VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus daar zijn twee dokters bezig met iets alternatiefs en zij hebben, volgens dat rapport, patiënten uit het hele land. Prima.

Maar u schrijft: Hoe het allemaal in zijn werk gaat weer ik niet precies, aangezien ik geen ervaring ermee heb, maar ze staan op dat gebied goed bekend.

Dus blijkbaar is uw petitie helemaal niet nodig.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Staan de genoemde artsen in het BIG register?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
19 feb 2022 09:42
Dus daar zijn twee dokters bezig met iets alternatiefs en zij hebben, volgens dat rapport, patiënten uit het hele land. Prima.

Maar u schrijft: Hoe het allemaal in zijn werk gaat weer ik niet precies, aangezien ik geen ervaring ermee heb, maar ze staan op dat gebied goed bekend.

Dus blijkbaar is uw petitie helemaal niet nodig.
Voor mij is het niet nodig ivm dat ik daar niet heen kan omdat ik zwaar bedlegerig ben met een lage tresshold voor PEM, maar dit is ook niet mijn petitie, maar van ME Centraal. En ik probeer alles om mede patiënten te helpen, dus ik dacht ik plaats het hier, zodat misschien meer mensen het zouden tekenen.
Wat ik niet op gerekend had is, dat sommige het nodig vonden om het te ongegrond bekritiseren.
Dat vind ik best wel jammer.
Zoals ik al eerder aangaf ik weet niet wat het allemaal inhoud, hoe men daar werkt, maar ze staan hoog aangeschreven in het ME wereldje.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 09:50

Voor mij is het niet nodig ivm dat ik daar niet heen kan omdat ik zwaar bedlegerig ben met een lage tresshold voor PEM, maar dit is ook niet mijn petitie, maar van ME Centraal. En ik probeer alles om mede patiënten te helpen, dus ik dacht ik plaats het hier, zodat misschien meer mensen het zouden tekenen.
Wat ik niet op gerekend had is, dat sommige het nodig vonden om het te ongegrond bekritiseren.
Dat vind ik best wel jammer.
Zoals ik al eerder aangaf ik weet niet wat het allemaal inhoud, hoe men daar werkt, maar ze staan hoog aangeschreven in het ME wereldje.
Dus u vraagt mensen hier een petitie te tekenen voor het vergoeden van behandelingen, maar u weet zelf niet wat die behandelingen inhouden?
Dit is een consumentenforum en dan mag men wel verwachten dat er kritische vragen gesteld worden.
Slotje dan maar.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nevyn schreef:
19 feb 2022 09:46
Staan de genoemde artsen in het BIG register?
Jazeker.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

breien schreef:
19 feb 2022 09:54
Het geld van de zorgverzekeraars kan veel beter besteed worden aan echt goede zorg.
Hoe is dat voor ME patiënten dan? Die krijgen al zo weinig vergoed, kwaliteit van leven geld voor hun dan niet of is niet belangrijk?
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 19 feb 2022 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
19 feb 2022 09:53
Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 09:50

Voor mij is het niet nodig ivm dat ik daar niet heen kan omdat ik zwaar bedlegerig ben met een lage tresshold voor PEM, maar dit is ook niet mijn petitie, maar van ME Centraal. En ik probeer alles om mede patiënten te helpen, dus ik dacht ik plaats het hier, zodat misschien meer mensen het zouden tekenen.
Wat ik niet op gerekend had is, dat sommige het nodig vonden om het te ongegrond bekritiseren.
Dat vind ik best wel jammer.
Zoals ik al eerder aangaf ik weet niet wat het allemaal inhoud, hoe men daar werkt, maar ze staan hoog aangeschreven in het ME wereldje.
Dus u vraagt mensen hier een petitie te tekenen voor het vergoeden van behandelingen, maar u weet zelf niet wat die behandelingen inhouden?
Dit is een consumentenforum en dan mag men wel verwachten dat er kritische vragen gesteld worden.
Slotje dan maar.
Dus ME Centraal weer niet waar ze het over hebben, het is hun petitie, zoals je in de petitie hebt kunnen lezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zorg die niet bewezen effectief is, zal minder vaak worden vergoed, zegt voorzitter Sjaak Wijma van Zorginstituut Nederland in een maandag verschenen interview met AD.

Zorginstituut Nederland voorziet het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van advies over de samenstelling van het basispakket van de zorgverzekering. Volgens voorzitter Wijma wordt er te weinig gekeken naar de behandelingen die al in het pakket zitten. Volgens hem is de helft van deze behandelingen niet wetenschappelijk te onderbouwen.

"Daarom is het belangrijk dat we gaan uitzoeken en beoordelen wat wel werkt en wat niet", aldus Wijma. Hij wil daarom resultaatafspraken maken. Als er geen onderbouwing is, dan zal die zorg uit het basispakket verdwijnen.

Wijma doelt op bijvoorbeeld de slaapcentra in ziekenhuizen. Die moeten aantonen of patiënten die last hebben van apneu baat hebben bij een behandeling. "Daar worden veel mensen en middelen aan besteed, maar de wetenschappelijke onderbouwing zou weleens heel krap kunnen zijn", aldus Wijma.

Zorginstituut Nederland wil zorg uit het basispakket halen, omdat de zorgkosten ieder jaar verder oplopen. Naar schatting wordt dit jaar 48 miljard euro aan zorg via het basispakket vergoed. "We betalen nu al gemiddeld 6.000 euro per Nederlander aan de zorg", aldus Wijma. "Als we niets doen om de zorgkosten in te dammen, gaan we in 2040 de helft van het belastinggeld betalen aan zorg. Dat is een no-go area."

Wijma is zich ervan bewust dat snijden in het basispakket gevoelig ligt, maar noemt ingrijpen noodzakelijk "om de solidariteit onder ons prachtige zorgsysteem te bewaren".
https://www.nu.nl/binnenland/6081834/zo ... akket.html

En met bovenstaand artikel ben ik het eens. Blijkbaar is dus ook de behandeling / medicatie van ME/CVS niet effectief, terecht dat het dan uit het basispakket wordt gehaald / niet vergoed wordt.

Ook ik teken die petitie dus niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 10:03


Dus ME Centraal weer niet waar ze het over hebben, het is hun petitie, zoals je in de petitie hebt kunnen lezen.
Ik ken ook mensen die zeggen baat te hebben bij klankschalen of baat hebben door op een magnetische plaat te liggen terwijl er iemand daarnaast op een triangel pingelt. Prima, maar dat wil niet zeggen dat dat door een zorgverzekeraar vergoed moet worden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees hier: https://www.toezichtdocumenten.igj.nl/d ... t+2021.pdf

Onder punt 3.1 dat zij alleen verzekerde zorg aanbieden.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
19 feb 2022 10:15
Ik lees hier: https://www.toezichtdocumenten.igj.nl/d ... t+2021.pdf

Onder punt 3.1 dat zij alleen verzekerde zorg aanbieden.
Dat klopt, sommige verzekeraars vergoeden, maar niet allemaal, dat zouden ME patiënten graag anders zien. Daar voor is de petitie.
Ik zou ook graag willen dat er voldoende kennis centra waren in Nederland, maar die zijn er weinig tot geen, dat moet nog allemaal opgezet worden. En daar moet nog aan begonnen worden helaas.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

breien schreef:
19 feb 2022 10:19
Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 10:00
breien schreef:
19 feb 2022 09:54
Het geld van de zorgverzekeraars kan veel beter besteed worden aan echt goede zorg.
Hoe is dat voor ME patiënten dan? Die krijgen al zo weinig vergoed, kwaliteit van leven geld voor hun dan niet of is niet belangrijk?
Zorg is belangerijk voor personen die echt wat mankeren.
Manieren deze patiënten dan niks?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 09:24
J. Deltoer schreef:
19 feb 2022 09:18
PeterPeters1966 schreef:
19 feb 2022 07:53
Zier er uit als spam voor Stichting Cardiozorg.
Ik denk dat dit de meest zinnige opmerking in deze topic is. Wat mij betreft slotje.
U snapt het denk ik ook niet. U hebt geen idee waar deze patiënten allemaal tegen aan lopen.
Misschien wat minder aanvallend op de verschillende vragen reageren, je gooit hier een petitie neer waarin niet wordt onderbouwd waarom dit niet (meer) vergoed wordt en meer nog, waarom het wel vergoed zou moeten worden. Dan kun je verwachten dat mensen hier kritisch op reageren of dit als spam zien. Wat zijn bijvoorbeeld de al behaalde resultaten, tegen welke kosten en hoe verhoud dat zich tot andere methoden en de kosten daarvan.

Het is dan mijn inziens aan de TS om deze verdieping te bieden, daar jij dit schijnbaar een belangrijk onderwerp vindt zodat mensen geïnformeerd kunnen beslissen dit wel of niet te tekenen. Andere inzichten dan zonder motivatie aanvallen of zonder onderbouwing roepen dat mensen het niet snappen helpt dan niet.

Met de informatie zoals nu in het topic verstrekt zou ik een petitie als deze ook niet tekenen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 10:24
Lady1234 schreef:
19 feb 2022 10:15
Ik lees hier: https://www.toezichtdocumenten.igj.nl/d ... t+2021.pdf

Onder punt 3.1 dat zij alleen verzekerde zorg aanbieden.
Dat klopt, sommige verzekeraars vergoeden, maar niet allemaal, dat zouden ME patiënten graag anders zien. Daar voor is de petitie.
Ik zou ook graag willen dat er voldoende kennis centra waren in Nederland, maar die zijn er weinig tot geen, dat moet nog allemaal opgezet worden. En daar moet nog aan begonnen worden helaas.
Nou ja. Als er verzekeraars zijn die het wel vergoeden, dan hadden ME patiënten daar een verzekering af moeten sluiten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is mij onduidelijk wat de behandeling inhoudt, welke resultaten er zijn behaald, waarom sommige verzekeraars die wel vergoeden en andere juist niet meer. Ik zal de petitie niet ondertekenen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
19 feb 2022 10:27
Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 09:24
J. Deltoer schreef:
19 feb 2022 09:18

Ik denk dat dit de meest zinnige opmerking in deze topic is. Wat mij betreft slotje.
U snapt het denk ik ook niet. U hebt geen idee waar deze patiënten allemaal tegen aan lopen.
Misschien wat minder aanvallend op de verschillende vragen reageren, je gooit hier een petitie neer waarin niet wordt onderbouwd waarom dit niet (meer) vergoed wordt en meer nog, waarom het wel vergoed zou moeten worden. Dan kun je verwachten dat mensen hier kritisch op reageren of dit als spam zien. Wat zijn bijvoorbeeld de al behaalde resultaten, tegen welke kosten en hoe verhoud dat zich tot andere methoden en de kosten daarvan.

Het is dan mijn inziens aan de TS om deze verdieping te bieden, daar jij dit schijnbaar een belangrijk onderwerp vindt zodat mensen geïnformeerd kunnen beslissen dit wel of niet te tekenen. Andere inzichten dan zonder motivatie aanvallen of zonder onderbouwing roepen dat mensen het niet snappen helpt dan niet.

Met de informatie zoals nu in het topic verstrekt zou ik een petitie als deze ook niet tekenen.
Misschien heb je daar ook gelijk in, maar om nou zo kritisch te zijn, of het allemaal wel klopt, ik dacht ik plaats het hier. Het komt van een patiënten vereniging, die daar niet voor niks om vragen. Maar als ik geweten had dat men precies wil weten hoe of wat de behandeling inhoud , wat ik dus niet weet, omdat ik geen ervaring daarmee heb, maar me wel een beetje kan in denken wat het ongeveer in zal kunnen houden.
Dan had ik eigenlijk een hele lap moeten schrijven wat ME in de praktijk in houd en dan nog de behandeling uit moeten schrijven.

Ik ben misschien anders daarin een minder kritisch, ik geef geld voor zoveel onderzoeken, terwijl ik niet eens weet wat er met dat geld gebeurt, maar als ik niks die gebeurt er zeker niks.

En dat is hun toekomst nu, weer is niks, al jaren niet.
Vandaar dat ik uit goede hoop dat plaatste hier.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 10:41
Cro schreef:
19 feb 2022 10:27
Onkruid71 schreef:
19 feb 2022 09:24

U snapt het denk ik ook niet. U hebt geen idee waar deze patiënten allemaal tegen aan lopen.
Misschien wat minder aanvallend op de verschillende vragen reageren, je gooit hier een petitie neer waarin niet wordt onderbouwd waarom dit niet (meer) vergoed wordt en meer nog, waarom het wel vergoed zou moeten worden. Dan kun je verwachten dat mensen hier kritisch op reageren of dit als spam zien. Wat zijn bijvoorbeeld de al behaalde resultaten, tegen welke kosten en hoe verhoud dat zich tot andere methoden en de kosten daarvan.

Het is dan mijn inziens aan de TS om deze verdieping te bieden, daar jij dit schijnbaar een belangrijk onderwerp vindt zodat mensen geïnformeerd kunnen beslissen dit wel of niet te tekenen. Andere inzichten dan zonder motivatie aanvallen of zonder onderbouwing roepen dat mensen het niet snappen helpt dan niet.

Met de informatie zoals nu in het topic verstrekt zou ik een petitie als deze ook niet tekenen.
Misschien heb je daar ook gelijk in, maar om nou zo kritisch te zijn, of het allemaal wel klopt, ik dacht ik plaats het hier. Het komt van een patiënten vereniging, die daar niet voor niks om vragen. Maar als ik geweten had dat men precies wil weten hoe of wat de behandeling inhoud , wat ik dus niet weet, omdat ik geen ervaring daarmee heb, maar me wel een beetje kan in denken wat het ongeveer in zal kunnen houden.
Dan had ik eigenlijk een hele lap moeten schrijven wat ME in de praktijk in houd en dan nog de behandeling uit moeten schrijven.

Ik ben misschien anders daarin een minder kritisch, ik geef geld voor zoveel onderzoeken, terwijl ik niet eens weet wat er met dat geld gebeurt, maar als ik niks die gebeurt er zeker niks.

En dat is hun toekomst nu, weer is niks, al jaren niet.
Vandaar dat ik uit goede hoop dat plaatste hier.
Wat de behandeling exact inhoud zou ik zelf nog niet eens zo belangrijk vinden. Of het bij wijze van spreke het opsmeren van een zalfje is of het uitvoeren van bepaalde andere behandelingen vind ik niet heel interessant.

Wat ik belangrijker zou vinden ik om te weten:

* Waarom wordt deze zorgt steeds minder vergoed, staan bijvoorbeeld de kosten niet in verhouding met de feitelijke resultaten, zijn de betrokken artsen of behandelingen als controversieel aangemerkt bijvoorbeeld.

Uit deze petitie blijkt, in ieder geval naar mijn mening, niet waarom het gebeurt, waarom dit onterecht zou zijn en wat uiteindelijke de tastbare resultaten zijn voor de patiënten vergeleken met andere behandelmethoden die wel vergoed worden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u ondergaat die behandeling niet, terwijl u denkt dat die wel zou helpen. Wilt u dan zelf ook niet weten wat die behandeling behelst? En u kunt dan toch zo in die groep navragen welke verzekeraar dat wel dekt?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik dacht ik plaats het hier. Het komt van een patiënten vereniging, die daar niet voor niks om vragen. Maar als ik geweten had dat men precies wil weten hoe of wat de behandeling inhoud , wat ik dus niet weet, omdat ik geen ervaring daarmee heb, maar me wel een beetje kan in denken wat het ongeveer in zal kunnen houden.
Dan is de opmerking dat dit SPAM is dus helemaal niet zo gek. Hoewel wellicht niet commercieel ( direkt ) maak je gewoon reclame voor iets. Dat doe je dan ook nog eens door flink te schreeuwen ( kijk naar je titel, zo lang op dit forum zou je echt beter moeten weten ) en eigenlijk weet je ook niet eens precies waarvoor je reclame maakt…

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: VERZEKERAARS VERGOED ONZE ZORG! #VERZEKERME!

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat de precieze reden is weer ik niet, ik denk dat het te maken heeft met of de verzekering het wel de moeite waard vind om deze behandelingen te vergoeden. Maar dat is mijn eigen mening.

Plaats reactie