Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
JJP
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:43

Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door JJP »

Ik heb pas Wild West Honey BBQ Beef Jerky gekocht bij Albert Heijn, geproduceerd door New World Foods Europe. Dit zijn losse en kleine vleessnacks, ongeveer ter grote van een euro muntstuk (iets dikker).

Wat ik ronduit bizar en zelfs schandalig vind is dat de verpakking voor deze snacks een heel stuk groter is dan de daadwerkelijke inhoud. Ik schat zo'n 70% groter. Ik ben nog nooit zo'n extreem geval van gebakken lucht tegengekomen in een verpakking. Er staat achter op de verpakking netjes dat er maar 25 gram in de verpakking zit dus het zal wellicht allemaal legaal zijn maar ik vind dit echt niet meer kunnen tegenwoordig. Zo'n groot verschil tussen verpakking en product zou wat mij betreft verboden moeten worden. Naast dat ik het misleidend vind, is dit gewoon pure verspilling en onnodige belasting van het milieu.

Zie onderstaande foto, ik heb zelf een roze lijn getrokken waar de snacks zitten en waarboven de gebakken lucht zit:
Afbeelding
De verpakking is 18,2 CM hoog en 12,2 CM breed.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou om te beginnen eens aan de fabrikant vragen of er wellicht een goede reden is voor deze keuze. Het zou zomaar kunnen dat er dan van al je stevige conclusies niets over blijft.

Kijkend naar je vorige topic, waarin je overigens nooit meer hebt gereageerd op degenen die de moeite namen op jou te reageren, zie ik een parallel: ook daar opende je een topic met stevige standpunten - die onjuist bleken te zijn.

Puur voor mezelf sprekend: ik zie het probleem niet. Er is geen maximum aan "gebakken lucht", om maar in jouw termen te blijven.

JJP
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:43

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door JJP »

@Moneyman: Wat moet je een zuur persoon zijn als je een topic van 6 jaar geleden aanhaalt wat helemaal niks bijdraagt aan de discussie. Standpunten waren trouwens niet allemaal onjuist want als je goed had gelezen had je gezien dat er een "begeleidingsgesprek" was gefactureerd terwijl dat gesprek helemaal niet heeft plaatsgevonden. Maar goed, als jij voor niet geleverde diensten en voor de gebakken lucht wilt betalen, be my guest.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Moneyman »

JJP schreef:
29 dec 2021 17:06
@Moneyman: Wat moet je een zuur persoon zijn als je een topic van 6 jaar geleden aanhaalt wat helemaal niks bijdraagt aan de discussie. Standpunten waren trouwens niet allemaal onjuist want als je goed had gelezen had je gezien dat er een "begeleidingsgesprek" was gefactureerd terwijl dat gesprek helemaal niet heeft plaatsgevonden.
Blijkbaar heb je niet alleen niet meer gereageerd in dit topic, maar heb je het zelfs niet gelezen. Je vind er namelijk de verklaring waarom de door jou daar geuite zware beschuldiging onjuist is.

De reden dat ik het meld, is overigens tweeledig (en heeft niets mer zuur te maken): namelijk in de hoop dat je dit keer wél reageert in je eigen topic (dat is alvast gelukt), en anderzijds om je even te spiegelen dat zaken soms niet zo zijn als je denkt. Daarom heb ik je ook een concrete suggestie gegeven (waar je dan weer niet op reageert).
JJP schreef:
29 dec 2021 17:06
Maar goed, als jij voor niet geleverde diensten en voor de gebakken lucht wilt betalen, be my guest.
Nee, dat wil ik niet. En dat doe jij ook niet. Je betaalt immers gewoon voor wat je krijgt. Sterker: het kan heel goed zo zijn dat een versie waarin die "gebakken lucht" niet is opgenomen, je méér geld zou kosten omdat de productie en logistieke afhandeling dan duurder is.

Niet voor niets gaf ik je de tip om eerst eens vragen te stellen voordat je conclusies trekt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wees maar blij dat die lucht nog gebakken is. Voor gewone lucht hoef je zo’n zakje niet te kopen. 😄

JJP
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:43

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door JJP »

@Moneyman: ach man stop toch aub met dit geneuzel. Je leest zelf ook niet want 'niet geleverde diensten' sloeg op het begeleidingsgesprek wat wel was gefactureerd maar niet heeft plaatsgevonden. Als je het topic én mijn reactie in dit topic had gelezen, had je dat begrepen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Erthanax »

De afmetingen van de verpakking zijn vermoedelijk afgestemd op die van concurrerende producten en om de zichtbaarheid in het schap te verbeteren.

Afgezien daarvan, vindt u het een lekkere snack? En hoeveel zitten er in die zak? Vindt u ze het geld waard?

JJP
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2015 14:43

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door JJP »

@Erthanax:
Ja lekker.
Hoeveel precies weet ik niet maar het is 25 gram.
Nee niet nu ik weet hoeveel er in de verpakking zit. Maar ik heb een alternatief gevonden wat in hetzelfde schap hangt en bijna 1 op 1 is verpakt dus dat is prima in orde :)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Je hebt het in een stenen winkel gekocht dus je hebt kunnen voelen hoeveel (of hoe weinig) er in de verpakking zit. Bovendien staat het gewicht er ook op. Waarom heb je het dan gekocht? Om achteraf lekker te kunnen zeuren?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, ze zullen een verpakking moeten hebben waar niet alleen de spullen in passen, maar waar ook de benodigde informatie op past. Ingrediënten, voedingswaarde, streepjescode, informatie over wat het product inhoudt (beef jerky is in Nederland niet heel bekend). Om dat allemaal kwijt te kunnen heb je een redelijk grote verpakking nodig.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit is toch voor de hond ?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nevyn schreef:
30 dec 2021 08:31
Dit is toch voor de hond ?
Haha, nee. Beef Jerky is wat ze vroeger aten in de wilde afgelegen gebieden. Het is gezout en gedroogd vlees wat je prima lang kan bewaren.

IK heb deze overigens ook wel eens gekocht. De verpakking is echt flinterdun en vacuum gezogen. Ik zie het probleem ook niet echt, je kan precies voelen hoeveel er in zit. Die van de concurrent Jack Links is exact het zelfde alleen in andere kleuren.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nu weet u dus wat 'Wild West' betekent.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Erthanax schreef:
29 dec 2021 17:27
De afmetingen van de verpakking zijn vermoedelijk afgestemd op die van concurrerende producten en om de zichtbaarheid in het schap te verbeteren.

Afgezien daarvan, vindt u het een lekkere snack? En hoeveel zitten er in die zak? Vindt u ze het geld waard?
Die commerciële reden om veel te veel verpakking om 25 gram inhoud te doen vind ik ook waanzin en zou wat mij betreft verboden moeten worden. Productieproces etc., wat voor reden dan ook weegt in mijn ogen niet op tegen de vervuiling met deze verpakkingen.
Het valt mij op dat op dit forum gehakt wordt gemaakt van veel issues: "moet je maar opletten, het is wettelijk toegestaan" etc.
Alle misleiding die is toegestaan omdat het bijvoorbeeld niet letterlijk beloofd wordt maar gesuggereerd, is m.i. verwerpelijk maar helaas moeilijk aan te pakken. De TS dan maar in de pan hakken vind ik misplaatst.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar juist in een zak kan je toch voelen hoeveel, of hoe weinig, er maar in zit?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of kijk naar de kiloprijs op het schap. Zal bij dit product wel niet meevallen.

Over het algemeen is dit ook een goede tip wanneer je op je boodschappen wil besparen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij AH is de prijs € 79,60 per kg. Dat vind ik nogal wat. Ongezouten pinda's kosten € 3,80 per kg.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daarom zit er ook maar zo weinig in een zakje.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
30 dec 2021 14:02
Bij AH is de prijs € 79,60 per kg. Dat vind ik nogal wat. Ongezouten pinda's kosten € 3,80 per kg.
Kiloprijzen voor gedroogd en/of gerookt vlees zijn hoog, omdat al het vocht eruit is.

Je kunt zelf het verschil zien als je een plakje ham of spek in de magnetron verwarmt (wel afdekken).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bizarre verpakking (Wild West Beef Jerky)

Ongelezen bericht door kweenie »

HandigeHarrie schreef:
30 dec 2021 11:40
Alle misleiding die is toegestaan omdat het bijvoorbeeld niet letterlijk beloofd wordt maar gesuggereerd, is m.i. verwerpelijk maar helaas moeilijk aan te pakken.
Gelukkig wordt er ook niemand misleid en wordt er ook niets gesuggereerd. Er wordt alleen een handzame verpakking gebruikt. Zodat bijvoorbeeld alle informatie leesbaar vermeld kan worden, de verpakking minder snel 'per ongeluk' wordt vergeten af te rekenen, de verpakking minder snel zoek raakt als je het spul hebt gekocht etc. Er zijn een hoop redenen te bedenken waarom voor deze verpakking wordt gekozen en misleiding of onjuiste suggesties zou bij mij niet op de eerste plaats komen.

Gesloten