Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
05 jul 2022 22:03
scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 21:11
Ik zei alleen maar wat vergelijkbaar betekent,maar ik begrijp dat jou dat niet past in deze context :)
Neen, u schreef wat ú denkt wat "vergelijkbaar betekent, en dat is beslist niet weinig of geen verschil.

Een voorbeeld: een elektrische stroom is vergelijkbaar een warmtestroom. Er is sprake van een verschil (spaning of temperatuur), een weerstand (elektrisch of thermisch) en een stroom (elektrisch of warmte). De de stromen en de berekeningen zijn vergelijkbaar, toch bestaan tussen beide vormen van stromen bestaan flinke verschillen.

Leest u mijn oorspronkelijke bericht nog eens goed door. Nergens schrijf ik of suggereer ik dat corona een griepje is. Ik schrijf wel dat als corona uiteindelijk endemisch en beheersbaar wordt, het in die zin (dwz eerst enkele pandemische golven met grote aantallen slachtoffers, later in de endemische fase een beperkt aantal slachtoffers) vergelijkbaar is met de griep die veroorzaakt wordt door het influenzavirus.

Gelieve mijn woorden niet uit hun context te halen en zodanig verdraaien dat ze in uw straatje passen.
Nee,ik schreef niet wat ik denk;ik gaf de definitie van het woord "vergelijkbaar".
En ,nee ,niet mijn definitie,maar gewoon wat het volgens het woordenboek betekent.
Dat een aantal mensen daar weer van alles van maken en achter zoeken is natuurlijk niet mijn " probleem"

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
07 jul 2022 07:59
Erthanax schreef:
05 jul 2022 22:03
scharrelschipper schreef:
05 jul 2022 21:11
Ik zei alleen maar wat vergelijkbaar betekent,maar ik begrijp dat jou dat niet past in deze context :)
Neen, u schreef wat ú denkt wat "vergelijkbaar betekent, en dat is beslist niet weinig of geen verschil.

Een voorbeeld: een elektrische stroom is vergelijkbaar een warmtestroom. Er is sprake van een verschil (spaning of temperatuur), een weerstand (elektrisch of thermisch) en een stroom (elektrisch of warmte). De de stromen en de berekeningen zijn vergelijkbaar, toch bestaan tussen beide vormen van stromen bestaan flinke verschillen.

Leest u mijn oorspronkelijke bericht nog eens goed door. Nergens schrijf ik of suggereer ik dat corona een griepje is. Ik schrijf wel dat als corona uiteindelijk endemisch en beheersbaar wordt, het in die zin (dwz eerst enkele pandemische golven met grote aantallen slachtoffers, later in de endemische fase een beperkt aantal slachtoffers) vergelijkbaar is met de griep die veroorzaakt wordt door het influenzavirus.

Gelieve mijn woorden niet uit hun context te halen en zodanig verdraaien dat ze in uw straatje passen.
Nee,ik schreef niet wat ik denk;ik gaf de definitie van het woord "vergelijkbaar".
En ,nee ,niet mijn definitie,maar gewoon wat het volgens het woordenboek betekent.
Dat een aantal mensen daar weer van alles van maken en achter zoeken is natuurlijk niet mijn " probleem"
Ach ja, maar weer eens de troll uithangen door een discussie om niets van 2 dagen geleden op te rakelen.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
06 jul 2022 20:28
reggie2 schreef:
06 jul 2022 20:23
Ik heb mijn mening @jablan...jij de jouwe..
Je kan door scrollen hoor. Niks is verplicht.
Dat neemt niet weg dat jij een medisch advies hebt gegeven door mensen te adviseren geen vaccin te nemen. Waar is dat medische advies op gebaseerd?
Waarschijnlijk op hetzelfde als de andere leken die je adviseren om wel het vaccin te nemen;eigen idee/ervaring.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
07 jul 2022 08:08
scharrelschipper schreef:
07 jul 2022 07:59
Erthanax schreef:
05 jul 2022 22:03
Neen, u schreef wat ú denkt wat "vergelijkbaar betekent, en dat is beslist niet weinig of geen verschil.

Een voorbeeld: een elektrische stroom is vergelijkbaar een warmtestroom. Er is sprake van een verschil (spaning of temperatuur), een weerstand (elektrisch of thermisch) en een stroom (elektrisch of warmte). De de stromen en de berekeningen zijn vergelijkbaar, toch bestaan tussen beide vormen van stromen bestaan flinke verschillen.

Leest u mijn oorspronkelijke bericht nog eens goed door. Nergens schrijf ik of suggereer ik dat corona een griepje is. Ik schrijf wel dat als corona uiteindelijk endemisch en beheersbaar wordt, het in die zin (dwz eerst enkele pandemische golven met grote aantallen slachtoffers, later in de endemische fase een beperkt aantal slachtoffers) vergelijkbaar is met de griep die veroorzaakt wordt door het influenzavirus.

Gelieve mijn woorden niet uit hun context te halen en zodanig verdraaien dat ze in uw straatje passen.
Nee,ik schreef niet wat ik denk;ik gaf de definitie van het woord "vergelijkbaar".
En ,nee ,niet mijn definitie,maar gewoon wat het volgens het woordenboek betekent.
Dat een aantal mensen daar weer van alles van maken en achter zoeken is natuurlijk niet mijn " probleem"
Ach ja, maar weer eens de troll uithangen door een discussie om niets van 2 dagen geleden op te rakelen.
Sorry dat mijn reactie wat laat was,maar ik heb niet altijd de gelegenheid om snel te reageren,werk en soms geen internet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik hoor juist helemaal geen twijfel over een eventuele nieuwe vaccinatie tegen oktober/november. Veel mensen weten nu wel wat het risico is om geen vaccinatie te nemen en dat risico willen ze niet lopen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
07 jul 2022 10:07
Ik hoor juist helemaal geen twijfel over een eventuele nieuwe vaccinatie tegen oktober/november.
Informeer je je wel goed? Of verblijf je alleen in een echokamer met gelijk gestemden?
Lowieze schreef:
07 jul 2022 10:07
Veel mensen weten nu wel wat het risico is om geen vaccinatie te nemen en dat risico willen ze niet lopen.
En wat is het risico om geen vaccinatie te nemen?
We hadden onverklaarbare oversterfte in leeftijdsgroep tot circa 50 jaar tijdens boostercampagnes, maar op grond van overlijdensverklaringen is alvast beslist dat dit niet door vaccinatie komt. Zonder een andere oorzaak te vinden.

Met mijn hoogbejaarde tante sta ik vooraan bij de vaccinatie. En voor leeftijdsgroep <60 zou ik toch nog een keer nadenken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

De laatste keer dat ik bij de huisarts kwam heb ik dit met hem besproken :
hij vindt het sowieso verstandig om , gezien de leeftijd en onderliggende ' kwalen ' , in het najaar én de griepprik én een eventuele nieuwe Corona vaccinatie te halen.
Vorig jaar kreeg ik nog extra een pneumokokken vaccinatie.
Dus het eea zou betekenen: mogelijk 3(!) prikken :D .
Ik word er ook tureluurs van hoor, maar aangezien ik, tot nu toe, géén ernstige bijwerkingen heb ondervonden vd vaccinaties/ booster heb ik er wel vertrouwen in.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door riddert »

Lowieze schreef:
07 jul 2022 10:07
Ik hoor juist helemaal geen twijfel over een eventuele nieuwe vaccinatie tegen oktober/november. Veel mensen weten nu wel wat het risico is om geen vaccinatie te nemen en dat risico willen ze niet lopen.
Met de huidige milde varianten van het virus, zou ik alleen de doelgroep van de griepprik, de zieken en zwakkeren zeg maar, extra vaccineren.

Voor de rest van de bevolking lijkt het vaccineren weinig zinvol.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
07 jul 2022 10:07
Ik hoor juist helemaal geen twijfel over een eventuele nieuwe vaccinatie tegen oktober/november. Veel mensen weten nu wel wat het risico is om geen vaccinatie te nemen en dat risico willen ze niet lopen.


Ik hoor dat wel, maar denk ook dat jij andere mensen spreekt dan dat ik doe.

Ieder zijn meug.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

moederslink schreef:
07 jul 2022 11:10
De laatste keer dat ik bij de huisarts kwam heb ik dit met hem besproken :
hij vindt het sowieso verstandig om , gezien de leeftijd en onderliggende ' kwalen ' , in het najaar én de griepprik én een eventuele nieuwe Corona vaccinatie te halen.
Vorig jaar kreeg ik nog extra een pneumokokken vaccinatie.
Dus het eea zou betekenen: mogelijk 3(!) prikken :D .
Ik word er ook tureluurs van hoor, maar aangezien ik, tot nu toe, géén ernstige bijwerkingen heb ondervonden vd vaccinaties/ booster heb ik er wel vertrouwen in.
Hier precies hetzelfde. Het afgelopen jaar ook 6 prikken gehad en nergens last van gehad. Volgens mij ook geen Corona gehad, dus ik doe als het mij wordt aangeraden weer netjes mee dit najaar. Na de vaccinatie rondes geen enkel sterfgeval meer gehad in mijn familie dan wel omgeving. Was voor de vaccinatie wel anders. Gelukkig weten ze nu ook meer en zijn ze al weer verder met de wetenschap. Hoewel...die virus raken we voorlopig niet meer kwijt, dus maar mee leren leven, lijkt mij.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kings of Leon is ook wel heel lekker. Zeker hun eerste 3 albums, voordat ze in Nederland echt bekend werden, die vond ik heel goed. Red morning light is veruit mijn favoriet. Vanaf 2008 werd het toch iets minder garage rock en dat vind ik persoonlijk jammer. Al snap ik door de successen dat ik waarschijnlijk 1 van de weinigen ben.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
08 jul 2022 11:50
Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer eens heerlijk tussen een grote mensenmassa in met hoop biertjes staan te kijken naar livemuziek (Kings of Leon.) Was een eindje rijden (niet zelf!) maar zeer de moeite waard. Terug was minder erg want kan mij er niets meer van herinneren.

Heerlijk, ouderwets pre-corona genieten.
Dat is het gevoel wat ik op Koningsdag heel sterk had. Heerlijk ouderwets ‘s-morgens de deur uitlopen, zonder plan, in de mensenmassa typische koningsdagdingen doen, in de middag lekker een biertje in de zon op een veel te druk plein: dat was voor het eerst na een paar jaar weer even ouderwets genieten. Heerlijk, inderdaad!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
07 jul 2022 09:49
Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.
Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Ik heb nooit de griepprik gewild omdat ik gewoon maar 3 dagen ziek was, ziek zijn is ook niks mis mee dan. Vanaf het moment dat ik me over liet halen voor de griepprik, ben ik echt vaak ziek geweest, dus nee ik haal die nooit meer. Misschien zijn er wel meer mensen die zo denken, in ieder geval wel een paar om me heen. Dus verplichten van vaccins, nee dat zou in mijn ogen en slechte zaak zijn, en ik denk dat je dan nog meer tegen stand oproept.
Ik zelf ben niet gevaccineerd tegen covid, heb het wel gehad, maar het viel best wel mee, ondanks dat ik vanalles mankeer.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:55
Onkruid71 schreef:
07 jul 2022 09:49
Ik zie in mijn omgeving, wel veel twijfel, om een nieuw vaccin/booster te halen. Ze zeggen eerder, dat ze het niet nemen dan wel. Ikzelf heb nog steeds niks genomen, omdat ze nog niks hebben uitgezocht, waarom bij mensen met mijn aandoening, bij sommige zo'n erge reactie op kan roepen die mannen duurt.
Dat zegt slechts iets over jouw bubbel, en niets over de rest van de wereld.
Of over jouw bubbel:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
12 miljoen 1e en 2e prik, tegen maar 9,2 miljoen boosters

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
De griep prik is niet zomaar een herhaalprik maar wordt tenminste aangepast aan de nieuwe varianten

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
08 jul 2022 18:58
Ik snap eerlijk gezegd her gezeur over herhaalprikken niet. Bij de griepprik.is het geaccepteerd dat die ieder jaar gehaald wordt. In sommige landen ook gewoon door jongere mensen. Maar goed, het is nieuw en wirdt geadviseerd door overheden dus zijn er mensen per definitie tegen. De overheid zou gewoon moeten zeggen dat het illegaal is vaccinaties te halen.....
Denk eerder dat de mensen die geen prik willen enerzijds niet willen vanwege de al of niet ware verhalen over bijwerkingen en anderzijds omdat ze gewoon het risico nemen.
En niet omdat de overheid het propageert,de gemiddelde Nederlander is redelijk gezagsgetrouw.
Als het zo zou zijn dat men niet wil simpel omdat de overheid het aanraad,zegt dat meer over die overheid dan over de "weigeraars"
En,inderdaad,het is nieuw en gezien de korte tijd dat het in de handel is,zou dat ook nog kunnen meespelen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Griepprik wordt vaak niet genomen, omdat er verschillende soorten griep zijn en een keertje griep krijgen is goed voor je weerstand op te bouwen. Je kan niet alles wegspuiten.
Vaak krijgen mensen alsnog griep, ondanks de spuit .

Gesloten