Pagina 1 van 1

Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 18 jan 2022 14:46
door Mickey58
Ik heb een vaste aansluiting. Abonnement van 1e Voordeelregeling.nl, later BelCentrale.nl en nu DigiHero.nl. Volgens DigiHero heb ik een contract vanaf 13-07-2017 tot 13-07-2024. dat is 7 Jaar. Op 22 November 2018 heb ik schijnbaar een contract getekend voor 5 Jaar. Dacht dat een monteur alleen controle uitoefenen, dat was de intake. Foutje.

Nu wil ik weer het contract opzeggen. (Er zijn al diversen contacten geweest met de "computer") met standaardmeldingen. Hier kom ik geen steek verder. Als ik telefonisch contact heb met een vraag, dan krijg ik later een mail in behandeling met een proforma factuur ( Eur. 1450,67 excl.BTW) dat overeen komt met hetzelfde totaalbedrag van 30 maanden (tot 13-07-2024). Met andere woorden het totaalabonnement tot het eind moet je zo wie zo betalen, ook al wil je er eerder vanaf. Plus een abonnement van 7 Jaar heb ik nooit getekend. Ik had namelijk een contract van 2 jaar. Maar tussenkomst van de "controle Monteur" 23-11-2018 een contract van 5 jaar. Hoe kom ik er vanaf? Dit zijn volgens mij agressieve verkooppraktijken.

MIckey58

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 19 jan 2022 09:50
door Seinhuis
Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Je kunt beslissen om nadat je opzeg per mail (bewaar als bewijs) en de opzegtermijn van 1 maand voorbij is te stoppen met betalen. Indien er een incassobureau of deurwaarder een brief stuur dan zeggen dat je het abonoment op hebt gezegd. In het slechtste geval zal het zaak voor de rechter komen.
Indien de rechter bepaalt dat je toch had moeten betalen (bijvoorbeeld omdat een detail mis) dan ben je een hoop geld extra kwijt.

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 19 jan 2022 09:54
door angel1978
Seinhuis schreef:
19 jan 2022 09:50
Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

Je kunt beslissen om nadat je opzeg per mail (bewaar als bewijs) en de opzegtermijn van 1 maand voorbij is te stoppen met betalen. Indien er een incassobureau of deurwaarder een brief stuur dan zeggen dat je het abonoment op hebt gezegd. In het slechtste geval zal het zaak voor de rechter komen.
Indien de rechter bepaalt dat je toch had moeten betalen (bijvoorbeeld omdat een detail mis) dan ben je een hoop geld extra kwijt.
Dat is allemaal leuk, maar dat geldt voor een consument. Dit is (gezien de informatie) een MKB’er.

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 19 jan 2022 09:58
door Seinhuis
Seinhuis schreef:
19 jan 2022 09:50
Een abonnement mag een maximale duur hebben van 2 jaar. Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... t-opzeggen. Wel heb je een opzegtermijn van 1 maand.

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.



Ik keek op de site van DigiHero.nl en ik zie dat het een provider is voor bedrijven. De regels voor bedrijven zijn anders dan voor consumenten.

Neem contact op met je zakelijke rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen je verder helpen.

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 19 jan 2022 13:20
door Moneyman
Tenzij je kunt aantonen dat je bent misleid, zit je gewoon vast aan dat contract.

Re: Vaste telefoonabonnement opzeggen: een contract van zeven jaar?

Geplaatst: 20 jan 2022 13:51
door HandigeHarrie
ZZP-ers zijn wel meer beschermd dan voorheen, juist vanwege misleidende verkoopmethodes. Maar dat moet je dus opzoeken, of laten doen. Kijk eens op de website van HigherLevel, daar staat mss relevante info.