Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
31 jan 2022 15:55
angel1978 schreef:
31 jan 2022 15:51
Dan zou het dus moeten inhouden dat zolang er geen cijfers gegeven worden, er geen maatregelen kunnen zijn.
Leg uit, waarom zou een overheid de maatregelen af laten hangen van datgene wat de media wel of niet schrijven..
Omdat het anders het bewust weg laten van informatie is, die schijnbaar dus wel belangrijk is, want er wordt beleid op gemaakt.
Nog maar een keer dan: hoezo laat de overheid bewust iets weg als de media iets niet schrijven?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
31 jan 2022 15:49
kuklos schreef:
31 jan 2022 15:14
De diecteur van een ziekenhuis geeft als suggestie te gaan stoppen met het melden van het aantal opgenomen corona patiënten en dit pas te gaan melden vanaf een kritieke grens.
Ligt eraan in wat voor hoedanigheid hij dat bedoelt. Die cijfers zijn natuurlijk ook deels een controlemiddel, zodat de overheid geen idiote lockdowns op legt of iets dergelijks. Dan zou het dus moeten inhouden dat zolang er geen cijfers gegeven worden, er geen maatregelen kunnen zijn.

Als het als middel wordt gebruikt om mensen in het duister te laten, zodat ze misschien minder commentaar hebben op de maatregelen, dan is het natuurlijk zeer kwalijk. Er is niet voor niets een zeurende menigte in Nederland, dat zijn allemaal mensen die vooruit willen, niet achteruit.
Jij leest heel veel wat deze man niet schrijft.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, een zeurende menigte die als kleine kinderen blijven doorzeuren, omdat ze hun zin niet krijgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
31 jan 2022 15:44
Ik ben benieuwd of er over de HPV vaccinatie ook zoveel gedoe komt. Zeker nu ook jongens opgeroepen gaan worden.

Valt dat tegenwoordig ook onder corona dan?

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:
31 jan 2022 15:44
Ik ben benieuwd of er over de HPV vaccinatie ook zoveel gedoe komt. Zeker nu ook jongens opgeroepen gaan worden.
Alleen als die HPV vaccinatie wordt afgedwongen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Modena is ook al bezig met een EBV vaccin bezig, dus er komen nog meer vaccins aan lijkt me.
https://www.clinicaltrialsarena.com/new ... ine-trial/

EBV blijkt nu ook best een behoorlijk lelijk virus te zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Wikipedia: EBV => Uit de familie van de Herpesvirussen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
31 jan 2022 15:59
Nijogeth schreef:
31 jan 2022 15:55
angel1978 schreef:
31 jan 2022 15:51


Leg uit, waarom zou een overheid de maatregelen af laten hangen van datgene wat de media wel of niet schrijven..
Omdat het anders het bewust weg laten van informatie is, die schijnbaar dus wel belangrijk is, want er wordt beleid op gemaakt.
Nog maar een keer dan: hoezo laat de overheid bewust iets weg als de media iets niet schrijven?
Nou, hoe denk je dat de media aan die cijfers komt? Die zuigen ze niet uit hun duim, die komen gewoon van het RIVM. En als die die cijfers niet meer gaan geven, behalve als een grens bereikt wordt, dan kan dat 2 dingen betekenen:
1. Alle maatregelen blijven weg onder de grens,.
2. De overheid voert beleid op cijfers die niet gecontroleerd kunnen worden.

Dat laatste is een best wel enge gedachte.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
31 jan 2022 16:00
Nijogeth schreef:
31 jan 2022 15:49
kuklos schreef:
31 jan 2022 15:14
De diecteur van een ziekenhuis geeft als suggestie te gaan stoppen met het melden van het aantal opgenomen corona patiënten en dit pas te gaan melden vanaf een kritieke grens.
Ligt eraan in wat voor hoedanigheid hij dat bedoelt. Die cijfers zijn natuurlijk ook deels een controlemiddel, zodat de overheid geen idiote lockdowns op legt of iets dergelijks. Dan zou het dus moeten inhouden dat zolang er geen cijfers gegeven worden, er geen maatregelen kunnen zijn.

Als het als middel wordt gebruikt om mensen in het duister te laten, zodat ze misschien minder commentaar hebben op de maatregelen, dan is het natuurlijk zeer kwalijk. Er is niet voor niets een zeurende menigte in Nederland, dat zijn allemaal mensen die vooruit willen, niet achteruit.
Jij leest heel veel wat deze man niet schrijft.
Ik lees wat jij schrijft en zeg dat het vooral ligt aan de manier waarop je het doet. Je meldt het niet bij het RIVM, behalve als de reguliere zorg in jouw ziekenhuis weg gaat vallen of het RIVM maakt de cijfers niet meer openbaar.

De eerste kan ik nog inkomen, dat tweede is een enge gedachte. Dan kom je bij het onder de mat schuiven van feiten, zodat je als overheid niet gecontroleerd kan worden.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
31 jan 2022 18:17
Nou, hoe denk je dat de media aan die cijfers komt? Die zuigen ze niet uit hun duim, die komen gewoon van het RIVM. En als die die cijfers niet meer gaan geven, behalve als een grens bereikt wordt, dan kan dat 2 dingen betekenen:
1. Alle maatregelen blijven weg onder de grens,.
2. De overheid voert beleid op cijfers die niet gecontroleerd kunnen worden.

Dat laatste is een best wel enge gedachte.
Nijogeth schreef:
31 jan 2022 18:19
Ik lees wat jij schrijft en zeg dat het vooral ligt aan de manier waarop je het doet. Je meldt het niet bij het RIVM, behalve als de reguliere zorg in jouw ziekenhuis weg gaat vallen of het RIVM maakt de cijfers niet meer openbaar.

De eerste kan ik nog inkomen, dat tweede is een enge gedachte. Dan kom je bij het onder de mat schuiven van feiten, zodat je als overheid niet gecontroleerd kan worden.
Opnieuw lees jij heel veel dat er niet staat.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik lees letterlijk wat je zegt. Die arts vindt dat de cijfers niet gemeld moeten worden tot een kritiek punt bereikt is.

De rest vul ik in.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

En bij dat invullen gaat het dus mis.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Leg dat eens uit, wat vul ik in wat niet klopt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
31 jan 2022 11:49
Maar in hoeverre beschermt een eerdere besmetting tegen een heftig verloop? Dat is de vergelijking die gemaakt zou moeten worden.
Bij Delta goed; bij Omikron is het wachten op de eerste betrouwbare onderzoeken en die mogen we vanaf begin maart verwachten.
reggie2 schreef:
31 jan 2022 13:07
Wat een onzin, je kan het niet met iemand eens zijn, maar eh..... ook zij heeft een mening. Om iemand nu meteen een leugenaar te noemen is nogal wat.
Gelukkig beslissen de ouders over hun kinderen en velen willen die rotzooi niet in hun kind hebben wat zeer begrijpelijk is.
Je had het verkeerde deel gequote, denk ik. Het ging mij om dit stukje:
Jose2501 schreef:
31 jan 2022 12:16
Hoewel het vaccineren van kinderen van 5 tot 11 jaar tegen het coronavirus wereldwijd wordt bekritiseerd en afgeraden en er geen enkel onafhankelijk wetenschappelijk bewijs is dat het deze kinderen zelf voordeel op zal leveren [...]
De enige waarheid betreft de kritiek.

Afraden is een leugen, want overal is het vaccineren van de leeftijdsgroep 5-11 jaar toegestaan, soms met meer, soms met minder voorwaarden. Hoe je er ook over denkt, het mag van alle commissies en raden, die over vaccins beslissen. Vaccineren wordt niet afgeraden, het wordt toegestaan.

De volgende is wat lastiger, want het zit in de formulering. Als je 'bewijs + voordeel' omdraait, dan klopt het met de feiten. Er is namelijk wel wetenschappelijk bewijs, dat kinderen geen nadeel hebben van een vaccin. (Het fase 3 onderzoek met kinderen voor de toelating was het eerste.) Maar de omschrijving 'bewijs + voordeel' van José is het onmogelijke eisen. Zoiets vraagt onderzoeken met een lange looptijd, meerdere jaren, en die bestaan alleen op kleine schaal. Tegen die tijd zijn we alweer vele virusvarianten verder.

Storend aan het artsencollectief vind ik de achterliggende opvatting in vele bijdragen, dat mensen maar een ziekte moeten doormaken. Dit idee komt uit het Calvinisme en is eigenlijk achterhaald. Kinderen krijgen juist vaccins om de overlevingskansen te vergroten, om gezond volwassen te worden.

Echt nieuw is het allemaal niet. Het eerste vaccin tegen pokken werd gewonnen uit cellen van koeien. Dat was in 1796 en waar was men bang voor? Dat mensen in een koe zouden veranderen na toediening.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Long COVID had ons niet verrast moeten hebben.
Misschien interessant om te lezen.

https://www.infectioncontroltoday.com/v ... 8f0aeeae48

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Afraden is een leugen, want overal is het vaccineren van de leeftijdsgroep 5-11 jaar toegestaan, soms met meer, soms met minder voorwaarden. Hoe je er ook over denkt, het mag van alle commissies en raden, die over vaccins beslissen. Vaccineren wordt niet afgeraden, het wordt toegestaan.

Daar ben ik het niet mee eens dat het een leugen is.....ieder mens kiest zelf wat hij/zij wil.... en ik zou ook niet kiezen voor vaccinatie met kleine kinderen.

En nee, ik had het juiste stuk gequote.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 01 feb 2022 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Echt nieuw is het allemaal niet. Het eerste vaccin tegen pokken werd gewonnen uit cellen van koeien. Dat was in 1796 en waar was men bang voor? Dat mensen in een koe zouden veranderen na toediening.


Dan hebben ze wel gelijk gehad.
De mensen zijn een kudde dier geworden , ze loeien steeds vaker en harder. :roll:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

gosewijn schreef:
01 feb 2022 12:31

De mensen zijn een kudde dier geworden , ze loeien steeds vaker en harder. :roll:



Sommigen hebben het over schaapjes , niet over koeien.

Alsnog vind ik dat ieder mens zijn eigen keus moet maken. Wel of geen vaccinatie , je blijft gelijk.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Schapen ,nog erger die blaten de hele dag en altijd het laatste woord willen hebben .

Lees even wat Jablan schreef Koeien

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
31 jan 2022 23:15
Storend aan het artsencollectief vind ik de achterliggende opvatting in vele bijdragen, dat mensen maar een ziekte moeten doormaken. Dit idee komt uit het Calvinisme en is eigenlijk achterhaald. Kinderen krijgen juist vaccins om de overlevingskansen te vergroten, om gezond volwassen te worden.
Die overlevingskans voor kinderen is al 99.9....procent. Er is dus nauwelijks iets te winnen
Waardoor dit absoluut onvergelijkbaar is met eerdere aandoeningen: bijvoorbeeld mazelen kon lijden tot 10% kindersterfte.
Kun je calvinisme noemen, maar de vaccins worden in onze lobbycratie aan de man gebracht.

Gesloten