Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

reggie2 schreef:
29 jul 2022 16:09
Nijogeth schreef:
29 jul 2022 16:00
Ik kan voorlopig wel even vooruit met mijn positieve test.
Tja, ik denk dat er niet veel mensen deze gaan halen wat ik lees. Ik sowieso niet.
Je bent net een speldenkussen zo.
Misschien ligt dat aan je lees bubbel😂🤣😂🤣

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
29 jul 2022 15:25
Spuit nummer 5 komt er aan, next.
Ik zou er even mee wachten. Anders is deze al uitgewerkt voordat het Corona seizoen begint

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
29 jul 2022 16:32
reggie2 schreef:
29 jul 2022 15:25
Spuit nummer 5 komt er aan, next.
Ik zou er even mee wachten. Anders is deze al uitgewerkt voordat het Corona seizoen begint
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... xPlXI-4J0o

Ik denk dat iedereen ff moet wachten.
30 juni 2022

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
29 jul 2022 17:35
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... xPlXI-4J0o

Ik denk dat iedereen ff moet wachten.
30 juni 2022
"Iedereen" in dat filmpje betreft alleen de mensen onder de 60.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ja ??? dan nog , niet goedgekeurd moet je aan niemand geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is eerder langsgekomen, Reggie. Zonder vrijwilligers geen test, geen goedkeuring en dat geldt voor elk medicijn. Verder zit jij duidelijk in de verkeerde bubbel, Kuipers heeft meer gezegd dan dit fragment laat zien.

Het echte nieuws vind ik eerder, dat ook bij de volgende ronde vaccineren, vanaf half september vanaf 12 jaar, nog steeds geen vrije keus mogelijk is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
29 jul 2022 17:58


Het echte nieuws vind ik eerder, dat ook bij de volgende ronde vaccineren, vanaf half september vanaf 12 jaar, nog steeds geen vrije keus mogelijk is.

Het is algemeen bekend dat jij gek van spuiten bent, daarom is dat nog steeds niet het echte nieuws.

Het zwalkbeleid van dit kabinet is enorm vertrouwenswekkend , droom lekker verder. :D

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.pfizer.com/science/coronavirus/updates

Geschikt voor BA 1, hmmmm

Dat is de laatste update. Lopen ze niet achter de feiten aan dan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Per definitie is het achter de feiten aan rennen met virussen en vaccins of therapieën.

In tegenstelling tot wat de minister vandaag meldde: de nieuwe versies hebben al een voorlopige toelating. Dat is dezelfde volgorde/route als met het allereerste vaccin.
reggie2 schreef:
29 jul 2022 18:10
Het is algemeen bekend dat jij gek van spuiten bent
Leg mij geen woorden in de mond, wil je? Alvast bedankt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Feit!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, je verdraait mijn mening.

Ik ben alleen gek met spuiten in de dubbelzinnige betekenis, niet in de medische betekenis.

Verder maak ik lichtjaren verschil tussen mijn professionele houding en omgang met vaccin-weigeraars en hoe we privé ermee omgaan.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 jul 2022 22:01
Nee, je verdraait mijn mening.

Ik ben alleen gek met spuiten in de dubbelzinnige betekenis, niet in de medische betekenis.

Verder maak ik lichtjaren verschil tussen mijn professionele houding en omgang met vaccin-weigeraars en hoe we privé ermee omgaan.
Jablan,vaccin weigeraars is niet de goede term m.i.
Er zijn een aantal mensen die een bepaald vaccin om verschillende redenen niet willen,dat wil niet zeggen dat ze alle spuiten weigeren.
Die zijn er natuurlijk ook,maar daar gaat het hier niet over.
Gewoon even voor de duidelijkheid.
ik zelf zal b.v. indien ik ziek mocht worden zeker geen beproefde geneesmiddelen inc.spuiten weigeren als de artsen en ik zelf denken er baat bij te hebben.
Maar "overbodige"en zelfs eventueel schadelijke medicamenten worden door mij dus wel geweigerd.
Overigens vind ik "weigeren"ook wat vreemd; denk dan aan dienstweigeraar,alsof het iets is wat je eigenlijk verplicht bent.
Je bent het toch niet verplicht?
Of heb ik wat gemist?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:21
vaccin weigeraars is niet de goede term [...] Of heb ik wat gemist?
Vaccinweigeraars vind ik de beste, meest neutrale term, voor de groep mensen, die vanaf het begin elke vorm van bescherming tegen Sars-CoV2 afwijzen.
Ik bedoel dus niet de groep, die nu geen herhalingsprik meer willen, maar wel de eerste dosis hebben gehaald. Die gebruiken volstrekt logische, voor iedereen te begrijpen argumenten.

Heel veel heb je niet gemist, omdat het nauwelijks in het nieuws is gekomen: juist de groep weigeraars jaagt de maatschappij op onnodige kosten. Puur omdat ze, één keer besmet, veel langer afwezig zijn (kosten werkgever) of in het ziekenhuis belanden (kosten voor iedereen). Met op zijn minst de eerste dosis van de vaccins is dat allemaal lichter. Korter afwezig, sneller compleet hersteld, niet naar het ziekenhuis hoeven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vrije keuze of je wel of geen spuit neemt, is nog altijd een goed recht.
Met de " meute" mee lopen is het domste wat je kan doen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
30 jul 2022 18:52
Heel veel heb je niet gemist, omdat het nauwelijks in het nieuws is gekomen: juist de groep weigeraars jaagt de maatschappij op onnodige kosten.
Geldt dat ook niet voor het thuishouden van mensen die niet ziek zijn, maar puur omdat ze nu eenmaal zo'n tweede streepje op de zelftest te zien kregen? Ik heb de hele week thuis gezeten, omdat ik niet op het werk mocht komen, maar was prima in staat geweest te werken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Je moet het maar zo zien Nijogeth : je hebt in ieder geval géén mensen op de werkvloer besmet.
En daarmee heb je de maatschappij dus in ieder geval niet op extra kosten gejaagd.
Geen collega.s die misschien ernstig ziek in het ZH of op de IC terecht zijn gekomen.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
30 jul 2022 18:52
scharrelschipper schreef:
30 jul 2022 18:21
vaccin weigeraars is niet de goede term [...] Of heb ik wat gemist?
Vaccinweigeraars vind ik de beste, meest neutrale term, voor de groep mensen, die vanaf het begin elke vorm van bescherming tegen Sars-CoV2 afwijzen.
Ik bedoel dus niet de groep, die nu geen herhalingsprik meer willen, maar wel de eerste dosis hebben gehaald. Die gebruiken volstrekt logische, voor iedereen te begrijpen argumenten.

Heel veel heb je niet gemist, omdat het nauwelijks in het nieuws is gekomen: juist de groep weigeraars jaagt de maatschappij op onnodige kosten. Puur omdat ze, één keer besmet, veel langer afwezig zijn (kosten werkgever) of in het ziekenhuis belanden (kosten voor iedereen). Met op zijn minst de eerste dosis van de vaccins is dat allemaal lichter. Korter afwezig, sneller compleet hersteld, niet naar het ziekenhuis hoeven.
ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf,en met jou uitspraak dat de groep zoals jij ze noemt "weigeraars" de maatschappij op onnodige kosten jaagt ben ik het volledig oneens.
En,inderdaad er zijn onnodige kosten,maar dan vooral omdat mensen met een snotneus zich verplicht ziek moeten melden en een aantal dagen thuis moeten blijven.
Ook diegenen die volop geprikt zijn zoals jij ondertussen ook wel zal weten.
En dat heeft niets met jou weigeraars te maken,maar met onzinnige regels.
Maar maak je niet ongerust,als dit niet genoeg angst meer aanjaagt hebben we nu de apenpokken,hoewel dat niet helemaal lijkt te werken.
Wij hebben ( mijn vrouw en ik)net een griepje gehad,duurde een week,en je denkt toch niet dat we ons hebben laten testen op corona?
ik herken een griep als ik hem heb.
Overigens zou ik ook geen tijd hebben voor wat voor test dan ook;er moet gewoon gewerkt worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee, van een dergelijke hoekstenen van de maatschappij als schippers kan je dat ook niet verwachten.
Vind je het nodig, wat een zwakte gedrag.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Jablan schreef:
30 jul 2022 18:52
Vaccinweigeraars vind ik de beste, meest neutrale term, voor de groep mensen, die vanaf het begin elke vorm van bescherming tegen Sars-CoV2 afwijzen.
Ik bedoel dus niet de groep, die nu geen herhalingsprik meer willen, maar wel de eerste dosis hebben gehaald. Die gebruiken volstrekt logische, voor iedereen te begrijpen argumenten.

Heel veel heb je niet gemist, omdat het nauwelijks in het nieuws is gekomen: juist de groep weigeraars jaagt de maatschappij op onnodige kosten. Puur omdat ze, één keer besmet, veel langer afwezig zijn (kosten werkgever) of in het ziekenhuis belanden (kosten voor iedereen). Met op zijn minst de eerste dosis van de vaccins is dat allemaal lichter. Korter afwezig, sneller compleet hersteld, niet naar het ziekenhuis hoeven.
Hoi. Vaccinweigeraar hier van het eerste uur. Waarom? Nadat Covid-19 zich verspreidde binnen Nederland (en Europa), hield ik constant de cijfers van het RIVM/Corona Dashboard in de gaten. Bij de start van dit alles was ik 28 jaar, sport 4 keer per week, en ben letterlijk nooit ziek (even afkloppen). Gevolgen voor mensen in mijn leeftijdscategorie zijn er nauwelijks, laat staan voor de leeftijdscategorie onder mij (jonger). Natuurlijk zijn er altijd gevallen van onderliggend lijden, andere type ziekten die mensen van mijn leeftijdscategorie al hebben, en overgewicht dat meespeelt in het mogelijke ziekteverloop van Covid19.

Uiteindelijk is het vaccin indirect verplicht gesteld voor iedereen boven de 18 jaar, volgens mij is dat nu al lager? 12? 13? Want zonder QR-code kwam je gewoon nergens. Gelukkig heeft Nederland nog altijd Testen voor Toegang gehad (gratis). Ik heb hier in de laatste weken voor de versoepelingen 4 keer per week gebruik van gemaakt, om te mogen sporten (moet je nagaan, iets doen wat je lichaam fit houdt).

Maarja, juli 2021 Corona gehad, bij toeval ontdekt omdat ik jarig was en opa & oma wilde uitnodigen. Naast reuk en smaak verlies een weekje vanuit huis gewerkt en weer door. Afgelopen maart tweede keer corona gehad, getest omdat mijn vriendin positief was, en ik dus uiteindelijk ook). Weekje vanuit huis gewerkt en weer door.

Ik ben er zeker van dat de lockdowns veel meer schade hebben aangericht voor mensen in de leeftijd <30 dan dat het corona-vaccin voordelen heeft geboden. Dit baseer ik gewoonweg op het aantal inwoners van Nederland ten opzichte van de openbare cijfers in het Corona dashboard, dus alles is voor iedereen te controleren.

Dat ik hierdoor een vaccin weigeraar of wappie wordt genoemd, doet me niets. Ik vind dat iedereen de keuze zelf moet maken, ben je 18 en laat je je vaccineren? Prima, boeit mij niets. Ben je 25 en kies je ervoor om het niet te doen? Ook prima, boeit mij niets. Waar ik uiteraard wel last van heb zijn die overtuigers, pro vaccin of anti-vaccin en waarom je het persé wel moet doen en waarom persé niet. De reden is voor iedereen anders. Ik geloof zeker dat het vaccin werkt voor bepaalde leeftijdsgroepen of mensen met bepaalde onderliggende ziektebeelden. Echter die druk vanuit de overheid om alle groepen dan maar de vaccineren vind ik, gezien de cijfers, niet voor iedere groep terecht.

Nou, dit is mijn mening. Zoals gezegd: ik laat iedereen vrij. Beslis lekker zelf wat je doet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo is het en ondertussen ...

Vandaag iemand tegen mij: ... en Corona komt terug ...

Spannend. Gek genoeg is het bij ons nooit weggeweest, geen week zonder ziekmeldingen wegens een positieve testuitslag. Moeten wel verschillende planeten zijn, waarop we leven. ;-)

Gesloten