Puck Amsterdam

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thecure schreef:
27 jul 2022 08:53
Ik ben ook voor iemand bezig met deze schandalige winkel. Klarna wil van geen wijken weten.
Weet iemand of, en waar het in de wet staat dat een NL webwinkel een retouradres in Nederland moet hebben?
Als bij identiteit van de ondernemer een naam en adres in China staat, waarom denkt u dan bij een Nederlandse webwinkel te bestellen?
Als uw doel is dat vage dropshippers zich ook aan de wet moeten gaan houden, dan moet ik u teleurstellen. Dergelijke verkopers willen niet gevonden worden, willen enkel geld vangen zonder extra werk en houden zich uiteraard niet aan welke wet dan ook.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door henk51 »

Leuke winkel maar niet heus.
Mensen denken als ze het retourzenden naar china hun aankoop bedrag terug te kunnen krijgen.
Je krijgt het werkellijke aankoop bedrag terug dat is vaak een fractie van wat ze betaald hebben aan de dropshipper.
Voorbeeldje luxe vlinder oorclip van let wel 40 euro voor 19,95 kopen dus denkt men dan koopje.
In werkelijkheid kost dit sierraad 2,08 euro bij Ali. Mensen moeten eens afleren dingen te kopen bij een adverteerder op Facebook of ander sociaal media.
Dat wordt al jaren geroepen maar werkt nog bij velen niet. Misschien moet er een waarschuwings bericht komen als je de site aanklikt van weet u zeker dat u bij deze dropshipper wilt bestellen die je 3 maal weg moet klikken alvorens te kunnen bestellen

chica85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2022 15:27

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door chica85 »

Klarna is bij mij nu bezig met een onderzoek ook ik heb blind besteld. Voortaan eerst bij alles de retourbeleid checken.

chica85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2022 15:27

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door chica85 »

Ok ik ben erin getrapt helaas. Je verwacht niet dat het pakketje uit China komt aangezien het puck Amsterdam heet. Als het product 2x kapot is dan krijg je wel al je geld terug dacht ik. Dus ik maak nu bewust de spullen kapot maak een foto en stuur het op via e-mail. Mijn schoenen heb ik een stukje kapot gemaakt en ik mocht iets anders uitkiezen en dat ga ik ook doen. Hopelijk krijg ik dan wel mijn geld terug

Boos85
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2022 08:51

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Boos85 »

2 jumpsuit besteld bij Puck Amsterdam. Krijg troep binnen uit China. Moet foto's maken om de pakken te kunnen retourneren. Vervolgens krijg ik re horen dat het naar China moet. Kosten €25,55 voor de consument. Vervolgens krijg ik een herinnering van klarna. Waarop ik de gegevens van retourneren stuur. Ik moet contact opnemen met postnl. Zij zeggen dar het pakket bij de douane in China ligt. Het Chinese bedrijf dient dit pakket op te halen. Dit gebeurd niet. Nu moet ik dus naast die 25,55 euro ook nog 62,50 betalen voor de geretourneerde jumpsuit. Pick Amsterdam doet niks. Klarns doet niks als ik troep had gewild uit China had ik dit zelf wel besteld voor een stuk minder geld.

JvdV0212
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2022 06:56

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door JvdV0212 »

Als je toch onderstaande reactie krijgt als je wat besteld verwacht je toch dat het pakketje vanuit Nederland wordt verstuurd?......Niet dus


Beste J,
Ik ben een van de eigenaren van Hazella.nl en ik wilde je bedanken voor je eerste aankoop bij ons.
Hier bij willen we je laten weten dat je bestelling klaar word gemaakt. Maar wegens personeelstekort zijn we in het magazijn iets onderbezet . Daarom kan het zijn dat uw bestelling iets later bij uw thuis komt dan verwacht. Wij hopen dat u hier begrip voor kunt hebben.
Desondanks wensen wij u veel plezier met uw bestelling!

Loesje87
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2022 10:37

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Loesje87 »

Ik ben al vanaf 11 juni 2022 bezig met dit bedrijf.

Heb screenshots gemaakt van hun website zodat ze niet snel alles kunnen wissen.
Eerst duurt het weken voor je contact hebt, dan willen ze je niet helpen om dat ze foto's willen terwijl alles al klaar ligt en dicht zit voor verzenden. Vervolgens contact opgenomen met klarna waarin hun zeggen dat je de verzend kosten zelf moet betalen. Maar op de website staat nergens dat het naar China moet.
Dat houd in dat ze doel bewust de klanten oplichten. Inmiddels mijn rechtsbijstand gesproken en klarna een mail terug gestuurd waarin ik duidelijk aan geef bereid ben 7 euro retour kosten te betalen wat normaal is in Nederland. En anders laat ik het escaleren en voor komen. Het bedrijf heeft geen poot om op te staan. Ze hebben doel bewust belangrijke informatie achter gehouden wat mensen ervan zou weerhouden om wat te bestellen. Dus mochten er nog meer mensen zijn die hier ook nog mee bezig zijn. Misschien is het handig om dit met zijn alle op te pakken.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult het zelf, voor u alleen, moeten oppakken. Maar ik geef u weinig kans op succes.

Zet dat spul te koop op Marktplaats of breng het naar de kringloop. Beschouw het maar als leergeld. Voortaan eerst de site uitspitten, voordat u iets bestelt.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Hophophop »

Loesje87 schreef:
22 aug 2022 10:44
Ik ben al vanaf 11 juni 2022 bezig met dit bedrijf.

Heb screenshots gemaakt van hun website zodat ze niet snel alles kunnen wissen.
Eerst duurt het weken voor je contact hebt, dan willen ze je niet helpen om dat ze foto's willen terwijl alles al klaar ligt en dicht zit voor verzenden. Vervolgens contact opgenomen met klarna waarin hun zeggen dat je de verzend kosten zelf moet betalen. Maar op de website staat nergens dat het naar China moet.
Dat houd in dat ze doel bewust de klanten oplichten. Inmiddels mijn rechtsbijstand gesproken en klarna een mail terug gestuurd waarin ik duidelijk aan geef bereid ben 7 euro retour kosten te betalen wat normaal is in Nederland. En anders laat ik het escaleren en voor komen. Het bedrijf heeft geen poot om op te staan. Ze hebben doel bewust belangrijke informatie achter gehouden wat mensen ervan zou weerhouden om wat te bestellen. Dus mochten er nog meer mensen zijn die hier ook nog mee bezig zijn. Misschien is het handig om dit met zijn alle op te pakken.
Wat is je belang precies? Oftewel: het verschil tussen die 7 euro en wat je voor verzending naar China moet sturen? Als dat een paar tientjes is zal je rechtsbijstand je schade vergoeden en het dossier sluiten.

Braller
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2012 08:28

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Braller »

er zijn een hoop mensen die zeggen, tja staat duidelijk aangegeven, dus eigen schuld, maar zo werkt het niet in Nederland.

Volgens de wet mogen belangrijke bestel gegevens, zoals dat het retour moet naar china en daarvandaan geleverd worden, niet in de algemene voorwaarden verstopt mogen worden. Dit moet tijdens het bestelproces duidelijk vermeld worden.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... atieplicht

Deze wet bestaat omdat de gemiddelde consument niet de tijd neemt om de algemene voorwaarden te lezen.

Puckamsterdam´ s website is erop ingericht je te misleiden over het feit dat ze dropshipper zijn.

Grote kans dat als je het zover laat komen, dat er een dagvaarding komt voor de rekening, je met een klein beetje juridisch onderzoek in het gelijk word gesteld door de rechter.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Braller schreef:
26 aug 2022 23:40
Volgens de wet mogen belangrijke bestel gegevens, zoals dat het retour moet naar china en daarvandaan geleverd worden, niet in de algemene voorwaarden verstopt mogen worden. Dit moet tijdens het bestelproces duidelijk vermeld worden.
Het staat gewoon op de homepage vermeld, niets verstopt.
Braller schreef:
26 aug 2022 23:40
Grote kans dat als je het zover laat komen, dat er een dagvaarding komt voor de rekening, je met een klein beetje juridisch onderzoek in het gelijk word gesteld door de rechter.
Ik acht die kans zeer klein. Niet zo zeer omdat menig dropshipper die hier voorbij komt fout bezig is, maar door het simpele feit dat er niets bekend is van deze dropshippers. In dit geval is er enkel een mailadres en 2 adressen in China. Ik ken geen deurwaarder die op zijn fietsje naar China gaat om om een dagvaarding uit te rijken. En in vele andere gevallen gaat het om een gratis shopify webshop waar ook geen identiteiten bekend zijn. Zonde van het werk en de kosten dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5312
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik lees dat Klarna inmiddels geen zaken meer doet met Puck en dat deze webwinkel blijkbaar een onderwerp is geweest in Kassa afgelopen maandag https://www.emerce.nl/nieuws/klarna-bre ... e-klachten

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
27 aug 2022 08:06
Ik ken geen deurwaarder die op zijn fietsje naar China gaat om om een dagvaarding uit te rijken.
Een Nederlandse deurwaarder schakelt daarvoor een Chinese deurwaarder in.

MMuilwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2022 12:49

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door MMuilwijk »

Ik had 2 paar schoenen besteld en 1paar terug moeten sturen. Contact opnemen kan alleen via de mail, maar duurt weken voor ze reageren. Gelukkig betaal optie Klarna. Na weken wachten eindelijk een reactie dat ik foto’s moet maken om eventueel in aanmerking te kunnen komen voor retour zending. Melding gekregen dat ik het retour moet sturen naar China. 10 augustus de schoenen retour gestuurd en nog niets vernomen. Meerdere keren een mail gestuurd naar Puck. Ze reageren gewoon niet. Klacht gemeld bij PostNL en Klarna. Schoenen zijn €40 en het is troep ze zijn nu al kapot. Koop “nooit” bij Puck Amsterdam.

Braller
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2012 08:28

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Braller »

@NeoDutchio

Lezen is een vak apart. Ik zei nergens dat hij/zij Puck moest dagvaarden, maar dat je de dagvaarding van hun moest afwachten (via Klarna dan he). Als je die rekening niet betaald komt de deurwaarder(gewoon met zijn auto) die bij jou brengen.

En datze dat aangeven midden op de homepage, dat is pas gekomen na mijn bericht. Dat was eerst niet zo. Ik ga de screenshots hier niet posten, maar ze zijn er.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door Emcede »

Na het lezen van dit draadje was ik benieuwd naar de website van Puck Amsterdam. Blijkbaar hebben de vele klachten geholpen: de “collectie is leeg” krijg ik als melding!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Puck Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Emcede schreef:
07 sep 2022 13:16
Na het lezen van dit draadje was ik benieuwd naar de website van Puck Amsterdam. Blijkbaar hebben de vele klachten geholpen: de “collectie is leeg” krijg ik als melding!
Dat komt niet door de klachten, dat is gewoon tactiek. Zodra de verkoper geld zat binnen geharkt heeft gaat die er weer vandoor en om direct onder een nieuwe naam eenzelfde winkel te openen. Weer wat rondstrooien met de nieuwe naam op sociale media en de kopers komen op je af als vliegen op een hoopje je weet wel.

Plaats reactie