Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Hun roekeloze beleid schept een dure plicht”

En daar bent u het mee eens tav long-covid.

Maar de patiënten houden geen long-covid over aan een besmetting door het beleid van de overheid.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 09:22
“Hun roekeloze beleid schept een dure plicht”

En daar bent u het mee eens tav long-covid.

Maar de patiënten houden geen long-covid over aan een besmetting door het beleid van de overheid.
Well wat er daarna allemaal niet geregeld was. Bijvoorbeeld geen hulp in het eerste jaar als je niet mee deed aan het onderzoek. En dat het nu nog allemaal geregeld moet worden met het UWV, want die zeer mensen met dezelfde klachten gewoon uit de ziektewet normaal gesproken. Om maar ff een voorbeeld te noemen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, en daar krijg je long-covid door. :mrgreen:

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 09:38
Ja, en daar krijg je long-covid door. :mrgreen:
Nee dat soort dingen moeten geregeld worden voor die patiënten. Dat lijkt me toch logisch.
Over roekeloos dan, 3G , gevaccineerde en ongevaccineerde kunnen long covid krijgen, en dan nog niks geregeld hebben.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Onkruid71 schreef:
22 jan 2022 09:20
16again schreef:
22 jan 2022 09:13
Onkruid71 schreef:
22 jan 2022 09:06
Waar noem ik roekeloos?
Je linkt zelf naar een verhaal in de volkskrant, waar de keuzes van Rutte en co roekeloos genoemd worden
Als het om slachtoffers gaat wel van long COVID gaat zou ik dat wel kunnen zeggen. Er is weinig voor geregeld ondanks alle waarschuwingen. Het moet nu nog allemaal geregeld worden.
Die long-covid slachtoffers krijgen toch gewoon reguliere zorg? Wat had er beter geregeld kunnen zijn voor ze?
Volkskrant artikel geeft vooral af op het beleid, om besmettingen te voorkomen:
Van serieuze pogingen om het aantal besmettingen laag te houden, is al heel lang geen sprake meer.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat ASHA TEN BROEKE in eigen omgeving long-covid meemaakt, en daardoor de focus teveel op dat probleem heeft gericht.
In haar ogen "beter beleid" zou op andere vlakken grotere schade toebrengen. De scholen bijvoorbeeld zijn al te lang dichtgeweest.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Zo te zien heeft Jose2501 weer een nieuwe betaling van FvD of Willem Engel ontvangen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
22 jan 2022 13:45
Dus @jablan je googelen werkt blijkbaar niet altijd. Als Pfizer/Biontech niets te verbergen had dan zou het toch kleine moeite moeten zijn om de gegevens van de bijwerkingen openbaar te maken?
Heel eerlijk ... voor Corona/Covid/Long-Covid gebruik ik nooit een zoekmachine.

Het 'geheime' deel is ook bij de EMA ingediend ihkv de toelating. Geen probleem om dat te vinden.

Na 8 miljard toegediende doses vaccin is elke bijwerking bekend, daarmee heeft de werkelijkheid op elke vraag een antwoord gegeven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
22 jan 2022 14:19
Het OMT adviseert om de horeca en cultuursector weer te openen. Wel met gebruik van de QR code dus uitsluiting van paar miljoen mensen. En met een sluitingstijd van 20.00 uur. Voor restaurants en theaters enz lijkt me dit nog steeds rampzalig. Dat Jaap van Dissel en het OMT absoluut alle geloofwaardigheid hebben verloren blijkt uit deze analyse van de modellen en grafieken die zij presenteren.
Bron: https://www.maurice.nl/2022/01/21/een-g ... he-waarde/
Ze gaan open, al vind ik tot 20.00 uur te kort.

https://www.ad.nl/politiek/horeca-en-cu ... ~a8745f64/

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Yup. Gewoon open tot 05.00 uur de volgende ochtend...

Sta je alsnog voor een dichte deur, waar een briefje hangt: Helaas zijn wij gesloten, omdat

- al ons personeel ziek is of in quarantaine verblijft

- wij wachten totdat onze leveranciers weer operationeel zijn

- wij geen personeel kunnen vinden

- wij buiten de steunmaatregelen vallen en daarom voor altijd dicht blijven

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, je kan zwartkijken. Het heeft lang genoeg geduurd, de besmettingen blijven oplopen....dus gewoon alles open.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
22 jan 2022 19:16
Tja, je kan zwartkijken.
Was het maar zwartkijken. Voor veel bedrijven is dit helaas de dagelijkse realiteit.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Al zou het al zwartkijken zijn, de boel dichthouden is in het ieder geval niet de oplossing

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

*glimlach* Moneyman gebruikt dezelfde woorden, die ik in mijn hoofd had.

Voorbeeld: afgelopen zondagavond hebben we een verlaat kerstcadeau naar eigen keuze besteld. De website bleek van Makro te zijn.
Maandagmorgen kwam de track & trace binnen. Die wordt bij Makro direct aangemaakt als de order wordt verwerkt. Woensdag wijzigde de status: PostNL had de doos ontvangen. Vrijdag kwam het aflevermoment erbij: vandaag.

Alles gaat veel langzamer dan voor Corona.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Afwachten maar, het is gelukkig al een begin dat alles open gaat. Hopelijk zonder incidenten.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
22 jan 2022 21:02
reggie2 schreef:
22 jan 2022 18:00
Jose2501 schreef:
22 jan 2022 14:19
Het OMT adviseert om de horeca en cultuursector weer te openen. Wel met gebruik van de QR code dus uitsluiting van paar miljoen mensen. En met een sluitingstijd van 20.00 uur. Voor restaurants en theaters enz lijkt me dit nog steeds rampzalig. Dat Jaap van Dissel en het OMT absoluut alle geloofwaardigheid hebben verloren blijkt uit deze analyse van de modellen en grafieken die zij presenteren.
Bron: https://www.maurice.nl/2022/01/21/een-g ... he-waarde/
Ze gaan open, al vind ik tot 20.00 uur te kort.

https://www.ad.nl/politiek/horeca-en-cu ... ~a8745f64/
Ben ik helemaal met je eens. Ben benieuwd of Rutte en Kuipers het aandurven om die sluitingstijd te handhaven. Want ik denk dat als 20. 00 uur aangehouden blijft dat dan alsnog de pleuris uitbreekt in Nederland.
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden,maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Jablan schreef:
21 jan 2022 19:48
xflorisx schreef:
21 jan 2022 14:03
Ik vraag mij wel even af in welke branche jij werkzaam bent. Een ding weet ik al wel. Het is niet in het onderwijs. Ondanks alle mogelijke maatregelen zijn het besmettingsfabrieken. Mondkapjesgebruik kan gewoon niet nageleefd worden. Afstand tot docenten lukt veelal ook niet. Omdat ik mijn prikjes wel gehad heb, hoef ik niet meer in quarantaine. Enkele anti vaxxer collega's zitten al thuis.
Opengooien wil iedereen. Maatschappij weer laten opengaan wil ook iedereen. Maar er zijn genoeg (oudere werkende) die nog graag gezond blijven.
En dan vraag ik mij af op wat voor school jij voor de klas staat.

In april 2020 is op de school van zoon een groep ouders opgestaan, die alle basisregels hebben omgezet in praktische maatregelen. (Aanleiding was de klas van zoon. Iedereen is in maart 2020 ziek geweest en een meerderheid echt stevig ziek.)
Minder contacten per dag => alle lessen als blokuren.
Anderhalve meter => Aanbod van één van de ouders opgepakt om in een voormalige horecalocatie les te geven. Al heel snel daarna is de school op zoek gegaan naar alternatieve lesplekken met grote ruimtes voor alle groepen en klassen. Het bijkomende voordeel was minder contacten tussen de verschillende jaren.
Ventilatie => Vanaf het begin is hier op gelet. Komt ook omdat we in een grensregio leven en in Duitsland ventilatie in de basisset zat. Op de lijst staan nu luchtzuiveraars om aan te schaffen, maar voor grotere ruimtes gaan de prijs exponentieel omhoog.
Mondkapjesgebruik verschilt per docent (die beslist).

Er is een nadeel: de ouders draaien op voor de extra kosten.

Er is een super voordeel: nauwelijks besmettingen en alles gaat gewoon door.
Ook op onze school zijn er diverse maatregelen genomen. Grotendeels is school aardig nieuw met een redelijk goed ventilatiesysteem. In overige lokalen zijn er CO2 meters. De eerste lockdown was voornamelijk online les. Later zijn de examenklassen weer op school gekomen en daarna delen van de klassen.
Relatief weinig collega's covid opgelopen. Wel relatief veel lang verzuim door long covid. Dit allemaal voordat de vaccinaties er waren.
Momenteel is alles weer op school op enkele klassen na die al weer thuis zitten. Grootste probleem: pubers houden geen afstand en mondkapjes (dat snap je zelf wel)

Persoonlijk: in maart 2020 covid gehad voordat de eerste lockdown inging. Later enige keren in contact geweest met covid patienten. (waaronder echtgenoot)
Laatst gewijzigd door xflorisx op 22 jan 2022 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ach daar is die ‘pleuris’ weer eens..

Maar goed, mocht het toch een beetje die kant op gaan, dan kunnen we eindelijk eens wat doen aan het cellenoverschot.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
22 jan 2022 21:16
Ach daar is die ‘pleuris’ weer eens..

Maar goed, mocht het toch een beetje die kant op gaan, dan kunnen we eindelijk eens wat doen aan het cellenoverschot.
Wet je nu echt niets zinnigs te schrijven?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden,maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Stoere praat. Vertel eens, hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien, en waarom?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:36
angel1978 schreef:
22 jan 2022 21:16
Ach daar is die ‘pleuris’ weer eens..

Maar goed, mocht het toch een beetje die kant op gaan, dan kunnen we eindelijk eens wat doen aan het cellenoverschot.
Wet je nu echt niets zinnigs te schrijven?
Precies dat was wat ik dacht toen ik jouw o zo zinnige reactie las..

Gesloten