Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
694931
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2022 12:54

Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door 694931 »

Beste lezers
ik heb een klacht over de wijze waarop Budget Energie met de klanten omgaat.
Wij hebben voorheen bij Fenor energie contract gehad maar door dat Fenor failliet is gegaan heeft Budget Energie het contract overgenomen.
Omdat het een variabel contract is geworden tot mei 2022 zaten we daar aan vast met een flinke verhoging van 70,- Euro in de maand.
Maar door de oorlog en omstandigheden zijn de gas en energie prijzen flink omhoog gegaan dat is iets wat we niet in de hand hebben.
Maar mijn klacht is dat ik bij Budget energie meterstanden maandelijks wil doorgeven om eventueel voorschot bedrag te verhogen of verlagen maar dan krijg ik in mijn Budget energie account te horen dat ik dat niet kan doen.
maar omdat ik meterstanden niet kan doorgeven brengen ze mij wel inde problemen dat ik niet kan zien of ik bij moet betalen of terug krijg.
Heb met klanten service gebeld die konden mij geen antwoord geven op de vraag of ik de meterstanden door kon geven.
na enig overleg van 20 minuten aan de telefoon heb ik gevaagd of ik de leidinggevende aan de telefoon kon krijgen, maar dat ging niet omdat hij/zij niet aanwezig was.
Heb toen gevraagd of ik dan meterstanden per telefoon door kon geven en dan kon vertellen wat ik aan voorschot moet betalen per maand kon dat wel kwam tot de rekensom van voorschot 350,- euro per maand.
Dat is een verhoging van 100% dit hadden ze toch wel kunnen voorkomen door tussendoor meterstanden door te laten geven.
Ik vind dat wij er melding van moeten maken dat Budget Energie ons en nog meer klanten in de problemen brengt met dit soort zaken. Wat kan ik doen?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

694931 schreef:
26 apr 2022 14:17
Wat kan ik doen?
Wat je zelf kan doen, is simpelweg in Excel je verbruik (en kosten) bijhouden. Voorschotten ernaast houden en je weet precies of je in de maand tekort komt of juist overhoudt.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je verbruik varieert toch niet wezenloos van maand tot maand? Het lijkt mij belangrijk dat een leverancier je een goede voorspelling kan geven van je kosten op basis van een gemiddelde verbruik en de toegepaste tarieven. Dan kun je je voorschot daarop aanpassen en na een jaar reken je dan af op basis van je echte verbruik van dat jaar. Waarom heeft u geen slimme meter genomen als u het zo belangrijk vindt alles zo nauwkeurig te hebben?

Trouwens, het idee dat je als gewone klant 'een leidinggevende' aan de lijn zou krijgen die je wensen in vervulling doet gaan getuigt ook van een gebrek aan realiteitszin. Het baasje van twintig callcenter medewerkers, wat zou die in de melk te brokkelen hebben?

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dit topic gaat het over hetzelfde. Lees de daar gegeven antwoorden. energie-f51/maandelijks-wijzigen-energi ... 98726.html

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De energie maatschappij hebben gegevens van jouw huis en die van de buren (en soort gelijke huizen) van de afgelopen jaren. Door alle gegevens kunnen hun een goeie inschatting maken wat een mens verbruikt. Bij een koude winter zal een mens meer verbruiken dan een warme winter.

Hou rekening dat een mens in het voor en najaar minder energie verbruikt dan in de zomer (airco, vriezer die harder moet werken) en in het winter het meeste verbruikt (verwamen).

Je bent verplicht om 1x per jaar de meterstanden door te geven. Het verschilt per maatschappij of dit vaker kan en hoe vaak.

Meestal moet de voorgestelde maand tarief redelijk in de buurt zitten van de verwachte eindrekening. Wel is het verstandig om te proberen om geld over te houden voor onverwachte kosten.

Mocht je problemen hebben met rondkomen, meld dit aan je gemeente. Vraag hun voor hulp. Sommige gemeenten bieden budgetcoaches aan. www.regelhulp.nl/onderwerpen/omgaan-met ... n-met-geld

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het voordeel van een slimme meter is dat je inzicht hebt in je verbruik. Daarnaast kan je met een slimme meter tot op de cent nauwkeurig de kosten per maand zien.
Als u niet wilt dat anderen inzicht krijgen in uw verbruik, dan kunt u de slimme meter ook uitzetten en er een dongel inhangen. Via een app krijgt u alle verbruiken te zien. Met een domme meter maandelijks willen factureren gaat niet lukken.

cremers7
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2017 17:09

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door cremers7 »

Hallo,
Ik zat ook bij Fenor als energieleverancier. Ben na faillissement van Fenor ook automatisch naar Budget Energie geplaatst.
Natuurlijk ben ik door alle problemen in de wereld ook iets duurder uit voor gas en licht, maar valt bij mij wel mee.
Ben nu zeer tevreden over Budget Energie. Krijg elke maand netjes een verbruik overzicht en nieuw tarieven.
Voor mij heel overzichtelijk en helder. Zeer tevreden.

Chiel

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Morganlefay schreef:
30 apr 2022 08:39


U krijgt betaald voor het plaatsen van dit soort reacties?
Wat een domme reactie weer. Positief zijn over een bedrijf kan blijkbaar niet, die persoon is niet te vertrouwen.
Hoe verziekt is dan dit forum?

Rene Noordhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2022 09:54

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rene Noordhuizen »

Ga naar

www.slimmemeterportal.nl/home

Is gratis

Succes

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 08:51
Morganlefay schreef:
30 apr 2022 08:39


U krijgt betaald voor het plaatsen van dit soort reacties?
Wat een domme reactie weer. Positief zijn over een bedrijf kan blijkbaar niet, die persoon is niet te vertrouwen.
Hoe verziekt is dan dit forum?
Maar negatief zijn over een bekend bedrijf is ook niet goed want dan liegt TS of worden zaken door TS verdraaid of wordt TS gekleineerd. Is dat geen verzieken van dit forum?

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
30 apr 2022 10:10


Maar negatief zijn over een bekend bedrijf is ook niet goed want dan liegt TS of worden zaken door TS verdraaid of wordt TS gekleineerd. Is dat geen verzieken van dit forum?
Jazeker, dat kan ook gebeuren, is ook kwalijk.
Voorheen werd daar door Radar goed op gereageerd en actie op ondernomen, maar ik denk dat ze geen stagiaires meer kunnen vinden om te modereren :wink:

Qalid123
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2022 00:17

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Qalid123 »

Ik heb sinds Maart 2022 geen Energie rapport meer gekregen van Budget Energie. ik heb ze nu al 5 keer gebeld. iedere keer krijg je andere in de telefoon. ze beweren dat Lianda een storing heeft en dat ze daardoor niet konden verzenden. ik moest over een maand bellen. heb ik gedaan. meneer het ligt het bij Liandra..dus heb ik Liandra gebeld. gesprekken opgenomen, Lander zegt het volgende. wij sturen de meterstanden elke maand door naar Budget Energie, ik heb al de gesprekken opgenomen. maar ze beweren nog steeds dat het aan het Liandra ligt. wat ze niet weten is dat ik inmiddels... contact heb genomen met de netwerkbeheerder en die hebben de gesprekken opgenomen en mijn gesprekken met Budget Energie.
Hoe kan je in hemelsnaam zo dom zijn om zulke domme smoesjes te gebruiken en liegen tegen klanten terwijl ze de meterstanden wel door hebben gekregen? terwijl je in gesprek bent. in de telefoon zeggen ze. is er nog iets anders wat ik voor u kan doen? dat is een slimme manier om de gesprekken te stoppen, echt ik wordt zo kots misselijk van de gasten. al 3 maanden geen inzicht ze liegen elke maand dat het goed zou komen elke maand krijg je weer dat *** verhaal. Liandra. is nu op de hoogte. en ze kunnen geen kant op. ik adviseer jullie alle gesprekken op te nemen zodat jullie straks bewijs hebben. ik heb zelf een app gedownload en daar staat het dat de meterstanden wel door is gegeven wat zeggen in de telefoon...dat is niet correct....lachwekkend waarom zetten ze dan de app voor de klanten. [beschuldiging verwijderd door moderatie] niet aan beginnen.

Qalid123
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2022 00:17

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Qalid123 »

Beste Mensen degene die geen maand rapport heeft gekregen. van Budget energie. zou ik jullie adviseren om contact op op te nemen van Consumentenbond die gaan jullie voor uitzoeken. en het werkt om deze mensen te stoppen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Qalid123 schreef:
11 jun 2022 01:24
Beste Mensen degene die geen maand rapport heeft gekregen. van Budget energie. zou ik jullie adviseren om contact op op te nemen van Consumentenbond die gaan jullie voor uitzoeken. en het werkt om deze mensen te stoppen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.
Ik zit bij een concurrent van Budget Energie, maar regelmatig krijg ik de melding dat de standen niet inzichtelijk zijn door technische problemen bij Enexis. Op dit moment ook is vanaf 6 juni de standen niet zichtbaar. Het hoeft dus geen smoes te zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:
11 jun 2022 06:49
Ik zit bij een concurrent van Budget Energie, maar regelmatig krijg ik de melding dat de standen niet inzichtelijk zijn door technische problemen bij Enexis. Op dit moment ook is vanaf 6 juni de standen niet zichtbaar. Het hoeft dus geen smoes te zijn.
Enexis loopt inderdaad wel eens achter, maar ik heb de standen van 7 en 8 juni al binnen.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door 150747 »

grun schreef:
11 jun 2022 07:35
NeoDutchio schreef:
11 jun 2022 06:49
Ik zit bij een concurrent van Budget Energie, maar regelmatig krijg ik de melding dat de standen niet inzichtelijk zijn door technische problemen bij Enexis. Op dit moment ook is vanaf 6 juni de standen niet zichtbaar. Het hoeft dus geen smoes te zijn.
Enexis loopt inderdaad wel eens achter, maar ik heb de standen van 7 en 8 juni al binnen.
Klopt helemaal.
Ik heb van Energie-Direct ook een melding gekregen deze week dat het wachten is op Enexis.
Er is beloofd dat e.e.a. op 22 juni zou zijn opgelost.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door xflorisx »

Die energierapporten en inzicht in je gebruiksdata in de app zijn inderdaad geweldig. Regelmatig lopen de meetgegevens achter. Ik zit bij Enexis en ik heb nog geen data na 6 juni in de app. Komt vanzelf wel.
Wat iedereen wel moet beseffen is dat dit allemaal extra service is die niet in je energiecontract staan. Ze hoeven dit volgens contract niet te doen. Je kunt er geen rechten aan ontlenen. Als er een storing is of ze hebben (ook) te weinig personeel, kan het even een tijdje duren.
Ook daar loopt het storm op de klantenservice door de enorme stijging van energieprijzen ed.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door scontra »

Qalid123 schreef:
11 jun 2022 01:24
Beste Mensen degene die geen maand rapport heeft gekregen. van Budget energie. zou ik jullie adviseren om contact op op te nemen van Consumentenbond die gaan jullie voor uitzoeken. en het werkt om deze mensen te stoppen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.
Als je geen "slimme meters" hebt en die heeft deze TS waarschijnlijk niet, dan kunnen er geen maandelijkse verbruikscijfers worden gegeven.

:idea: voor TS : Spaarpotje maken om zo het mogelijke te weinig aan maandelijkse voorschotten betaalde bedrag voor het energieverbruik te kunnen bijbetalen.

:idea: voor TS: Slimme meters laten plaatsen misschien ?
Laatst gewijzigd door scontra op 11 jun 2022 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door Jerpauw »

het kan wel. echter niet wanneer je NET klant bent geworden of net een jaarrekening zou ontvangen
https://mijn.budgetthuis.nl/energie/ter ... g-manager/

ik kan precies mijn meterstanden nu invullen en dan krijg ik een schatting.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Budget Energie, meterstanden doorgeven niet mogelijk

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
11 jun 2022 10:44


:idea: voor TS: Slimme meters laten plaatsen misschien ?
Zou ik TS niet aanraden, is nogal wat mis met die meters.

Plaats reactie