Frank Energie - Is dat wat?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door jonis »

Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 15:57
Lowieze schreef:
02 jun 2022 15:52
reggie2 schreef:
02 jun 2022 15:42


Juist , en meestal door dat soort mensen die er zelf wel warm bijzitten, totaal geen inlevingsvermogen.
Dan zou je ook van een bepaalde groep kunnen zeggen dat ze totaal geen aanpassingsvermogen hebben.
Aanpassen is niet altijd mogelijk.
Je aanpassen kan altijd.....

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Blijven klagen helpt niet, de regering die we hebben heeft schijt aan zijn burgers, dat hebben ze de afgelopen tijd wel laten blijken.
Maar het zijn wel feiten dat er mensen zijn die niet tegen licht kunnen bijvoorbeeld, dus huis donker, geen warmte van buiten komt dan echt binnen, mensen waarvan hun interne thermometer niet goed functioneert, en ga zo naar door.
Bij mij moet bijvoorbeeld de temperatuur constante 22 graden zijn, want anders is het niet te doen voor mij, iedereen vind het onzin, maar ja,, zei voelen dus mijn lichaam niet. En de regering mag ook wel eens nemen, wat ze verantwoordelijk zijn, dat zou all veel geld kunnen schelen voor de Nederlander.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door jonis »

Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 16:35
Blijven klagen helpt niet, de regering die we hebben heeft schijt aan zijn burgers, dat hebben ze de afgelopen tijd wel laten blijken.
Maar het zijn wel feiten dat er mensen zijn die niet tegen licht kunnen bijvoorbeeld, dus huis donker, geen warmte van buiten komt dan echt binnen, mensen waarvan hun interne thermometer niet goed functioneert, en ga zo naar door.
Bij mij moet bijvoorbeeld de temperatuur constante 22 graden zijn, want anders is het niet te doen voor mij, iedereen vind het onzin, maar ja,, zei voelen dus mijn lichaam niet. En de regering mag ook wel eens nemen, wat ze verantwoordelijk zijn, dat zou all veel geld kunnen schelen voor de Nederlander.
Kom je bij andere temperaturen
behalve 22 graden dan ook niet meer buiten?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

jonis schreef:
02 jun 2022 16:47
Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 16:35
Blijven klagen helpt niet, de regering die we hebben heeft schijt aan zijn burgers, dat hebben ze de afgelopen tijd wel laten blijken.
Maar het zijn wel feiten dat er mensen zijn die niet tegen licht kunnen bijvoorbeeld, dus huis donker, geen warmte van buiten komt dan echt binnen, mensen waarvan hun interne thermometer niet goed functioneert, en ga zo naar door.
Bij mij moet bijvoorbeeld de temperatuur constante 22 graden zijn, want anders is het niet te doen voor mij, iedereen vind het onzin, maar ja,, zei voelen dus mijn lichaam niet. En de regering mag ook wel eens nemen, wat ze verantwoordelijk zijn, dat zou all veel geld kunnen schelen voor de Nederlander.
Kom je bij andere temperaturen
behalve 22 graden dan ook niet meer buiten?
Bed gebonden, dus nee.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Juist voor diegenen die geen risico kunnen lopen is het helemaal niets. En voor diegenen die het risico wel kunnen dragen, doet het er toch niet toe?

De aankomende maanden kan iedereen flink besparen op verbruik. En dat is voor diegenen met een krappe beurs, fijn meegenomen.

Nou nog die € 800 ontvangen plus de extra verhoging van de energieheffingskorting, maakt de nota wellicht dragelijker.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 16:35
Blijven klagen helpt niet, de regering die we hebben heeft schijt aan zijn burgers, dat hebben ze de afgelopen tijd wel laten blijken.
Hoe heeft de regering dat dan precies laten blijken?
Met de toelage van 800 euro voor minima?
Of door het fors verhoging van de heffingskorting energiebelasting waardoor de energierekening met een paar honderd euro gedempt wordt?
Of toch vooral door het verlagen van de BTW op energie per 1 juli?
Of moet ik het niet zozeer zoeken in de energierekening, maar in de subsidie voor energiebesparing die dit jaar met 50% is verhoogd. Of in de aankondiging van een renteloze lening zodat lage inkomens ook over geld kunnen beschikken om energiebesparende maatregelen te nemen?

Dat zijn toch allemaal geen maatregelen waarmee de regering ons in de kou laat staan? Of begrijp ik iets verkeerd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ivo.w schreef:
02 jun 2022 17:26
Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 16:35
Blijven klagen helpt niet, de regering die we hebben heeft schijt aan zijn burgers, dat hebben ze de afgelopen tijd wel laten blijken.
Hoe heeft de regering dat dan precies laten blijken?
Met de toelage van 800 euro voor minima?
Of door het fors verhoging van de heffingskorting energiebelasting waardoor de energierekening met een paar honderd euro gedempt wordt?
Of toch vooral door het verlagen van de BTW op energie per 1 juli?
Of moet ik het niet zozeer zoeken in de energierekening, maar in de subsidie voor energiebesparing die dit jaar met 50% is verhoogd. Of in de aankondiging van een renteloze lening zodat lage inkomens ook over geld kunnen beschikken om energiebesparende maatregelen te nemen?

Dat zijn toch allemaal geen maatregelen waarmee de regering ons in de kou laat staan? Of begrijp ik iets verkeerd.
Zie long covid patiënten, geen geld, geen onderzoeken in Nederland op 1 na dan. Toeslagen affaire, Groningen, participatie wet voor chronisch zieken, huizen tekort, ga zo maar door, dan is 800 euro niet echt een goedmakertje van vergeten en vergeven.

Voor de rest, wie het kan veroorloven, en het risico durft te lopen, zou je het een jaartje kunnen proberen.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 17:32
Zie long covid patiënten, geen geld, geen onderzoeken in Nederland op 1 na dan. Toeslagen affaire, Groningen, participatie wet voor chronisch zieken, huizen tekort, ga zo maar door, dan is 800 euro niet echt een goedmakertje van vergeten en vergeven.

Voor de rest, wie het kan veroorloven, en het risico durft te lopen, zou je het een jaartje kunnen proberen.
Long Covid patiënten als gevolg van werken in de zorg is in principe een zaak tussen werkgever en werknemer. Indien werkgever aantoonbaar niet in staat was om voldoende en de juiste beschermingsmiddelen te verstrekken zal uiteindelijk de werkgever of zijn verzekeraar in de buidel moeten tasten. Juridisch gezien heeft de werkgever zich immers verwijtbaar gedragen, ook als er wereldwijd een tekort aan de juiste beschermingsmiddelen was. Juridisch had dan namelijk het werk stilgezet moeten worden (wat niet kan in de zorg, maar dat ontslaat de werkgever niet van de plicht om te zorgen voor veilige werkomstandigheden). Dat dit een langdurige juridische strijd zal worden, is de huidige regering niet direct aan te rekenen.

Toeslagen affaire is heel vervelend voor betrokken, maar minder dan 0,5% van de bevolking heeft daarmee te maken. Bovendien speelde dat niet onder de huidige regering.

Groningen is een vervelend dossier, maar ook de huidige regering niet aan te rekenen. Dat wordt het echter wel wanneer ze omwille van 'lagere energieprijzen' de gaskraan in Groningen weer open draaien. Gelukkig is het nog niet zo ver.

Participatiewet is een goede zaak. Wie op één of andere manier kan bijdragen aan de maatschappij, al is het maar 2 uurtjes koffie schenken in een buurthuis of een middag spelletjes doen met ouderen in een verzorgingshuis, dan mag die bijdrage verwacht worden. Dat is niet alleen goed voor de maatschappij, maar in veel gevallen ook voor de chronisch zieke die bovengemiddeld vaak in een sociaal isolement zit.

Het huizentekort is vooral gemeenten en provincies aan te rekenen. Die zijn verantwoordelijk voor het aanwijzen van bouwlocaties en voor het bepalen van de hoeveelheid woningen die in een project gebouwd worden (onder andere door het opstellen van bestemmingsplannen). Gemeenten hebben zich daarbij al heel lang teveel laten leiden door het grote geld: ruime dure woningen. In plaats van kleinere woningen met meer woningen per hectare.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of als de gemeente ergens wil gaan bouwen, dan komen de bezwaarmakers in actie want die willen het uitzicht behouden, het grasperk en ga maar door. En zij zitten al goed.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ivo.w schreef:
02 jun 2022 17:50
Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 17:32
Zie long covid patiënten, geen geld, geen onderzoeken in Nederland op 1 na dan. Toeslagen affaire, Groningen, participatie wet voor chronisch zieken, huizen tekort, ga zo maar door, dan is 800 euro niet echt een goedmakertje van vergeten en vergeven.

Voor de rest, wie het kan veroorloven, en het risico durft te lopen, zou je het een jaartje kunnen proberen.
Long Covid patiënten als gevolg van werken in de zorg is in principe een zaak tussen werkgever en werknemer. Indien werkgever aantoonbaar niet in staat was om voldoende en de juiste beschermingsmiddelen te verstrekken zal uiteindelijk de werkgever of zijn verzekeraar in de buidel moeten tasten. Juridisch gezien heeft de werkgever zich immers verwijtbaar gedragen, ook als er wereldwijd een tekort aan de juiste beschermingsmiddelen was. Juridisch had dan namelijk het werk stilgezet moeten worden (wat niet kan in de zorg, maar dat ontslaat de werkgever niet van de plicht om te zorgen voor veilige werkomstandigheden). Dat dit een langdurige juridische strijd zal worden, is de huidige regering niet direct aan te rekenen.

Toeslagen affaire is heel vervelend voor betrokken, maar minder dan 0,5% van de bevolking heeft daarmee te maken. Bovendien speelde dat niet onder de huidige regering.

Groningen is een vervelend dossier, maar ook de huidige regering niet aan te rekenen. Dat wordt het echter wel wanneer ze omwille van 'lagere energieprijzen' de gaskraan in Groningen weer open draaien. Gelukkig is het nog niet zo ver.

Participatiewet is een goede zaak. Wie op één of andere manier kan bijdragen aan de maatschappij, al is het maar 2 uurtjes koffie schenken in een buurthuis of een middag spelletjes doen met ouderen in een verzorgingshuis, dan mag die bijdrage verwacht worden. Dat is niet alleen goed voor de maatschappij, maar in veel gevallen ook voor de chronisch zieke die bovengemiddeld vaak in een sociaal isolement zit.

Het huizentekort is vooral gemeenten en provincies aan te rekenen. Die zijn verantwoordelijk voor het aanwijzen van bouwlocaties en voor het bepalen van de hoeveelheid woningen die in een project gebouwd worden (onder andere door het opstellen van bestemmingsplannen). Gemeenten hebben zich daarbij al heel lang teveel laten leiden door het grote geld: ruime dure woningen. In plaats van kleinere woningen met meer woningen per hectare.
Volgens mij wordt er door de regering niet veel voor long covid patiënten gedaan, maar kan aan mij liggen, de cijfers zeggen dat in ieder geval.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
02 jun 2022 17:56
Of als de gemeente ergens wil gaan bouwen, dan komen de bezwaarmakers in actie want die willen het uitzicht behouden, het grasperk en ga maar door. En zij zitten al goed.
Heeft geen bal met energie te maken, je wijkt aardig af.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

reggie2 schreef:
02 jun 2022 18:18
Lady1234 schreef:
02 jun 2022 17:56
Of als de gemeente ergens wil gaan bouwen, dan komen de bezwaarmakers in actie want die willen het uitzicht behouden, het grasperk en ga maar door. En zij zitten al goed.
Heeft geen bal met energie te maken, je wijkt aardig af.
Dat was een beetje mijn schuld.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
02 jun 2022 18:18
Lady1234 schreef:
02 jun 2022 17:56
Of als de gemeente ergens wil gaan bouwen, dan komen de bezwaarmakers in actie want die willen het uitzicht behouden, het grasperk en ga maar door. En zij zitten al goed.
Heeft geen bal met energie te maken, je wijkt aardig af.
Net als belastingverlaging. 😁
Misschien even de andere reacties ook lezen? Dat helpt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Onkruid71 schreef:
02 jun 2022 18:23
reggie2 schreef:
02 jun 2022 18:18
Lady1234 schreef:
02 jun 2022 17:56
Of als de gemeente ergens wil gaan bouwen, dan komen de bezwaarmakers in actie want die willen het uitzicht behouden, het grasperk en ga maar door. En zij zitten al goed.
Heeft geen bal met energie te maken, je wijkt aardig af.
Dat was een beetje mijn schuld.

Nee hoor, doet ze helemaal zelf

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door moederslink »

We moeten het over Frank hebben, het topic van WA. :D

Nijogeth
Berichten: 9911
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach, als je een beetje zuinig wil doen, dan hoef je de komende 4 maanden sowieso geen gas te verbruiken. Koud douchen, lekker buiten zitten de hele dag, pak gewoon eens wat fruit, stokbroodje gezond, noem maar op. Het enige echte verbruik dat je dan hebt is de wasmachine, de koelkast en de diepvries en dat is allemaal elektriciteit.

In theorie is dat wel een beetje hoe ik mijn zomermaanden doorbreng. Ik kom na het werk thuis en ga buiten zitten, zonnebril op, muziekje op en als eten vooral wat fruit en een stukje vlees. Ik heb een electrische kookplaat die ik op mijn balkon zet en daar bak ik het vlees op en sommige groenten, maar ook pijnboompitten of iets dergelijks. Heel lekker en geen gas verbruikt. Pas als ik ga douchen of warm water nodig heb dan verbruik ik gas.

Mijn verwarming staat het hele jaar op 18 graden en 17 graden in de slaapkamer. Dat heb ik eigenlijk het hele jaar wel, behalve als het vriest.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

snuffel1 schreef:
03 jun 2022 13:56
Dat Frank Energie voor zeg maar de lagere inkomensgroep geen goed plan is is voor wat mij betreft wel duidelijk geworden. Voor de hogere inkomensgroep kan het een optie zijn maar het is en blijft een verkapte manier van speculeren op de energiemarkt. Frank Energie schrijft ook energie tegen inkoopsprijs te kunnen verkopen maar vraagt daar wel een inkoop vergoeding voor dus toch niet helemaal tegen inkoopsprijs. Oké Frank Energie verbergt de opbouw van de facturering niet en zodoende weet de potentiële klant ook wat die kan verwachten. De bedoeling om maandelijks voor het daadwerkelijke verbruik te betalen komt nu de energieprijzen niet te voorspellen zijn op een slecht moment maar zal in de toekomst wel een optie kunnen zijn maar dan met een soort van tegoed op een energieabonnement met een vaste energiebundel en als die bundel overschreden wordt de kosten per afgenomen energie éénheid buiten de bundel in rekening gebracht wordt. Mensen worden dan bewuster van de energie die ze verbruiken want net zoals met een telefoon abonnement krijgen ze zeg bij 70% verbruik al een seintje dat de limiet in gevaar komt. Nu is het nog zo dat de termijnbedragen over het verwachte jaarverbruik verdeeld worden en zelfs als men in de zomermaanden totaal geen gas af neemt er toch voor moet betalen. Met de huidige digitale/slimme meters zou zo'n abonnement mogelijk kunnen worden want zelf elke dag de meterstanden opnemen en er een berekening op los laten is ook geen doen.
Een slimme meter is zelf vereist. Je kunt niet deelnemen als je die niet hebt.

Maar op dit moment is het maar voor een hele kleine groep interessant.
Niet voor de kleine inkomens, deze lopen een te groot risico en kunnen de klappen niet opvangen.
Maar eigenlijk ook niet voor de grotere inkomens ( ga ik er vanuit dat deze veelal zonnepanelen hebben ), omdat die een negatief verbruik hebben als de kosten laag of negatief zijn en juist een hoger verbruik als de kosten hoog zijn. De hogere inkomens met budget kunnen dit beter in zonnepanelen steken op dit moment dan zo te gaan speculeren.

Blijft een relatief klein groepje over dat geen zonnepanelen kan/mag plaatsen maar wel het inkomen heeft om hier aan mee te doen. En dan nog met de beperking dat het huis dusdanig 'slim' is ingericht dat men ook de voordelen hiervan kan benutten. Als er niemand thuis is overdag als de zon schijnt of de wind flink waait en er is geen systeem aanwezig om de energie die gratis / goedkoop is maximaal uit te nutten, dan werkt het niet.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door tvds »

Zeker met zonnepanelen en de huidige salderingsregeling is het niet verstandig om nu over te stappen naar een geheel variabel contract. Zeker niet wanneer de prijzen onder nul euro gaan (ja dat gebeurt)

Mocht je de energie prijzen in de gaten willen houden:
https://twitter.com/EIPrijzen
Energie Inkoop prijzen per uur

https://twitter.com/EPrijzen
Energie All-In prijzen per uur

Handig als je bij bijvoorbeeld Frank Energie zit. Of gewoon wilt weten wat de energieprijzen doen.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Kees007 »

Er zijn meerdere leveranciers met dynamische contracten.
Hier kun je er meer over lezen:
https://www.gaslicht.com/energie-inform ... e-tarieven
https://www.dynamische-energieprijzen.nl/

meksawe
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2019 18:03

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door meksawe »

In mijn gemeente (Waalwijk) kon je maar zo’n 7 weken energietoeslag aanvragen. Ook werden we daarvan niet op de hoogte gebracht. Ook reageert gemeente niet op mijn vragen hierover. Kan het nu niet meer aanvragen blijkbaar. Dat is toch niet de bedoeling?

Plaats reactie