Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
30 jan 2022 16:04
kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Maar ja, met een vaccin weet je zeker dat je ermee in aanraking komt,
Dat is dan ook de bedoeling van zo'n vaccin, dat mensen ermee in aanraking komen, alvast hun immuunsysteem kennis laten maken met aspecten van het virus en aldus ervoor zorgen dat als ze besmet worden met het echte virus hun immuunsysteem klaar is voor de bestrijding ervan.
Nijogeth schreef:
30 jan 2022 16:04
Als ik nu moet kiezen tussen vaccin of virus, dan kies ik het virus. Het vaccin heeft me veel meer problemen gegeven dan het originele (heftigere) virus. Waarom zou ik daar vrijwillig voor kiezen?
Dat is voor jou heel vervelend, maar jouw persoonlijke ervaring is niet iets waarop geheel Nederland zijn beleid kan bouwen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
30 jan 2022 14:39
16again schreef:
30 jan 2022 13:42
Heeft niets met vaccins te maken.
Je kunt nu ook immuniteit opbouwen, door besmet te raken. En dat gebeurt bijna vanzelf. En doordat huidige variant milder is, merk je er in veel gevallen niets van.
Maar we hebben daarvoor al 2 andere varianten gehad waarvan je wel erg ziek kon worden als je niet gevaccineerd was.
Vreemd dat er dan alleen naar de huidige variant gekeken wordt.
Omdat Omikron de dominante variant is. Er is vrijwel geen delta meer

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
30 jan 2022 16:44
Nijogeth schreef:
30 jan 2022 16:04
kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31


Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Maar ja, met een vaccin weet je zeker dat je ermee in aanraking komt,
Dat is dan ook de bedoeling van zo'n vaccin, dat mensen ermee in aanraking komen, alvast hun immuunsysteem kennis laten maken met aspecten van het virus en aldus ervoor zorgen dat als ze besmet worden met het echte virus hun immuunsysteem klaar is voor de bestrijding ervan.
Maar een categorie mensen is nu eenmaal niet gevaccineerd. Dat houden ze al 9 maanden voor, en jou argument gaat ze niet van gedachten doen veranderen..

Maar nu krijgen ongevaccineerd vrijwel allemaal met omikron, en zijn daarna op natuurlijke wijze beschermd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
30 jan 2022 18:18
kuklos schreef:
30 jan 2022 16:44
Nijogeth schreef:
30 jan 2022 16:04

Maar ja, met een vaccin weet je zeker dat je ermee in aanraking komt,
Dat is dan ook de bedoeling van zo'n vaccin, dat mensen ermee in aanraking komen, alvast hun immuunsysteem kennis laten maken met aspecten van het virus en aldus ervoor zorgen dat als ze besmet worden met het echte virus hun immuunsysteem klaar is voor de bestrijding ervan.
Maar een categorie mensen is nu eenmaal niet gevaccineerd. Dat houden ze al 9 maanden voor, en jou argument gaat ze niet van gedachten doen veranderen..
Natuurlijk gaat mijn argument ze niet van gedachten veranderen. Als al het nieuws de afgelopen 2 jaar al niet geholpen heeft gaat dat nu ineens niet wel helpen.
16again schreef:
30 jan 2022 18:18
Maar nu krijgen ongevaccineerd vrijwel allemaal met omikron, en zijn daarna op natuurlijke wijze beschermd.
Tot ze er toch doodziek van worden en alsnog door overlijden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
30 jan 2022 12:55
@Moneyman , omdat het mijn mening is.:-)
ah, nee, nú is het duidelijk :lol:

Andermans mening betwisten en dan nul komma nul onderbouwing geven is niet bepaald zinvol en ook niet bepaald chique. Maar goed, dat is dan weer slechts mijn mening.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
30 jan 2022 13:44
. Internationaal onderzoek wijst uit dat degenen die geboosterd zijn minimaal dezelfde kans hebben om besmet te raken met Omikron als de rest van de bevolking. Overal waar de QR-code wordt gebruikt zien we vergelijkbare snelle stijgingen van het aantal positief getesten. En in steeds meer landen wordt de Coronatoegangspas afgeschaft


Wat wordt hiermee bedoeld? “Minimaal dezelfde kans”, dus wellicht zelfs meer kans op besmetting door die booster?

En komen de stijgingen van positief getesten door het gebruik van de QR-code? Hoe zorgt een QR-code voor meer besmettingen?

Wonderlijke redeneertrant.
Die code zorgt niet voor de besmettingen,maar als je veel test constateer je natuurlijk ook veel besmettingen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
30 jan 2022 16:04
Als ik nu moet kiezen tussen vaccin of virus, dan kies ik het virus. Het vaccin heeft me veel meer problemen gegeven dan het originele (heftigere) virus. Waarom zou ik daar vrijwillig voor kiezen?
In jouw geval: omdat je baas met een zak geld rinkelt, bijvoorbeeld?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
30 jan 2022 18:56
Lady1234 schreef:
30 jan 2022 13:44
. Internationaal onderzoek wijst uit dat degenen die geboosterd zijn minimaal dezelfde kans hebben om besmet te raken met Omikron als de rest van de bevolking. Overal waar de QR-code wordt gebruikt zien we vergelijkbare snelle stijgingen van het aantal positief getesten. En in steeds meer landen wordt de Coronatoegangspas afgeschaft


Wat wordt hiermee bedoeld? “Minimaal dezelfde kans”, dus wellicht zelfs meer kans op besmetting door die booster?

En komen de stijgingen van positief getesten door het gebruik van de QR-code? Hoe zorgt een QR-code voor meer besmettingen?

Wonderlijke redeneertrant.
Die code zorgt niet voor de besmettingen,maar als je veel test constateer je natuurlijk ook veel besmettingen.

Ja, logisch, maar dat schrijft Maurice niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Laten we dan ook alsjeblieft stoppen met verkeerscontroles, dat levert namelijk teveel overtredingen op. En preventieve kankeronderzoeken doen we ook niet meer, veel teveel mensen die het hebben.

Allemaal lastig die ontdekkingen, liever de kop in het zand en net doen alsof het er niet is en dan vertwijfeld vragen waarom er zoveel mensen ziek zijn en / of overlijden.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PGros »

Als ze ziek zijn kun je ze alsnog testen en weet je het. Waarom testen bij een snottenbel? Je weet dan dat je positief bent en verder gebeurt er niets wat bij een preventief kanker onderzoek anders is. Dan is behandeling nodig

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat testen moeten ze gewoon mee stoppen, gewoon uitzieken.
Doe je met griep ook.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
30 jan 2022 18:22
16again schreef:
30 jan 2022 18:18
Maar nu krijgen ongevaccineerd vrijwel allemaal met omikron, en zijn daarna op natuurlijke wijze beschermd.
Tot ze er toch doodziek van worden en alsnog door overlijden.
Overtrokken reactie: De kans op overlijden is vergelijkbaar, of zelfs kleiner, als bij de laatste griepgolf. En toen gooiden we ook het land niet op slot.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
30 jan 2022 19:07
Laten we dan ook alsjeblieft stoppen met verkeerscontroles, dat levert namelijk teveel overtredingen op. En preventieve kankeronderzoeken doen we ook niet meer, veel teveel mensen die het hebben.

Allemaal lastig die ontdekkingen, liever de kop in het zand en net doen alsof het er niet is en dan vertwijfeld vragen waarom er zoveel mensen ziek zijn en / of overlijden.
Verkeerscontroles zijn er , naast de pakkans, ook om rijgedrag posititief te beinvloeden
Testen op kanker kan zinvol zijn, in vroeg stadium is ziekte beter behandelbaar.
Maar wat is nog het nut van coronatesten?
Omikron beperken lukt niet. Vroeg of laat loopt wordt vrijwel iedereen de komende maanden besmet. Of is al besmet geweest. Waarom dan nog moeilijk doen?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Als je jarenlang bezuinigt op de zorg en er komt een pandemie, moet je niet raar staan te kijken dat de zorg overbelast raakt. Wat @Jablan eerder al aangaf, we moeten kijken hoe we de zorg anders gaan organiseren. En dan niet alleen de ziekenhuiszorg maar alle zorgverlening. De meeste bezuinigingen leveren uiteindelijk alleen maar hogere kosten op. Voorbeeld is de jeugdzorg, die in 2015 bij de gemeentes over de schutting werd gegooid. Dat leidde uiteindelijk tot een toename van (uit mijn hoofd) 2 miljard. En de jeugdzorg is echt om te huilen nu..... En dan heb ik het nog niet over de algemene geestelijke gezondheidszorg of de ouderenzorg.
De lange termijn visie over de zorg mist naar mijn idee nu. Natuurlijk moet je kijken naar de invloed van corona maar dat mag niet je enige focus zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
30 jan 2022 20:16

Vroeg of laat loopt wordt vrijwel iedereen de komende maanden besmet. Of is al besmet geweest.
Daar ontkomt niemand aan, schijnt ook dat de pandemie dan eindelijk onder controle komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat vele testen dat gedaan wordt op die testlocaties vind ik ook behoorlijk uit de pan rijzen .
Blijf bij klachten thuis en/ of koop een zelftest.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De zorgkosten waren 48,5 miljard in 2021, een beetje meer dan in 2020.


https://www.zorginstituutnederland.nl/a ... k-aan-2020

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose, ga je schamen hoe jij over de oudere mensen spreekt.
Het egoïsme straalt uit je bericht.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat me hier wel op valt is dat iedere positieve boodschap door een aantal mensen onmiddelijk de kop ingedrukt moet worden met allerlei doem scenario`s.
Als de ic opname`s terug lopen kan dat nooit lang duren want "wacht maar tot het voorjaar,zomer,winter wordt" enz.
Het lijkt erop dat men elkaar kost wat kost angst aan moet jagen.
Lijkt me niet nodig;daar hebben we onze overheid al voor.
Zoals ook ieder protest tegen de corona maatregelen afgedaan wordt met "het zijn er maar een paar of het zijn wappie`s"
Ik adviseer iedereen, kijk eens wat verder dan het nos journaal en de berichtgeving van rivm enz.
Persoonlijk ervaar ik heel weinig van alle beperkingen in de diverse landen waar ik door vaar,nog nooit enige controle voor wat dan ook gehad.
Een voorbeeld van de onzinnige regels:afgelopen week kon mijn lading niet gelost worden omdat er geen voldoende personeel was bij het los bedrijf in Frankrijk.
Op mijn vraag hoe dat kwam zei de baas van het bedrijf dat er een flink aantal van zijn personeel covid besmet was.
Omdat ik een aantal mensen daar ken zei ik dat ik hoopte dat ze niet al te ziek waren.
Het antwoord was "nou nee,dat niet,maar ze mogen dus niet komen werken.
Kost mij een dag tijd,helemaal niet erg,kan ik goed hebben.
Maar wel hinderlijk voor het bedrijf die mijn lading graag wil hebben en ook voor het bedrijf die op mij wacht om de volgende lading af te leveren.
Natuurlijk weegt dat soort schade niet op tegen de gezondheid van mensen,maar het toont wel aan dat de politiek (in dit geval in Frankrijk) geheel doorgeslagen is met de maatregelen.
Gelukkig doen de mensen waar ik beroepshalve mee te maken heb normaal,dus geen extreme afstand en geen mondkapjes,letterlijk en figuurlijk een verademing.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dan ook dat de scheepvaart zowat de enige tak van bedrijvigheid is, die geen hinder heeft van de maatregelen. Behalve dat het u daar een dagje extra wachten kost.

Ik weet niet welke positieve boodschappen hier de kop ingedrukt worden, de afname van de patienten in de ziekenhuizen is alleen maar toe te juichen, maar dat wil niet zeggen dat we oogkleppen op moeten zetten of houden voor verdere gevaren.

En ik begrijp niet waarom Jose dan zo jammert, is besmet geweest, is gevaccineerd, omdat ze anders het buitenland niet in mocht, dus niet voorgeschreven door onze overheid, en nog is het niet goed.

Gesloten