Fout bij pinnen bij Geldmaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door moederslink »

A.W.E. de Bruin schreef:
19 jan 2022 21:28
Hoi, ik heb op 24 december € 4800 proberen te pinnen , ik kreeg in het scherm te zien dat ik slechts € 600 kon pinnen dit heb ik 8 maal gedaan en dacht € 4800 te krijgen , echter in de auto even natellen ,het waren allemaal € 20 biljetten, was het €4700 .
Dit vind ik ook vreemd :
je kunt maar € 600 pinnen en dan toch nog daarna nóg eens 7x .

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
20 jan 2022 23:28
@deltoer

Grappig dat u uw eigen reactie leuk vindt.
Ik vond het inderdaad een goede en kwalitatief erg hoogstaande reactie. Doe u uw voordeel ermee.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door lordi »

moederslink schreef:
20 jan 2022 23:56
A.W.E. de Bruin schreef:
19 jan 2022 21:28
Hoi, ik heb op 24 december € 4800 proberen te pinnen , ik kreeg in het scherm te zien dat ik slechts € 600 kon pinnen dit heb ik 8 maal gedaan en dacht € 4800 te krijgen , echter in de auto even natellen ,het waren allemaal € 20 biljetten, was het €4700 .
Dit vind ik ook vreemd :
je kunt maar € 600 pinnen en dan toch nog daarna nóg eens 7x .
Zo vreemd is dat niet: de geldautomaat kan een beperkt aantal biljetten per keer uitgeven, dat zal in dit geval dus maximaal 30 zijn. Per keer kan je dus maximaal 30 x het grootst aanwezige biljet opnemen, in dit geval 30 x EUR 20 = EUR 600.
Maar de hoeveelheid geld die je per dag op kan nemen is afhankelijk van de paslimiet dus TS kan meerdere keren geld opnemen maar maximaal EUR 600 per keer. Mogelijk waren de briefjes van 50 euro al op, anders had TS per keer EUR 1.500 op kunnen nemen (30 biljetten x EUR 50).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door grun »

lordi schreef:
21 jan 2022 07:57
Zo vreemd is dat niet: de geldautomaat kan een beperkt aantal biljetten per keer uitgeven, dat zal in dit geval dus maximaal 30 zijn.
Dat vind ik een goede uitleg. De beperking zit in de fysieke afmetingen van de uitgiftelade, een dikke stapel biljetten past gewoon niet. Hoeveel geld dat in euro's is, hangt af van de waarde van de biljetten die nog in de automaat aanwezig zijn.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
20 jan 2022 22:51
Moneyman schreef:
20 jan 2022 19:46
Klopt. En nog weer een vraag verder is of het uberhaupt nog verstandig en nodig is dergelijke bedragen cash op te nemen.
Die vraag doet niet terzake. We zijn hier niet om waardeoordelen uit te spreken.
Het verschil tussen een vraag en een waardeoordeel is te moeilijk voor je?

Ik stel de vraag natuurlijk met een reden: het pinnen van dergelijke grote bedragen brengt allerlei risico's met zich mee, zoals TS nu zelf ook heeft ondervonden. Soms zijn risico's simpelweg te vermijden door een andere keuze te maken.

Dus ja, de vraag was wel degelijk relevant - en in het kader van spiegeltje: jouw post is veel méér een (misplaatst) waarde-oordeel (en veel meer off-topic) dan mijn vraag.
J. Deltoer schreef:
21 jan 2022 00:11
Lady1234 schreef:
20 jan 2022 23:28
@deltoer

Grappig dat u uw eigen reactie leuk vindt.
Ik vond het inderdaad een goede en kwalitatief erg hoogstaande reactie. Doe u uw voordeel ermee.
Misschien tijd voor een herijking van je normen voor "goed" en "kwalitatief erg hoogstaand" dan :lol:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Monteiro.E schreef:
21 jan 2022 08:52
Automaten zijn ervoor om correct te werken, daar mag je van uit gaan toch ?
Op zich: ja. Maar het blijft techniek - en techniek is feilbaar. Net als de mens. Waar het hier fout gegaan is, weten we simpelweg niet.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Franskia »

Het probleem is dat Geldmaat verschillende soorten pinautomaten heeft. Die bij mij om de hoek kan maar maximaal 20 biljetten per keer uitgeven. Hij geeft als bepaalde biljetten op zijn niet aan welke biljetten wel nog beschikbaar zijn, wel het maximum bedrag dat de automaat in een keer aan biljetten kan uitgeven. Ik weet nu dus dat ik bij mij, als de automaat aangeeft max. € 200,00, ik 20 biljetten van € 10,00 krijg omdat er enkel nog €10,00 biljetten aanwezig zijn. Heb Geldmaat al diverse malen verzocht de software aan te passen zodat men kan zien wat voor biljetten men krijgt. Wat betreft het aantal gekregen biljetten , de bank heeft altijd gelijk en maakt geen fouten, sorry ik bedoel de automaat.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door k2p »

Dit klinkt flauw. Maar kijk toch eens even op uw afschriften van de bank. Wellicht heeft u toch een keer 500 euro gepind, ipv 600. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat de automaat 5 briefjes overslaat. Of doe je misschien iets heeft sufs, zoals het geld in groepjes van 1000 euro zetten en dan steeds met een briefje van 20 het groepje bij elkaar houden. En dan dat briefje niet meetellen bij het optellen. Echt 5x een briefje minder is zó raar.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
21 jan 2022 11:57
Maar kijk toch eens even op uw afschriften van de bank. Wellicht heeft u toch een keer 500 euro gepind, ipv 600.
Dit is zó voor de hand liggend dat ik er niet eens aan gedacht heb - en TS wellicht ook niet. Goeie tip dus!

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij grote bedragen kan het zijn dat geld in 2 gedeeltes eruit komt.. als jij wegloopt en iemand anders pakt de 2de ronde geld eruit....

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Echter, de kans dat hun je kan helpen is zeer klein.


Indien het geld terug de automaat in gaat krijg je het geld terug gestort. Dit kan een paar dagen duren.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
21 jan 2022 09:12
J. Deltoer schreef:
20 jan 2022 22:51
Moneyman schreef:
20 jan 2022 19:46
Klopt. En nog weer een vraag verder is of het uberhaupt nog verstandig en nodig is dergelijke bedragen cash op te nemen.
Die vraag doet niet terzake. We zijn hier niet om waardeoordelen uit te spreken.
Het verschil tussen een vraag en een waardeoordeel is te moeilijk voor je?

Ik stel de vraag natuurlijk met een reden: het pinnen van dergelijke grote bedragen brengt allerlei risico's met zich mee, zoals TS nu zelf ook heeft ondervonden. Soms zijn risico's simpelweg te vermijden door een andere keuze te maken.

Dus ja, de vraag was wel degelijk relevant - en in het kader van spiegeltje: jouw post is veel méér een (misplaatst) waarde-oordeel (en veel meer off-topic) dan mijn vraag.
J. Deltoer schreef:
21 jan 2022 00:11
Lady1234 schreef:
20 jan 2022 23:28
@deltoer

Grappig dat u uw eigen reactie leuk vindt.
Ik vond het inderdaad een goede en kwalitatief erg hoogstaande reactie. Doe u uw voordeel ermee.
Misschien tijd voor een herijking van je normen voor "goed" en "kwalitatief erg hoogstaand" dan :lol:
U en die kat kunnen wel weer een hoop lol hebben en dat gun ik jullie in deze donkere tijden. Vast staat echter dat de opmerkingen geen recht doen aan de vraag en dus volkomen irrelevant zijn en alleen dienen om TS te dissen, wat tegen de forumregels is. Echt tijd om uw eigen normen en waarden eens te reflecteren.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Op https://www.kifid.nl/uitspraken/ vind je redelijk wat uitspraken rondom dit punt. Ik vermoed dat u na het lezen daarvan uw conclusies trekt en uw verlies neemt. Als er geen kasverschil is en de logrol geeft geen vreemde meldingen dan is het helaas peanutbutter.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik lees uw ervaring en ik vind het ontzettend vervelend dat het wellicht niet klopt. Er zijn echter wel opties wat u zou kunnen doen.

Indien u niet het bedrag heeft gekregen dat u heeft gepind is er altijd wel een wijze om dat ter sprake te stellen. Indien u minder heeft gekregen is er uiteraard een kasverschil aan het einde van de dag en dat zou moeten kunnen worden nagegaan.

Het kan een strijd zijn maar ik hoop dat u het niet zomaar laat zitten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fout bij pinnen bij Geldmaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
24 jan 2022 05:12
Indien u niet het bedrag heeft gekregen dat u heeft gepind is er altijd wel een wijze om dat ter sprake te stellen. Indien u minder heeft gekregen is er uiteraard een kasverschil aan het einde van de dag en dat zou moeten kunnen worden nagegaan. Het kan een strijd zijn maar ik hoop dat u het niet zomaar laat zitten.
Heb je de OP uberhaupt gelezen? Je adviseert zaken die al lang uitgevoerd zijn.

Gesloten