Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, als dan de pleuris uitbreekt, stromen de ziekenhuizen weer vol, maar dan met een gezellige nieuwe ziekte.

Weten die figuren die daar mee schermen, wel wat dat betekent?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 jan 2022 22:26
Nou, als dan de pleuris uitbreekt, stromen de ziekenhuizen weer vol, maar dan met een gezellige nieuwe ziekte.

Weten die figuren die daar mee schermen, wel wat dat betekent?
Heeft niets meer met de ziekte pleuris te maken:
dan heb je de poppen aan het dansen; dan breekt er paniek uit; dan komen er moeilijkheden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Pleuritis (in de volksmond ook wel pleuris, in zuidelijke dialecten fleuris) is een ontsteking aan het borstvlies rondom de longen en aan de binnenkant van de thorax, de pleura. Dit kan door een virus of een bacteriële infectie komen of door directe irritatie van de pleura.

Dat wens je de samenleving uiteraard toe, als je niet laat naar de kroeg kan.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
23 jan 2022 00:23
Pleuritis (in de volksmond ook wel pleuris, in zuidelijke dialecten fleuris) is een ontsteking aan het borstvlies.......

Dat wens je de samenleving uiteraard toe, als je niet laat naar de kroeg kan.
Of je zit te trollen, of je kent echt de uitdrukking niet:
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/pleuris

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Serieus?

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 jan 2022 21:36
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden,maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Stoere praat. Vertel eens, hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien, en waarom?
MM,je moet niet alles zo letterlijk nemen.
ik,en ik denk ook anderen hier bedoelen daarmee dat er wel eens wat burgerlijke ongehoorzaamheid te voorschijn kan komen.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 08:37
Moneyman schreef:
22 jan 2022 21:36
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden,maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Stoere praat. Vertel eens, hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien, en waarom?
MM,je moet niet alles zo letterlijk nemen.
ik,en ik denk ook anderen hier bedoelen daarmee dat er wel eens wat burgerlijke ongehoorzaamheid te voorschijn kan komen.
Dat zeg je niet, je geeft aan dat het tijd is dat dit gebeurt, waarmee je doet voorkomen het eens te zijn met zulk gedrag. Dat is heel wat anders dan dat je denkt dat er een kans op is. Daarnaast denk ik bij pleuris wel aan wat meer dan burgerlijke ongehoorzaamheid, bij het laatste denk ik aan ludieke acties, bij het eerste aan rellen zoals we eerder gezien hebben, gepaard gaande met vernielingen en het gebruiken van geweld.

Van mij mogen er best wat ludieke acties zijn, mocht het zover komen. Maar zodra er weer eens vernielingen gepleegd worden of geweld gebruikt moet er m.i. wel keihard ingegrepen worden. Dat is immers echt te triest voor woorden.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
22 jan 2022 21:16
Ach daar is die ‘pleuris’ weer eens..

Maar goed, mocht het toch een beetje die kant op gaan, dan kunnen we eindelijk eens wat doen aan het cellenoverschot.
Komen we toch weer hier uit.
Mis alleen de dreiging met tribunalen nog...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 08:37
Moneyman schreef:
22 jan 2022 21:36
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden,maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Stoere praat. Vertel eens, hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien, en waarom?
MM,je moet niet alles zo letterlijk nemen.
ik,en ik denk ook anderen hier bedoelen daarmee dat er wel eens wat burgerlijke ongehoorzaamheid te voorschijn kan komen.
Als jij nou eindelijk eens begint met gewoon te schrijven wat je bedoelt, in plaats van steeds achteraf terug te krabbelen en te zeggen dat je eigenlijk iets ander bedoelde…. Zou een hele berg ruis schelen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
23 jan 2022 00:41
Lady1234 schreef:
23 jan 2022 00:23
Pleuritis (in de volksmond ook wel pleuris, in zuidelijke dialecten fleuris) is een ontsteking aan het borstvlies.......

Dat wens je de samenleving uiteraard toe, als je niet laat naar de kroeg kan.
Of je zit te trollen, of je kent echt de uitdrukking niet:
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/pleuris

Trollen? Het is hier niet toegestaan om scheldwoorden te gebruiken.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Cro schreef:
23 jan 2022 09:57
scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 08:37
Moneyman schreef:
22 jan 2022 21:36

Stoere praat. Vertel eens, hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien, en waarom?
MM,je moet niet alles zo letterlijk nemen.
ik,en ik denk ook anderen hier bedoelen daarmee dat er wel eens wat burgerlijke ongehoorzaamheid te voorschijn kan komen.
Dat zeg je niet, je geeft aan dat het tijd is dat dit gebeurt, waarmee je doet voorkomen het eens te zijn met zulk gedrag. Dat is heel wat anders dan dat je denkt dat er een kans op is. Daarnaast denk ik bij pleuris wel aan wat meer dan burgerlijke ongehoorzaamheid, bij het laatste denk ik aan ludieke acties, bij het eerste aan rellen zoals we eerder gezien hebben, gepaard gaande met vernielingen en het gebruiken van geweld.

Van mij mogen er best wat ludieke acties zijn, mocht het zover komen. Maar zodra er weer eens vernielingen gepleegd worden of geweld gebruikt moet er m.i. wel keihard ingegrepen worden. Dat is immers echt te triest voor woorden.
Eens te zijn met welk gedrag?
Plunderingen en vernielingen? zeer zeker niet!
Wat ik bedoel is dat, ook als dat officieel niet toegestaan is, dat horeca,winkels enz. gewoon op normale tijden open gaan en blijven,en dat het gedoe met mondkapjes enz. ook verleden tijd is.
En ,oja,dat was ik nog vergeten,dat noem ik dus "de pleuris uit laten breken"
Niet dat ik dat zo spannend vind,maar een aantal mensen vindt dat duidelijk wel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 11:29


Eens te zijn met welk gedrag?
Plunderingen en vernielingen? zeer zeker niet!
Wat ik bedoel is dat, ook als dat officieel niet toegestaan is, dat horeca,winkels enz. gewoon op normale tijden open gaan en blijven,en dat het gedoe met mondkapjes enz. ook verleden tijd is.
En ,oja,dat was ik nog vergeten,dat noem ik dus "de pleuris uit laten breken"
Niet dat ik dat zo spannend vind,maar een aantal mensen vindt dat duidelijk wel.


Vreemd , dat ik dan wel begrijp wat jij bedoelt.....laat ze :-)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als je gezegd had dat de poppen aan het dansen zijn of de rapen gaar zijn kijken ze toch ook niet in de pan. Voor mij was het in ieder geval duidelijk. 😁

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
23 jan 2022 11:29
Eens te zijn met welk gedrag?
Plunderingen en vernielingen? zeer zeker niet!
Wat ik bedoel is dat, ook als dat officieel niet toegestaan is, dat horeca,winkels enz. gewoon op normale tijden open gaan en blijven,en dat het gedoe met mondkapjes enz. ook verleden tijd is.
En ,oja,dat was ik nog vergeten,dat noem ik dus "de pleuris uit laten breken"
Niet dat ik dat zo spannend vind,maar een aantal mensen vindt dat duidelijk wel.
Je hebt zelf blijkbaar nog steeds niet in de gaten wat je schreef. José schreef dit:
Jose2501 schreef:
22 jan 2022 21:02
Ben benieuwd of Rutte en Kuipers het aandurven om die sluitingstijd te handhaven. Want ik denk dat als 20. 00 uur aangehouden blijft dat dan alsnog de pleuris uitbreekt in Nederland.
Dat is een inschatting van wat er zou kunnen gebeuren. Vervolgens schrijf jij:
scharrelschipper schreef:
22 jan 2022 21:15
Ik heb persoonlijk geen last van al dat idiote gedoe met sluitingstijden, maar het is inderdaad tijd dat de pleuris uitbreekt.
Dat is wezenlijk anders dan wat José schrijft, want jij maakt ervan dat het tijd is dat het gebeurt, oftewel: je wilt dat het gebeurt. Dan kan je nu gaan nuanceren en draaien wat je wilt, maar dit is wat je schrijft.

En nogmaals: als je andere dingen bedoelt dan je schrijft, moet je wat beter nadenken over wat je schrijft. Het is niet bepaald de eerste keer dat je begint te draaien als een malle als je op je eigen teksten wordt aangesproken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
23 jan 2022 12:23




En nogmaals: als je andere dingen bedoelt dan je schrijft, moet je wat beter nadenken over wat je schrijft.


Misschien moet jij beter leren lezen.....ik begrijp precies wat @scharrelschipper bedoelt, net zoals @ Onkruid.

Je zoekt weer eens.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
23 jan 2022 12:26
... ik begrijp precies wat @scharrelschipper bedoelt...
Tuurlijk, Reggie, tuurlijk :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

reggie2 schreef:
23 jan 2022 12:26




Misschien moet jij beter leren lezen.....ik begrijp precies wat @scharrelschipper bedoelt, net zoals @ Onkruid.

Je zoekt weer eens.

Speciaal voor Moneyman,.....quote dan alles.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@scharrelschipper , ik ben het met je eens, alles open komende week.

Duidelijk toch? :-)

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

https://nos.nl/artikel/2414019-rivm-ech ... -te-noemen
Jacco Wallinga: "We weten nog steeds niet alles over de omikronvariant. Soms hebben we wel een vermoeden dat een eigenschap verschilt van de deltavariant, maar kunnen we daar nog niet mee rekenen. Bijvoorbeeld bij de kans op een IC-opname rekenen we daarom nog met de kans die geldt bij de deltavariant."
Wat zit men daar in godsnaam te doen? Omikron wordt nog steeds als net zo gevaarlijk als Delta gezien.
Als ergens de pleuris om uit moet breken, dan wel dit.
Want het model wordt gevoedt met dit soort evident foute aannames, de uitkomsten van het model zijn dan ook fout, en op die foute uitkomsten wordt dan (ook weer fout) beleid gebaseerd.
Laatst gewijzigd door 16again op 23 jan 2022 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar kijk ik niet gek van op. Ze doen de hele tijd al foute voorspellingen, vaak met het excuus dat ze niet alles weten, maar gaan iedere keer beleid baseren op het ergste scenario. Met zoveel open data, verschillen het minst erge en het ergste scenario echt heel erg van elkaar. Pak dan eens de gulden middenweg, zou je zeggen.

Maar schijnbaar gaan we nu de missende data aanvullen met willekeurige data die nergens mee te maken heeft. Ja, dat zal de voorspellingen wel beter maken. En nog steeds wordt er waarschijnlijk beleid gevoerd op het ergste scenario.

Gesloten