Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
05 jul 2022 12:48
Wat een complete onzin weer, in 4 Corona topics, samen goed voor +10000 (!) Corona berichten, zijn er zo'n 10 van BL2..........
Juist... :lol: :mrgreen: :lol:

Dankzij de zoekfunctie is "meten is weten" heel eenvoudig: check :idea:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 jul 2022 16:05
Erthanax schreef:
05 jul 2022 13:27
Ik hoop dat de virologen gelijk krijgen die verwachtten en verwachten dat het virus na een aantal golven niet meer pandemisch is maar endemisch en beheersbaar. In die zin zou het dan vergelijkbaar worden met de griep.
En dat is inderdaad het sleutelwoord: vergelijkbaar met griep. Dat is iets heel anders dan "een gewone/uit de hand gelopen griep", zoals BL2 ten onrechte stelt.
Vergelijkbaar betekent "met weinig of geen verschil"

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 16:22
Vergelijkbaar betekent "met weinig of geen verschil"
Je trekt 'm dan weer lekker uit z'n verband. Lees nog eens wat Erthanax schreef en wat ik citeerde. Ik zal het nogmaals doen voor je:
...en verwachten dat het virus na een aantal golven niet meer pandemisch is maar endemisch en beheersbaar. In die zin zou het dan vergelijkbaar worden met de griep.
Hier staat alles behalve dat er geen verschil is - er staat wél dat er op onderdelen ("in die zin") een vergelijkbaarheid op kan treden. Dat is uiteraard iets heel anders dan "met weinig of geen verschil".

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
05 jul 2022 15:59
Overigens beheerst Corona mijn denken noch mijn leven. De echte focus ligt op dingen, die geen plek op dit forum verdienen.
Maar jablan, wel werkelijk elke dag één of meerdere berichten in dit Corona topic plaatsen. Hoeveel zijn het er, Moneyman :shock: ?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
05 jul 2022 16:30
scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 16:22
Vergelijkbaar betekent "met weinig of geen verschil"
Je trekt 'm dan weer lekker uit z'n verband. Lees nog eens wat Erthanax schreef en wat ik citeerde. Ik zal het nogmaals doen voor je:
...en verwachten dat het virus na een aantal golven niet meer pandemisch is maar endemisch en beheersbaar. In die zin zou het dan vergelijkbaar worden met de griep.
Hier staat alles behalve dat er geen verschil is - er staat wél dat er op onderdelen ("in die zin") een vergelijkbaarheid op kan treden. Dat is uiteraard iets heel anders dan "met weinig of geen verschil".
Ik zei alleen maar wat vergelijkbaar betekent,maar ik begrijp dat jou dat niet past in deze context :)

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 21:11
Ik zei alleen maar wat vergelijkbaar betekent,maar ik begrijp dat jou dat niet past in deze context :)
Dit niveau van “discussie” is echt té kinderachtig.
BL2 schreef:
05 jul 2022 20:59
Maar jablan, wel werkelijk elke dag één of meerdere berichten in dit Corona topic plaatsen. Hoeveel zijn het er, Moneyman :shock: ?
Je weet nu hoe je misslagen kunt voorkomen, dus: ga je gang :wink:

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien dan nog wat goed nieuws, dat bij omicron de kans op long covid of post covid of hoe je het noemen wil minder is.
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... nformation

Goed nieuws voor iedereen met PAIS (long-COVID, Q-koorts, Lyme en ME). Wel moet er goed gekeken worden welke academici/artsen/professionals er betrokken worden. Niet dat het weer een groot #SOLK #ALK #CGT festijn wordt. Nauwe samenwerking met, en met instemming van de patiëntenorganisaties is hier dan essentieel.

De motie Hijink-Paulusma voor de inrichting van expertisecentra voor mensen met long COVID en postinfectieuze klachten is met brede steun in de Tweede Kamer aangenomen!

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 21:11
Ik zei alleen maar wat vergelijkbaar betekent,maar ik begrijp dat jou dat niet past in deze context :)
Neen, u schreef wat ú denkt wat "vergelijkbaar betekent, en dat is beslist niet weinig of geen verschil.

Een voorbeeld: een elektrische stroom is vergelijkbaar een warmtestroom. Er is sprake van een verschil (spaning of temperatuur), een weerstand (elektrisch of thermisch) en een stroom (elektrisch of warmte). De de stromen en de berekeningen zijn vergelijkbaar, toch bestaan tussen beide vormen van stromen bestaan flinke verschillen.

Leest u mijn oorspronkelijke bericht nog eens goed door. Nergens schrijf ik of suggereer ik dat corona een griepje is. Ik schrijf wel dat als corona uiteindelijk endemisch en beheersbaar wordt, het in die zin (dwz eerst enkele pandemische golven met grote aantallen slachtoffers, later in de endemische fase een beperkt aantal slachtoffers) vergelijkbaar is met de griep die veroorzaakt wordt door het influenzavirus.

Gelieve mijn woorden niet uit hun context te halen en zodanig verdraaien dat ze in uw straatje passen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax, kun je een vergelijking maken met varen op stookolie, diesel, stroom?
BL2 schreef:
05 jul 2022 20:59
Maar jablan, wel werkelijk elke dag één of meerdere berichten in dit Corona topic plaatsen. Hoeveel zijn het er, Moneyman :shock: ?
2106. Andere vaste bezoekers komen op zo'n 600 tot 2200 bijdragen. Hierbij hoort de vermelding, dat er zo'n 3000 berichten ontbreken door het vertrek van 2 anderen. Ik doe mijn best het hier informatief te houden. In bredere zin zijn deze topics een spiegel van de maatschappij. Een virus, een zorgsysteem, de economie, het leven, alles zit erin.
Onkruid71 schreef:
05 jul 2022 21:40
Misschien dan nog wat goed nieuws, dat bij omicron de kans op long covid of post covid of hoe je het noemen wil minder is.
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... nformation
Ik krijg alleen een plaatje in beeld met een vergelijking tussen de Delta- en Omikronvariant, gekoppeld aan de verstreken tijd sinds de laatste vaccinatie. Wel interessant, maar of het echt de kans op post-covid-klachten laat zien? In mijn ogen laat het meer de effectiviteit van de vaccins zien.

Overigens laat de overheid het weer afweten. Ik hoor al tijden lang om mij heen, dat mensen geen herhalingsprik willen, omdat ze toch besmet raken. De verwachting is, dat de vaccins beschermen tegen een besmetting, terwijl ze beschermen tegen een ernstig verloop en alles wat er nog achteraan komt. Die laatste boodschap wordt onvoldoende gecommuniceerd, als mensen zo radicaal de bescherming afwijzen.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als je 2x flink ziek bent geworden van het vaccin, maar niet van de besmetting, dan kun je beter geen vaccin meer nemen, toch?

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
06 jul 2022 10:55
Als je 2x flink ziek bent geworden van het vaccin, maar niet van de besmetting, dan kun je beter geen vaccin meer nemen, toch?
Die conclusie kan je mogelijk niet trekken

Als je bijvoorbeeld eerst gevaccineerd bent en daar een reactie op hebt gehad en bij een besmetting daarna is die reactie minder kan het goed zijn dat die reactie juist minder zwaar is geweest is door de voorgaande vaccinatie. Daarnaast welk vaccin? Een reactie op vaccin A hoeft niet te betekenen dat vaccin B, C of D diezelfde reactie geeft en / of dat je geen baat hebt bij een vaccinatie.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb 2 verschillende vaccins gehad, 2x een besmetting. Mijn eerste besmetting was 1 dagje grieperig en een paar dagen het gevoel van een lichte verkoudheid en was voor er überhaupt vaccins waren.

Mijn eerste vaccin was Janssen en was meer dan een jaar na die besmetting, al kan het natuurlijk zijn dat er tussendoor meer besmettingen zijn geweest. Daar reageerde ik heel erg heftig op. Koorts, hoofdpijn, overgeven etc.

Mijn tweede vaccin was de booster van Pfizer. Daar reageerde ik nog een tikkie heftiger op, iets dat de arts bij de priklocatie al voorspelde. Vervolgens raakte ik een maand later besmet en had ik totaal geen klachten.

Ik neem liever het risico om zo ziek te worden als bij de eerste besmetting dan om nogmaals zo ziek te worden als bij de prik. Ik val dan ook totaal buiten de risicogroep.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 jul 2022 10:55
Als je 2x flink ziek bent geworden van het vaccin, maar niet van de besmetting, dan kun je beter geen vaccin meer nemen, toch?

Lijkt mij wel. Trouwens de eerste vaccinaties zijn al weer uitgewerkt volgens het RIVM, de prikjes staan al weer klaar.
Niet aan beginnen , tenzij je er sterk in gelooft.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

reggie2 schreef:
06 jul 2022 11:45
(...) Trouwens de eerste vaccinaties zijn al weer uitgewerkt volgens het RIVM, de prikjes staan al weer klaar.
Niet aan beginnen , tenzij je er sterk in gelooft.
Geeft u hier nu medisch advies? Dat lijkt mij niet toegestaan (of heeft u een BIG-registratie als arts?) en bovendien zeer riskant.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
06 jul 2022 10:55
Als je 2x flink ziek bent geworden van het vaccin, maar niet van de besmetting, dan kun je beter geen vaccin meer nemen, toch?
Dat is een persoonlijke keuze. Wat mij betreft met een beter argument dan 'de vaccins werken niet'. Jouw reden laat zien dat de vaccins wel werken, in jouw geval een heftige reactie oproepen. Dosering naar sekse en BMI lijkt mij veel beter, tenslotte doen kinderartsen dat al (aan de hand van tabellen met leeftijd, lengte, gewicht).

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 jul 2022 15:21
Dat is een persoonlijke keuze. Wat mij betreft met een beter argument dan 'de vaccins werken niet'. Jouw reden laat zien dat de vaccins wel werken, in jouw geval een heftige reactie oproepen
Die heftige reactie, is dat de werking van het vaccin, of een bijwerking?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
06 jul 2022 18:13
Die heftige reactie, is dat de werking van het vaccin, of een bijwerking?
Dat zal de omgeving van Nijogeth het beste kunnen bepalen. Voor een onderbouwde mening-op-afstand hebben Nijogeth en mijn persoontje te veel afstand.
reggie2 schreef:
06 jul 2022 11:45
Niet aan beginnen , tenzij je er sterk in gelooft.
En weer doe je het. Zodra er iets over vaccins wordt geschreven, kom jij met je afwijzende herhaling, wat zo onderhand trolgedrag is.
Het gaat niet om geloof of bijgeloof, het gaat erom wat er in je lichaam gebeurt nadat je een vaccin of het virus zelf binnen hebt. Het is ingewikkeld, je moet er moeite voor doen, maar dan weet je tenminste waar je het over hebt.
Onkruid71 schreef:
05 jul 2022 21:40
De motie Hijink-Paulusma voor de inrichting van expertisecentra voor mensen met long COVID en postinfectieuze klachten is met brede steun in de Tweede Kamer aangenomen!
Beetje laat, merkte hij cynisch op.

Onkruid71
Berichten: 2684
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

16again schreef:
06 jul 2022 18:13
Jablan schreef:
06 jul 2022 15:21
Dat is een persoonlijke keuze. Wat mij betreft met een beter argument dan 'de vaccins werken niet'. Jouw reden laat zien dat de vaccins wel werken, in jouw geval een heftige reactie oproepen
Die heftige reactie, is dat de werking van het vaccin, of een bijwerking?
Combinatie van lijkt me.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb mijn mening @jablan...jij de jouwe..
Je kan door scrollen hoor. Niks is verplicht.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
06 jul 2022 20:17
16again schreef:
06 jul 2022 18:13
Jablan schreef:
06 jul 2022 15:21
Dat is een persoonlijke keuze. Wat mij betreft met een beter argument dan 'de vaccins werken niet'. Jouw reden laat zien dat de vaccins wel werken, in jouw geval een heftige reactie oproepen
Die heftige reactie, is dat de werking van het vaccin, of een bijwerking?
Combinatie van lijkt me.
Nee, dat lijkt me niet. Als het de werking van het vaccin zou zijn, dan zou ik het virus onder de leden gehad moeten hebben. Toen was het protocol op het werk nog dagelijks zelftesten doen en dat zou echt wel opgevallen zijn. Daarbij was een maand later wel een positieve test. Het was dus puur een bijwerking en de arts die toen bij de prikpost was gaf toen al aan bij de tweede prik, dat ik waarschijnlijk ook daar flinke bijwerkingen van zou krijgen. Dit was dus wel bekend als bijwerking.

Gesloten