik niet blind voor de stijging.
Die echter niet te rijmen valt met de belgische IC bezetting.
Je juicht gelijk over lockdown effect hier, maar hoeveel van de ziekenhuisbezetting in belgie is DOOR ipv MET Corona?
Of misschien is reguliere zorg in Belgie opgeschaald, dan krijg je vanzelf meer mensen MET ipv DOOR corona in het ziekenhuis
En nog vier dingen erbij gehaald.
José noemde besmettingen en ziekenhuisbezetting en daar werd op gereageerd. Zo moeilijk om gewoon eens bij hetzelfde punt te blijven?
Het punt in deze is de corona situatie in Belgie. En die is breder dan het aantal ziekenhuisbedden. Blind staren naar 1 getal kan een situatie niet duiden.
Een interessante discussie gaat verder op deze vraag: Heb jij een verklaring waarom de Belgische ziekenhuizen vol lopen , en de ICs leeg?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jan 2022 16:15
Het punt in deze is de corona situatie in Belgie. En die is breder dan het aantal ziekenhuisbedden.
Nou begin eens bij het begin door José op dit te wijzen en ook op het feit dat ze het bij het verkeerde eind heeft.
Misschien kom je dan uiteindelijk ook wel op jouw punt.

Dit is het startpunt:
In België is al half jaar geen lockdown meer en toch zijn daar de cijfers gelijk aan Nederland wat betreft besmettingen en ziekenhuisbezetting.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 24 jan 2022 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten