Frauduleus rioleringsbedrijf in omgeving Leiden
Geplaatst: 16 mei 2022 18:49
Geachte forumleden,
Het heeft er alle schijn van dat ik afgelopen zondag ben opgelicht door een rioleringsbedrijf. Men heeft bij mij een verstopping in de badkamer verholpen - dat is naar het zich voorlopig laat aanzien wel gelukt, maar de komende periode moet dat nog maar blijken - en legde een factuur van liefst 2500 euro excl. btw op tafel. De monteur is iets meer dan een uur bezig geweest en heeft het nodige materiaal gebruikt. Ik voelde me nogal unheimlich en heb min of meer onder druk de factuur voldaan via mijn creditcard op een draadloos pinautomaatje. Van mijn bank - de ING - heb ik al begrepen dat ik naar mijn centjes kan fluiten. Ook de politie, bij wie ik aangifte heb gedaan, gaf te kennen niets te kunnen ondernemen, aangezien er niet of nauwelijks een strafbaar feit valt te bewijzen. Ik heb immers mijn akkoord gegeven, getekend en betaald. Het voorafgaande gesprek aan de reparatie was vaag, snel, rommelig en onoverzichtelijk, Voor ik wist waar ik aan begon, had ik getekend. Want het water kwam nog steeds uit mijn plafond zetten. Ik moest iets doen, vond ik.
Mijn opstal- en inboedelverzekering geven niet thuis. Vanwege het feit dat ik geen noemenswaardige schade heb opgelopen, krijg ik niets uitgekeerd. De reparatie valt simpelweg niet onder de dekking, schade wel.
Ik voel me er zeer beroerd onder en kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Nou overkomt mij waarvan ik vaak gedacht heb : "Hoe kan je zo dom zijn?". Het commentaar van fraudeslachtoffers dat je vaak hoort in programma's als Kassa en Tros Radar.
Ik deel u deze gang van zaken mee, omdat ik op internet gezien heb dat het bewuste bedrijf door heel veel gedupeerden "oplichters" worden genoemd. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat u vaker klachten over dit bedrijf heeft gekregen.
Het bewuste bedrijf heet 'Red One & Installation'. Je struikelt op internet over de klachten. Het geraffineerde van deze - vermoedelijke - fraudeurs is dat het bedrijf op internet onder een andere naam vermeld stond. Die naam had ik wel degelijk gecheckt en er was niets of niets negatiefs over te vinden.
Daarnaast bood men mij slechts een maand garantie, volgens mij is dat gewoon onwettig.
De ridicule factuur kon ik slechts snel op een klein mobieltje bekijken. Het is m.i. allemaal heel bewust gedaan om me op het verkeerde been te zetten. Op de factuur staan geen telefoonnummer en/of adres vermeld, ook al zoiets vaags.
Het zou geweldig zijn als Tros Radar de draad zou willen oppakken en op dit bedrijf - zo het al te vinden is - zou afstappen om het ter verantwoording te roepen. Ik ga er zonder meer vanuit dat ik mijn dure centjes kwijt ben, iets wat ik me eigenlijk helemaal niet kan permitteren. Maar dit bedrijf moet gestopt worden.
Met vriendelijke groet,
Frank Braakman
Leiden
Het heeft er alle schijn van dat ik afgelopen zondag ben opgelicht door een rioleringsbedrijf. Men heeft bij mij een verstopping in de badkamer verholpen - dat is naar het zich voorlopig laat aanzien wel gelukt, maar de komende periode moet dat nog maar blijken - en legde een factuur van liefst 2500 euro excl. btw op tafel. De monteur is iets meer dan een uur bezig geweest en heeft het nodige materiaal gebruikt. Ik voelde me nogal unheimlich en heb min of meer onder druk de factuur voldaan via mijn creditcard op een draadloos pinautomaatje. Van mijn bank - de ING - heb ik al begrepen dat ik naar mijn centjes kan fluiten. Ook de politie, bij wie ik aangifte heb gedaan, gaf te kennen niets te kunnen ondernemen, aangezien er niet of nauwelijks een strafbaar feit valt te bewijzen. Ik heb immers mijn akkoord gegeven, getekend en betaald. Het voorafgaande gesprek aan de reparatie was vaag, snel, rommelig en onoverzichtelijk, Voor ik wist waar ik aan begon, had ik getekend. Want het water kwam nog steeds uit mijn plafond zetten. Ik moest iets doen, vond ik.
Mijn opstal- en inboedelverzekering geven niet thuis. Vanwege het feit dat ik geen noemenswaardige schade heb opgelopen, krijg ik niets uitgekeerd. De reparatie valt simpelweg niet onder de dekking, schade wel.
Ik voel me er zeer beroerd onder en kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Nou overkomt mij waarvan ik vaak gedacht heb : "Hoe kan je zo dom zijn?". Het commentaar van fraudeslachtoffers dat je vaak hoort in programma's als Kassa en Tros Radar.
Ik deel u deze gang van zaken mee, omdat ik op internet gezien heb dat het bewuste bedrijf door heel veel gedupeerden "oplichters" worden genoemd. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat u vaker klachten over dit bedrijf heeft gekregen.
Het bewuste bedrijf heet 'Red One & Installation'. Je struikelt op internet over de klachten. Het geraffineerde van deze - vermoedelijke - fraudeurs is dat het bedrijf op internet onder een andere naam vermeld stond. Die naam had ik wel degelijk gecheckt en er was niets of niets negatiefs over te vinden.
Daarnaast bood men mij slechts een maand garantie, volgens mij is dat gewoon onwettig.
De ridicule factuur kon ik slechts snel op een klein mobieltje bekijken. Het is m.i. allemaal heel bewust gedaan om me op het verkeerde been te zetten. Op de factuur staan geen telefoonnummer en/of adres vermeld, ook al zoiets vaags.
Het zou geweldig zijn als Tros Radar de draad zou willen oppakken en op dit bedrijf - zo het al te vinden is - zou afstappen om het ter verantwoording te roepen. Ik ga er zonder meer vanuit dat ik mijn dure centjes kwijt ben, iets wat ik me eigenlijk helemaal niet kan permitteren. Maar dit bedrijf moet gestopt worden.
Met vriendelijke groet,
Frank Braakman
Leiden