Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tuurlijk, zelftest zijn niet meer nodig....jablan ziet het aan de ogen😁
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2022 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Aan de ogen zie je niet of iemand Corona heeft, wél kun je zien dat iemand niet fit is, snotterig , zeg maar ' grieperig ' is. Dan is een advies om even een test te doen een goed advies.
Je hebt met de werkvloer en de verantwoording daarover te maken.
Het is en blijft een advies natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een flauwe redenering. En lees die link van M. Nog maar eens door. En dan die terminologie, hoe voelen we ons vandaag, als een ouderwetse hoofdzuster.

U bent geen dokter. Waterige blik? Misschien een kater? En roddels en dat corona nog steeds rondgaat? Werkt u in een zwakzinnigen inrichting?

U gaat uw bevoegdheden daarmee ver te buiten.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
09 aug 2022 17:39
Waarom doet het toch zo lang met Long Covid allemaal.
Komt door de naam. Bij Short Covid gaat alles veel sneller.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
09 aug 2022 16:43
Hoe voelen we ons vandaag, meneer? En wat dacht u van een zelftest en een weekje thuis?
Niet goed, flinke kater omdat ik tot half 5 vanmorgen ben doorgegaan, door mijn drugsgebruik kon ik vervolgens ook niet slapen, dus kan het zijn dat ik inkak tijdens het werk. Maar inkakken is bijpakken, toch? En over die zelftesten, daar maak ik me niet zo druk om, doe ze ook nooit. Dat weekje betaald thuis zitten, dat klinkt dan weer wel lekker. Tot volgende week!

Edit: eerst had ik het woordje 'kl*te' als eerste woord in de reactie, maar dat werd verbasterd tot 'vervelend', iets wat niet echt passend was.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
09 aug 2022 19:42
Aan de ogen zie je niet of iemand Corona heeft, wél kun je zien dat iemand niet fit is, snotterig , zeg maar ' grieperig ' is. Dan is een advies om even een test te doen een goed advies.
Je hebt met de werkvloer en de verantwoording daarover te maken.
Het is en blijft een advies natuurlijk.
Ik heb geen werkgever en ben ook geen werkgever,dus voor mij speelt dit niet.
En je zou in sommige gevallen inderdaad aan iemand kunnen zien dat die persoon verkouden,grieperig is of misschien corona heeft.
Maar het gaat me toch wat ver om dat op de manier van Jablan te benaderen.
Hoewel ik natuurlijk de (werk) situatie bij Jablan niet kan beoordelen,dat voorop gesteld.
Toen ik enige tijd terug een griepje had(wat door een forumlid niet werd geloofd,maar dat terzijde) had ik wel een extra zakdoekje nodig en had ik vooral in de morgen wel wat waterige oogjes,maar kun je daaraan zien wat ik mankeer?
En geeft je dat als werkgever het recht om een test te eisen?
Ik heb mijn twijfels.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
09 aug 2022 22:26
moederslink schreef:
09 aug 2022 19:42
Dan is een advies om even een test te doen een goed advies.
En geeft je dat als werkgever het recht om een test te eisen ?
Er wordt niets geëist, er wordt een advies gegeven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 aug 2022 10:29
er wordt een advies gegeven.
Dat advies wordt wel heeeeeeel dominant gegeven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
09 aug 2022 19:42
Aan de ogen zie je niet of iemand Corona heeft, wél kun je zien dat iemand niet fit is, snotterig , zeg maar ' grieperig ' is. Dan is een advies om even een test te doen een goed advies.
Je hebt met de werkvloer en de verantwoording daarover te maken.
Het is en blijft een advies natuurlijk.
Zo is het. En als ze geen test willen doen, dan doen ze het later op de dag wel, omdat ze zich dan echt niet lekker voelen.
Nijogeth schreef:
09 aug 2022 20:47
Niet goed, flinke kater omdat ik tot half 5 vanmorgen ben doorgegaan, door mijn drugsgebruik kon ik vervolgens ook niet slapen, dus kan het zijn dat ik inkak tijdens het werk. Maar inkakken is bijpakken, toch? En over die zelftesten, daar maak ik me niet zo druk om, doe ze ook nooit. Dat weekje betaald thuis zitten, dat klinkt dan weer wel lekker. Tot volgende week!
*lach* jij snapt hem.
En aardig dat je het andere drugsgebruik erbij betrekt, want deze benadering gebruik ik juist bij klanten-bedrijven, waar al een deel van het personeel de week begint met een verplichte drugstest.
Lady1234 schreef:
09 aug 2022 19:52
En dan die terminologie, hoe voelen we ons vandaag, als een ouderwetse hoofdzuster.
Nooit gehoord van ironie? Deze vraag werkt perfect om door het masker heen te prikken. Ook hier. :D

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Slechts bij een heel beperkt aantal beroepen, mag steekproefsgewijs op drugs getest worden.

En ik denk niet dat uw benadering daar op prijs gesteld wordt.

Maar goed, u geeft weer een draai aan uw verhaal.

joke.staal
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2019 16:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door joke.staal »

Volgens mij hadden dit soort dingen ook aan de eerste kamer vermeld worden omdat zei een controlerende functie naar het kabinet toe hebben.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
10 aug 2022 18:00
Slechts bij een heel beperkt aantal beroepen, mag steekproefsgewijs op drugs getest worden.

En ik denk niet dat uw benadering daar op prijs gesteld wordt.

Maar goed, u geeft weer een draai aan uw verhaal.
Alles om het eigen ongelijk maar niet toe te hoeven geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
10 aug 2022 18:39
Alles om het eigen ongelijk maar niet toe te hoeven geven.
Je bent weer aan het stoken, Angel. Hoe vaak heb je dit zinnetje al niet geschreven, iedere keer zonder onderbouwing of verdere uitleg?
Je doet het telkens, wanneer ik met iets onverwachts aankom en je laat daarmee zien, dat jouw wereld klein, heel erg klein is.
joke.staal schreef:
10 aug 2022 18:16
Volgens mij hadden dit soort dingen ook aan de eerste kamer vermeld worden omdat zei een controlerende functie naar het kabinet toe hebben.
Tweede Kamer controleert. Eerste Kamer is er primair om de kwaliteit van de wetgeving te toetsen.
Lady1234 schreef:
10 aug 2022 18:00
Slechts bij een heel beperkt aantal beroepen, mag steekproefsgewijs op drugs getest worden. En ik denk niet dat uw benadering daar op prijs gesteld wordt.
Maar goed, u geeft weer een draai aan uw verhaal.
Geen draai, eerder toelichting en niet 'mijn benadering' maar beleid op verzoek van de werkgever-klant.
Testen op drugs wordt ook gebruikt om mensen een kans te geven in dienst te blijven (hun inkomen, huis, relatie te behouden).

Mensen aanmoedigen een Covid-zelftest te doen is net zo toegestaan, want een advies van de overheid komt niet overal aan of wordt juist niet opgevolgd, omdat het van de overheid komt.

En nog steeds geldt: ongevaccineerden zijn steviger ziek na een besmetting met Sars-CoV2 en hebben meer hersteltijd nodig. Elk bedrijf, elke organisatie, die momenteel een 'hoog ziekteverzuim' meldt, heeft dit soort mensen in dienst.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

U schrijft dit.


En aardig dat je het andere drugsgebruik erbij betrekt, want deze benadering gebruik ik juist bij klanten-bedrijven, waar al een deel van het personeel de week begint met een verplichte drugstest
.”

En het is niet uw benadering, maar doet u dat op verzoek van de klant? U zou moeten weten dat u dan in overtreding bent, en ook die klant.

En dan die onzin:


Testen op drugs wordt ook gebruikt om mensen een kans te geven in dienst te blijven (hun inkomen, huis, relatie te behouden”


U werkt bij de reclassering? Volgens mij mogen zelfs die niet verplichten om te testen.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op verzoek van de werkgever testen op drugsgebruik? Dat gaat toch niet zo maar, als ik bv dit artikel lees. De AP heeft ook een duidelijk standpunt.

Als iemand van HR mij op een aanmatigend toontje zou vragen "hoe wij ons voelen" omdat hij "geen focus" in mijn ogen zag, zou ik heel duidelijk maken dat ik mij uitstekend voel en dat ik mij afvraag hoe het met hem gaat. Als hij mij een coronatest zou willen laten doen en de uitslag zou willen weten, dan zou ik hem misschien wel op staande voet ontslaan. Dat schijnt namelijk te kunnen, zo heb ik ooit op het forum gelezen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
10 aug 2022 20:44
En nog steeds geldt: ongevaccineerden zijn steviger ziek na een besmetting met Sars-CoV2 en hebben meer hersteltijd nodig.
Is dit wensdenken ergens op gebaseerd?
Ik heb al heel wat van dit soort redeneringen langs zien komen namelijk:
Als de cijfers terugliepen, dan kwam dat omdat we ons netjes aan de adviezen hielden, liepen de cijfers op, dan kwam dat omdat we ons er niet aanhielden.
Mensen die ondanks vaccinatie corona kregen , waren snel beter, dankzij die vaccinatie..... Als die vaccinatie echt hielp, dan was je immuun denk ik dan
Jablan schreef:
10 aug 2022 20:44
Elk bedrijf, elke organisatie, die momenteel een 'hoog ziekteverzuim' meldt, heeft dit soort mensen in dienst.
Vrijwel gelijktijdig met boosteren begon een tot op heden onverklaarde oversterfte. Die slachtoffers zijn niet meer in dienst

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En die vielen ook veelal in de categorie die niet echt veel risico liep om ernstig ziek van Covid te worden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is weer een interessant stuk, had dit niet verwacht 😁.
https://www.abc.net.au/news/2022-08-11/ ... /101318522

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kijk. Dat bewijst maar eens dat we dit onderzoek niet hier hoefden te doen en dus geen extra geld uit hoeven te geven.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 12:50
Kijk. Dat bewijst maar eens dat we dit onderzoek niet hier hoefden te doen en dus geen extra geld uit hoeven te geven.
Volgens mij, gekeken naar specifieke klachten die LC hadden, hadden ze beter gelijk dat naar kunnen kijken, maar dat is mijn mening 😁

Gesloten