Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:35


Hoe kan je dat zeggen als je niet weet wat onderzoeken precies kosten.
En die onderzoeken die gesubsidieerd worden hebben patiënten nu toch ook niks aan, behalve echte biomedische onderzoeken, en dat is er maar 1. En niet 12 zoals eerder gezegd werd door kuipers. En als je kijkt wat ze in Nederland weten en wat ze in de rest van de wereld all weten, moet je dat meenemen in een volgend onderzoek. En volgens mij heb je alle kennis nodig vanuit de hele wereld om dit op te kunnen lossen.
En als je gaat kijken wat deze patiënten per jaar gaan kosten, dan kan er wel veel meer geïnvesteerd worden.
En nou geen domme vragen stellen van wat kosten ze dan per jaar, want exacte aantallen zijn er niet omdat kuipers dat niet nodig vind om te weten. Maar als het 1 opde 8 is, dan zijn dat er dus veel.
Ik lees toch wat anders:
“Antwoord vraag 6
Zoals hierboven beschreven financiert het ministerie van VWS via ZonMw onderzoek naar de diagnostiek, behandeling en organisatie van post-COVID. Op dit moment worden achttien onderzoeken gedaan, waarvan twaalf biomedische onderzoeken dan wel onderzoeken met een biomedische component.”

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... -covid.pdf

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:35
Moneyman schreef:
28 sep 2022 15:58
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 15:23
Makkelijke reactie zeg.
Net zo makkelijk als steeds "veel meer" roepen, maar even zo vaak weigeren ook maar iets concreet te maken.
Hoe kan je dat zeggen als je niet weet wat onderzoeken precies kosten.
Dat is precies het punt wat steeds gemaakt wordt: je hebt wél een mening, maar zodra je gevraagd wordt 'm te onderbouwen is het "hoe kan ik dat weten". Als je er onvoldoende vanaf weet, neem dan ook geen stellingen in. Da's nogal zinloos.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ja en daar lopen onderzoeken al naar
Oh jah, hoeveel dan?
Bij mijn weten is dat bij lange na nog niet genoeg.
Ze zouden nog veel meer moeten kunnen en moeten doen.
Steek daar die 100 miljoen dan maar in.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 13:46
Bezorgdeburger schreef:
28 sep 2022 09:04
16again schreef:
27 sep 2022 22:45


Is dat stemmingmakerij?
Ik proef dat hier ziekenhuisopnames met ipv door Corona bij zitten.
Ben ik met je eens. Maar is ook verantwoordelijkheid van de media. Die nemen het niet zo nauw met de berichtgeving en sturen op sensatie.

Maar feitelijk is er natuurlijk wel een behoorlijke stijging. Wat ik me dan afvraag is waarom er niet gedetailleerder wordt verteld welke mensen zijn opgenomen. Inmiddels is toch wel bekend wat de risicogroepen zijn.

Misschien ook met hun namen, adressen, geboortedata en onderliggende kwalen erbij? Man, vrouw, X?
[/quote}

Het RIVM stelt dat er nog geen extra maatregelen nodig zijn omdat de opgenomen patienten bijna allemaal 70 plussers zijn. De bekende risicogroep natuurlijk.
Daar zouden ze ook wel of geen onderliggende ziekte aan kunnen toevoegen, zwaarlijvigheid ook, wel of geen boosters gehad misschien? Kan allemaal anoniem.

En kan gebruikt worden om gericht extra vaccinaties aan te bieden zonder de dreiging van maatregelen voor iedereen.

En vaccins en boosters helpen niet of nauwelijks om verspreiding tegen te gaan. Dus voor je naasten hoef je geen booster te nemen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En kan gebruikt worden om gericht extra vaccinaties aan te bieden zonder de dreiging van maatregelen voor iedereen


Laat dat nou ook zijn hoe dat nu zo gebeurt? En waar wordt er gedreigd?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
28 sep 2022 16:49
Ja en daar lopen onderzoeken al naar
Oh jah, hoeveel dan?
Bij mijn weten is dat bij lange na nog niet genoeg.
Ze zouden nog veel meer moeten kunnen en moeten doen.
Steek daar die 100 miljoen dan maar in.
Moet je zelf maar ff google, dat verschilt per ziekte, dat weet ik allemaal niet, maar het meeste waar veel mensen aan lijden lopen al onderzoeken naar.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:57
angel1978 schreef:
28 sep 2022 16:49
Ja en daar lopen onderzoeken al naar
Oh jah, hoeveel dan?
Bij mijn weten is dat bij lange na nog niet genoeg.
Ze zouden nog veel meer moeten kunnen en moeten doen.
Steek daar die 100 miljoen dan maar in.
Moet je zelf maar ff google, dat verschilt per ziekte, dat weet ik allemaal niet, maar het meeste waar veel mensen aan lijden lopen al onderzoeken naar.
Bij lange na nog niet genoeg.
Ze zouden nog veel meer moeten doen!

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 16:55
En kan gebruikt worden om gericht extra vaccinaties aan te bieden zonder de dreiging van maatregelen voor iedereen


Laat dat nou ook zijn hoe dat nu zo gebeurt?
Hoezo gericht aanbieden van vaccinaties? Iedereen, gezond of ziek, wordt boostervaccins aangeboden op basis van muizenstudie.
Ik lees in de media en bij RIVM dat 65 plus zelfs al een oproep thuis heeft gekregen.

Hoezo gericht? Kun je me dat uitleggen?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 15:07
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:53
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:51
Dat is wel mijn antwoord, het liefste had ik gezien tot dat er een oplossing is, maar daar moet de hele wereld aan investeren.
En misschien kan het wel helemaal not opgelost worden.
Maar veel meer als nu, want nu hebben ze eigenlijk niks gedaan.
Ik heb maar weer even een stukje tekst rood gemaakt. Want opnieuw kom je met er moet meer gedaan worden, maar zodra wordt gevraagd hoeveel meer dan precies geef je weer niet thuis. Lekker makkelijk, zo kan je altijd roepen dat ze niet genoeg doen.
Ik heb mijn antwoord hier boven gegeven. Maar jij stelt altijd de vreemdste vragen,
Het is geen vreemde vraag. Als je zelf niet weet heoveel geld en onderzoeken wel genoeg is, hoe kan je dan stellen dat er nu te weinig wordt gedaan? En dat als er meer wordt gedaan het dan niet nog steeds te weinig is?

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gericht. Leeftijd, werkomstandigheden, andere aandoening. Die mensen krijgen een uitnodiging.

Bent u jong, mankeert u niets, en bent u bijvoorbeeld winkelmedewerker, krijgt u voorlopig geen uitnodiging.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:35
(...) En die onderzoeken die gesubsidieerd worden hebben patiënten nu toch ook niks aan, (...)
Hoe weet u dat zo zeker? Of weet u de uitkomst al van die lopende onderzoeken?

Elke (mogelijke) uitkomst die afwijkt van wat u wil of van wat u vindt, die deugt niet, klopt niet, of is niet voldoende onderzocht.

Maar als iets wél past bij uw idée fixe, dan was er wel voldoende onderzoek:
Onkruid71 schreef:
24 sep 2022 00:18
Goed nieuws voor Post covid patiënten met PEM in ieder geval, WHO zegt "geen exercise therapy voor post covid patiënten met PEM" in de nieuwe richtlijnen. Nu hopen dat alle landen dat snel overnemen ipv eerst nog een keer te onderzoeken want dat is al genoeg onderzocht.
Ziet u zelf niet dat u zo steeds in een kringetje blijft ronddraaien?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 17:16
Gericht. Leeftijd, werkomstandigheden, andere aandoening. Die mensen krijgen een uitnodiging.

Bent u jong, mankeert u niets, en bent u bijvoorbeeld winkelmedewerker, krijgt u voorlopig geen uitnodiging.
:idea: Ik ga in een winkel werken.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:40
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:32
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 14:30

Het gaat niet om het geld, er wordt gewoon niet genoeg onderzocht.
Is goed, dan stappen we af van de hoeveelheid geld en vragen we naar de hoeveelheid onderzoek wel genoeg is.
Meer als een paar papieren velletjes. Zelfs het WHO zegt dat dat geld in geïnvesteerd moet worden.
Een paar papieren velletjes, dat vind ik veel als Nederland zijnde. Deze ziekte is natuurlijk niet specifiek voor Nederland, anders had de WHO er weinig mee van doen. Ik stel voor dat wij niet naar de WHO luisteren en andere landen de kastanjes uit het vuur laten halen. Stoppen wij helemaal met onderzoek en het geld dat daarvan vrij komt, dat gaat naar de gasrekening, op een paar miljoen na, dat betalen we mee aan de onderzoeken in het buitenland.

Het is natuurlijk idioot dat Nederland onderzoeken moet gaan doen die schijnbaar ieder land voor zichzelf zou moeten doen. Want het enige wat ik hoor is 'Nederland moet meer geld geven voor onderzoek' en niet 'het geld voor onderzoek moet wereldwijd beter besteed worden'. Maar hoeveel geld en hoeveel onderzoeken hebben we het nu precies over, wereldwijd gezien.

En je zegt zelf dat er misschien geen oplossing voor is, dan denk ik aan een bodemloze put. Dan is investeren in herintegratie veel logischer.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, geen oefentherapie, stel je voor. Waarom is dat goed nieuws?

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
28 sep 2022 17:16
Gericht. Leeftijd, werkomstandigheden, andere aandoening. Die mensen krijgen een uitnodiging.

Bent u jong, mankeert u niets, en bent u bijvoorbeeld winkelmedewerker, krijgt u voorlopig geen uitnodiging.
Dat heeft niets met beroep te maken maar uitnodigingen gaan op leeftijd schrijft het RIVM op hun website. Gezond of ziek maakt niet uit.
Dus absoluut niet gericht.

Tot nu toe is er wel de vrijheid om te kiezen ja of nee. Maar vraag me af of dat zo blijft mocht straks de zorg onder druk komt te staan.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die medewerkers in de zorg worden dus als eerste uitgenodigd. Dus heel gericht.

Maar als het volgens u allemaal niet werkt, wat kan het u dan schelen wanneer wie en waarom uitgenodigd wordt?

En de vaccinatie is nooit verplicht geweest. Dus ik weet niet waar u mee bedreigd wordt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
28 sep 2022 16:49
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:35


Hoe kan je dat zeggen als je niet weet wat onderzoeken precies kosten.
En die onderzoeken die gesubsidieerd worden hebben patiënten nu toch ook niks aan, behalve echte biomedische onderzoeken, en dat is er maar 1. En niet 12 zoals eerder gezegd werd door kuipers. En als je kijkt wat ze in Nederland weten en wat ze in de rest van de wereld all weten, moet je dat meenemen in een volgend onderzoek. En volgens mij heb je alle kennis nodig vanuit de hele wereld om dit op te kunnen lossen.
En als je gaat kijken wat deze patiënten per jaar gaan kosten, dan kan er wel veel meer geïnvesteerd worden.
En nou geen domme vragen stellen van wat kosten ze dan per jaar, want exacte aantallen zijn er niet omdat kuipers dat niet nodig vind om te weten. Maar als het 1 opde 8 is, dan zijn dat er dus veel.
Ik lees toch wat anders:
“Antwoord vraag 6
Zoals hierboven beschreven financiert het ministerie van VWS via ZonMw onderzoek naar de diagnostiek, behandeling en organisatie van post-COVID. Op dit moment worden achttien onderzoeken gedaan, waarvan twaalf biomedische onderzoeken dan wel onderzoeken met een biomedische component.”

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... -covid.pdf
En ik heb al eerder aangegeven, dat het maar 1 echt biomedisch onderzoek is, en de rest is wat papier werk, kuipers heeft dat nog een rectificatie over gegeven.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
28 sep 2022 17:18
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 16:35
(...) En die onderzoeken die gesubsidieerd worden hebben patiënten nu toch ook niks aan, (...)
Hoe weet u dat zo zeker? Of weet u de uitkomst al van die lopende onderzoeken?

Elke (mogelijke) uitkomst die afwijkt van wat u wil of van wat u vindt, die deugt niet, klopt niet, of is niet voldoende onderzocht.

Maar als iets wél past bij uw idée fixe, dan was er wel voldoende onderzoek:
Onkruid71 schreef:
24 sep 2022 00:18
Goed nieuws voor Post covid patiënten met PEM in ieder geval, WHO zegt "geen exercise therapy voor post covid patiënten met PEM" in de nieuwe richtlijnen. Nu hopen dat alle landen dat snel overnemen ipv eerst nog een keer te onderzoeken want dat is al genoeg onderzocht.
Ziet u zelf niet dat u zo steeds in een kringetje blijft ronddraaien?
Nee hoor, als je alle onderzoeken leest over PEM is GET geen optie, dat zijn ze in Nederland nog niet allemaal achter. Maar dat is al zo lang bekend.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 18:40

En ik heb al eerder aangegeven, dat het maar 1 echt biomedisch onderzoek is, en de rest is wat papier werk, kuipers heeft dat nog een rectificatie over gegeven.
Dit is een rectificatie van 2 dagen geleden

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
28 sep 2022 17:13
Onkruid71 schreef:
28 sep 2022 15:07
kuklos schreef:
28 sep 2022 14:53


Ik heb maar weer even een stukje tekst rood gemaakt. Want opnieuw kom je met er moet meer gedaan worden, maar zodra wordt gevraagd hoeveel meer dan precies geef je weer niet thuis. Lekker makkelijk, zo kan je altijd roepen dat ze niet genoeg doen.
Ik heb mijn antwoord hier boven gegeven. Maar jij stelt altijd de vreemdste vragen,
Het is geen vreemde vraag. Als je zelf niet weet heoveel geld en onderzoeken wel genoeg is, hoe kan je dan stellen dat er nu te weinig wordt gedaan? En dat als er meer wordt gedaan het dan niet nog steeds te weinig is?
Dat merk je aan de uitkomsten van de gedane onderzoeken in Nederland die gesubsidieerd zijn door VWS. Zo moeilijk is dat niet.
Denk je echt dat ik er in geloof dat ze het helemaal op kunnen lossen, nee dat geloof ik niet. Maar als ze een paar symptomen kunnen oplossen, dan zouden vele mensen zeer veel geholpen zijn.

Gesloten