Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

reggie2 schreef:
24 jan 2022 19:56
Als iedereen het heeft gehad, zijn we er hopelijk vanaf.
Deze variant valt mee en je kan niet het land op slot houden. Er gaan bedrijven failliet.
Plus dat het lang genoeg heeft geduurd, de " geloofwaardigheid" is ver te zoeken.
Dus gewoon alles open, geen QR code en ook geen mondkapjes.
Nou, reken daar voorlopig maar niet op Reggie2. Ik en ik denk velen met mij zijn allang blij dat dit weer mogelijk wordt. Hoe je er ook over denkt. Ik ben in ieder geval wel blij. Lekker weer een terrasje (binnen) pakken als we naar de stad of een dagje uit gaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

We zullen het zien, ik denk dat het wel zo gaat.
Of ze moeten weer iets bedenken, helaas .,de mensen pikken het niet meer

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ronde van de dag.
16again schreef:
24 jan 2022 14:32
Wat is de oorzaak van snelle stijging in België?
Omikron gaat iets langer vrij rond in België. Let bij de ziekenhuisopnames op wat het cijfer zegt: gaat het om nieuwe opnames, overplaatsingen naar de Intensieve Zorg (BE) Intensive Care (NL) of wordt er ook bij vermeld hoeveel dagen iedereen in het ziekenhuis blijft.
Actuele cijfers uit Duitsland, Frankrijk en Italië geven aan, dat meer mensen uit niet-risicogroepen in het ziekenhuis terechtkomen, maar niet aan de beademing hoeven, al baat hebben bij de gewone zuurstofslang op de reguliere afdelingen en ze blijven er relatief kort.
Zelf ben ik nieuwsgierig naar de verdeling in leeftijdsgroepen.
angel1978 schreef:
24 jan 2022 14:43
Verschil met ons? Lockdown [...] In UK is het maar net goed gegaan en lijken ze nu de piek gehad te hebben.. Maar dat is wel een flinke gok geweest en ook echt maar NET goed gegaan.
En alleen dankzij de inzet van vrijwilligers in de zorg.
angel1978 schreef:
24 jan 2022 17:21
Wat hij wil is alles en iedereen elke dag testen ( en dan zal ie 't over sneltesten hebben ).
Dus thuis iedereen elke dag en bij elke openbare gelegenheid ook de mogelijkheid om je snel te testen.
Dan pak je bijna alle besmettelijke mensen al op dag 1.
Of het praktisch haalbaar is in een land als Nederland is wel de vraag idd.
Niet. Het Paul-Ehrlich-Institut heeft in opdracht van de nieuwe Duitse bondsregering gekeken naar de effectiviteit van de sneltesten. Welke pakken Omikron goed op? Ik heb de link hier niet meegenomen, omdat het overzicht erg onoverzichtelijk is. Conclusie kan wel: van de paar honderd toegelaten sneltesten voldoen er enkele tientallen aan de verwachtingen en de rest ... niet. En daarom zeg ik weer:

Leuke theorie, maar zelfs in China en Noord-Korea niet uitvoerbaar. :twisted:
xflorisx schreef:
24 jan 2022 19:13
Hele schoolklassen thuis en ook weer een stel docenten. Vooral de niet gevaccineerden zijn behoorlijk ziek.
Ik zie in mijn werk hetzelfde beeld. Gevaccineerd een paar dagen niet helemaal lekker; niet-gevaccineerd stevig ziek en ongeveer twee weken afwezig.
School van zoon blijft in de berichten erg ontspannen van toon. Niet zo raar, de overgrote meerderheid van de groep 12-17 jaar heeft inmiddels een volledige vaccinatie en een enkeling al een extra prik.
xflorisx schreef:
24 jan 2022 19:49
Hoor net op het nieuws dat de kinderen onder de 12 niet meer in quarantaine hoeven bij contacten. [...] Word een ramp met besmettingen als dat ook bij oudere kinderen gebeurd. Want besmettingen via restaurants, theaters en sportwedstrijden valt in het niet bij besmettingen in het onderwijs.
De verkorte of geen quarantaine meer ... ik vind het toch een beetje het bijltje erbij neer gooien. Het gebeurt niet, omdat het beter is, maar om alles draaiende te houden en dat vind ik een verkeerd argument voor zo'n aanpassing. Net alsof iedereen nu even snel ziek moet worden.
reggie2 schreef:
24 jan 2022 20:42
Of ze moeten weer iets bedenken, helaas .,de mensen pikken het niet meer
Sentiment slaat om, zodra de NOS een rouwstoet live verslaat.
Onkruid71 schreef:
24 jan 2022 13:34
Volgens mij wordt er gezegd dat bij verandering van pandemie naar endemisch door immuniteit door infectie of vaccin er eerst nog een paar maanden/ weken rust is voordat covid19 aan het eind van het jaar terug is.
Verwachting is in de zomer vrijwel geen meldingen en alles vrij; komende winter de volgende variant.
Laten we nog optimistischer blijven. Sars1 is net zo spontaan verdwenen als die opdook. Dat kan ook met Sars2 gebeuren.
Laatst gewijzigd door Jablan op 24 jan 2022 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

xflorisx schreef:
24 jan 2022 19:13
angel1978 schreef:
24 jan 2022 18:21
Beetje dwaas, iedereen elke dag testen.
Het is vrij extreem, maar op zich niet veel extremer dan:

* Iedereen prikken
* Iedereen ziek laten worden

Uiteindelijk is het allemaal niet reëel.
Het is niet of/of, maar en/of. Iedereen prikken lukt niet en iedereen ziek laten worden: daar zijn we mee op de goede weg.
Ik zie weer veel besmettingen om mij heen. Hele schoolklassen thuis en ook weer een stel docenten. Vooral de niet gevaccineerden zijn behoorlijk ziek.
Ik moet toegeven dat ik niet veel besmette mensen ken gelukkig,maar diegenen die besmet zijn en nogmaals maar een beetje "grieperig"zijn waren allemaal gevaccineerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Degene die ik ken in mijn omgeving, hebben ook grieperige verschijnselen bij hun corona besmetting en zijn gevaccineerd.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PGros »

Ik ken mensen die bijna geen klachten hadden en die waren niet gevaccineerd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

xflorisx schreef:
22 jan 2022 21:15
Ook op onze school zijn er diverse maatregelen genomen. Grotendeels is school aardig nieuw met een redelijk goed ventilatiesysteem. In overige lokalen zijn er CO2 meters. De eerste lockdown was voornamelijk online les. Later zijn de examenklassen weer op school gekomen en daarna delen van de klassen.
Relatief weinig collega's covid opgelopen. Wel relatief veel lang verzuim door long covid. Dit allemaal voordat de vaccinaties er waren. Momenteel is alles weer op school op enkele klassen na die al weer thuis zitten. Grootste probleem: pubers houden geen afstand en mondkapjes (dat snap je zelf wel)
Persoonlijk: in maart 2020 covid gehad voordat de eerste lockdown inging. Later enige keren in contact geweest met covid patienten. (waaronder echtgenoot)
Persoonlijk: wij zijn eind februari 2020 besmet geraakt, ongeveer tegelijk met jou ziek geweest.

Met het gebouw heb je geluk, bij ons zorgt asbest voor eindeloze vertraging.
Ik denk, dat bij ons de mondkapjes goed zijn uitgelegd, inclusief oefeningen hoe je goed adem haalt, want er is nauwelijks gedoe over.
Afstand houden is deels afgedwongen door alle aanpassingen in het rooster en de locaties. Ben hiervoor nog een belangrijke vergeten mee te nemen: de groepen en klassen hebben vaste lesplekken, de docenten vliegen heen en weer. Alles om het aantal contacten per dag zo laag mogelijk te houden.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
24 jan 2022 21:45
Ronde van de dag.
16again schreef:
24 jan 2022 14:32
Wat is de oorzaak van snelle stijging in België?
Omikron gaat iets langer vrij rond in België. Let bij de ziekenhuisopnames op wat het cijfer zegt: gaat het om nieuwe opnames, overplaatsingen naar de Intensieve Zorg (BE) Intensive Care (NL) of wordt er ook bij vermeld hoeveel dagen iedereen in het ziekenhuis blijft.
In deze link heeft men het over het aantal ingenomen bedden, wat me de juiste meetmethode lijkt. Want onafhankelijk van de ligduur.
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
Wel ontbreekt onderscheid met/door corona


Jablan schreef:
24 jan 2022 21:45
reggie2 schreef:
24 jan 2022 20:42
Of ze moeten weer iets bedenken, helaas .,de mensen pikken het niet meer
Sentiment slaat om, zodra de NOS een rouwstoet live verslaat.
Dat zou niet meer dan angstzaaien zijn. Er is dit hele jaar al sprake van ondersterfte:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/03 ... -in-week-2

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

xflorisx schreef:
24 jan 2022 19:49
Er zijn wat gevaccineerden ziek, maar dat zijn er toch weinig.
Ik ken eigenlijk alleen maar gevaccineerden die besmet zijn. Ik ken ook weinig ongevaccineerde mensen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ken eigenlijk maar een persoon die corona gehad heeft, een jonge, ongevaccineerde vrouw, gelukkig snel hersteld. Verder ken ik niemand, gevaccineerd of ongevaccineerd die besmet of ziek geweest is.

Blijkbaar een gezonde omgeving, in tegenstelling tot velen hier.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier ook hoor! Niemand Corona, niet ziek, wel of niet gevaccineerd weet ik niet vd buren.
Familie en vrienden allemaal gevaccineerd +de booster gekregen.
Niemand ziek!🚩🚩

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

25 februari begint de Carnaval.
Twee jaar geleden begon daar, met name , de ellende.
Laten we niet te vroeg juichen , wanneer nu vrijwel alles open gaat en over een maand de Carnaval begint , dan moeten we maar eens zien hoe zich dát ontwikkelt.
Niet doodziek, misschien wél behoorlijk ziek met alle verzuim vandien.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mijn, niet gevaccineerd, familielid die na de kerst corona kreeg, heeft nog steeds problemen met ernstige vermoeidheid. Heeft een eigen zaak en het is voor hem nog steeds niet mogelijk om een hele dag te werken. Het is, al met al, een harde les voor hem geweest om zich niet te laten vaccineren.
Verder ken ik nog een jong echtpaar die zich niet heeft laten vaccineren omdat de vrouw zwanger was en uit solidariteit (?) heeft de man dat ook niet gedaan. Gevolg: allebei besmet met corona tijdens de kraamweek. Baby heeft gelijk na de geboorte antibiotica gehad, maar heeft er toch wel iets aan overgehouden. Ademhaling is nog wat rasperig.
Veel mensen die ik ken zitten nu in quarantaine omdat binnen het gezin de één na de ander besmet is. Wel allemaal gevaccineerd, nog niet allemaal geboosterd. Ook dat ontwricht natuurlijk de maatschappij.
Ook ik houd mijn hart vast voor wat er de komende maand gaat gebeuren als alles is vrij gegeven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
24 jan 2022 19:56
Als iedereen het heeft gehad, zijn we er hopelijk vanaf.
Deze variant valt mee en je kan niet het land op slot houden. Er gaan bedrijven failliet.
Plus dat het lang genoeg heeft geduurd, de " geloofwaardigheid" is ver te zoeken.
Dus gewoon alles open, geen QR code en ook geen mondkapjes.
Tsja, dat noemen we in het Engels zo mooi "wishful thinking", en is niet hoe een coronavirus zich gedraagt. Dat kan en wil maar één ding, en dat is zich reproduceren. Het is een vrij lomp mechanisme, en dus ontstaan daarbij aan de lopende band fouten. De meeste negatief, maw het wordt een zwakkere variant van zijn vorige generatie, maar soms wordt het een sterkere, en dan hebben we een nieuwe variant.

Hoe vaker een virus een generatie ouder wordt, hoe groter de kans op een mutatie die ons als mensheid weer een stap terug laat zetten. Daarom zijn virologen ook zo bezig met het zo veel mogelijk inenten van mensen, over de hele wereld. Want met het moderne vliegverkeer is een nieuwe variant uit zeg Afrika of Zuid-Amerika, zó in Europa. (Omikron komt vermoedelijk uit Botswana)

We zullen in de westerse wereld met onze kennis en geld, Corona hoogstwaarschijnlijk kunnen reduceren tot een grotendeels seizoensgebonden endemisch iets, maar ook bij bijvoorbeeld de jaarlijkse griep epidemie, vallen nog best wat zieken en doden, dat noemen veel mensen als een soort werkbaar eindstation, maar zo lieflijk is dat allemaal niet.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
25 jan 2022 07:32
reggie2 schreef:
24 jan 2022 19:56
Als iedereen het heeft gehad, zijn we er hopelijk vanaf.
Deze variant valt mee en je kan niet het land op slot houden. Er gaan bedrijven failliet.
Plus dat het lang genoeg heeft geduurd, de " geloofwaardigheid" is ver te zoeken.
Dus gewoon alles open, geen QR code en ook geen mondkapjes.
Tsja, dat noemen we in het Engels zo mooi "wishful thinking", en is niet hoe een coronavirus zich gedraagt. Dat kan en wil maar één ding, en dat is zich reproduceren. Het is een vrij lomp mechanisme, en dus ontstaan daarbij aan de lopende band fouten. De meeste negatief, maw het wordt een zwakkere variant van zijn vorige generatie, maar soms wordt het een sterkere, en dan hebben we een nieuwe variant.
Hoe het corona virus zich gedraagt is niet zo relevant, belangrijker hoe het lichaam daar mee om gaat. En na een eerder doorgemaakte besmetting is dat fors beter. En zometeen heeft de meerderheid omikron gehad
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b638bfbd/
sjohie schreef:
25 jan 2022 07:32
We zullen in de westerse wereld met onze kennis en geld, Corona hoogstwaarschijnlijk kunnen reduceren tot een grotendeels seizoensgebonden endemisch iets, maar ook bij bijvoorbeeld de jaarlijkse griep epidemie, vallen nog best wat zieken en doden, dat noemen veel mensen als een soort werkbaar eindstation, maar zo lieflijk is dat allemaal niet.
Ach, je moet ergens aan dood gaan. Dat gaan we immers allemaal.
Tijd om te accepteren dat corona een mogelijke doodsoorzaak is en blijft.
Laatst gewijzigd door 16again op 25 jan 2022 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 jan 2022 08:27
Ach, je moet ergens aan dood gaan. Dat gaan we immers allemaal.
Tijd om te accepteren dat corona een mogelijke doodsoorzaak is en blijft.
Dit is zo'n nietszeggende dooddoener.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ze zijn nu ook aan het onderzoeken of het mogelijk is om een vaccin te maken tegen EBV. Dat is ook noodzakelijk lijkt me.
Straks krijgen de kinderen flink wat vaccins.
https://www.drugdiscoverytrends.com/mod ... candidate/

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 jan 2022 08:45
16again schreef:
25 jan 2022 08:27
Ach, je moet ergens aan dood gaan. Dat gaan we immers allemaal.
Tijd om te accepteren dat corona een mogelijke doodsoorzaak is en blijft.
Dit is zo'n nietszeggende dooddoener.
Integendeel!
Het hele beleid lijkt erop gericht te zijn, dat je overal aan dood mag gaan , behalve aan Corona. Daar is nog een flinke omslag te maken.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
25 jan 2022 00:09
25 februari begint de Carnaval.
Twee jaar geleden begon daar, met name , de ellende.
Laten we niet te vroeg juichen , wanneer nu vrijwel alles open gaat en over een maand de Carnaval begint , dan moeten we maar eens zien hoe zich dát ontwikkelt.
Niet doodziek, misschien wél behoorlijk ziek met alle verzuim vandien.
Ach, dat kan toch in de buitenlucht. Ik zie geen enkele reden waarom het niet door zou kunnen gaan, behalve dat ze het de Brabanders en Limburgers niet gunnen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 jan 2022 09:01
Moneyman schreef:
25 jan 2022 08:45
16again schreef:
25 jan 2022 08:27
Ach, je moet ergens aan dood gaan. Dat gaan we immers allemaal. Tijd om te accepteren dat corona een mogelijke doodsoorzaak is en blijft.
Dit is zo'n nietszeggende dooddoener.
Integendeel! Het hele beleid lijkt erop gericht te zijn, dat je overal aan dood mag gaan , behalve aan Corona. Daar is nog een flinke omslag te maken.
Dat vind ik echt onzin. gechargeerd: met die gedachtegang kan je net zo goed de hele gezondheidszorg afschaffen.

Gesloten