Ziggo aansluiting, kabels missen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Nyoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:28

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door Nyoman »

@consument: bij mij in de buurt legt T-mobile glasvezel aan. Voorlopig alleen voor eigen klanten en krijg zo weer een nutteloze aansluitdoos in mijn huiskamer. Ik heb vdsl van KPN via stap-58(netwerk) in de flat. Nog een andere doos van een firma die sateliet en internet bied (ongebruikt) en nu weer een glasaansluiting van T-mobile en nog een voor Ziggo (ongebruikt), In de toekomst mogen andere providers ook via glas van T-mobile leveren, alleen wanneer laat men in het midden.
@Sjohi: Ziggo heeft een eigen netwerk via verdeelkastjes in de wijk, heeft verder geen contact met telefooncentrales.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lady1234 schreef:
09 mei 2022 10:37
ISRA punten zitten niet altijd in de meterkast. Die kan ook gewoon in de woonkamer zitten bijvoorbeeld.
Bij Ziggo hebben ze geen ISRA punten, die zijn van de KPN. Bij Ziggo gaat het om het AOP. En daar hoort inderdaad een groene kabel in te gaan. Als die er niet is dan is er een toch wel een redelijk probleem.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
09 mei 2022 13:01
Lady1234 schreef:
09 mei 2022 10:37
ISRA punten zitten niet altijd in de meterkast. Die kan ook gewoon in de woonkamer zitten bijvoorbeeld.
Bij Ziggo hebben ze geen ISRA punten, die zijn van de KPN. Bij Ziggo gaat het om het AOP. En daar hoort inderdaad een groene kabel in te gaan. Als die er niet is dan is er een toch wel een redelijk probleem.
Toen ik overstapte naar Ziggo heeft de monteur zich ook het apezuur gezocht. Bleek uiteindelijk dat de kabel in de kruipruimte was afgeknipt en begraven (...)...

Was toen heel blij met een monteur die niet eerder stopte dan nadat hij het probleem perfect had opgelost.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik snap overigens het jaar 2020 even niet. Ziggo zoals we dat nu kennen is een culminatie van een reeks van fusies door ooit al aangelegde (gemeentelijke) coax kabelnetten. Ziggo v2, het huidige, is ontstaan door de overname van Ziggo v1 door UPC, waarbij Ziggo als het sterkere merk werd gezien, en die naam is aangehouden. Itt KPN met glasvezel, is Ziggo niet zo actief bezig oudere woningen nog aan te sluiten op hun coaxnetwerk volgens mij? De enige nieuwe aansluitingen bij hen, komen voort uit nieuwbouwplannen. Dus of dit betreft een nieuwbouwhuis, maar dan worden alle nutsaansluitingen doorgaans met de bouw gedaan, niet als men er al woont, of het betreft het opnieuw binnenbrengen van een defecte huisaansluiting in een bestaande woning.

Waar een AOP de woning binnenkomt is inderdaad erg divers, in onze jaren '30 woning komen glasvezel, KPN koper, en Ziggo coax via de zijkant van de woning de woonkamer binnen, maar gas, water en licht, via de voorkant de kelder binnen. In nieuwbouwwoningen wordt alles vaak op hetzelfde punt binnengebracht. Oudere woningen zijn vaak later voorzien van kabel, telefoon en helemaal glasvezel.

Maar goed, we blijven zo maar gissen. Volgens Ziggo moet er een AOP zijn aan het eind van zo'n groene kabel, tesamen vormend de huisaansluiting, welke de afgezonden monteur verwacht aan te treffen. Vorige bewoners claimen dat "de kabel gemonteerd is" in 2020, en die monteur komt binnen, verwachtend die dan ook aan te treffen. Echter is die er niet, die monteur kent z'n pappenheimers vast wel, en zal 'm niet over het hoofd zien.

Kortom, impasse.

Zoals ik al eerder aangaf, TS kan deze vicieuze cirkel zelf simpel doorbreken, door ~10m werk en €15 euro aan kosten te spenderen aan het doen van een oriëntatiemelding bij het kadaster. Dan krijg je de huisaansluiting schetsen van elke netbeheerder, dus ook die van Ziggo, en is meteen duidelijk wáár de Ziggo huisaansluiting het huis binnen zou moeten komen. Het komt wel vaker voor dat men een onbekende kabel ergens ziet, en deze wegmoffelt achter een gipsplaat, of verwijderd tijdens het isoleren van een kruipruimte ofzo, zeker als het een kabel betreft van een dienst waar men geen gebruik van maakt.

Philo12
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door Philo12 »

Hoor veel over glasvezel de laatste tijd.
Zou een overweging kunnen zijn om naar een andere provider over te stappen.

Ziggo blijft namelijk maar tarieven verhogen. Ik heb me altijd verbaasd over het feit dat Ziggo
monopolist is in veel gemeenten op gebied van aanbieden van diensten via de kabel.

Ik prefereer kabel vanwege de aansluitpunten in huis.
Gaat dat voor glasvezel nu anders worden? Ben een leek op dit gebied. ADSL vond ik maar niks.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ziggo aansluiting, kabels missen

Ongelezen bericht door Cro »

Philo12 schreef:
19 mei 2022 08:25
Hoor veel over glasvezel de laatste tijd.
Zou een overweging kunnen zijn om naar een andere provider over te stappen.

Ziggo blijft namelijk maar tarieven verhogen. Ik heb me altijd verbaasd over het feit dat Ziggo
monopolist is in veel gemeenten op gebied van aanbieden van diensten via de kabel.

Ik prefereer kabel vanwege de aansluitpunten in huis.
Gaat dat voor glasvezel nu anders worden? Ben een leek op dit gebied. ADSL vond ik maar niks.
Als prijsverhogingen het enige is dat je tegenstaan kan je denk ik net zo goed blijven zitten, zo'n beetje alle providers verhogen immers hun prijzen jaarlijks, dat is niet enkel Ziggo.

Verder zijn kabel exploitanten altijd monopolist, waar Ziggo zit kan je alleen Ziggo krijgen via de kabel, waar Delta zit alleen Delta e.d. Al gaat daar mogelijk wel verandering in komen.

Met glasvezel wil je overal in huis waar je bijv. TV wil kijken een UTP kabel hebben liggen, in plaats van de coax kabel.

Plaats reactie