Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
15 mei 2022 20:11
Een hoge verantwoordelijke van Bol kraamt zulke onzin uit? Kan mij dat nauwelijks voorstellen. Ik denk dat u door iemand in de maling genomen wordt.
Bedrijven nemen soms maatregelen waarvan ze zelf de reikwijze niet kunnen overzien. Bol.com is op dit forum wel erg vaak negatief in het zonnetje gezet.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 mei 2022 13:48
Mensen versturen ook geld met de post. De kans dat geld in een envenlop zit is klein (geen logica maar statistiek). Het versturen van geld met de post gaat vaak goed maar niet altijd.
Voor wat betreft muntgeld is dat niet zo vreemd. Munten zijn zwaar en rollen door de envelop wat een wrijving geeft en de envelop laat scheuren. Ook kunnen de munten blijven hangen in de sorteermachines waardoor het overal heen valt.
Voor wat betreft briefgeld zie ik graag een onderbouwing met cijfers. Is het namelijk dat een x percentage sowieso niet bezorgd word, of is die percentage juist hoger als er briefgeld inzit. En wie steelt dat briefgeld dan? Want ook bij de brievenpost is bijna alles geautomatiseerd.
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2022 20:17
Bedrijven nemen soms maatregelen waarvan ze zelf de reikwijze niet kunnen overzien. Bol.com is op dit forum wel erg vaak negatief in het zonnetje gezet.
Elke bedrijf is wel eens voorbij gekomen en zo slecht is Bol niet. Verder heeft Bol gewoon een team die op fora actief is, die gaan niet via achterdeuren contact zoeken en al helemaal niet dreigen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
15 mei 2022 20:23
alfatrion schreef:
15 mei 2022 13:48
Mensen versturen ook geld met de post. De kans dat geld in een envenlop zit is klein (geen logica maar statistiek). Het versturen van geld met de post gaat vaak goed maar niet altijd.
Voor wat betreft muntgeld is dat niet zo vreemd. Munten zijn zwaar en rollen door de envelop wat een wrijving geeft en de envelop laat scheuren. Ook kunnen de munten blijven hangen in de sorteermachines waardoor het overal heen valt.
Voor wat betreft briefgeld zie ik graag een onderbouwing met cijfers. Is het namelijk dat een x percentage sowieso niet bezorgd word, of is die percentage juist hoger als er briefgeld inzit. En wie steelt dat briefgeld dan? Want ook bij de brievenpost is bijna alles geautomatiseerd.
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2022 20:17
Bedrijven nemen soms maatregelen waarvan ze zelf de reikwijze niet kunnen overzien. Bol.com is op dit forum wel erg vaak negatief in het zonnetje gezet.
Elke bedrijf is wel eens voorbij gekomen en zo slecht is Bol niet. Verder heeft Bol gewoon een team die op fora actief is, die gaan niet via achterdeuren contact zoeken en al helemaal niet dreigen.
Dus iemand belt namens Bol.com TS op waarvan niemand weet wat de naam is maar wel weet dat TS een post heeft geplaatst op dit forum. Mij iets teveel toevalligheden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus een bekende die weet van dat ontbrekende toestel, en het forum topic, haalt een “grap” uit met de Ts.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2022 20:55
Dus iemand belt namens Bol.com TS op waarvan niemand weet wat de naam is maar wel weet dat TS een post heeft geplaatst op dit forum. Mij iets teveel toevalligheden.
En die gezonde achterdocht heb ik ook. Een hoge pief die op zondagavond aan het werk is? Die aan de hand van een verhaal die hij toevallig tegenkwam kan linken in het systeem aan een fysiek persoon. Zonder werkelijke naam, ordernummer of mailadres is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ook ik lees teveel toevalligheden.

Laat TS eerst maar eens duidelijkheid verschaffen.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 15 mei 2022 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Jablan »

Nergens staat dat Newone67 bij Bol heeft besteld. Veel eerder zal het via Bol zijn geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
16 mei 2022 11:06
Nergens staat dat Newone67 bij Bol heeft besteld. Veel eerder zal het via Bol zijn geweest.
In de titel staat Bol. En Bol heeft een Samsung van €1199,- te koop. Bij wederverkopers is deze duurder. Er zijn geen andere telefoons te vinden van €1200,-.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien was het wel de laatste telefoon en heeft die verkoper ze niet meer😁

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Newone67 schreef:
15 mei 2022 19:55
Update:

Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op dit forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
Was dit wel Bol.com en niet een verkoper op hun platform?

Lapsang
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Lapsang »

Als de (echte) verkoper niet ‘bol.com’ heet, waarom zou hij zich dan druk maken over de discussie op dit forum?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is een valide punt.

Newone67
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2022 16:25

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Newone67 »

snuffel1 schreef:
16 mei 2022 13:49
Ik begin toch de vermoeden dat Bol.com in deze niet de verkopende partij is maar zoals wel vaker een bij Bol.com aangesloten externe verkoper. Als het een externe verkoper mocht zijn dan direct Bol.com op de hoogte stellen van de zeg maar de bedreiging omdat u uiteindelijk aan Bol.com heeft betaald en u er dan vanuit mag gaan dat Bol.com de kwestie gaat onderzoeken. Ook de toonzetting van het gesprek dat u heeft gevoerd past helemaal niet in de Bol.com sfeer en voor zover ik weet is Bol.com ook niet op fora actief.
Onjuist, het is Bol.com zelfs als verkoper. Heb er juist extra op gelet dat het bol zelf was.

De beschuldigingen aan mijn adres in dit topic hebben me doen besluiten minder te reageren, heeft me ook wel geraakt. Fijne avond iedereen.

En ja, alle correspondentie is echt van bol zelf.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, de correspondentie vast en zeker, maar dat telefoontje? Dat waag ik te betwijfelen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het lijkt of iemand hier in de rechtbank zit ipv antwoorden op zijn vragen krijgt in hoe hij het beste aan kan pakken. Zou het daarom komen dat topic starters vaak niet meer reageren? Ik had tijdens mijn eerste topic ook namelijk.

Emile1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2017 13:25

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Emile1965 »

Ik heb ook 1 keer een lege doos binnen gehad en daar was ik behoorlijk van over de rooie.
Had immers betaald en dat was nog een behoorlijk bedrag.
Dus bellen..... Daar kreeg ik medewerker van Bol.com aan de telefoon die ik mhet verhaal vertelde.
Hij vroeg 1 momentje en binnen 5 minuten vertelde hij dat ik gelijk had.
Beetje verbaasd vroeg maar hoe weet u dat dan, toen gaf hij aan dat ze werkelijk het pakket wegen en precies zien wat er in zat.
Hij gaf aan dat er zelf een paperclip gewogen kon worden.

Vond het het heel bijzonder maar gelukkig kreeg ik de dag daarna het juiste product in een pakket toegestuurd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Newone67 schreef:
16 mei 2022 23:03
De beschuldigingen aan mijn adres in dit topic hebben me doen besluiten minder te reageren, heeft me ook wel geraakt.
Welke beschuldigingen?

Newone67
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2022 16:25

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Newone67 »

Moneyman schreef:
17 mei 2022 10:18
Newone67 schreef:
16 mei 2022 23:03
De beschuldigingen aan mijn adres in dit topic hebben me doen besluiten minder te reageren, heeft me ook wel geraakt.
Welke beschuldigingen?
Dat het verzonnen is bv.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

fonsflons schreef:
17 mei 2022 08:39
Tot in den treure herhaald en uitgelegd. Zet je een half verhaal neer met veel open eindjes dan krijg je terecht vragen. En doe je dat op een publiekelijk forum waar iedereen kan reageren dan krijg je ook reacties uit alle kanten van de samenleving. Dat zijn meelevende reacties, kritische reacties, botte reacties en opbouwende reacties.

Het commentaar dat je op de reageerders geeft kun je ook op de vragenstellers geven.

Een topic wordt vrijwel altijd met sentiment geschreven, gekleurd richting eigen voordeel. Logisch en begrijpelijk, maar net zo logisch is dat de reageerders dat sentiment niet hebben (ze hebben er immers geen belang bij) en reageren nuchter, stellen kritische vragen etc etc. Je ziet dat hoe duidelijker, neutraler en overzichtelijker een vraag gesteld wordt, hoe beter de antwoorden zijn. Zet je een gekleurd emotioneel verhaal neer dan zijn de reacties idem.

Het bekende 'PostNL moet verboden worden en heel Nederland moet dat bedrijf boycotten want mijn pakje is te laat sentiment.'
Dat wordt anders als TS regelrecht voor leugenaar wordt uitgemaakt op basis van eigen vermoedens die nergens op zijn gebaseerd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

fonsflons schreef:
17 mei 2022 18:43
Ps, ik snap heel goed dat iemand denkt: dit verhaal lijkt zo ver van de normale manier van werken van bedrijf x, is het niet verzonnen? Hoewel een beetje lomp is het over het algemeen best goed dat niet alles klakkeloos voor waarheid aangenomen wordt.
Als iemand deze reactie "Of TS heeft het uit de duim gezogen" plaatst kan ik er bij de beste wil van de wereld niet anders vertalen dan dat TS liegt.

Newone67
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2022 16:25

Re: Bol.com-pakket van 1200 euro blijkt leeg bij ophalen uit pakketkluis

Ongelezen bericht door Newone67 »

Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.

Plaats reactie