Pagina 1 van 1

Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 13 jan 2022 14:10
door Johanramzan
Beste radar ik in half december heb ik 2 Samsungs fold 3 gekocht bij bol com van onze vakantie geld voor m’n dochters,
Ze waren er blij mee alleen stond er een grote sticker dat het bij openen en of het verbreken van de zegel niet meer retourneer baar meer is..
Ik vond dit met riskant aan risico en heb gelijk een retour ticket via bolvorm gekregen en bij POST NL BALI medewerker de pakketjes afgeleverd en in ontvangst van de verzend bewijzen,
Maar voordat ik dat de heb ik thuis de inhoud gefotografeerd en op post nu winkel op de Bali weer foto’s gemaakt met het adres van bolvorm en met het verzend bewijs ernaast om mij extra in te dekken.
Alles gaat goed en ik krijg netjes de mails dat ik de afgifte bewijs van bol als extra bewijs per mail kreeg,
Kort daarop kreeg ik 2 mails waarin stond Johan bedankt we hebben de artikels in goede orde mogen ontvangen wat voor mij duidelijk is dat bol com alles netjes retour heeft ontvangen en mijn 3800 binnen 3 dagen terug zou storten.
Dit hebben ze dan ook gedaan,,
Maar weer kort daaropkrijg ik per mail dat de goederen niet aangekomen zijn,heeel vreemd .na de bevestiging. En erkenning van bol com dat ze het in goede orde hebben mogen ontvangen.
Nu willen ze dat ik de 3800 terug betaald voor iets wat netjes met bevestiging en bewijzen ingeleverd is.

Ik heb het hoofdkantoor netjes om uitleg gemaild,en kreeg de mail dat deze case eindelijk gesloten is .
Maar na meeerdere gesprekken staat het op mijn account bij facturen nog steeds te betalen van 3800.
Ik vermoed fraude van bol com zijn kant..
Want hier klopt iets niet

Graag jullie hulp en advies hierin beste radar omdat het voor ons 3800 heel veel geld is en voor bol com een schijntje is.

Vergroot johan

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 14 jan 2022 11:06
door Moneyman
Ik vraag me dan wel gelijk af: hoe heb je, zonder dat zegel te verbreken, de inhoud kunnen fotograferen? Of heb je slechts de ongeopende verpakking gefotografeerd?

Gezien het bedrag zou ik juridische hulp inschakelen. Hetzij het juridisch loket, hetzij je rechtsbijstandsverzekering. Ga niet zelf aanmodderen.

De vraag waar het om draait is: wat kun je bewijzen? Zo te lezen heb je foto's van de verpakkingen, maar bewijst dat ook dat de telefoons erin zaten? Heb je bijvoorbeeld ook goede foto's van de verzegelingen op het moment van versturen? Zorg in ieder geval dat je alle mails, bonnetjes en verzendbewijzen goed bewaard (en maak een foto of scan). Kloppen de aangegeven gewichten op de verzenddocumenten wel?

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 14 jan 2022 13:05
door Seinhuis
Ik begrijp je niet. Misschien door je Nederlands niet heel goed is.

Waarom heb je retour gestuurd?

Mijn advies is om www.juridischloket.nl te bellen. Ook kan je hun mailen.
Rechtsbijstandverzekering is altijd beter.

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 14 jan 2022 13:29
door Moneyman
Seinhuis schreef:
14 jan 2022 13:05
Waarom heb je retour gestuurd?
Dat staat er: omdat TS het zegel niet wilde verbreken, omdat het product dan niet meer retourneerbaar is.

Overigens is de vraag waarom er teruggestuurd is natuurlijk helemaal niet van belang voor het probleem.

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 14 jan 2022 13:44
door Moneyman
breien schreef:
14 jan 2022 13:42
Als TS thuis de inhoud heeft gefotografeerd dan zal het zegel verbroken zijn.
Niet als TS met "de inhoud" doelt op de inhoud van de omdoos. Zie mijn eerdere vraag hierover.

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 21 jan 2022 13:17
door Mister Twister
De dozen van relatief kostbare produkten zijn verzegeld. Hierdoor kan de koper zien dat het een nieuw produkt is. Als je zo’n artikel aanschaft ga ik ervan uit dat je het artikel wilt hebben. Anders koop je het niet. Is het na opening toch defect, heb je garantie. Het is niet de bedoeling dat je de doos opent, het artikel door je handen laat, en dan maar eens beslist dat je het toch niet wilt. En dan terug stuurt. Wat moet de leverancier er dan mee, tweede handsje! Het zijn geen paar sneakers van zalando, die je zo maar teruhg stuurt. En of het volgens het consumenten recht nu wel of niet mag, zal wel. Er is ook nog zoiets als normaal menselijk denken.
Advies: ga in een fysieke winkel kopen. Dan kun je het artikel zien en vasthouden. En dan beslissen of je het koopt of niet.

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 21 jan 2022 13:26
door geengast
Johanramzan schreef:
13 jan 2022 14:10


....omdat het voor ons 3800 heel veel geld is en voor bol com een schijntje is.
Dat is niet juist. 3800,- is voor u precies zoveel als voor Bol.
De term 'bolvorm' laat denken dat het hele artikel door een vertaalmachine is gehaald.

Overigens als iemand TWEE telefoons van 1900,- per stuk gelijktijdig koopt en meteen de dag erna retourneert, dan zouden als bedrijf bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen!

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 21 jan 2022 13:36
door rvjapio
Grappig dat alle reacties hier weer op elkaar reageren, vooral veel vragen oproepen en op geen enkele manier behulpzaam zijn voor TS. Zijn vraag is namelijk: Hoe kom ik van die claim van 3800 euro af terwijl ik al bevestigd heb gekregen dat ik alles correct heb geretourneerd en terwijl mijn geld is teruggestort?

Ik heb hier geen antwoord op. Misschien iemand anders?

Re: Probemen met retourzending Samsung Fold 3

Geplaatst: 21 jan 2022 13:53
door Moneyman
rvjapio schreef:
21 jan 2022 13:36
Grappig dat alle reacties hier weer op elkaar reageren, vooral veel vragen oproepen en op geen enkele manier behulpzaam zijn voor TS. Zijn vraag is namelijk: Hoe kom ik van die claim van 3800 euro af terwijl ik al bevestigd heb gekregen dat ik alles correct heb geretourneerd en terwijl mijn geld is teruggestort?
Iets beter lezen dan maar :wink: want volgens mij heb ik in de allereerste reactie direct al TS geholpen. Laat die nu eerst maar eens de gestelde vragen beantwoorden...