Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
boisleduc
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2005 18:55

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door boisleduc »

Ik heb Viaplay via mijn provider Ziggo, alles werkt perfect met de mediaboxnext.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door cherokee »

jonis schreef:
28 mar 2022 09:32
Hawk-Eye schreef:
28 mar 2022 09:18
F1 is een stuk goeiekoper....
alleen af te sluiten met creditcard :?
Nee, dat klopt niet. Via de site is dat inderdaad zo, maar als je de F1TV app downloadt uit de Playstore krijg je ook de andere betaalmethodes.

Rene82
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2016 16:39

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Rene82 »

Lsoeterb schreef:
28 mar 2022 00:12
Ik heb Viaplay aangeschaft. Nu blijkt dat Viaplay buiten Europa niet beschikbaar is. Ook met een VPN verbinding is het niet mogelijk.
Daar kwam ik dus ook achter toen ik de eerste wedstrijd hier in Afrika wilde bekijken. Dus was ik genoodzaakt om er nog een F1TV abonnement bij af te sluiten. Ik ben er nu al klaar mee, Viaplay gaat de deur weer uit. F1TV is tenminste ook FullHD.

mike1979!
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2022 03:50

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door mike1979! »

Hier veel problemen met viaplay via ziggo. het streamen werkt niet veel haperingen en bufferen van het beeld. Viaplay klantenservice benaderd met vragen om dit op te lossen, maar dat is nou 3 weken geleden en nog steeds geen antwoord. Erg slechte service!
Contact opgenomen met ziggo, maar die verwijzen mij weer door naar viaplay, maar dus zoals hier boven geschreven reageren ze niet op hulpvragen.
Inmiddels heb ik F1tv genomen, en ga ik viaplay opzeggen, wat een drama....

Viaplay faul play
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2022 18:06

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Viaplay faul play »

Viaplay los abbo voor het jaar aangeschaft omdat 'onze' ziggo aanbieder niet langer de rechten heeft.
Wij gebruiken de app op nvidia shield Pro players die we in nederland en in ons huis in spanje hebben staan. 1 gigabit ziggo verbinding in Amsterdam. En 10 gigabit glasvezelverbinding in spanje. Alles bekabeld. Nimmer problemen met stream apps. We hebben 8 streaming abonnementen. Viaplay app nu twee eerste F1 raceweekend gebruikt. Drama!! niet overdreven , we kunnen een klein buffertje of groezelig beeld in eerste kwartier aan. Maar continue stopt de verbinding.
Wat helemaal schandalig is ? Je kunt de wedstrijd niet wat later bekijken vanaf het begin! Een soort ' take it or leave it' ...
Helaas al een jaar vooruit betaald maar nimmer weer FAULPLAY VIAPLAY :cry:

nick77
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2022 13:23

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door nick77 »

viaplay heeft het totaal niet op orde is gedoemd te mislukken, totaal geen service hebben ze de klantenservice is onbereikbaar ,
vindt zelf dat aanbod verder ook mager is , ze hebben zich niet goed (genoeg)voorbereid om op te starten maar zijn wel snel met aankoop bedrag van je rekening te halen ,jaarpakket alweer opgezegd en ben nu bezig om het aankoopbedrag terug te halen , ze negeren hun klanten volledig!!!

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Dit is niet zo heel moeilijk… Viaplay opzeggen en F1tv nemen. Is kundig commentaar, goed beeld (?4k?), door heel europa te kijken, €53,- per jaar(aanbieding)..
Nog een voordeel, je beloont niet een club (viaplay) voor hun arrogantie om even de NL markt op te kopen en hun streamingdienst door de strot te drukken van elke F1 fan. Hun overname, we gaan hetbeter en anders doen… wie bepaald wat beter is.. en dan nog de arrogantie van Marco Zegveld (viaplay) om degene die de F1 groot gemaakt heeft in NL compleet te negeren en niet te informeren. Kortom voor mij was viaplee zowiso een nogo. Maar ik hoop dat er meer mensen gaan stoppen en dat viaplee een enorm verlies draait aankomende 3jaar. Dat het meteen genezen is voor andere arrogante aasgieren.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Oh het ligt aan onze internet verbinding zeggen ze😁 de grapjassen hahaha

https://www.autoblog.nl/nieuws/slechte- ... ay-3331913

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

Viaplay maakt groeistuipen door, maar de PR afdeling blijft maar roeptoeteren hoe geweldig ze zijn, en de programmamakers hoe professioneel en onpartijdig ze wel niet zijn. Als je je zo af zet tegen het oude Ziggo (team) en hoog van de toren blaast, maai je veel goodwill voor je voeten weg, en snij je je al snel in de tenen als je niet oppast. Voor een startend bedrijf als dit, zou een iets nederiger instelling wat meer ademruimte op kunnen leveren, maar als je zelf zo'n hoge sokkel metselt, donder je er ook buitengewoon hard van af.

En er was een goed werkende partij (Ziggo) en een internationale (F1 tv) waar mensen hun mee vergelijken, dus dan zal je toch na een GP of 2 à 3, wel moeten leveren. Los van het feit dat je contractueel ook het eea verplicht bent aan je klanten, zeker voor de prijzen die ze vragen.

Olav Mol met zijn grand prix radio heeft ook groeistuipen met hun app, maar die is een stuk pragmatischer in het communiceren erover naar zijn klanten, dan heb je net wat meer ademruimte om de plooien glad te strijken is mijn gevoel.

Ik ben iig blij met F1tv.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
05 apr 2022 09:24
Oh het ligt aan onze internet verbinding zeggen ze😁 de grapjassen hahaha

https://www.autoblog.nl/nieuws/slechte- ... ay-3331913
ja echt hé :D ik moest ook lachen.

Aan de andere kant heb ik na vele uren kijken nog geen blokkig beeld, geen hapering en geen vastloper gezien. Ik kijk via de app op mijn TV, bekabeld, en met ruim voldoende bandbreedte. Dus misschien hebben ze gelijk ;)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik bekijk het bekabeld via een Nvidia shield en nog haperingen. Geen packet loss of wat dan ook. Kan daarmee makkelijk 4K bekijken. Maar misschien ligt het wel bijna altijd aan de klant in internet land😁

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
05 apr 2022 11:28
Ik bekijk het bekabeld via een Nvidia shield en nog haperingen. Geen packet loss of wat dan ook. Kan daarmee makkelijk 4K bekijken.
Dat zegt niet alles. Ik las vanmorgen ergens een topic hierover waarin ook gezegd werd "ja maar Netflix kan ik prima in 4K kijken". Daar volgde een uitleg die erop neerkwam dat de manier vaan content aanbieden (streamen) van Netflic totaal anders is dan die van ViaPlay en dat dat dus niet vergelijkbaar zou zijn (de ene 4K is de ander 4K niet). En dat los van het feit dat ViaPlay uberhaupt niet verder komt dan 1080p, natuurlijk.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Maximale verbinding van Ziggo, Cat6 kabel en Nvidia shield die krachtiger is dan elke Smart tv, en ik bedoel niet Netflix 4k zendingen naar de echte grote bestanden die ik sinds stream. Dat lijkt me dan stug dat ik een 1080 stream niet fatsoenlijk zonder haperingen kan bekijken. Maar vooruit als ze dat zeggen dan moeten ze er maar in geloven. Netwerk is bij mij behoorlijk geoptimaliseerd. En als vele mensen er over klagen zal er toch een kern waarheid in zijn.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
05 apr 2022 11:30
Onkruid71 schreef:
05 apr 2022 11:28
Ik bekijk het bekabeld via een Nvidia shield en nog haperingen. Geen packet loss of wat dan ook. Kan daarmee makkelijk 4K bekijken.
Dat zegt niet alles. Ik las vanmorgen ergens een topic hierover waarin ook gezegd werd "ja maar Netflix kan ik prima in 4K kijken". Daar volgde een uitleg die erop neerkwam dat de manier vaan content aanbieden (streamen) van Netflic totaal anders is dan die van ViaPlay en dat dat dus niet vergelijkbaar zou zijn (de ene 4K is de ander 4K niet). En dat los van het feit dat ViaPlay uberhaupt niet verder komt dan 1080p, natuurlijk.
Maar als je een data-communicatie-expert moet zijn om de streams van Viaplay op een fatsoenlijke manier te kunnen weergeven en je netwerk te kunnen optimaliseren, dan moet je je toch heel erg afvragen als Streamingprovider of je wel de goede doelgroep aanspreekt ;)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
05 apr 2022 11:57
Maar als je een data-communicatie-expert moet zijn om de streams van Viaplay op een fatsoenlijke manier te kunnen weergeven en je netwerk te kunnen optimaliseren, dan moet je je toch heel erg afvragen als Streamingprovider of je wel de goede doelgroep aanspreekt ;)
Dan ben ik gewoon de leek die mazzel heeft ;)

Maar eens hoor, de reacties van ViaPlay tot nu toe getuigen niet echt van een succesvol concept.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
05 apr 2022 12:06
angel1978 schreef:
05 apr 2022 11:57
Maar als je een data-communicatie-expert moet zijn om de streams van Viaplay op een fatsoenlijke manier te kunnen weergeven en je netwerk te kunnen optimaliseren, dan moet je je toch heel erg afvragen als Streamingprovider of je wel de goede doelgroep aanspreekt ;)
Dan ben ik gewoon de leek die mazzel heeft ;)

Maar eens hoor, de reacties van ViaPlay tot nu toe getuigen niet echt van een succesvol concept.
Heb het hier ook prima voor elkaar hoor.

Maar als je je klanten de schuld gaat geven van het feit dat je produkt niet goed werkt heb je volgens mij geen reëel beeld van je eigen situatie.
Als ik dan lees en hoor dat klanten het met Netflix wel voor elkaar hebben ( ook al is dat vanuit hun standpunt ) en Viaplay niet, dan lijkt me vanuit het klantperspectief juist Netflix enorm succesvol en Viaplay een zooitje.

Overigens is Nederland een van de landen met de hoogste dekking en adoptie van breedband-internet en hebben heel veel landen ( en dus huishoudens ) dat een stuk minder voor elkaar. Dus hoe je dit businessmodel waarbij je klanten een hoge mate van ICT opdringt tot een succes wil maken is mij werkelijk een raadsel. Dat lijkt meer op: we kopen zoveel mogelijk rechten op zodat mensen wel bij ons MOETEN afnemen en dan noemen we dat succesvol, ondanks een grote mate van klant-ontevredenheid.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
05 apr 2022 13:23
Als ik dan lees en hoor dat klanten het met Netflix wel voor elkaar hebben ( ook al is dat vanuit hun standpunt ) en Viaplay niet, dan lijkt me vanuit het klantperspectief juist Netflix enorm succesvol en Viaplay een zooitje.
Dat lijkt me de enige juiste conclusie :wink:

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Bij ons was vanmorgen de kwalificatie via de app op de tv (Netflix werkt daar perfect, met als YouTube etc.)ook niet om aan te zien.
Allemaal blokjes en balken. Gelukkig konden wij via Ziggo kijken, maar die mogelijkheid stopt in augustus.

Het wordt tijd dat Viaplay iets gaat doen om het e.e.a. te verbeteren.

Xannemien
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 mar 2022 12:59

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door Xannemien »

Ben benieuwd, wij beginnen 11 april met KPN met Viaplay.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Viaplay werkt slecht, klantenservice onbereikbaar

Ongelezen bericht door 150747 »

Heb een aanbieding van T-Mobile maar ik ben genezen.
Heb de uitzending gezien van de laatste wedstrijd van Max en is in die race zeker vier keer uitgevallen.
Als hij het wel deed was het beeld niet om aan te zien.

Plaats reactie