Pagina 1 van 2

Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 09:00
door overeem
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de installatie van Ziggo?

Bij ons kwam de monteur en zei gelijk dat hij het niet kon installeren omdat er een groene kabel miste. Dit vonden wij al heel raar omdat ons nooit is verteld dat wij deze nodig hadden.
De monteur vertelde dat in juni 2020 de kabel gemonteerd is bij de vorige bewoners, maar die zijn die maand verhuist. Het kan niet kloppen dat de kabel dus toen geplaatst is. Wij weten niks van een kabel en hebben alles doorzocht/foto’s van verbouwing terug gekeken. Aannemer gesproken, die wist ook niks van een groene kabel. Erg raar. Vervolgens wordt ons verteld dat wij liegen. Daarnaast zou het veel geld kosten om de kabel “opnieuw” te laten leggen. Terwijl wij echt geen groene kabel bij huis hebben. Het lijkt wel of Ziggo geen moeite wil doen om ons als klant binnen te krijgen.

Monteur weg, wij de klantenservice bellen. Die zeggen sorry voor alles en beloven dat de kabel de volgende dag gratis geschoten komt worden.

Nu kwam net dezelfde monteur als gisteren. Die dus de kabel niet kan installeren. Vervolgens beweert hij weer dat wij liegen. Hij zegt ook weer dat er een aannemer moet komen. Zijn weer terug bij af. En loeiheet omdat hij weer beweert dat we liegen.

Heeft iemand iets soort gelijk gehad en hoe is het toen opgelost?

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 15:04
door Seinhuis
Ziggo maakt als enige provider niet gebruik van zijn eigen netwerk.

Stuur een mail of chat naar Ziggo en vraag voor een oplossing. Probeer met hun een oplossing te komen.

Mocht die niet komen, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/, of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Eventueel kan je bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ terecht voor een bindend uitspraak.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 15:25
door 16again
Misschien heeft de vorige bewoner de kabel weggeknipt? Of zit die nu een verbouwing verder achter een gipswandje?

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 15:48
door peter17111962
"bij de vorige bewoners" Als het een koopwoning betreft dan moet er in de beschrijving staan welke voorzieningen er allemaal
aanwezig zijn, Zelfs in mijn huurcontract staat duidelijk vermeld welke aansluitingen er in mijn woning aanwezig zijn. In mijn
geval staat er "er is een vaste telefoon aansluiting aanwezig en een aansluiting voor kabel tv van Ziggo" Daarom dan ook mijn
advies om te kijken wat er aanwezig moet zijn volgens uw papieren. Betreft het een koopwoning en staat er in de papieren dat
er een aansluiting aanwezig moet zijn voor Ziggo, dat hebt U het recht om te eisen dat die er ook is, is dat niet het geval dan is
dat duidelijk een gebrek wat op kosten van de verkoper opgelost moet worden.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 16:58
door NeoDutchio
Als er geen aansluiting is, dan bied een provider ook niets aan. Dus op een adres die geen glasvezel aansluiting heeft zal je geen glasvezelabonnement kunnen afsluiten.
De kans dat er geen kabel ligt maar wel in alle systemen staan is klein. Wat wel vaker voorkomt is dat mensen, in hun ogen, nutteloze bekabeling weghalen of wegwerken. U kan dus van niets weten terwijl er een aansluiting zou moeten zijn.
Heeft u al contact gehad met de vorige bewoner?

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 17:05
door Methusalah
Seinhuis schreef:
05 mei 2022 15:04
Ziggo maakt als enige provider niet gebruik van zijn eigen netwerk.

Stuur een mail of chat naar Ziggo en vraag voor een oplossing. Probeer met hun een oplossing te komen.

Mocht die niet komen, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/, of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Eventueel kan je bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ terecht voor een bindend uitspraak.

Hier klopt iets niet. Ziggo gebruikt voor kabelinternet juist alleen hun eigen netwerk. De kabel is van hun en van niemand anders. En waarom de rechtsbijstandsverzekering. Wat gaan die er aan doen?

Wat mogelijk is is dat er een gereedmelding voor het verkeerde adres is gedaan. Ik heb namelijk ook moeten zoeken naar mijn groene kabel alleen die werkte niet maar dat is keurig allemaal opgelost.

Maar je hebt de aannemer hierover gesproken? Die legt deze kabel namelijk niet. Neem eerst even contact op met de Ziggo klantenservice en leg je verhaal uit over die tweede monteur. Want waarom kan hij die kabel niet installeren?

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 19:10
door Nevyn
Als ik bij mij kijk, ik heb in 2007 de KPN aansluiting afgeknipt en onder de vloer laten verdwijnen (kan er zo weer onderweg) als ik mijn huis verkoop zal ik het weer te tevoorschijn halen.
Ziggo kan volgens mij zien waar hun kabel vanuit de straatkast naar de woning gaat.
Ik denk dan ook dat de Coax er wel is maar , is weggemoffeld.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 19:22
door ZeerPrivé
Stel je vraag op community van Ziggo https://community.ziggo.nl

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 20:21
door grun
Is er ook geen (deel van een) groene kabel te vinden in de meterkast? In mijn meterkast komt die uit de vloer en eindigt in een connector. Daarop zit weer een andere connector met een groene kabel die in een pvc buis verdwijnt, om uiteindelijk weer te voorschijn te komen in een hoek in de kamer waar de tv gedacht is.

Vooral nu overal glasvezel aangelegd wordt, willen mensen nog wel eens dat tweede gedeelte van de groene (coax)kabel vervangen door een internetkabel als de glasvezel in de meterkast afgemonteerd wordt.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 20:53
door PeterPeters1966
Wat anderen al zeggen: het lijkt er toch echt op dat de vorige bewoners de kabel hebben "verstopt", wellicht omdat ze zelf geen Ziggo gebruikte. Ik heb bij vrienden wel eens gezien dat de vorige bewoners de aansluitdoos van de muur hadden gehaald en het gat met daarin de groene kabel hadden dichtgesmeerd met gips zodat ze een mooie gladde muur konden stucen....

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 05 mei 2022 21:20
door juliomariner
BIJ mijn werk beweerde Ziggo dat de kabel er lag. Nergens te vinden. Uiteindelijk bleek hij opgerolt begraven bij de buurtkast aan de overkant van de weg.
Er werd toen door Ziggo een aannemer ingeschakeld die de kabel onder de weg door naar de meterkast heeft geschoten.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 06 mei 2022 12:08
door sjohie
Dit betreft de huisaansluiting, welke zou moeten uitmonden in het Abonnee Overname Punt (AOP). Dat is een wit doosje op de muur, geplaatst aan het eind van een vaak groene kabel die vanaf daar naar buiten gaat, om uiteindelijk uit te monden in een wijkcentrale. Wat betreft die maand dat dit gemonteerd zou zijn bij de vorige bewoners, vaak loopt dit soort administratie even achter op de fysieke werkzaamheden, dus daar zou ik niet te veel op inzoomen. Grote kans dat dit net de maand ervoor fysiek gedaan is, en een paar weken later is ingevoerd in de systemen. (dat jaar was ook het begin van de corona pandemie, wat dit ook niet geholpen zal hebben)

Ziggo verwacht volgens hun systemen dus dat er een AOP aanwezig is, alwaar de monteur verwacht eea op aan te kunnen sluiten. Daarvoor heeft hij de tijd en middelen ingepland, dus als dat niet zo is, gaat die weer weg. Die kan niet ter plekke die groene kabel opsnorren, of opnieuw van buiten naar binnen in huis brengen.

Wat u kan doen om deze vicieuze cirkel te doorbreken, is een graafmelding doen bij het kadaster. Dat kost eenmalig 15 euro, maar in de huisaansluiting schetsen die daar bij zitten, ook van Ziggo, zult u kunnen zien wáár die "groene kabel" het huis binnen zou moeten komen, en dan kan u zelf gericht gaan zoeken waar die kabel in huis te vinden zou moeten zijn.

Die informatie kunt u eventueel ook richting Ziggo gebruiken als "bewijs" voor het één of ander, en dan staat u een stuk sterker, en nog belangrijker, kijken u en Ziggo naar dezelfde informatie, want die huisaansluitingsgegevens komen uit de eigen Ziggo systemen.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 06 mei 2022 14:29
door Ik_weet_niet_alles
Ik vraag me af waarom de vorige bewoners een groen kabel weg zouden halen omdat zij zijn verhuisd in de maand dat de aansluiting werd geleverd. Dat heeft in mijn ogen geen enkele zin.
Ziggo zou toch wel aan moeten kunnen geven wanneer zij de kabel hebben aangelegd en dan kunt u deze datum vergelijken met de datum dat de vorige bewoners zijn vertrokken. Als de datum van Ziggo na deze datum ligt kan Ziggo de aansluiting niet hebben gemaakt.

Mocht de datum van de aansluiting voor de datum van de verhuizing liggen dan lijkt het mij logischer dat de aannemer ergens een fout heeft gemaakt. Dan is de oplossing van Sjohie een eerste goede aanzet.

Uiteraard kunt u ook kijken of u een internetaansluiting via een andere partij kunt aanvragen.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 06 mei 2022 19:58
door HandigeHarrie
Als ze beloofd hebben om de groene kabel gratis te schieten, dan hebben ze de verkeerde monteur gestuurd (dezelfde als de eerste keer). Dus gewoon weer bellen en vragen om een bevestiging per mail en daarin moet dus staan dat ze de groene kabel komen schieten vanaf de straat naar de meterkast.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 08 mei 2022 12:48
door GuusW
Inderdaad bij de buren vragen, én eens in de kruipruimte kijken. Ik heb daar als internet installateur wel eens een afgeknipte ziggo kabel uit moeten vissen. En ook idd weggestucte kabel wel eens weer uit de muur moeten beitelen.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 09 mei 2022 10:07
door Cro
MichielFRL schreef:
09 mei 2022 09:34
Als er geen groene kabel is zal je via Mijn Aansluitingen eerst een kabel moeten laten aanleggen. Dat lijkt dus niet gedaan te zijn door de 1e kopers van van de woning,
Als dat het geval zou zijn, zou je helemaal geen Ziggo moeten kunnen bestellen, daar dan de postcode + huisnummer check zal falen als er niet eerder een aansluiting via mijn aansluitingen is besteld en aangelegd.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 09 mei 2022 10:33
door Consumentt
Het verbaast me dat er mensen zijn die in een meterkast hoofdkabels gaan verbergen of verwijderen.
Ik heb Ziggo en al jaren geen KPN meer. Waarom zou ik hun ISRA punt gaan verwijderen?
'Het vreet geen brood' zeggen ze in Brabant.
Je schiet jezelf in je voet als je later wil veranderen van COAX naar DSL of omgekeerd.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 09 mei 2022 10:37
door Lady1234
ISRA punten zitten niet altijd in de meterkast. Die kan ook gewoon in de woonkamer zitten bijvoorbeeld.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 09 mei 2022 10:50
door Cro
Consumentt schreef:
09 mei 2022 10:33
Het verbaast me dat er mensen zijn die in een meterkast hoofdkabels gaan verbergen of verwijderen.
Ik heb Ziggo en al jaren geen KPN meer. Waarom zou ik hun ISRA punt gaan verwijderen?
'Het vreet geen brood' zeggen ze in Brabant.
Je schiet jezelf in je voet als je later wil veranderen van COAX naar DSL of omgekeerd.
Bij nieuwere huizen, ik gok vanaf jaren 90, inderdaad wel. Daar zitten het KPN ISRA punt, de groene coax kabel e.d. eigenlijk altijd netjes in de meterkast of andere technische ruimte.

Maar bij huizen voor de tijd was het heel normaal het isra punt of de groene kabel in de woonkamer af te monteren en juist daar zie je dat bij modernisering van de woning, wanneer deze aansluitingen ongebruikt zijn, ze vaak worden weggewerkt of weggehaald.

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Geplaatst: 09 mei 2022 11:03
door grun
Consumentt schreef:
09 mei 2022 10:33
Je schiet jezelf in je voet als je later wil veranderen van COAX naar DSL of omgekeerd.
Nu KPN in hoog tempo glasvezel tot in de woningen aanlegt, wordt in de periode daarna het kopernetwerk afgekoppeld. Niet meteen maar binnen een paar jaar. Daarmee vervalt DSL en is het ISRA punt overbodig geworden.