Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 10:11
angel1978 schreef:
27 jun 2022 09:54
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 09:26

Aannames.
Gevolgtrekking van je eigen beweringen dat je geen tijd en energie zou hebben om dit soort brieven te maken en sturen. Als je nu deze brief wel gestuurd hebt en ook nog de teksten op dit forum hebt kunnen plaatsen, dan heb je dus gewoon gelogen.
Ja dat neem ik aan, maar die durf ik wel aan.
Ik doe wat in mijn macht ligt, meer kan ik niet doen, als jij denkt dat dat niet voldoende is, heb ik geen boodschap aan. Ik vind je mening daarin ook totaal niet belangrijk.
Verdiep je eerst voor dat je oordeelt.
De ene moment mag het niet over mijn gaan, en dan moet het over mij gaan, beetje vreemd.
Mijn aanname is dus geen aanname meer maar een feit. Je hebt geen brief gemaakt en gestuurd, maar enkel heel veel berichtjes hier geplaatst. Conclusie van kuklos klopt dan ook, je doet niets met de gegeven adviezen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
27 jun 2022 10:53
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 10:11
angel1978 schreef:
27 jun 2022 09:54


Gevolgtrekking van je eigen beweringen dat je geen tijd en energie zou hebben om dit soort brieven te maken en sturen. Als je nu deze brief wel gestuurd hebt en ook nog de teksten op dit forum hebt kunnen plaatsen, dan heb je dus gewoon gelogen.
Ja dat neem ik aan, maar die durf ik wel aan.
Ik doe wat in mijn macht ligt, meer kan ik niet doen, als jij denkt dat dat niet voldoende is, heb ik geen boodschap aan. Ik vind je mening daarin ook totaal niet belangrijk.
Verdiep je eerst voor dat je oordeelt.
De ene moment mag het niet over mijn gaan, en dan moet het over mij gaan, beetje vreemd.
Mijn aanname is dus geen aanname meer maar een feit. Je hebt geen brief gemaakt en gestuurd, maar enkel heel veel berichtjes hier geplaatst. Conclusie van kuklos klopt dan ook, je doet niets met de gegeven adviezen.
Volgens mij snap jij het nog niet. Verdiep je ergens in voordat je er over oordeelt. Wat ik ook uitleg, je begrijpt het niet of ziet het als smoesjes. Daaruit maak ik op dat je j dat gedeelte totaal niet snapt en oordeelt terwijl je niet weet waarover het gaat. Maar genoeg hierover wat mij betreft. Want dit valt onder zinloos en offtopic.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
27 jun 2022 09:34
https://nos.nl/artikel/2434234-minister ... ekenhuizen
En mijn samenvatting:
Amateurs!
Moneyman schreef:
27 jun 2022 09:37
Werkelijk ongelooflijk.
Echt?

Als je hierdoor verrast of verbaasd bent, dan heb je het nodige gemist.

Gestaag komt nu de waarheid boven tafel. Dat is een regering, die beeldvorming heel erg belangrijk vindt. Dat zijn ambtenaren, die ondanks alles in control willen blijven.

De komende maanden zal er nog meer boven tafel komen. Zorgverzekeraars, die achteraf dwarsliggen over de verleende zorg. Verpleeghuizen, waar de directie met goede bedoelingen verkeerde beslissingen heeft genomen. Plus de uitgestelde planbare zorg, die toch vaker dan gedacht heeft geleid tot afstel, omdat de patiënt er tussenuit is geknepen (lees: overleden).

Er is veel gepraat, maar weinig gebeurd. Door de slechte registratie van patiënten en het niet willen volgen in de periode na de besmetting, is ruimte ontstaan voor een feitenvrij beleid. We doen maar wat, hoofdzaak de crematie of begrafenis was Hollands gezellig. Oeps, beetje cynisch vandaag, ^^

In dit opzicht is het een geluk, dat SArs-CoV2 niet dodelijker was.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
27 jun 2022 11:04
Als je hierdoor verrast of verbaasd bent, dan heb je het nodige gemist.
Natuurlijk niet. Maar als je dergelijke feiten normaal bent gaan vinden, ben je net iets te ver afgestompt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit weekeinde stond er weer een interessant artikel in Trouw over onderzoek in Nederland naar long covid.

Als ik zoek op long covid, vind ik een eindeloze reeks links naar artikelen in Nederland en tal van andere landen over onderzoek, en over de effecten op en gevolgen voor patiënten, in vakbladen en publieksmedia. Dat er niets gebeurt en dat er geen aandacht voor is, is dus aantoonbaar onjuist.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Erthanax schreef:
27 jun 2022 11:36
Dit weekeinde stond er weer een interessant artikel in Trouw over onderzoek in Nederland naar long covid.

Als ik zoek op long covid, vind ik een eindeloze reeks links naar artikelen in Nederland en tal van andere landen over onderzoek, en over de effecten op en gevolgen voor patiënten, in vakbladen en publieksmedia. Dat er niets gebeurt en dat er geen aandacht voor is, is dus aantoonbaar onjuist.
Dat klopt wel, maar in Nederland niet echt veel, en als er dan een goed onderzoek is krijgen ze geen geld en moeten ze het zelf fondsen werven. Mijn commentaar gaat ook puur alleen over Nederland.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 11:40

Dat klopt wel, maar in Nederland niet echt veel, en als er dan een goed onderzoek is krijgen ze geen geld en moeten ze het zelf fondsen werven. Mijn commentaar gaat ook puur alleen over Nederland.
Dat laatste is helemaal niet waar, uw reacties met links naar het buitenland zijn ontelbaar.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
27 jun 2022 11:48
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 11:40

Dat klopt wel, maar in Nederland niet echt veel, en als er dan een goed onderzoek is krijgen ze geen geld en moeten ze het zelf fondsen werven. Mijn commentaar gaat ook puur alleen over Nederland.
Dat laatste is helemaal niet waar, uw reacties met links naar het buitenland zijn ontelbaar.
Dat klopt, bv CGT onderzoeken, zijn de onderzoeken in het Engels. Bv dr knoops wil dit nog steeds onderzoeken, terwijl al bewezen dat het niet werkt. Dan moet ik linken naar buitenlandse onderzoeken. En zo heb ik naar meerdere onderzoeken in het buitenland gelinkt.
De link van healthrising ging er over dat er vraag is of het geld wel juist besteed wordt van wat er beschikbaar is gesteld.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 11:57

Dat klopt, bv CGT onderzoeken, zijn de onderzoeken in het Engels. Bv dr knoops wil dit nog steeds onderzoeken, terwijl al bewezen dat het niet werkt. Dan moet ik linken naar buitenlandse onderzoeken. En zo heb ik naar meerdere onderzoeken in het buitenland gelinkt.
De link van healthrising ging er over dat er vraag is of het geld wel juist besteed wordt van wat er beschikbaar is gesteld.
Prof. dr. Knoop…. :wink:

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
27 jun 2022 12:02
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 11:57

Dat klopt, bv CGT onderzoeken, zijn de onderzoeken in het Engels. Bv dr knoops wil dit nog steeds onderzoeken, terwijl al bewezen dat het niet werkt. Dan moet ik linken naar buitenlandse onderzoeken. En zo heb ik naar meerdere onderzoeken in het buitenland gelinkt.
De link van healthrising ging er over dat er vraag is of het geld wel juist besteed wordt van wat er beschikbaar is gesteld.
Prof. dr. Knoop…. :wink:
Ja die, klein detailtje verschil. 😁

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: ja er zal best nog wat rotzooi naar boven komen. Waar Rutte en de Jonge en co vast wel weer idiote smoesjes voor hebben.
Ik werkte ten tijde van de 1e corona golf nog (therapeutisch) in de gehandicaptenzorg. Was zo boos toen de Jonge met droge ogen op tv zei dat er genoeg beschermingsmiddelen waren. Terwijl er zo'n tekort was dat we zelfs bij een bevestigd coronageval maar 1 setje beschermingsmiddelen per dag kregen, simpelweg omdat er niet meer beschikbaar was. Gelukkig is het in onze organisatie toen redelijk onder controle gebleven. Onder meer doordat de woonhuizen al ruim een week vóór de verpleeghuizen op slot gingen. Ook de dagbesteding ging dicht. Die werd toen in de woningen gegeven wat als prettige bijkomstigheid had dat we extra handjes hadden en minder stress omdat bewoners niet meer gebracht en gehaald hoefden te worden. 1 van de beste beslissingen vond ik persoonlijk dat contact met familie WEL mocht in geval van ernstige gedragsontregeling of in geval van terminaal zieke bewoners. Wat in verpleeghuizen niet zo was. In onze organisatie vonden we 1 overlijden al verschrikkelijk, bij de collega organisatie een stad verderop hadden ze beleid om besmette bewoners naar 1 woning over te plaatsen als een soort isolatie. Dat leidde helaas tot enorm veel overlijdens wat echt heel zuur is.

Qua uitgestelde zorg is een deel van de mensen die niet overleden is alsnog zwaar de pineut. Om de pijn uit te houden kregen ze verslavende pijnmedicatie. Die zijn door het uitstellen van de zorg verslaafd geraakt aan die medicatie wat ook weer tot extra druk in de zorg leidt. De verslavingszorg bijvoorbeeld, afkicken van dit soort medicatie is zwaar en tijdrovend.
Ik kreeg vorige week maandag telefoon dat er ruimte was in het operatie schema van de orthopeed. Ik heb ja gezegd dus ben woensdag geopereerd. Ik dacht voordat alles weer op slot gaat en ik ook zware medicatie nodig heb vlug de noodzakelijke voet operatie laten uitvoeren. Herstel valt enigszins tegen maar goed, dat is soms gewoon pech hebben.

Stomme is wel dat ik de training die ik bij de ggz begonnen was niet online mag afmaken. Zou wel mogen als ik corona achtige klachten zou hebben. Maar met een voet die ik tijdelijk omhoog moet houden en waarmee ik niet mag fietsen of autorijden heb ik geen recht op online deelname. De wereld op zijn kop wat mij betreft. Maar goed. Corona blijft nog wel een tijdje gedoe gok ik.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 02:46
misschien leest iemand het hier toevallig een denkt, ik zal hier toch eens verder induiken, wie weet, misschien ook niet,..............
Hoeveel politici en beleidsmakers hebben er al meegelezen of zullen nog gaan lezen hier? Gezien dat je hier steeds post dat er in Nederland te weinig gebeurt en ook nergens is gebleken dat met de reacties op dit forum iets gedaan wordt door de politiek durf ik wel te stellen dat dit 0 is.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het bereik van dit forum is iets breder dan alleen politici en beleidsmakers. Zeker dit topic laat zien wat er leeft.

@Lisa29: Goede bijdrage. Dit zijn de dingen, die breder bekend mogen worden.
Moneyman schreef:
27 jun 2022 11:24
Natuurlijk niet. Maar als je dergelijke feiten normaal bent gaan vinden, ben je net iets te ver afgestompt.
Normaal is het allemaal niet, maar echt nieuws? Voor ons niet.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
27 jun 2022 23:02
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 02:46
misschien leest iemand het hier toevallig een denkt, ik zal hier toch eens verder induiken, wie weet, misschien ook niet,..............
Hoeveel politici en beleidsmakers hebben er al meegelezen of zullen nog gaan lezen hier? Gezien dat je hier steeds post dat er in Nederland te weinig gebeurt en ook nergens is gebleken dat met de reacties op dit forum iets gedaan wordt door de politiek durf ik wel te stellen dat dit 0 is.
Is dat dan de reden dat je het er niet over mag hebben?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2022 01:44
kuklos schreef:
27 jun 2022 23:02
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 02:46
misschien leest iemand het hier toevallig een denkt, ik zal hier toch eens verder induiken, wie weet, misschien ook niet,..............
Hoeveel politici en beleidsmakers hebben er al meegelezen of zullen nog gaan lezen hier? Gezien dat je hier steeds post dat er in Nederland te weinig gebeurt en ook nergens is gebleken dat met de reacties op dit forum iets gedaan wordt door de politiek durf ik wel te stellen dat dit 0 is.
Is dat dan de reden dat je het er niet over mag hebben?
Dat je het er niet over mag hebben is niet gezegd.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
28 jun 2022 01:44
kuklos schreef:
27 jun 2022 23:02
Onkruid71 schreef:
27 jun 2022 02:46
misschien leest iemand het hier toevallig een denkt, ik zal hier toch eens verder induiken, wie weet, misschien ook niet,..............
Hoeveel politici en beleidsmakers hebben er al meegelezen of zullen nog gaan lezen hier? Gezien dat je hier steeds post dat er in Nederland te weinig gebeurt en ook nergens is gebleken dat met de reacties op dit forum iets gedaan wordt door de politiek durf ik wel te stellen dat dit 0 is.
Is dat dan de reden dat je het er niet over mag hebben?
Het is net als bij de slager maar steeds blijven klagen over de apotheek die je “medisch noodzakelijke” medicijnen niet wil verstrekken. Hoe groot is de kans dat er net iemand daar staat die zegt wat aan je probleem te kunnen doen?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Jablan: dank voor het compliment. Wat me gisteren door de weigering bij de ggz weer eens duidelijk werd is dat er een bepaalde groep is die puur aan regels vasthoudt en de menselijke maat totaal uit het oog verliest. Want puur praktisch maakt het niet uit of ik niet aanwezig kan zijn vanwege mogelijke corona of vanwege een geopereerde voet. Voor de 2 trainers bij de ggz is er blijkbaar wel een verschil. En ik ben er een dag later nog steeds niet over uit waarom je wel online mee mag doen als je mogelijk corona hebt en niet als je tijdelijk aan huis gekluisterd bent. Het nodigt bijna uit tot een soort fraude om maar te zeggen dat ik verkoudheidsklachten heb of iets dergelijks. Zo zit ik echter niet in elkaar. Het plan was sowieso om na deze training af te sluiten bij deze ggz instelling en over te stappen naar een andere ggz instelling waar ze me met andere zaken beter kunnen helpen. Wellicht is het dus een blessing in disguise, de tijd zal het leren.
Punt is dat in zowel de toeslagenaffaire als hoe er met corona werd en wordt omgegaan je ziet dat regeltjes en structuurtjes belangrijker lijken dan wat er met de mens erachter aan de hand is. Die inflexibiliteit zou je moeten aanpakken maar ik vrees dat die al bij een groot deel van de ambtenaren en medewerkers van instellingen zo enorm is ingebakken dat je het er niet meer uit krijgt.

@Lowieze: och je weet het nooit, wie weet is 1 van de klanten van de slager wel de zwager van een minister ofzo😉
Voor sommige mensen lucht het gewoon op om hun verhaal te doen. Ook als ze niet zeker weten of er beleidsmakers meelezen. De suggestie dat ze mee zouden kunnen lezen is voor sommigen al genoeg motivatie.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
28 jun 2022 07:10
Onkruid71 schreef:
28 jun 2022 01:44
kuklos schreef:
27 jun 2022 23:02


Hoeveel politici en beleidsmakers hebben er al meegelezen of zullen nog gaan lezen hier? Gezien dat je hier steeds post dat er in Nederland te weinig gebeurt en ook nergens is gebleken dat met de reacties op dit forum iets gedaan wordt door de politiek durf ik wel te stellen dat dit 0 is.
Is dat dan de reden dat je het er niet over mag hebben?
Het is net als bij de slager maar steeds blijven klagen over de apotheek die je “medisch noodzakelijke” medicijnen niet wil verstrekken. Hoe groot is de kans dat er net iemand daar staat die zegt wat aan je probleem te kunnen doen?
We zal vast iemand een keer voorbij lopen en denken, omg is dat echt zo?
De signalen van de long covid patiënten komen gewoon niet aan.

Brief minister Helder is er n.a.v verzoeken o.a. @Lisawesterveld en @attjekuiken over #longcovid.

Concreet: niets

- Geen financiële tegemoetkoming
- Geen geld voor onderzoek
- Iets met “buddy’s” en verwijzing naar C-support
- Na de zomer komen we bij jullie terug, joe

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2022D27379

Bron:
https://twitter.com/riendebock/status/1 ... HKIcw&s=19

Er wordt zoveel geschrevenen naar de kamer, maar wat als ze niet luisteren of gewoon niet willen.

En als men denk dat er niet genoeg geschreven wordt richting de politiek, dat komt omdat je niet de juiste bronnen hebt.
Onze politiek luistert gewoon niet, doet gewoon vaak niks en als ze iets doen, duurt het tergend lang.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lisa29 schreef:
28 jun 2022 07:32


@Lowieze: och je weet het nooit, wie weet is 1 van de klanten van de slager wel de zwager van een minister ofzo😉
Voor sommige mensen lucht het gewoon op om hun verhaal te doen. Ook als ze niet zeker weten of er beleidsmakers meelezen. De suggestie dat ze mee zouden kunnen lezen is voor sommigen al genoeg motivatie.
Je weet het nooit inderdaad, hoewel ik zoiets nog niet heb meegemaakt :D

Ik snap heus wel dat het voor mensen oplucht als ze hier hun verhaal eens kwijt kunnen. Maar je moet wel realistisch blijven in je verwachting dat er vanuit een forum een oplossing zal komen. Je zult bij de betreffende persoon/instantie moeten zijn, je aansluiten bij een groep om gezamenlijk te klagen of actie te voeren.
Met de manier waarop nu geklaagd wordt, wordt alleen maar ergernis en irritatie bereikt, en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb het niet hier op het forum meegemaakt maar wel in mijn dagelijks leven dat er ineens iemand na mijn klaagzang met een onverwachte oplossing kwam. Zo bleek mijn woonbegeleidster een achtergrond in reïntegratie te hebben waardoor ze tijdens gesprekken met het UWV goede ondersteuning kan bieden.
En je hebt natuurlijk gelijk dat de verwachting niet echt realistisch is. Maar op dit forum komen dagelijks in heel veel topics behoorlijk onrealistische verwachtingen en ideeën naar boven. Dus dat dat in dit topic ook gebeurt verbaast me niet echt. Zeker omdat met bijvoorbeeld juridische zaken vaak wel duidelijk is waar je moet aankloppen of wat je moet doen om je gelijk te kunnen krijgen. Als het om corona of aanverwante zaken gaat is dat wat mij betreft echt niet zo eenduidig. En ervaren sommigen dat de instanties waar ze aankloppen niet kunnen of willen helpen. Dus dan is het enigszins logisch dat iemand hier probeert zaken voor elkaar te krijgen. Ook al is dat onrealistisch en wekt het bij sommigen irritatie op.
Het is ook de vraag waarom iets je prikkelt. Dingen die je niet raken irriteren over het algemeen ook niet. Ik weet van mezelf dat ik het heel irritant vind als mensen bewijzen opzij schuiven omdat het hun mening niet bevestigt. En dat vind ik irritant omdat ik ooit academisch opgeleid ben waarbij het een doodzonde is om bewijs aan de kant te schuiven omdat het je niet uitkomt....
Als je weet waarom iets je stoort kun je er mogelijk ook iets aan doen zodat je minder ergernis hoeft te ervaren.
Puur persoonlijk weet ik echt wel dat het niet helpt om hier te klagen over de ggz en de belachelijke richtlijn om alleen online mee te mogen doen als je corona gerelateerde klachten hebt. Ik heb mijn ongenoegen al geuit bij 2 medewerkers en die zoeken het nu maar uit. Het lucht wel op om het hier te delen. Soms is klagen en zeuren ook gewoon ff lekker🙊😅

Gesloten