Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
15 jan 2022 13:23
Waarom dit woordgebruik? Een overheid die "geilt". Is dat niet gewoon stemmingmakerij?
Wat is er mis met dat woord? Het heeft meer dan 1 betekenis. Het andere is 'erg enthousiast zijn over iets'. Dat kun je toch wel concluderen.

Dat begon al in november dat men dacht dat het een geweldig idee was om winkels een uur eerder te sluiten, zonder enige onderbouwing. De horeca kreeg ook de geweldige tijd van 17.00 als sluitingstijd (dan konden de restaurants mooi ieder buiten gooien op tijd voor het avondeten), net als sportgelegenheden.

Maar wat het nut precies was, zogenaamd minder contactmomenten. Wat natuurlijk onzin was, want die contactmomenten vinden gewoon plaats op een ander moment.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij zijn ze in Den Haag nergens enthousiast over. Er moeten elke keer weer hoofdpijnkeuzes gemaakt worden: kiezen uit kwaden. En dan kies je het minst erge. Daarbij zijn alle gemaakte keuzes arbitrair en discutabel. Maar dat betekent niet dat ze dan maar niet genomen moeten worden.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

16again schreef:
15 jan 2022 13:06
Techneut71 schreef:
15 jan 2022 12:44
In mijn omgeving zijn juist de gevaccineerden veel voorzichtiger dan de niet-gevaccineerden die ik ken. Die laatste groep houdt zich nergens aan, omdat ze zeggen dat Corona niet bestaat, en een complot is van de overheid. Dus maatregelen zijn voor hen iets om volledig te negeren.
Hutjemutje op elkaar gepakt staan op 2- of 3G feestje is nu niet mijn idee van voorzichtigheid
Dan hebben wij duidelijk andere kennissen. De gevaccineerden die ik ken zijn niet naar 2G of 3G feesten geweest. De mensen die ik ken die Corona hebben gekregen hebben dit opgelopen voordat vaccinatie algemeen was, of recenter, terwijl ze (nog) niet gevaccineerd waren. Een kennis (60-er, zeer luidruchtig anti-vax, anti-maatregelen) heeft het overigens niet overleefd. Hij is in december 2021 overleden aan Corona.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja Bob, maar is er dan niemand die zegt 'mensen, als we de winkels om 17.00 sluiten, dan hebben we een veel kleiner window waarin hetzelfde moet gebeuren, dan krijgen we toch juist veel meer contactmomenten?'

Overigens, als ze al niet enthousiast worden van hun eigen beleid, dan doen ze dus schijnbaar iets niet goed. De reden dat Mona Keijzer er weg moest, was juist omdat zij uitsprak dat ze niet zo enthousiast was over dat beleid.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Kom net uit Utrecht vandaan, had wat nieuw schoeisel nodig. Online bestellen lukte niet. Eerlijk gezegd vond ik het erg rustig in de stad. Pas toen ik wegging, rond 12.00 uur, werd het iets drukker bij het station. Bij de BIjenkorf werd me verteld dat er voor vandaag 600 afspraken in waren gepland; toch was het erg rustig in de winkel. Er hoefden nog lang geen mensen zonder afspraak buiten te blijven wachten. Ook elders nauwelijks koopjesjagers. De angst voor megadrukte en weet ik veel was in ieder geval vanochtend ongegrond.

Dan denk je: wat is nou precies het probleem met de horeca? Hoeveel mensen zullen er nu daadwerkelijk een bak koffie gaan halen of zoiets? Het is januari, de maand dat niemand geld heeft... als het nou december was, rond de kerstperiode, ja dan. Maar nu? Ik zie zelf de noodzaak tot sluiting echt niet.

Er was in de binnenstad wel een gelegenheid waar geadverteerd werd met gratis koffie met appelgebak. Of nou de koffie gratis was of het appelgebak of allebei was me niet duidelijk. Of het er druk was weet ik niet; ben er niet naar binnen geweest. Maar ik zag er ook niemand naar binnen gaan of naar buiten komen.

In ieder geval denk ik dat het met al die contacten tussen mensen na de versoepelingen eigenlijk heel erg meevalt.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
15 jan 2022 13:46
Tja Bob, maar is er dan niemand die zegt 'mensen, als we de winkels om 17.00 sluiten, dan hebben we een veel kleiner window waarin hetzelfde moet gebeuren, dan krijgen we toch juist veel meer contactmomenten?'

Overigens, als ze al niet enthousiast worden van hun eigen beleid, dan doen ze dus schijnbaar iets niet goed. De reden dat Mona Keijzer er weg moest, was juist omdat zij uitsprak dat ze niet zo enthousiast was over dat beleid.
Nee als mensen moeten werken en niet ‘s avonds ook nog naar de kapper kunnen dan zijn er dus minder contactmomenten en niet meer. Jij gooit drukte en contactmomenten door elkaar.

want die contactmomenten vinden gewoon plaats op een ander moment.
Andere dag dus.. dus minder contactmomenten.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
15 jan 2022 14:22
Huisarts Jan Vingerhoets schrijft een open brief aan alle GGD medewerkers in Nederland nadat zijn brief op LinkedIn na paar uur is verwijderd.
Vingerhoets maakt zich grote zorgen over de vaccinatie van kinderen van 5 tot 11 jaar. Hij onderbouwt dat met argumenten en studies (links daarnaar onderaan zijn brief).

In wat voor land leven we als een open brief als deze niet gelezen mag worden?

https://www.blogdoc.nl/open-brief-aan-a ... 11-jarigen
Deze schrijver vertaald deze zin in zijn eigen bron:
De NVK pleit wel voor het vaccineren van kinderen die in de risicogroep vallen. “Zij hebben persoonlijk belang bij vaccineren. Denk aan kinderen met astma, een afweerstoornis, een hart- of longafwijking of een andere onderliggende aandoening.”
Als
Vaccinatie bij kinderen met ernstige onderliggende aandoeningen is wellicht in uitzonderlijke gevallen verdedigbaar, maar ook hier is het goed om zich in elk geval te realiseren dat kwalitatief goed onderzoek hiernaar ontbreekt en dat ook deze stelling dus berust op een aanname.
Dat is zo’n andere interpretatie van de tekst dat je het bijna zelf had kunnen zijn Jose.

In wat voor een land leven we als ouders niet eens meer zelf de keuze kunnen en mogen maken wat het beste is voor hun kind! Of dat nu voor of juist tegen vaccinatie is maakt dan niet uit. Wie meent deze persoon te zijn dat ie op die stoel meent te moeten gaan zitten?

Om dan ook nog maar even in context te plaatsen hoe deze schrijver over censuur en vrijheid van informatie denkt:
Zeíden ze maar niks, die politici. Laatst droomde ik in een mooie droom dat Rutte en de Jonge zodanig muteerden dat ze een mute knop kregen. Daarmee zou die Haagse variant een stuk minder virulent blijken. Want in het belang des vaderlands zou ik die knop met alle plezier voor de rest van mijn leven permanent ingedrukt houden. Voor de zekerheid nog een driedubbel mondkapje er op en, hop! – het land is uit de misère.
https://www.blogdoc.nl/de-oplossing/

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blij dat het mijn huisarts niet is.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Deze huisarts zou graag Ivermectine voorschrijven en is enthousiast over en wellicht ook onderdeel van het Artsen collectief.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
15 jan 2022 11:04
Moneyman schreef:
15 jan 2022 10:04
scharrelschipper schreef:
15 jan 2022 09:58
ik constateer dat"men", en niet alleen en specifiek hier op dit forum,er zo over denkt.
Als iemand ongevaccineerd in het zh terecht komt is dat dom,en iemand die wel gevaccineerd is heeft pech.
Afgezien van het ziekte verloop,lijkt het mij even beroerd.
Het resultaat is uiteraard in beide gevallen identiek en beroerd. Maar in het eerste geval heeft iemand er niet alles aan gedaan om die opname als gevolg van Corona te voorkomen, in het tweede geval is er wel degelijk iets aan gedaan. Doen alsof beide situaties identiek zijn, is dus onjuist.
Je bevestigt mijn punt.
Als dat je conclusie is, lees je wat je wilt lezen of lees je gewoon niet.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Staat LinkedIn überhaupt publicaties omtrent Corona informatie toe? Anders logisch dat zoiets verwijderd wordt van Linkedin.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
15 jan 2022 15:16
Staat LinkedIn überhaupt publicaties omtrent Corona informatie toe?
Helaas wel... :wink:

Maar evident nepnieuws wordt gelukkig verwijderd.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
15 jan 2022 14:35
In wat voor een land leven we als ouders niet eens meer zelf de keuze kunnen en mogen maken wat het beste is voor hun kind! Of dat nu voor of juist tegen vaccinatie is maakt dan niet uit. Wie meent deze persoon te zijn dat ie op die stoel meent te moeten gaan zitten?
Dat is in mijn ogen ook zo, dat die keuze vrij moet zijn. Maar voor een vrije keuze, zouden er geen consequenties aan vast mogen zitten en moet er ook geen beïnvloeding van buitenaf aan vast zitten.

Dus dan moet er ook niet vanuit de overheid gepusht worden en dat gebeurt ook. Dan is er in mijn ogen ook geen probleem met een tegengeluid. Over de inhoud wil ik het verder niet hebben, want ik heb het artikel niet gelezen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
15 jan 2022 15:18
Cro schreef:
15 jan 2022 15:16
Staat LinkedIn überhaupt publicaties omtrent Corona informatie toe?
Helaas wel... :wink:

Maar evident nepnieuws wordt gelukkig verwijderd.
Misschien had ik moeten zeggen, 'niet peer reviewed of gevalideerde' publicaties. dat ze gereviewde en gevalideerde medische publicatie door bijvoorbeeld de onderzoekers zelf toestaan snap ik bijvoorbeeld weer wel. Maar ik kan me inderdaad moeilijk voorstellen dat niet gereviewde of gevalideerde opinie stukken welkom zouden zijn.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
15 jan 2022 15:38

Dat is in mijn ogen ook zo, dat die keuze vrij moet zijn. Maar voor een vrije keuze, zouden er geen consequenties aan vast mogen zitten en moet er ook geen beïnvloeding van buitenaf aan vast zitten.
Aan een vrije keuze mogen mijn inziens best consequenties zitten, zolang er maar niet gedwongen wordt.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus jij vindt dat vrijheid van meningsuiting beperkt moet worden tot die mensen die positief staan tegenover vaccineren enz.?
Waar staat dat dan weer José?
Is dat een van je vele misinterpretaties?
En zoals gebruikelijk bij jou @angel1978 reageer je op de boodschapper en niet op de boodschap zelf.
Heb je überhaupt het stuk en mijn reactie wel gelezen José? Of reageer je alleen op de boodschapper?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
15 jan 2022 15:32
Dus jij vindt dat vrijheid van meningsuiting beperkt moet worden tot die mensen die positief staan tegenover vaccineren enz.?

Zoals hier op dit forum berichten gemeld worden als die niet in het straatje past van anderen?

En zoals gebruikelijk bij jou @angel1978 reageer je op de boodschapper en niet op de boodschap zelf.
In één woord: zucht.

In meer woorden: is het correct lezen en citeren nou echt zó moeilijk? Of het nou een artikel, een nieuwsbericht of een post van een medeforumlid is: ik ken geen ander forumlid die zó stelselmatig de boel verdraait als jij.

En ja, als jouw boodschap (dus) steeds slechts ruis is, wordt er uiteraard op die ruis en op jou gereageerd. Face it.

Of beter nog: doe er wat aan en kap met dat gelieg en gedraai.

Onkruid71
Berichten: 2695
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik wou ff hier een opmerking maken over het artsen covid collectief die de Meester Kackadorisprijs 2021 gewonnen had. Maar waarom had de vereniging tegen kwakzalverij deze zelf niet kunnen winnen, kwakzalvers bieden toch iets aan wat bewezen is dat het niet werkt of dat het nog niet bewezen is dat het werkt. Maar deze vereniging Raad zelf ook behandelingen aan die zelfs bewezen zijn dat deze niet werken.
Ik wou dit maar ff gezegd hebben.
En nee ik ben absoluut niet voor het artsen covid collectief.
https://www.kwakzalverij.nl/tijdschrift ... et-helpen/

En in deze tijd is dat best gevaarlijk.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nijogeth schreef:
15 jan 2022 11:59

Met andere woorden, waarom geilt het kabinet zo op die 17.00?
Volgens Niels van der Laan en Jeroen Woe in TV programma Even tot hier zit het virus tot 17.00 uur op school.

Volgens de overheid om de contact momenten te beperken.

Ik denk door alles tegelijkertijd dicht te doen, op het zelfde moment dat de kantoren ook dicht gaan, heb je meer contact momenten in het openbaar vervoer en bij de parkeerautomaten.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
15 jan 2022 14:35
https://www.blogdoc.nl/open-brief-aan-a ... 11-jarigen


Deze schrijver vertaald deze zin in zijn eigen bron:
De NVK pleit wel voor het vaccineren van kinderen die in de risicogroep vallen. “Zij hebben persoonlijk belang bij vaccineren. Denk aan kinderen met astma, een afweerstoornis, een hart- of longafwijking of een andere onderliggende aandoening.”
Als
Vaccinatie bij kinderen met ernstige onderliggende aandoeningen is wellicht in uitzonderlijke gevallen verdedigbaar, maar ook hier is het goed om zich in elk geval te realiseren dat kwalitatief goed onderzoek hiernaar ontbreekt en dat ook deze stelling dus berust op een aanname.
Volgens mij mis je de essentie.
Uit de blog:
Ook de Nederlandse Vereniging van Kinderartsen heeft aangegeven tegen het zomaar vaccineren van gezonde kinderen te zijn (6).
En uit nvk link:
NVK-voorzitter en OMT-lid Károly Illy is het niet eens met het pleidooi om kinderen van 5 tot en met 11 jaar te vaccineren tegen corona. “Je moet kunnen aantonen dat zij er zelf iets aan hebben, en voor gezonde kinderen jonger dan twaalf jaar heeft het geen persoonlijke meerwaarde om zich te laten inenten,” aldus Illy in het Nederlands Dagblad
De zin waar jij over valt, verwijst m.i. niet naar (6).

Gesloten