Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
02 aug 2022 18:39
Ik begon je goed doordachte en genuanceerde commentaren al te missen :lol:
O, maar dat begrijp ik. Je kunt er zo te zien nog een hoop van leren :D

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
02 aug 2022 20:27
.
Spannend. Gek genoeg is het bij ons nooit weggeweest, geen week zonder ziekmeldingen wegens een positieve testuitslag. Moeten wel verschillende planeten zijn, waarop we leven. ;-)
Herkenbaar, Jablan. Ik hoor genoeg mensen die er vanuit gingen dat Corona “ over was”. Ik vraag me dan toch altijd af hoe serieus Jemen nadenkt over wat men zegt…

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
02 aug 2022 19:04
scharrelschipper schreef:
02 aug 2022 18:58
angel1978 schreef:
02 aug 2022 18:41


Eens een troll..
Maak jij MM nu uit voor troll?
Dat valt me van je tegen.
Gelukkig weten velen wel beter en bevestig je enkel datgene.
jammer dat je het niet snapt,maar wel leuk dat je hapt.
Maar goed,dit soort onzin heeft geen nut,dus als je niets zinnigs te melden hebt stel ik voor dat we allemaal stoppen met elkaar te beledigen/beschuldigen en alleen nog op een normale manier op elkaars bijdragen hier reageren.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
02 aug 2022 21:55
angel1978 schreef:
02 aug 2022 19:04
scharrelschipper schreef:
02 aug 2022 18:58

Maak jij MM nu uit voor troll?
Dat valt me van je tegen.
Gelukkig weten velen wel beter en bevestig je enkel datgene.
jammer dat je het niet snapt,maar wel leuk dat je hapt.
Maar goed,dit soort onzin heeft geen nut,dus als je niets zinnigs te melden hebt stel ik voor dat we allemaal stoppen met elkaar te beledigen/beschuldigen en alleen nog op een normale manier op elkaars bijdragen hier reageren.
Probeer het eens.. zou eens een keer wat anders zijn dan normaal

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Angel, je zuigt.
Moneyman schreef:
02 aug 2022 21:02
Ik hoor genoeg mensen die er vanuit gingen dat Corona “ over was”. Ik vraag me dan toch altijd af hoe serieus Jemen nadenkt over wat men zegt…
Als je doorpraat, dan zijn het twee en/of punten.
- zelf Corona gehad en het viel wel mee. (Ik let altijd op of mensen Covid of Corona zeggen)
- de laatste tijd in de omgeving geen gevallen meegemaakt.

Actuele aantallen zijn overal in Europa hoog, twee jaar geleden zou een strikte lockdown zijn ingevoerd en nu is het veel meer ontspannen. Of het goed of slecht is, weten we pas over een jaar aan de hand van de LongCovid-gevallen.

Tegelijk circuleren speculatieve verwachtingen. De verwachte wintergolf en de mate van immuniteit.
Naar mijn idee is een wintergolf alleen mogelijk met een nieuwe variant. Omikron BA.5 doet het goed in de Europese zomers, pas bij hittegolven en extreem droge lucht daalt het aantal besmettingen. Dat betekent ook, dat deze variant de winter niet gaat overleven, want dat is de gemiddelde temperatuur te laag voor deze variant en in sommige regio's de lucht te droog.
Voor de immuniteit val ik terug op een inschatting van o.a. viroloog Martin Stürmer, die er van uitgaat, dat er nu genoeg basisimmuniteit aanwezig is in de bevolking. Virus of vaccin, vrijwel iedereen heeft antistoffen. Bij de verwachte wintergolf gaat het er dan om of het de goede antistoffen zijn, net zoals bij de griep (op dit punt kun je de virussen wel vergelijken).
Neem ik mijn kerels en mijzelf als voorbeeld, dan zit het tot nu toe wel goed met de immuniteit - elke test is negatief. We houden het erop, dat de combinatie doorgemaakte-besmetting plus vaccin inderdaad goed werkt.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 aug 2022 21:02
Herkenbaar, Jablan. Ik hoor genoeg mensen die er vanuit gingen dat Corona “ over was”. Ik vraag me dan toch altijd af hoe serieus Jemen nadenkt over wat men zegt…
Wie is Jemen?
Sowieso zijn de maatregelen (nu) over. En er was ons voorgespiegeld dat Corona over zou zijn bij 70% vaccinatiegraad:
https://www.who.int/emergencies/disease ... /episode-1

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 aug 2022 11:29
Wie is Jemen?
:D "men"

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk ook niet dat men in Jemen zich druk maakt over wat men zegt. Die hebben wel andere zaken aan hun hoofd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Volkskrant (niet vrij te lezen) Onderzoek: maandenlange klachten bij een op de acht coronapatiënten

Nederlands onderzoek van de universiteiten van Groningen en Nijmegen met goede cijfers over het aantal Long Covid gevallen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 aug 2022 06:30
Volkskrant (niet vrij te lezen) Onderzoek: maandenlange klachten bij een op de acht coronapatiënten

Nederlands onderzoek van de universiteiten van Groningen en Nijmegen met goede cijfers over het aantal Long Covid gevallen.
"Goed" commentaar op deze "goede" cijfers:
Het betreft cijfers over het 1e Coronajaar. Dus of dat 1 op de acht nog geldt na introductie van vaccinatie en mildere variant is te betwijfelen.
Je kunt je ook afvragen of de test-groep a-select is, of dat vooral mensen met een zwakke gezondheid meedoen.
1 op de 11 mensen had al long-covid achtige symptomen, zonder covid gehad te hebben.

Oorzaak en gevolg aanwijzen vanuit cijfertjes is ook voer voor discussie. Misschien worden mensen met slechte gezondheid en of onderliggende klachten eerder danwel ernstiger door Corona getroffen.

Een op de acht. Uitgaande van 8 miljoen besmettingen nu, dan zijn er 1 miljoen long covid gevallen. Wat me sterk lijkt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als dat zo is waarom nemen ze het dan nog niet serieus, en denkt de VWS met 10 miljoen lossen we dit wel op.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Onkruid71 schreef:
05 aug 2022 09:42
Als dat zo is waarom nemen ze het dan nog niet serieus, en denkt de VWS met 10 miljoen lossen we dit wel op.
Met 10 miljard los je dit ook niet op

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

16again schreef:
05 aug 2022 11:26
Onkruid71 schreef:
05 aug 2022 09:42
Als dat zo is waarom nemen ze het dan nog niet serieus, en denkt de VWS met 10 miljoen lossen we dit wel op.
Met 10 miljard los je dit ook niet op
Ligt er aan hoe het geld uitgegeven wordt aan onderzoeken. Zolang er niet genoeg geld vrij komt, kunnen we ook geen goede onderzoeken gedaan worden, bijvoorbeeld met testen van medicijnen. Want heel simpel het vaccin kan daar geen oplossing in zijn. Dat is nu wel bewezen dat het daarmee niet voorkomen kan worden. Als je 10% an onderzoeken uit zou geven, van wat deze mensen in de toekomst gaan kosten aan onderzoeken, denk ik wel dat dat de moeite waard zou zijn.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als het geld juist wordt uitgegeven is 10 miljoen voor onderzoek ook genoeg.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2022 14:43
Als het geld juist wordt uitgegeven is 10 miljoen voor onderzoek ook genoeg.
Dat denk ik niet, dat is wel gebleken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan is het dus niet goed uitgegeven, lijkt me. Laten we die mensen dan maar niet met meer geld vertrouwen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat onduidelijk is hoeveel geld er voor nodig is. We kunnen wel zeggen dat meer geld nodig is, maar meer geld zorgt er niet voor dat er een breakthrough is. Er is niemand die kan garanderen dat 10 miljard genoeg is, of 100 miljard. Helemaal niemand.

Ik vind 10 miljoen veel geld en daar moet veel mee kunnen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

@16again: deze cijfers zijn goed, omdat deze groep al voor Corona werd gevolgd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch missen we wel wat dingen aan dat onderzoek.
https://threadreaderapp.com/thread/1555 ... 64161.html

Ja ja weer PEM en ook brainfog.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
05 aug 2022 07:38
"Goed" commentaar op deze "goede" cijfers:
Het betreft cijfers over het 1e Coronajaar. Dus of dat 1 op de acht nog geldt na introductie van vaccinatie en mildere variant is te betwijfelen.
Je kunt je ook afvragen of de test-groep a-select is, of dat vooral mensen met een zwakke gezondheid meedoen.
1 op de 11 mensen had al long-covid achtige symptomen, zonder covid gehad te hebben.

Oorzaak en gevolg aanwijzen vanuit cijfertjes is ook voer voor discussie. Misschien worden mensen met slechte gezondheid en of onderliggende klachten eerder danwel ernstiger door Corona getroffen.

Een op de acht. Uitgaande van 8 miljoen besmettingen nu, dan zijn er 1 miljoen long covid gevallen. Wat me sterk lijkt.
Zo, iets meer tijd.

De onderzochte groep is 167.000 mensen groot.
De conclusie 1-op-de-8 betreft de groep, die 3 tot 5 maanden na infectie nieuwe klachten had. Bestaande klachten zijn eruit gehaald, omdat deze groep al langer wordt gevolgd.
In dit onderzoek zijn de mentale klachten niet meegenomen, omdat die later bekend werden. Het gaat dus om puur fysieke klachten, inclusief vermoeidheid.
Net zo opvallend: het gaat vooral om mensen, die niet in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Ik vind het aantal van 1 miljoen niet eens zo overdreven. Toen ik het artikel vanmorgen las, was het vooral herkenning van wat ik in mijn werk tegenkom. Mensen worden besmet, zijn momenteel minstens een week ziek en daarna volgt een periode waarin alles minder goed lukt. Pas maanden later zien mensen er weer uit zoals ze voor de besmetting eruit zagen.

Redactie heeft er ook een artikel aan gewijd
(@Onkruid71: als jij dit bij The Lancet kunt vinden, vrij te lezen, plaats je een link?)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
05 aug 2022 20:54
16again schreef:
05 aug 2022 07:38
"Goed" commentaar op deze "goede" cijfers:
Het betreft cijfers over het 1e Coronajaar. Dus of dat 1 op de acht nog geldt na introductie van vaccinatie en mildere variant is te betwijfelen.
Je kunt je ook afvragen of de test-groep a-select is, of dat vooral mensen met een zwakke gezondheid meedoen.
1 op de 11 mensen had al long-covid achtige symptomen, zonder covid gehad te hebben.

Oorzaak en gevolg aanwijzen vanuit cijfertjes is ook voer voor discussie. Misschien worden mensen met slechte gezondheid en of onderliggende klachten eerder danwel ernstiger door Corona getroffen.

Een op de acht. Uitgaande van 8 miljoen besmettingen nu, dan zijn er 1 miljoen long covid gevallen. Wat me sterk lijkt.
Zo, iets meer tijd.

De onderzochte groep is 167.000 mensen groot.
De conclusie 1-op-de-8 betreft de groep, die 3 tot 5 maanden na infectie nieuwe klachten had. Bestaande klachten zijn eruit gehaald, omdat deze groep al langer wordt gevolgd.
In dit onderzoek zijn de mentale klachten niet meegenomen, omdat die later bekend werden. Het gaat dus om puur fysieke klachten, inclusief vermoeidheid.
Net zo opvallend: het gaat vooral om mensen, die niet in het ziekenhuis zijn opgenomen.

Ik vind het aantal van 1 miljoen niet eens zo overdreven. Toen ik het artikel vanmorgen las, was het vooral herkenning van wat ik in mijn werk tegenkom. Mensen worden besmet, zijn momenteel minstens een week ziek en daarna volgt een periode waarin alles minder goed lukt. Pas maanden later zien mensen er weer uit zoals ze voor de besmetting eruit zagen.

Redactie heeft er ook een artikel aan gewijd
(@Onkruid71: als jij dit bij The Lancet kunt vinden, vrij te lezen, plaats je een link?)
Excuses, dat was ik vergeten.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 4/fulltext

Dat is hetzelfde onderzoek als was de NOS het over heeft.

Gesloten