Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik beweer iets vervolgens worden er vragen over mij persoonlijk gesteld waarop ik antwoord, en dan wordt er beweerd dat ik de aandacht wil gooien op mijn ziekte. Als dat jullie manier van discussie voeren is, is dat niet goed.
Ik beweer iets, er zijn zat medische stukken over, er is ook zat bewijs dat men een in Nederland nog weinig over weet, maar sommige hier beweren anders, ik spreek uit ervaring, en hoorhet ook van ervaringsdeskundigen als het gaat over PEM. Longcovid patiënten klagen, en nog wordt er hier gezegd dat het allemaal goed gaat in Nederland, dat het allemaal nog nieuw is. Maar dat is niet zo.

Dus als er gewoon geen vragen meer over mij persoonlijk gesteld worden, of ik beantwoord ze gewoon niet, verwacht ik ook gewoon onderbouwing.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
28 jan 2022 18:51
Lady1234 schreef:
28 jan 2022 18:17
Dus er zijn therapieën die helpen, maar die u niet kunt volgen omdat ze niet vergoed worden? Of begrijp ik dat verkeerd?
Wat moet ik met een therapeut? Er werkt niks bij mij, meer bewegen en geestelijke inspanning is funest voor mij, blijkbaar begrijpt u niet wat PEM inhoud, en het gaat niet over mij. Het gaat over long covid en dat ze hier nog niet allemaal begrijpen in Nederland wat PEM voor iemand betekend.
Het lijkt me sterk dat je dat zelf niet door hebt, maar het gaat de hele tijd over jou.
Je doet niet anders dan elke post naar jezelf trekken en ook na dit statement is het elke post die je geplaatst hebt over jezelf gegaan..
Je bent niet bezig met Covid of covid patiënten, maar met jezelf. Dat is je goed recht en zou ik ook doen, maar doe nu niet net alsof je miet over jezelf wil praten want dat is gewoon niet zo. Je bent op zoek naar een oplossing voor jou en als dat toevallig ook bij (long) Covid helpt is dat meegenomen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Long COVID en post extortional malaise

https://www.emerge.org.au/long-covid-re ... tifies-pem

CGT en GET geen oplossing bij post extortional malaise.
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4356/rr-2

Post-exertionele malaise ( PEM ) verwijst naar een verergering van symptomen na minimale fysieke of mentale inspanning ,die 24-72 uur of langer kan worden uitgesteld.
Er werd hier eerder dit iemand ook dacht dat kanker patiënten dat ook hebben, maar dat is niet zo.

Hierboven staat toch al in grote lijnen wat ik beweer met post extortional malaise en bewegen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
28 jan 2022 21:54
Onkruid71 schreef:
28 jan 2022 18:51
Lady1234 schreef:
28 jan 2022 18:17
Dus er zijn therapieën die helpen, maar die u niet kunt volgen omdat ze niet vergoed worden? Of begrijp ik dat verkeerd?
Wat moet ik met een therapeut? Er werkt niks bij mij, meer bewegen en geestelijke inspanning is funest voor mij, blijkbaar begrijpt u niet wat PEM inhoud, en het gaat niet over mij. Het gaat over long covid en dat ze hier nog niet allemaal begrijpen in Nederland wat PEM voor iemand betekend.
Het lijkt me sterk dat je dat zelf niet door hebt, maar het gaat de hele tijd over jou.
Je doet niet anders dan elke post naar jezelf trekken en ook na dit statement is het elke post die je geplaatst hebt over jezelf gegaan..
Je bent niet bezig met Covid of covid patiënten, maar met jezelf. Dat is je goed recht en zou ik ook doen, maar doe nu niet net alsof je miet over jezelf wil praten want dat is gewoon niet zo. Je bent op zoek naar een oplossing voor jou en als dat toevallig ook bij (long) Covid helpt is dat meegenomen.
Dus omdat ik vragen beantwoord ik het maar mezelf? Maar het zijn toch feiten die ik zeg over dat gevaar dat men niet zomaar alles kan proberen met long COVID patiënten. Omdat bepaalde dingen al bewezen zijn dat ze schadelijk zelfs kunnen zijn.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
28 jan 2022 21:24
Lady1234 schreef:
28 jan 2022 20:54
Onkruid71 schreef:
28 jan 2022 20:13
Sommige medicijnen werken voor sommige patiënten wel een voor sommige niet, dat lees je dan allemaal in die groepen met patiënten. Het gaat dan maar om minimale verbetering. LDN bijvoorbeeld wordt niet vergoed omdat je te kleine hoeveelheid zou moeten nemen.
Ik slik nu niks meer, omdat het niet werkt. Ik investeer dan liever in levenskwaliteit, omdat dat ver te vinden is.
Huisartsen weten 99 van de 100 des niet wat ze er mee aanmoeten, wetenschap weet het ook niet.
Daarom moet de kennis die bekend is ook gebruikt worden bij long covid. Ze moeten samenwerken, gelukkig zie je dat in het buitenland gebeuren om het allemaal te leren snappen en op te lossen.

Blijkbaar weten de dokters niets, weten de wetenschappers niets. Is er een medicijn wat een beetje helpt, maar dat vindt u niet genoeg. Maar die groepen weten het wel. En doet u dus liever niets.
Maar onderbouw dan eens een keer waarom het anders is als ik het zeg. Want dat heb je steeds niet gedaan.
Dien jij niet degene te zijn die jouw standpunt gaat onderbouwen?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij heb ik dat al gedaan.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Is het punt niet dat mensen met long covid door bewegen onbedoeld over de eigen grenzen gaan? Hetzij door eigen verwachtingen of die van artsen of familie, omdat ze te laat aanvoelen datze over de grens gegaan zijn. En dat maakt het toch juist lastig,omdat je het te laat doorhebt. En omdat je graag beter wilt worden en denkt of verteld wordt dat bewegen goed is. De hoeveelheid bewegen is dan het lastigste om in te schatten. Of begrijp ik het dan verkeerd?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lisa29 schreef:
29 jan 2022 09:39
Is het punt niet dat mensen met long covid door bewegen onbedoeld over de eigen grenzen gaan? Hetzij door eigen verwachtingen of die van artsen of familie, omdat ze te laat aanvoelen datze over de grens gegaan zijn. En dat maakt het toch juist lastig,omdat je het te laat doorhebt. En omdat je graag beter wilt worden en denkt of verteld wordt dat bewegen goed is. De hoeveelheid bewegen is dan het lastigste om in te schatten. Of begrijp ik het dan verkeerd?
Volgens mij snap jij het. Alleen die grens ligt voor de en hoger als de andere. Dat moet voorzichtig mee omgegaan worden. En dus artsen up2date gebracht worden over hoe dat zit. En het andere probleem is hoe lang het dan aanhoud, voordat je weer terug bent op je niveau zoals als het dan is. Kan 1 dag zijn, 1 wel of misschien wel een maand of langer. Daarom is voorzichtigheid geboden.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
29 jan 2022 13:56
16again schreef:
28 jan 2022 20:25
Vandaag nog te lezen
https://www.ftm.nl/artikelen/als-de-cor ... pasAnalyse
Ter onderbouwing van het nut en de noodzaak van het coronatoegangsbewijs en de voorkeur voor 2G gebruikte het kabinet (en het adviserende OMT) gebrekkige modellen. In eerder onderzoek van Follow the Money kwam al naar voren dat tot half januari – 3,5 maand na invoering – geen enkele grondige analyse is uitgevoerd die voldoet aan wetenschappelijke standaarden.
Het artikel in Follow the Money over de coronapas en 2G beleid, dat jammer genoeg niet meer gratis is te lezen, is als samenvatting nog wel te lezen bij artsencollectief:

https://artsencollectief.nl/als-de-coro ... er-dan-wel
Tja,en als je dan ziet dat in Canada de truckers protesteren tegen dat gedoe (waarvan 90% is gevaccineerd) zou dat toch te denken moeten geven.
En nee, geen onderbouwing nodig,was gewoon in het 6 uur journaal te zien.
Hoewel het wel ong.een week geduurd heeft voor dat het hier doorgedrongen is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
29 jan 2022 20:03
Jose2501 schreef:
29 jan 2022 13:56
16again schreef:
28 jan 2022 20:25
Vandaag nog te lezen
https://www.ftm.nl/artikelen/als-de-cor ... pasAnalyse
Het artikel in Follow the Money over de coronapas en 2G beleid, dat jammer genoeg niet meer gratis is te lezen, is als samenvatting nog wel te lezen bij artsencollectief:

https://artsencollectief.nl/als-de-coro ... er-dan-wel
Tja,en als je dan ziet dat in Canada de truckers protesteren tegen dat gedoe (waarvan 90% is gevaccineerd) zou dat toch te denken moeten geven.
De schatting is circa 2700 chauffeurs, hoeveel % is dit van het totaal aantal chauffeurs in Canada?
scharrelschipper schreef:
29 jan 2022 20:03
En nee, geen onderbouwing nodig,was gewoon in het 6 uur journaal te zien.
Hoewel het wel ong.een week geduurd heeft voor dat het hier doorgedrongen is.
Maar wat moet er door dringen dan? Dat een heel heel heel klein deel van de Canadese chauffeurs het niet eens is met het beleid?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
30 jan 2022 11:01


Maar wat moet er door dringen dan? Dat een heel heel heel klein deel van de Canadese chauffeurs het niet eens is met het beleid?

Ik denk dat het deel steeds groter wordt, de geloofwaardigheid over het corona virus gaat zakken. Het is er wel maar niet in die mate waarin de regering het wil laten geloven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
27 jan 2022 18:06
Overigens hebben we hier regelmatig Portugal genoemd waar het zo goed gaat. Maar die hebben gemiddeld evenveel besmettingen per dag als ons nu, maar een ziekenhuisbezetting van meer dan 2000 en dat op 10,3 miljoen inwoners waarvan het aantal dat een eerste prik heeft gehad boven de 18 op 101% (ja, officiële cijfers) uitkomt.
Heel lullig gezegd, lijkt me dat toch enigszins het bewijs dat we nodig hebben om minder te hameren op de vaccins en de boosters en meer moeten hameren op lange termijn denken.
Oh, de vaccins zullen wel nodig blijven. Het ziekteverloop tussen wie wel of niet een vaccin heeft gehaald, is voldoende bewijs daarvoor.

Maar lange termijn denken ... hoe kan dat eruit zien?

Als een regulier virus zien? Nadeel is wel, dat je van Sars-CoV2 niet zo vlot herstelt als van een gemiddelde griep of verkoudheid. Wat losse flodders

Niet een week, maar twee weken ziek => Terugkeer van de ziektewetpremie en bewijs van ziekmelding voordat de werkgever de loonkosten tijdens ziekte kan terugkrijgen van het uwv? Het is meer administratie, maar helpt het MKB enorm en maakt het mogelijk om mensen met een minder goede gezondheid in dienst te houden.

Meer zorg nodig bij het huidige tekort aan personeel? Een grote wegjaagfactor is de hoeveelheid administratie. Mensen kiezen voor de zorg om anderen te helpen, in welke vorm dan ook en (digitale) formulieren afkruizen is daar niet bij inbegrepen. Hoe organiseer je de zorg met de helft minder administratie?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oh, de vaccins zullen wel nodig blijven. Het ziekteverloop tussen wie wel of niet een vaccin heeft gehaald, is voldoende bewijs daarvoor.


Is dat zo??? voor mij is dat geen bewijs.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
30 jan 2022 12:00
de vaccins zullen wel nodig blijven. Het ziekteverloop tussen wie wel of niet een vaccin heeft gehaald, is voldoende bewijs daarvoor.
Omikron is zo weid verspeid, dat straks vrijwel iedereen met corona in aanraking is geweest.
Hetzij door vaccinatie, hetzij door besmetting.
Een corona besmetting doorgemaakt hebben werkt beter dan een vaccinatie , dus je cijfers nu kun je niet zomaar doortrekken naar de toekomst.
Jablan schreef:
30 jan 2022 12:00
Maar lange termijn denken ... hoe kan dat eruit zien?
Niet alleen de focus op Corona, maar zaken in perspectief plaatsen.
Leerachterstanden door schoolsluitingen, horecasector etc
Jouw perspectief is (volgens mij) sterk gefocust op zelf doorgemaakte besmettingen , wat logisch is, maar ook op verzuimcijfers.
Maar hoeveel verzuim leveren de verplichte quarantaines nu op? Vaak heeft men niet eens klachten

Jablan schreef:
30 jan 2022 12:00
Als een regulier virus zien? Nadeel is wel, dat je van Sars-CoV2 niet zo vlot herstelt als van een gemiddelde griep of verkoudheid.
De huidige Omikron variant is qua cijfers minder dan de griep golf in 2018. Dan wordt het tijd daarnaar te handelen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
30 jan 2022 12:21
Oh, de vaccins zullen wel nodig blijven. Het ziekteverloop tussen wie wel of niet een vaccin heeft gehaald, is voldoende bewijs daarvoor.

Is dat zo??? voor mij is dat geen bewijs.
Waarom niet?

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 12:42
Nederland staat deze maand januari 2022 in de top van landen met de meeste besmettingen. Wat een waanzin om toch door te gaan met testen wat de computersystemen niet aan kunnen (al 120.000 besmettingen achterstand) en elke dag tussen de 5 en 10 miljoen euro kost. We leven echt in een gaaf land. 😭😭.

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6181086/1 ... ldtop.html
Dat mag jij waanzin vinden, maar de waarheid is anders. 10 miljoen per dag is peanuts vergeleken bij de kosten dat de hele maatschappij tot stilstand komt. Stel je eens voor dat de supermarkten niet meer bevoorraad worden. Er geen gas en stroom meer is. Die 10 miljoen is snel te besparen op ziekenhuiskosten als er meer mensen gevaccineerd worden en hun booster halen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

xflorisx schreef:
30 jan 2022 12:53

Dat mag jij waanzin vinden, maar de waarheid is anders. 10 miljoen per dag is peanuts vergeleken bij de kosten dat de hele maatschappij tot stilstand komt. Stel je eens voor dat de supermarkten niet meer bevoorraad worden. Er geen gas en stroom meer is. Die 10 miljoen is snel te besparen op ziekenhuiskosten als er meer mensen gevaccineerd worden en hun booster halen.

Welke waarheid??? de jouwe of die van sommige andere mensen.

Testen deed je met de griep ook niet en ik zeg niet dat dit de griep is, maar het draait wel heel erg door.

@Moneyman , omdat het mijn mening is.:-)

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Wat leuk, Maurice is er weer.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoe verrassend. In het hele artikel zit maar 1 link en die is niet eens naar een bronverwijzing, maar naar de bedelpagina!

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 jan 2022 12:43
reggie2 schreef:
30 jan 2022 12:21
Oh, de vaccins zullen wel nodig blijven. Het ziekteverloop tussen wie wel of niet een vaccin heeft gehaald, is voldoende bewijs daarvoor.
Waarom niet?

Omikron is zo wijd verspeid, dat straks vrijwel iedereen met corona in aanraking is geweest.
Hetzij door vaccinatie, hetzij door besmetting.
Een corona besmetting doorgemaakt hebben werkt beter dan een vaccinatie , dus verzuimcijfers nu kun je niet zomaar doortrekken naar de toekomst.
Laatst gewijzigd door 16again op 30 jan 2022 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten