Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
16 aug 2022 01:55
Denk dat maar niet, als ze overal op gaan bezuinigen, ik geloof dan niet dat ze extra geld zouden inzetten voor onderzoeken.
En terecht. Werkt toch niet

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
16 aug 2022 07:09
Onkruid71 schreef:
16 aug 2022 01:55
Denk dat maar niet, als ze overal op gaan bezuinigen, ik geloof dan niet dat ze extra geld zouden inzetten voor onderzoeken.
En terecht. Werkt toch niet
Wat werkt niet?

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
15 aug 2022 22:41
Waarom zijn er nog geen medicijnen tegen covid in Nederland verkrijgbaar, terwijl ze al lang goed gekeurt zijn?
Of willen ze weer alleen in gaan zetten op spuitjes? Vreemde strategie houd Nederland weer op na.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -coronapil
Volgens Ernst Kuipers is de prijs niet het probleem
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... -te-hebben

Het is wel zo dat Paxlovid, zoals te lezen is, maar geschikt is voor een kleine groep mensen. Bovendien is Paxlovid onderzocht op het moment dat de delta-variant de ronde deed. Er moet dus ook gekeken worden of dit virusremmend middel ook helpt bij de omnikron-variant.

Het is overigens een vergissing om te zeggen: gaan we weer alleen inzetten op spuitjes. Paxlovid is voor een bepaalde groep mensen die al besmet zijn met corona. Het is dus geen middel tegen corona.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
16 aug 2022 07:24
Het is overigens een vergissing om te zeggen: gaan we weer alleen inzetten op spuitjes. Paxlovid is voor een bepaalde groep mensen die al besmet zijn met corona. Het is dus geen middel tegen corona.
Volgens mij is het juist wel een middel tegen corona!
Als je al onderscheid wil maken met een vaccin, dan denk ik eerder in voorkomen versus genezen.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
16 aug 2022 08:28

Volgens mij is het juist wel een middel tegen corona!
Als je al onderscheid wil maken met een vaccin, dan denk ik eerder in voorkomen versus genezen.
U vergist zich, het is niet om corona te voorkomen.
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... n-paxlovid

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Is het niet beide tegen ernstig ziek en ziekenhuis opname?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
16 aug 2022 08:34
16again schreef:
16 aug 2022 08:28

Volgens mij is het juist wel een middel tegen corona!
Als je al onderscheid wil maken met een vaccin, dan denk ik eerder in voorkomen versus genezen.
U vergist zich, het is niet om corona te voorkomen.
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... n-paxlovid
Vergissen...of je leest me niet goed
vaccin= voorkomen (al valt werking tegen)
paxlovid=genezen

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
16 aug 2022 11:16
Lowieze schreef:
16 aug 2022 08:34
16again schreef:
16 aug 2022 08:28

Volgens mij is het juist wel een middel tegen corona!
Als je al onderscheid wil maken met een vaccin, dan denk ik eerder in voorkomen versus genezen.
U vergist zich, het is niet om corona te voorkomen.
https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/medi ... n-paxlovid
Vergissen...of je leest me niet goed
vaccin= voorkomen (al valt werking tegen)
paxlovid=genezen
Genezen, tja het is een virusremmer, het remt de groei van het virus in je lichaam.
Het is dus iets om erger te voorkomen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
16 aug 2022 06:36
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 12:44
En onderzoek naar de doodsoorzaak is ook erg vertekend. Lig je op het randje en duwt Covid je eroverheen, dan is Covid de doodsoorzaak. Duwt het vaccin je eroverheen, dan zijn alle onderliggende zaken de boosdoener.
Dit is z'n onzin! En mensen blijven dit fabeltje maar herhalen. De doodsoorzaak is de primaire oorzaak en als iemand kanker heeft en ook Covid is de kanker de oorzaak en niet Covid.
Dit is geen onzin. De broer van mijn oma staat in het lijstje met Covid-doden. Dat ie anders ook geen maand meer geleefd had, dat doet er niet toe. En zo vele anderen die onderliggende zaken hadden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ook weer een interessant onderzoek.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 22274439v1
Een preprint is het nog.
Voor zover ik begrepen heb zitten er wel een paar kanttekeningen aan.
Beetje vreemd dat het nu pas geplaatst wordt, na 17 maanden, en dat de patiënten genezen zijn verklaard voor dit onderzoek, maar is dat wel zo, omdat ze deze maar kort in de gaten hebben gehouden.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
16 aug 2022 11:32
sylvesterb schreef:
16 aug 2022 06:36
Nijogeth schreef:
12 aug 2022 12:44
En onderzoek naar de doodsoorzaak is ook erg vertekend. Lig je op het randje en duwt Covid je eroverheen, dan is Covid de doodsoorzaak. Duwt het vaccin je eroverheen, dan zijn alle onderliggende zaken de boosdoener.
Dit is z'n onzin! En mensen blijven dit fabeltje maar herhalen. De doodsoorzaak is de primaire oorzaak en als iemand kanker heeft en ook Covid is de kanker de oorzaak en niet Covid.
Dit is geen onzin. De broer van mijn oma staat in het lijstje met Covid-doden. Dat ie anders ook geen maand meer geleefd had, dat doet er niet toe. En zo vele anderen die onderliggende zaken hadden.
Tja,maar als je dat zegt vertoon je wappiegedrag....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het omgekeerde komt ook voor. Na Covid19 niet goed herstellen, verhuizen naar een verpleeghuis en daar overlijden aan iets anders. Het 'iets anders' komt dan op de overlijdensverklaring te staan, terwijl degene zonder Covid19 pas jaren later in een verpleeghuis zou zijn terechtgekomen.
Onkruid71 schreef:
16 aug 2022 11:37
Ook weer een interessant onderzoek.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 22274439v1
Een preprint is het nog.
Voor zover ik begrepen heb zitten er wel een paar kanttekeningen aan.
Beetje vreemd dat het nu pas geplaatst wordt, na 17 maanden, en dat de patiënten genezen zijn verklaard voor dit onderzoek, maar is dat wel zo, omdat ze deze maar kort in de gaten hebben gehouden.
Zo interessant is het niet. Klein onderzoekje met 23 patiënten, die zichzelf hebben aangemeld. Hooguit anekdotische waarde.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
16 aug 2022 21:12
Het omgekeerde komt ook voor. Na Covid19 niet goed herstellen, verhuizen naar een verpleeghuis en daar overlijden aan iets anders. Het 'iets anders' komt dan op de overlijdensverklaring te staan, terwijl degene zonder Covid19 pas jaren later in een verpleeghuis zou zijn terechtgekomen.

Zou best kunnen gebeuren,maar het is nu wel duidelijk dat er alles aan gedaan wordt om zoveel mogelijk corona/covid slachtoffers te registreren.
En er zijn ook overlijdens die niet direct te verklaren zijn,maar die zeker niet aan de vaccins liggen.
Die komen ineens door onderliggende ziekte`s.
Ik heb geen idee wat ik nu nog moet geloven.
ik ga dus maar gewoon door met leven en voor zover ik weet zonder corona.
Wat is trouwens het verschil tussen corona en covid?
In Frankrijk heeft men het altijd al covid genoemd.
Of is er geen verschil?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij is dat hetzelfde, voor long covid zijn er ook verschillende benamingen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De oversterfte in de winter die, zoals de overheid stellig gecommuniceerd heeft, zeker niet door de vaccinaties komt, die lijkt me logischerwijs door de vaccinaties te komen. De overheid heeft namelijk totaal geen bewijs op tafel kunnen leggen waarom het zeker niet daardoor komt, dan ga je dus gewoon logisch redeneren.

Ineens hebben we een oversterfte. We weten de sterfte door corona, deze is niet voor de volledige oversterfte verantwoordelijk. Dan moet er dus iets anders zijn. Wat is er anders dan voorgaande jaren? Nou, er zijn massaal vaccins uitgedeeld aan mensen, die er de jaren ervoor niet waren. Alle andere zaken waren er wel al een jaar eerder, uitgestelde zorg, quarantaines, coronamaatregelen etc.. Het enige dat anders was, was dat vaccin. Logischerwijs is dat de reden voor de oversterfte.

Daar begin je dus het onderzoek mee. Ik snap de insteek van de overheid dat ze zeggen dat die oversterfte niet door het vaccin komt, maar ieder weldenkend mens weet beter. Dan hadden ze wel kunnen duiden waar het wel door kwam. Dat toegeven zou echter betekenen dat eventuele vervolgprikken in het gedrang zouden komen en dat kan meer levens redden.

Maar triest is het wel, dat je zonder nuance zegt dat het daar niet door kan komen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er zal nog jaren aan onderzoeken komen daarover, en dan zal het toch zo zijn, dat niet alle vertelde feitjes feiten bleken te zijn ben ik bang voor.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
16 aug 2022 23:20
De oversterfte in de winter die, zoals de overheid stellig gecommuniceerd heeft, zeker niet door de vaccinaties komt, die lijkt me logischerwijs door de vaccinaties te komen. De overheid heeft namelijk totaal geen bewijs op tafel kunnen leggen waarom het zeker niet daardoor komt, dan ga je dus gewoon logisch redeneren.

Ineens hebben we een oversterfte. We weten de sterfte door corona, deze is niet voor de volledige oversterfte verantwoordelijk. Dan moet er dus iets anders zijn. Wat is er anders dan voorgaande jaren? Nou, er zijn massaal vaccins uitgedeeld aan mensen, die er de jaren ervoor niet waren. Alle andere zaken waren er wel al een jaar eerder, uitgestelde zorg, quarantaines, coronamaatregelen etc.. Het enige dat anders was, was dat vaccin. Logischerwijs is dat de reden voor de oversterfte.

Daar begin je dus het onderzoek mee. Ik snap de insteek van de overheid dat ze zeggen dat die oversterfte niet door het vaccin komt, maar ieder weldenkend mens weet beter. Dan hadden ze wel kunnen duiden waar het wel door kwam. Dat toegeven zou echter betekenen dat eventuele vervolgprikken in het gedrang zouden komen en dat kan meer levens redden.

Maar triest is het wel, dat je zonder nuance zegt dat het daar niet door kan komen.
Wappie-post

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
17 aug 2022 07:06
Nijogeth schreef:
16 aug 2022 23:20
De oversterfte in de winter die, zoals de overheid stellig gecommuniceerd heeft, zeker niet door de vaccinaties komt, die lijkt me logischerwijs door de vaccinaties te komen. De overheid heeft namelijk totaal geen bewijs op tafel kunnen leggen waarom het zeker niet daardoor komt, dan ga je dus gewoon logisch redeneren.

Ineens hebben we een oversterfte. We weten de sterfte door corona, deze is niet voor de volledige oversterfte verantwoordelijk. Dan moet er dus iets anders zijn. Wat is er anders dan voorgaande jaren? Nou, er zijn massaal vaccins uitgedeeld aan mensen, die er de jaren ervoor niet waren. Alle andere zaken waren er wel al een jaar eerder, uitgestelde zorg, quarantaines, coronamaatregelen etc.. Het enige dat anders was, was dat vaccin. Logischerwijs is dat de reden voor de oversterfte.

Daar begin je dus het onderzoek mee. Ik snap de insteek van de overheid dat ze zeggen dat die oversterfte niet door het vaccin komt, maar ieder weldenkend mens weet beter. Dan hadden ze wel kunnen duiden waar het wel door kwam. Dat toegeven zou echter betekenen dat eventuele vervolgprikken in het gedrang zouden komen en dat kan meer levens redden.

Maar triest is het wel, dat je zonder nuance zegt dat het daar niet door kan komen.
Wappie-post
Als je het over vaccine schade had, was ook altijd wappie gepraat, maar is dat nog wel zo?
Kinderen met Long Covid kon ook niet, maar klopte dat wel?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
17 aug 2022 07:06
Nijogeth schreef:
16 aug 2022 23:20
De oversterfte in de winter die, zoals de overheid stellig gecommuniceerd heeft, zeker niet door de vaccinaties komt, die lijkt me logischerwijs door de vaccinaties te komen......
Wappie-post
Dat laatste roepen lijkt me makkelijker, dan met een echte verklaring komen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
16 aug 2022 23:20
Alle andere zaken waren er wel al een jaar eerder, uitgestelde zorg, quarantaines, coronamaatregelen etc.. Het enige dat anders was, was dat vaccin. Logischerwijs is dat de reden voor de oversterfte. [...] Maar triest is het wel, dat je zonder nuance zegt dat het daar niet door kan komen.
Uitgestelde zorg kan een oorzaak zijn. In 2020 geen afspraak kunnen krijgen, pas in 2021 aan de beurt zijn en het oordeel 'terminaal' krijgen om in 2022 te overlijden.

Stress kan een oorzaak zijn. Lang niet kunnen leven zoals je gewend bent, genereert stress en dat verhoogt de kans op hartaanvallen of een hartstilstand.

Het virus zelf kan een oorzaak zijn. Met weinig symptomen besmet zijn, geen test doen, doorgaan en opeens omvallen.

Zonder nuance zeggen, dat de vaccins verantwoordelijk zijn voor de oversterfte is net zo triest als zonder nuance stellen, dat de oversterfte niet door de vaccins komt.

Ik verwacht eerder, dat er nooit een goede verklaring komt voor de oversterfte van dit jaar.

Gesloten