Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

scharrelschipper
Berichten: 1825
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

G7 schreef:
25 dec 2021 13:12
Kan kloppen Ik heb tot op heden ook nog geen brief gehad. Ik hoorde via de radio dat mijn bouwjaar zich kon melden en toen online een afspraak gemaakt en inmiddels dus al voorzien van de booster. :D

Verder wil ik iedereen, voor of tegen, een hele fijne kerst wensen.
ik wens sowieso iedereen een fijne/gelukkige/zalige kerst.
En vooral een gezonde,zonder voor of tegen want daar ben ik tegen :wink:

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat iedereen zich zo snel mogelijk voor het einde van het jaar laat vaccineren, cq boosteren, zodat we deze pandemie er onder kunnen krijgen en het leven weer een beetje normaal wordt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Sorry, lieverd, eind januari en niet eerder. Is niet helemaal handig vanwege de agenda en andere plannen, maar we willen maximaal effect van de extra dosis. (En tot begin februari doen we iets voorzichtiger.)

En zo slecht is deze planning niet, denken we. Naast onze eigen waarden, hebben we de laatste weken meerdere berichten gezien-gehoord-gelezen vanuit de medische wereld met zorgen over de snelheid. Er is nog te weinig harde data (lees: kleine groep onderzochte mensen of weinig getest), maar waar prik 1 en 2 in tijd gezien kort na elkaar zijn gezet, valt het effect tegen.

Concreet gaat het om de jongeren 12-17 jaar, die aan het einde van de zomer gevaccineerd mochten worden en prik 2 drie tot zes weken na prik 1 hebben gekregen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De priklocaties voor mij zijn momenteel allemaal in een andere plaats. Ben benieuwd wanneer dat gaat veranderen. Ik check elke dag.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
25 dec 2021 19:39
De cijfers gaan momenteel wel weer heel hard de juiste kant op.
Dat is dan ook te hopen, we zitten immers al weer weken met maatregelen en nu zelfs een lockdown.
De grote vraag is echt hoe we dat zo gaan houden wanneer de maatregelen weer versoepeld gaan worden, iedere keer weer laat de samenleving zien dat niet aan te kunnen, waardoor we weer veroordeeld worden tot verdere maatregelen en lockdowns.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Net als Jablan wilde ik oorspronkelijk de prik na de 6 maanden na 2e prik. Dat zou dan januari worden. Later werd dat 3 maanden. Toen direct een afspraak gemaakt die ik ook heb laten staan. Een aanbod om het te vervroegen voor 60 plussers is er nooit geweest. Achterin week 1 is het geworden. Allerlei vakantie etc. zit er tussen. Zo hard als het nu gaat denk ik tussen de 40 plussers te zitten.
Ik vind het prima. Enkele weken weinig kans om besmet te raken. Laat anderen die meer redenen hebben om vroeg te prikken maar voorgaan.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
26 dec 2021 10:38
Nijogeth schreef:
25 dec 2021 19:39
De cijfers gaan momenteel wel weer heel hard de juiste kant op.
Dat is dan ook te hopen, we zitten immers al weer weken met maatregelen en nu zelfs een lockdown.
De grote vraag is echt hoe we dat zo gaan houden wanneer de maatregelen weer versoepeld gaan worden, iedere keer weer laat de samenleving zien dat niet aan te kunnen, waardoor we weer veroordeeld worden tot verdere maatregelen en lockdowns.
Tja, de lockdown werkt niet mee aan de daling. Dat is namelijk pas na 2 weken zichtbaar (dat zeggen de experts iedere keer). Vandaar was de plotselinge paniekactie ook zo vreemd. De nieuwe maatregelen kregen niet eens de tijd om te functioneren, maar schijnbaar was dat al genoeg om de cijfers flink te laten dalen en de druk op de ziekenhuizen weg te nemen.

Overigens denk ik niet dat je kunt stellen dat de samenleving de versoepelingen niet aankunnen. Je kunt beter stellen dat de ziekenhuizen deze niet aankunnen. De samenleving heeft er juist behoefte aan, als ik zo om me heen hoor en ook naar mezelf kijk.

Overigens is mijn kerst heel gezellig. Hele delen van mijn familie zit in lockdown, vanwege positieve tests en vervolgens het niet snappen van de quarantaineregels. Want de GGD geeft aan de telefoon niet duidelijk aan dat je geen contact met het kind mag hebben tot ie negatief test en anders gaat de quarantaine bij ieder contact opnieuw in. In mijn ogen is dat volkomen logisch en zou de GGD dat niet eens expliciet hoeven te zeggen.

Dus gisteravond en vanavond breng ik door in de stal, samen met anderen die niet bij hun familie kunnen of zelfs willen zijn. De sfeer is goed, er is een DJ, drank vloeit rijkelijk en we zorgen voor wat versnaperingen. Mogelijk gaan we ook deze week open, zodat mensen die vakantie hebben een pleziertje kunnen hebben.

Overigens heeft een horecagelegenheid hier in het dorp op de markt een kraam neergezet, waar het schijnbaar redelijk gezellig is geweest de afgelopen dagen. Mensen komen langs gelopen, pakken een kop soep, een worstenbroodje, wat glühwein of warme chocomel en maken een praatje met de anderen die er ook zijn. Aangezien het gistermiddag hier niet zo koud was, was het met jas aan redelijk toeven, toen ik zelf ook even een worstenbroodje en een warme chocomel (met een beetje Baileys voor de kick) ging halen.

Nee, ik mis dat hele familiegebeuren niet echt.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
26 dec 2021 10:38
De grote vraag is echt hoe we dat zo gaan houden wanneer de maatregelen weer versoepeld gaan worden, iedere keer weer laat de samenleving zien dat niet aan te kunnen, waardoor we weer veroordeeld worden tot verdere maatregelen en lockdowns.
Is de oorzaak van nieuwe lockowns werkelijk de samenleving ? (het gedrag van mensen zal wel bedoeld worden)
Ik denk allereerst aan vaccins die slecht bijdragen aan het verlagen van de transmissiefactor en de opkomst van nieuwe virus varianten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die slechte vaccins ook

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
26 dec 2021 13:05
Die slechte vaccins ook
Dan nodig ik je uit om de berichtgeving van toen, en de situatie van nu naast elkaar te leggen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... immuniteit
Volgens Anke Huckriede, hoogleraar vaccinologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, bestaat de hoop dat het coronavirus uitdooft als 70 procent van de bevolking is gevaccineerd. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gaat uit van dit percentage.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze hadden wel wat beter hun best mogen doen.

Maar goed, dat zeg ik al jáááren.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
26 dec 2021 12:56


Overigens denk ik niet dat je kunt stellen dat de samenleving de versoepelingen niet aankunnen. Je kunt beter stellen dat de ziekenhuizen deze niet aankunnen. De samenleving heeft er juist behoefte aan, als ik zo om me heen hoor en ook naar mezelf kijk.

De capaciteit van onze zorg is natuurlijk bekend, maar iedere keer zie je weer dezelfde trend:

Maatregelen worden versoepeld, maar in plaats op te passen, ziet een deel van de samenleving dit direct als vrijbrief om helemaal los te gaan, al dan niet ook nog eens door gebruik van bijvoorbeeld gefingeerde QR codes, waardoor we nu wederom in de **** zitten.

Dat de samenleving er behoefte aan heeft ben ik met je eens, dat zal vrijwel iedereen denk ik wel hebben. Maar in ieder geval een aanzienlijk deel van de samenleving lijkt helaas simpelweg die verantwoordelijkheid niet aan te kunnen, waardoor ze het verpesten voor de rest.

16again schreef:
26 dec 2021 13:01
Is de oorzaak van nieuwe lockowns werkelijk de samenleving ? (het gedrag van mensen zal wel bedoeld worden)
Ik denk allereerst aan vaccins die slecht bijdragen aan het verlagen van de transmissiefactor en de opkomst van nieuwe virus varianten.
Dat vaccins het overbrengen niet stoppen is natuurlijk al tijden bekend, daar zal de samenleving dus inderdaad rekening mee moeten houden door zich daar naar te gedragen. Strenge regels en lockdowns zouden m.i. niet nodig hoeven te zijn wanneer mensen zich eens wat verstandiger zouden gedragen en op eigen initiatief zouden proberen de verspreiding zo veel mogelijk in te dammen.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
26 dec 2021 13:35
Nijogeth schreef:
26 dec 2021 12:56


Overigens denk ik niet dat je kunt stellen dat de samenleving de versoepelingen niet aankunnen. Je kunt beter stellen dat de ziekenhuizen deze niet aankunnen. De samenleving heeft er juist behoefte aan, als ik zo om me heen hoor en ook naar mezelf kijk.

De capaciteit van onze zorg is natuurlijk bekend, maar iedere keer zie je weer dezelfde trend:

Maatregelen worden versoepeld, maar in plaats op te passen, ziet een deel van de samenleving dit direct als vrijbrief om helemaal los te gaan, al dan niet ook nog eens door gebruik van bijvoorbeeld gefingeerde QR codes, waardoor we nu wederom in de **** zitten.

Dat de samenleving er behoefte aan heeft ben ik met je eens, dat zal vrijwel iedereen denk ik wel hebben. Maar in ieder geval een aanzienlijk deel van de samenleving lijkt helaas simpelweg die verantwoordelijkheid niet aan te kunnen, waardoor ze het verpesten voor de rest.
Tja, wat dat betreft zullen we waarschijnlijk van mening verschillen. Ik vind die QR codes grote onzin (zolang je als gevaccineerde niet meer hoeft te testen), dat fingeren zie ik dus niet als een probleem dat hieraan bij heeft gedragen.

Laten we voorop stellen dat de jongeren voor zichzelf niet op hoeven te passen en amper bijdragen aan de ziekenhuisbezetting. Dat is nog steeds grotendeels 60+.

Die risicogroep moet eens naar zichzelf kijken en zichzelf eens beter gaan beschermen, dan kom je al heel ver. Een leuke overheidscampagne gericht op die groep zou daar misschien bij kunnen helpen, maar zoals de Jonge al eens zei: “Juist omdat het virus onderscheid maakt, juist daarom moeten wij dat niet doen.”. In theorie is dat wel de groep die het land in zijn greep houdt, in de praktijk door de drukte in de ziekenhuizen.

Op een bepaald moment kun je van de groep die daar niet onder valt niet verwachten dat ze de grenzen van wat mag niet gaan opzoeken of zelfs overtreden, zeker aangezien onze sociale vrijheid gewoon nog steeds wordt ingeperkt door maatregelen, zonder dat we kunnen uitkijken naar een moment dat dat niet zo is.

Je kunt namelijk wel 3 jaar op een oplossing wachten en je leven aan je voorbij laten gaan, maar wat als daar nog eens 3 jaar bij komt? En nog eens 5 jaar daarna? Je leeft nu, niet over een jaar en dat is hetgeen wat mensen die grenzen laat opzoeken. Eruit halen wat erin zit, noem ik dat.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
25 dec 2021 19:39
De cijfers gaan momenteel wel weer heel hard de juiste kant op.
Heel hard en goede kant op?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
26 dec 2021 13:35
Maatregelen worden versoepeld, maar in plaats op te passen, ziet een deel van de samenleving dit direct als vrijbrief om helemaal los te gaan, al dan niet ook nog eens door gebruik van bijvoorbeeld gefingeerde QR codes, waardoor we nu wederom in de **** zitten.
Waren de nep QR codes dan het probleem?
Met 1/2/3G werd een schijnveiligheid gecreeerd, die averechts werkte.
Net zo als het dansen met Jansen, wat ook een flinke piek tot gevolg had: Als je overdags werd geprikt, bood het vaccin 's avonds nog geen bescherming, maar volgens de minister kon men wel los.

Waar ik me afvraag of de minister dit echt niet wist, of dat de insteek was om de vaccinatiegraad maar te laten stijgen, extra besmettingen bij toen lage ziekenhuisbezetting werden voor lief genomen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, daar had De Jonge echt voordeel van, van het stijgen van de besmettingen,

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, de ziekenhuizen lopen leeg, de IC loopt leeg. En hard.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
26 dec 2021 14:54
Tja, daar had De Jonge echt voordeel van, van het stijgen van de besmettingen,
Het voordeel was de hogere vaccinatiegraad.
Bij mijn weten is de bijsluiter altijd duidelijk geweest over de termijn van 14 dagen.
Viel al in maart te lezen:
https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... ort_en.pdf

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 dec 2021 15:04
Ja, de ziekenhuizen lopen leeg, de IC loopt leeg. En hard.
Wat denken we?
Dankzij de lockdown en het boosteren of ondanks de lockdown en het boosteren?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
26 dec 2021 14:45
Waren de nep QR codes dan het probleem?
Die nep QR is natuurlijk an sich niet het probleem, het is slechts een voorbeeld dat laat zien dat de samenleving de verantwoordelijkheid niet aan kan. In plaats van zich verantwoordelijk te gedragen, zodat in de toekomst hopelijk geen of minder maatregelen nodig zijn gaat men, soms zelfs tegen forse betaling heb ik begrepen, zich misdragen door bijvoorbeeld de kroeg proberen binnen te komen met een nep QR code omdat men te beroerd is te testen, of erger, men is positief getest maar wil alsnog de kroeg in.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor gevaccineerde personen die hun QR code blijven gebruiken terwijl ze positief getest zijn.

Gesloten