Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat geeft Siemens voor reden dat ze niet kunnen leveren? Waarschijnlijk gebrek aan onderdelen.
In dat geval kan een advocaat ook weinig doen.
Er zijn dan nog 2 opties. 1. Wachten 2. Koop ontbinden ( daar heb je geen advocaat voor nodig)

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
29 apr 2022 13:01
Wat geeft Siemens voor reden dat ze niet kunnen leveren? Waarschijnlijk gebrek aan onderdelen.
In dat geval kan een advocaat ook weinig doen.
Er zijn dan nog 2 opties. 1. Wachten 2. Koop ontbinden ( daar heb je geen advocaat voor nodig)
Dan is het wel typisch dat Siemens niet kan leveren en ander merken wel. Je zou op zijn minst mogen verwachten dat ze dan allemaal hetzelfde probleem hebben.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat hoeft niet, andere leverancier van onderdelen. Blijft natuurlijk wel dat ze goed naar de klanten moeten communiceren

jeancasa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2022 11:34

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door jeancasa »

Siemens apparatuur besteld voor nieuwe keuken, medio september.
Siemens gebeld en die moeite kun je je beter besparen, ze weten absoluut niet wanneer ze
kunnen leveren!
Het gaat in ons geval om koele, vriezer, inductie met afzuig etc.
De keukenleverancier zegt,,,,,,dan wellicht Bora?
Het is toch niet te bevatten dat Siemens niets weet?

Undutchable
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Undutchable »

Undutchable schreef:
07 feb 2022 16:58
Ik heb hetzelfde. ZIt al 7 maanden op 2 SIemens overns te wachten en er is nog niet eens een levertijd bekend.

Het bedrijf dat mijn keuken heeft gemaakt heeft er nu tijdelijk een (duurdere) Miele ingezet zodat ik in ieder geval één oven heb.

Dus ik zou idd proberen tijdelijke apparaten te krijgen.
Nou, vorige week is 1 van de 2 Siemens ovens geleverd. Van de andere nog niets bekend.

Ik ben blij dat ik heb gewacht en niet heb geruild voor Miele (was een voorstel van het keukenbedrijf).

Speltra
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:21

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Speltra »

Hallo Allen,

Hier hetzelfde verhaal met kookplaat en koelkast. Besteld in mei 2021. Volledige keuken geplaatst in November, exclusief kookplaat met geïntegreerde afzuiging en koelkast. Ondertussen weer half jaar verder. Levering onbekend.

Waardeloos. Nooit meer Siemens voor mij.

Ook gekeken naar alternatieven, maar het hele werkblad en onderbouw is al gemaakt op basis van de IQ500 van Siemens. Zit nu serieus na te denken aannemer in gebreke te stellen, maar hoeveel zin heeft dit. Er zijn maar twee opties

1. wachten
2. werkblad / eiland aanpassen en alternatieve producten erin. En die moet je opnieuw bestellen. Hoe weet je of die "op tijd" geleverd worden. Leverancier gaf voor onze Siemens producten ook eerst december 2021 aan.

Bij ASML zijn ze blij nu ...

Groet,

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

jeancasa schreef:
16 mei 2022 11:39
Siemens apparatuur besteld voor nieuwe keuken, medio september.
Siemens gebeld en die moeite kun je je beter besparen, ze weten absoluut niet wanneer ze
kunnen leveren!
Het gaat in ons geval om koele, vriezer, inductie met afzuig etc.
De keukenleverancier zegt,,,,,,dan wellicht Bora?
Het is toch niet te bevatten dat Siemens niets weet?
Waarom is het niet te bevatten dat Siemens het niet weet? Ik denk dat ondertussen iedereen op z'n werk wel problemen heeft gehad met levertijden die niet te.voorspellen waren. Er hoeft maar 1 onderdeel te ontbreken en je kunt niet leveren.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als je niet kunt leveren, neem je contact op met de fabrikant die dan met inzicht heeft in hoe lang het ongeveer gaat duren, communicatie naar de klant toe is belangrijk over de verwachte levertijd. Dat hoort bij de service, en heb je geen idee over de levertijd niet verkopen, want dan weet je dat je "gezeur", terecht kan verwachten.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
16 mei 2022 18:57
Als je niet kunt leveren, neem je contact op met de fabrikant die dan met inzicht heeft in hoe lang het ongeveer gaat duren, communicatie naar de klant toe is belangrijk over de verwachte levertijd. Dat hoort bij de service, en heb je geen idee over de levertijd niet verkopen, want dan weet je dat je "gezeur", terecht kan verwachten.
Je hebt dus gewoon niet gelezen wat er staat en dat met fabrikant contact opgenomen is en dat die het niet weet… :roll:

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
16 mei 2022 19:32
Onkruid71 schreef:
16 mei 2022 18:57
Als je niet kunt leveren, neem je contact op met de fabrikant die dan met inzicht heeft in hoe lang het ongeveer gaat duren, communicatie naar de klant toe is belangrijk over de verwachte levertijd. Dat hoort bij de service, en heb je geen idee over de levertijd niet verkopen, want dan weet je dat je "gezeur", terecht kan verwachten.
Je hebt dus gewoon niet gelezen wat er staat en dat met fabrikant contact opgenomen is en dat die het niet weet… :roll:
Verder onderzoeken, er is ook nog een chipfabrikant, ik denk dat dat niet Siemens is.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Erthanax »

Siemens maakt wel chips, maar ik weet niet of ze ook (alle) chips maken voor hun keukenapparatuur. Die kunnen ook best ingekocht worden bij een externe leverancier, die zijn chips dan weer laat maken door een "foundry" zoals TSMC in Taiwan.

Het idee dat een bedrijf in de toeleveringsketen van Siemens een nuttig antwoord zou kunnen en willen geven aan een consument die wil weten waar zijn oven blijft, vind ik "heel bijzonder".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
16 mei 2022 20:10
Siemens maakt wel chips, maar ik weet niet of ze ook (alle) chips maken voor hun keukenapparatuur. Die kunnen ook best ingekocht worden bij een externe leverancier, die zijn chips dan weer laat maken door een "foundry" zoals TSMC in Taiwan.

Het idee dat een bedrijf in de toeleveringsketen van Siemens een nuttig antwoord zou kunnen en willen geven aan een consument die wil weten waar zijn oven blijft, vind ik "heel bijzonder".
Siemens maakt andere soorten chips, maar ook al zouden ze deze exacte maken, hun eigen foundries gebruiken machines van oa ASML en Canon, en die hebben voor elke machine ook één specifiek onderdeel nodig, afkomstig uit de maakindustrie in het oosten alhier. En die NLse toeleverancier heeft weer een eigen toeleverancier in een van die Chinese fabriekssteden welke nu compleet op slot zitten ivm corona, daar komt al een maand niks uit. En als het wel zo zou zijn, dan rijden de treinen over die nieuwe zijderoute niet, want die sporen komen allemaal een keer door Oekraïne. Luchtvrachtcapaciteit is bijna niet te krijgen, en die containerrederijen zijn ook nog steeds bezig met inhalen.

Kortom, er is inderdaad niet één partij die TS, of de aanhakers in dit topic, met enige zekerheid een voorspelling hieromtrent kunnen doen. En die chips zijn nog lang geen complete magnetron of kookplaat, er is recent ook brand geweest in een elco fabriek in Japan bijvoorbeeld, en als die ineens niet meer op de afgesproken tijd in die (Chinese) fabrieken zijn, struikelt het proces ook weer.

Overigens is Siemens witgoed (slechts) een merk van BSH, wat een bedrijf is waar het echte Siemens weliswaar een aandeelhouder in is, maar ze maken dus zelf geen witgoed meer. Als Siemens dus al chips zou maken voor witgoed, verkopen ze die aan BSH, ze hebben geen eigen kookplaatdivisie die ze met voorrang zouden kunnen beleveren ofzo.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Heel gewone chips hebben een levertijd van 1 jaar. Zie hier bv Microchip: " Out of Stock Order now, can ship on 22-May-2023".
https://www.microchip.com/en-us/product ... from-store
Zie "Purchase Options".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik iets wil weten op dit vlak, kan ik het direct aan mijn partner vragen, die verantwoordelijk is voor de forecasting en logistiek van een bedrijf wat midden in de wereldwijde semiconductor keten zit... :wink:

ninanu
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2022 19:44

Re: Idioot lange levertijd Siemenskeuken apparatuur

Ongelezen bericht door ninanu »

Ook wij hebben te maken met extreem lange levertijd van de door ons bestelde Siemens-apparatuur. Wat ons in het bijzonder stoort is dat Siemens op geen enkele wijze bereid is om ons als klanten tegemoet te komen. Dat er leverproblemen zijn is vervelend maar te begrijpen, maar de arrogantie waarmee Siemens met ons als klanten omgaat is echt stuitend.

De situatie: in oktober 2021 bestelden wij bij Keukenloods een aantal apparaten voor onze nieuwe keuken. Er werd ons verteld dat er bij aankoop van vier apparaten van Siemens een verlengde garantie wordt aangeboden: vijf jaar garantie ipv twee. Omdat we dit een aantrekkelijke aanbieding vonden, besloten we om naast de twee ovens ook een koelkast en vriezer van Siemens te bestellen. Zonder deze aanbieding hadden we wellicht een koelkast en vriezer van een ander merk gekozen.

Na bijna negen maanden wachten zijn eindelijk drie van de vier apparaten geleverd. Maar voor één van de ovens is er nog steeds geen enkel zicht op een leverdatum. De Keukenloods kan geen enkel passend alternatief bieden (alle vergelijkbare ovens hebben een onbekende levertijd), maar we vonden bij een andere keukenleverancier een enigszins vergelijkbare oven van Siemens die wel leverbaar zou zijn.

Maar wat blijkt nu: Siemens weigert de vijf jaar verlengde garantie te geven als niet alle vier de apparaten op hetzelfde moment bij dezelfde winkel gekocht zijn. Ik heb dus alleen de optie om tot in den treure te wachten tot Keukenloods een keer over de brug komt met de negen maanden geleden bestelde oven... Als ik een vergelijkbaar alternatief van Siemens bij een andere winkel kan kopen (niet omdat ik dat wil, maar omdat Keukenloods/Siemens niet kan leveren), dan kan ik dus naar de verlengde garantie waarmee ik gelokt ben fluiten... Wat een onzinnige bureaucratie en arrogantie van Siemens, in plaats van te proberen onder deze omstandigheden toch nog een klein beetje servicegericht te zijn!

De reactie van Siemens: als je de apparaten niet op dezelfde bon hebt staan, kan er misbruik van de actie gemaakt worden... Ja, dat lijkt me op dit moment inderdaad je meest urgente probleem als bedrijf dat zo in gebreke blijft!

Ik kan nu dus eigenlijk geen kant op, als ik de mij beloofde verlengde garantie wil behouden. Dit terwijl ik na negen maanden onderhand geen idee meer heb of die oven uberhaupt ooit nog een keer geleverd gaat worden.

Ik geloof dat het gezegde 'de klant is koning' inmiddels wel aan een herziening toe is bij dit soort praktijken... 'De klant moet alles maar slikken' lijkt tegenwoordig meer de praktijk.

Plaats reactie