Frank Energie - Is dat wat?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
30 mei 2022 10:16
En dan heb je die buffer en kom je niet meer in aanmerking voor kwijtschelding van gemeentelijke lasten.😡
Daar kom ik toch al niet meer voor in aanmerking. En nee, ik vind dat niet erg, om het handje wat minder op te moeten houden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan wel voor die € 800 energietoeslag? Zijn ook strenge regels voor.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, maar ik voldoe wel aan die regels.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De zekerheid van een contract en voorspelbare bedragen inwisselen voor het onzekere opbouwen van een buffer om het hogere verbruik in de winter met onbekende hogere tarieven op te vangen? Ik zou het niet aanraden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik weet het niet WA : nieuw- veel beloven , maar ja , klopt het?
Je moet misschien wel de hele dag nadenken, zeker in de koude maanden , nu de wasmachine aan , nu gaan soppen met emmers warm water ? :D
Ik zou het er niet bij kunnen hebben , steeds nadenken, inschattingen maken en hoe gaat het in de winter? Voldoende buffer?
Ik zit nu weer bij Vattenfall. Toch maar wél.
Ik zal zorgen dat ik een buffer heb voor de eindafrekening .
Maar ze doen er ook niet moeilijk over om bv een betaalafspraak te maken.
Geeft me toch al met al een solide gevoel.
Bij de grote en de kleine jongens zijn de gasprijzen momenteel verschrikkelijk hoog.
Dus ook bij de grote én de kleine jongens moet je sowieso zuinig omspringen met het energieverbruik .

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
30 mei 2022 11:09
De zekerheid van een contract en voorspelbare bedragen inwisselen voor het onzekere opbouwen van een buffer om het hogere verbruik in de winter met onbekende hogere tarieven op te vangen? Ik zou het niet aanraden.
Ik zou het alleen doen als je de vaardigheid en de technische mogelijkheden hebt om hier ook daadwerkelijk op te sturen.
Met zonnepanelen heeft het zelfs heel weinig nut omdat je waarschijnlijk niet eens de kans krijgt om veel te gebruiken als het goedkoop of gratis is omdat je eerst je eigen opwek moet opmaken.

Daarnaast krijg je een ingewikkelde berekening elke maand en een eindafrekening die ook niet geheel doorzichtig is. Voor veel mensen teveel van het goede ben ik bang.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 30 mei 2022 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In de zomermaanden kan je overdag geld toe krijgen als je verbruikt, maar moet je gaan betalen als je gaat terugleveren. Het salderen is ook vrij lastig aangezien je hier zo’n beetje per seconde betaald.
Deze maand heb ik 100kWh aan stroom ingekocht en 500kWh terug geleverd. Nu weet ik aan toe ben, maar bij Frank moet ik betalen voor mijn stroom in de avonduren, maar moet ik ook betalen voor het terug leveren op de zonnige dagen overdag.
Het zou kunnen werken als je kan sturen in je verbruik en je inzichtelijk hebt wanneer je wat verbruikt. Dan kan je een vergelijk maken met je huidige tarieven en dan kan je zien of het echt loont.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
30 mei 2022 11:26




Ik zit nu weer bij Vattenfall. Toch maar wél.
Daar krijg je steeds mail van dat je kan testen of je maandelijkse bedrag nog goed is, zeer fijn om op deze manier het in de gaten te houden.

Beter bij een groot bedrijf dan al die kleinere die meestal failliet gaan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of dat terugleveren op zonnige dagen daadwerkelijk lukt, is ook al twijfelachtig als er veel zonnepanelen in de buurt liggen en de omvormer uitschakelt. ("Converter says no." :D)

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
30 mei 2022 11:09
De zekerheid van een contract en voorspelbare bedragen inwisselen voor het onzekere opbouwen van een buffer om het hogere verbruik in de winter met onbekende hogere tarieven op te vangen? Ik zou het niet aanraden.
Het probleem is inderdaad dat je totaal niet weet waar je aan toe bent. Juist omdat de energieprijzen op het ogenblik door het dak gaan.

Het addertje onder het gras is: er wordt nu (bij mijn verbruik) een jaarbedrag van nog geen 600 euro genoemd, waar het bij andere leveranciers het dubbele is. Je zou zeggen: lekker goedkoop. Maar ik heb toch zo het vermoeden dat er geen hout van klopt. Maar ik vermoed ook dat er heel wat mensen zijn die er in trappen, en dan aankomende winter de rekening gepresenteerd gaan krijgen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar ik heb toch zo het vermoeden dat er geen hout van klopt.
Dit zou al reden moeten zijn om hier niet aan te beginnen. Dit zou je moeten weten, zo niet wordt het puur gokken.

kuijt.h
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2017 12:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door kuijt.h »

Heb deze aanbieder vorig jaar al bekeken en toen stonden bij de Google rescensies een aantal berichten van hun eigen medewerkers. Dat is niet zo bijdehand. Ben toen gelijk maar afgehaakt.


reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja de termijn bedragen gaan weer omhoog, dus lijkt mij riskant om bij deze je aan te gaan sluiten.
Ik blijf wel bij Vattenfall.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door moederslink »

De prijzen gaan door het dak!
Variabele contracten is al niet meer verstandig en Frank ' werkt ' alleen maar ' variabel ' ,zeg maar.

jonis
Berichten: 2716
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door jonis »

moederslink schreef:
31 mei 2022 17:41
De prijzen gaan door het dak!
Variabele contracten is al niet meer verstandig en Frank ' werkt ' alleen maar ' variabel ' ,zeg maar.
Essent verhoogt variabel contract bij gemiddeld verbruik met 49,- (25-30% hogere prijzen) per juli 2022
Door het dak? Valt toch wel mee dan; 25-30% meer op huidige 1,11 m3 variabele tarief voor klanten van voor juli 2021.
Halvering gasverbruik past nog binnen plaatje, zonnepanelen komen eraan en daarna de boiler.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door reggie2 »

jonis schreef:
31 mei 2022 18:01


Essent verhoogt variabel contract bij gemiddeld verbruik met 49,- (25-30% hogere prijzen) per juli 2022
Door het dak? Valt toch wel mee dan; 25-30% meer op huidige 1,11 m3 variabele tarief voor klanten van voor juli 2021.
Halvering gasverbruik past nog binnen plaatje, zonnepanelen komen eraan en daarna de boiler.
Vertel dat aan de mensen die het nu al niet meer op kunnen hoesten.

Echt niet normaal meer , het is niet alleen dit, maar alles is onbetaalbaar aan het worden voor de "gewone " mens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja door het dak. En straks in de winter?
Ik heb geen koophuis, heb een huurhuis, dus geen zonnepanelen en boilers ed voor mij. :(

jonis
Berichten: 2716
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door jonis »

moederslink schreef:
31 mei 2022 18:18
Ja door het dak. En straks in de winter?
Ik heb geen koophuis, heb een huurhuis, dus geen zonnepanelen en boilers ed voor mij. :(
Daar is een collega van me wel mee bezig in zijn wijk met een project en woningvereniging in 1ste aanzet ; heb je alleen wat doeners in de wijk voor nodig. Heeft ook geen koopwoning en wil ook niet " overal" buiten vallen.
Wil zonnepanelen op z'n huurwoning + rest wijk.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frank Energie - Is dat wat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige wat je kunt doen is toch proberen je energiebehoefte te minimaliseren. Denk dat ik hier maar voor dik, heel dik tapijt ga om wat te noemen. Moet maar even zien.

Plaats reactie