Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Ik heb dus gevraagd hoe het heeft kunnen gebeuren, geen antwoord. Het enige wat ze dus aangeven is dat ze zelf geen opdracht hebben gegeven.

Op een huur van bijna 1500 euro vind ik 750 bij lange na niet genoeg gezien de inbreuk in mijn privacy.

https://www.blenheim.nl/blog/privacy-ad ... ergoeding/

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Dorfje »

Ik zou de 750 euro aanpakken en hen de boel zsm laten afmaken als ik jou was. Er zijn een aantal dingen fout gegaan die toch zeer waarschijnlijk op een misverstand rusten. Een verdere schadevergoeding zie ik niet zitten.

Zelf heb ik altijd de cilindersloten vervangen als ik ergens ben gaan wonen. Bij vertrek gewoon weer de oude erin. Zo weet ik zeker dat niemand anders nog een sleutel voor mijn woning heeft.



Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Graag zou ik van u en andere gebruikers hier die sceptisch zijn willen weten wat uw reactie zou zijn als er inbraak wordt gepleegd door een monteur in uw huis.

De aannemer heeft tenslotte zelf ook het woord inbraak gebruikt bij het beschrijven van deze zaak.

Daarnaast zorgen de wetten en regels hier dat we hier niet een Amerika zijn, en als die wetten en regels dan overtreden worden dan hoort daar een straf op denk ik.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Als er ingebroken is zal je aangifte moeten doen. In de strafzaak kun je vervolgens een schadevergoeding eisen. Dan geeft het geen pas om een huurkorting aan de verhuurder te vragen. Die is immers niet verantwoordelijk voor die inbraak. En het heeft totaal geen enkel nut om allerlei toegekende schadevergoedingen erbij te halen die helemaal niets met jouw casus van doen hebben, in de hoop dat je wat meer krijgt dan die 750 euro.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Een aangifte heeft geen nut volgens het juridisch loket omdat dit een conflict met de verhuurder betreft. Daarnaast zou ik graag ook van jou een antwoord willen hebben hoe jij had gereageerd.

Of ben je van mening dat een monteur mijn woning mag betreden en het slot mag veranderen zonder mijn toestemming?


Daarnaast is datgene wat ik stuur een voorbeeld wat degelijk overeenkomt met mijn situatie, niet al te moeilijk om dat in te zien en te begrijpen lijkt mij?

Hadden ze mijn keuken niet overhoop gehaald en lopen klooien zonder toestemming of hadden ze mijn keuken snel en adequaat hersteld had ik dit niet eens op Radar geplaatst.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u nu eigenlijk opnieuw een nieuw slot laten plaatsen, want misschien heeft die inbreker wel een sleutel achtergehouden. Kan hij de volgende keer zo naar binnen.

Die monteur heeft toch gewoon in opdracht gehandeld van uw huisbaas, maar bij de verkeerde woning.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Het slot is inderdaad opnieuw vervangen, en desbetreffende monteur die namens de verhuurder is geweest heeft dus geconstateerd dat er een compleet nieuwe voordeur nodig is, omdat het aan een kant te hol zou zijn(?) Heb er verder geen verstand van, daar dient nog een aparte monteur voor te komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door moederslink »

Het regent klachten over ERESM , maar daar bent u niet bij gebaat.
U huurt de woning sinds 14 april als ik het goed gelezen heb, dus bijna 2 maanden huur betaald, dus geen 2.5 maand .
Wat ik zou doen? Ik zou nu een woningconsulent van ERESM uitnodigen en hem persoonlijk uw klachten/ wensenlijstje overhandigen.
€750 accepteren en eisen dat het eea vóór 1juli as wordt opgelost. Zo niet dan schakel de woonbond in voor derving woongenot en dus wat vermindering vd huurprijs.
€ 1455 huur is geen kattenpis. Wow!
De woning is natuurlijk niet onbewoonbaar 🤭, u kunt daar gewoon in trekken.
Ik heb ook geen afzuigkap en ik kook iedere dag en mijn keuken staat dan echt niet vol rook.
Los het eea op met een andere kookplaat, desnoods een elektrisch ding en ga daar gewoon wonen.
En inbraak? Tja....rare move van die monteur , maar hij heeft waarschijnlijk geconstateerd dat er nog niet écht iemand woonde.
Succes!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
11 jun 2022 20:20
Graag zou ik van u en andere gebruikers hier die sceptisch zijn willen weten wat uw reactie zou zijn als er inbraak wordt gepleegd door een monteur in uw huis.
Hayrettin schreef:
11 jun 2022 21:43
Een aangifte heeft geen nut volgens het juridisch loket omdat dit een conflict met de verhuurder betreft.
Laten we het simpel voor je maken. Of jij bent van mening dat het een inbraak was en doet aangifte, of het was geen inbraak en hoeft inderdaad geen aangifte te doen.
Het advies is verder duidelijk, en al gegeven door anderen. Je hebt twee keuzes, accepteer de €750 en laat de verhuurder het oplossen, of maak er echt een zaak van, middels een advocaat. Maar meer smaken zijn er niet.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hayrettin schreef:
11 jun 2022 21:43
Een aangifte heeft geen nut volgens het juridisch loket omdat dit een conflict met de verhuurder betreft. Daarnaast zou ik graag ook van jou een antwoord willen hebben hoe jij had gereageerd.

Of ben je van mening dat een monteur mijn woning mag betreden en het slot mag veranderen zonder mijn toestemming?

Ik denk dat jij eens op moet houden met zeuren. De ene keer noem je het een inbraak, en dan is het aangiftewaardig, de andere keer is het weer geen inbraak. En vervolgens wil je weten hoe ik het zou noemen. Wat schiet je daar mee op? Wat wordt je er wijzer van?

Je maakt je druk om onbenullige zaken zoals een Belgisch slot, een afzuigkap die een beetje verkeerd hangt, je klaagt dat de woning onbewoonbaar is, maar ondertussen kun je niet koken, want geen enkel mens krijgt tijdens het koken een keuken blauw van de rook, tenzij je de boel aan laat branden. Maar dan heeft de verplichte rookmelder allang zijn werk gedaan. je kunt overigens ook een raam open zetten tijdens het koken. Dat doen zoveel mensen.

Als je meent dat je een zaak hebt zal je bij de verhuurder moeten zijn. Wij hier kunnen het niet voor je oplossen. En met ons een nutteloze discussie aan gaan ben je ook niet geholpen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij mag de verhuurder niet zonder kennisgeving als er geen problemen zijn de sloten vervangen.
Ik zou het ook niet normaal vinden als er zo maar iemand mijn huis binnen komt, zonder mijn toestemming of gerechtelijke toestemming.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Volgens mij heeft witte angora moeite met begrijpend lezen. De aannemmer nota bene heeft het zelf inbraak genoemd. Dus dat lijkt mij duidelijk. Als jij een andere benaming hebt voor wat die monteur heeft gedaan hoor ik het graag. Daarnaast ben jij degene die zeurt. Er wordt moord en brand geschreeuwd door de menigte als er een paar gegevens van ons op straat liggen maar een monteur die zomaar mn huis binnenvalt 'kan gebeuren'?

Ga niet lopen bagatelliseren wat er aan de hand is, het feit dat mijn verhuurder erg laks heeft gereageerd en erg nalatig handelt heeft ervoor gezorgd dat ik hier mijn verhaal wil doen. Geen moeite doen om te onderzoeken hoe dit heeft gebeuren en geen antwoord op mijn vragen, daarnaast garanderen ze niet of het gebrek voor het wettelijke termijn kan worden opgelost. Alle reden om mijn beklag te doen neem ik aan.

Tenslotte, je aanname dat ik een raam heb in mijn keuken slaat ook nergens op. Punt 2; ook de rookmelders zijn nog niet geplaatst door de verhuurder.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hayrettin schreef:
11 jun 2022 23:22
geen antwoord op mijn vragen,
Je geeft geen antwoord op mijn vragen... Het enige wat we wel weten, gezien de tijdlijn, is dat je in 2 maanden tijd nauwelijks in de woning was, je bent zelfs op vakantie geweest, dus kennelijk onbereikbaar...
witte angora schreef:
11 jun 2022 17:14
Hoe het kan dat het slot zomaar vervangen is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je als huurder verplicht bent mee te werken aan noodzakelijk onderhoud. Ben je niet geïnformeerd, stonden er geen afspraken in de planning waar je van af zou moeten weten, lag er geen briefje in de bus om contact op te nemen? Het zijn allemaal vragen die van belang zijn om de kans op een hogere vergoeding in te kunnen schatten.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En over welke wettelijke termijn hebt u het dan? En een voordeur die te hol is?

Dwaas gedoe, doe aangifte bij de politie, kunnen ze ook eens lachen.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Wordt steeds belachelijker hier. Ik heb op 14 april de woning gehuurd en wou er na mijn vakantie intrekken. Voor mijn vakantie wou ik het woonklaar maken maar dat kon niet omdat ik mijn eigen woning niet binnenkon door een fout. Is dit zo lastig om het te begrijpen? Ik heb al 2,5 maand huur betaald inderdaad. In april heb ik de helft van de maand betaald, in mei en in juni. Ik doe mijn plicht als huurder, ondanks dat zij in gebreke zijn.

Zoals ik al een paar keer heb aangegeven, is de voordeur volgens de monteur die mijn verhuurder heeft gestuurd niet veilig en was hij 2,5 uur bezig om een nieuw slot erin te zetten. Zoals ik ook al heb aangegeven heb ik er zelf geen verstand van en zijn dit de woorden van de monteur. Zoals ik ook al heb aangegeven is er een wettelijke termijn van 6 weken waarin de verhuurder de gebreken moet oplossen en die naderen we, en het enige wat ik ben opgeschoten na al die mailtjes en telefoontjes is dat er vorige week iemand is langsgeweest, er dinsdag weer iemand langskomt om op te meten en ze nog niet met zekerheid kunnen zeggen wanneer het keukenblad en voordeur wordt vervangen.

Als ik wist dat er zoveel mensen zouden reageren die moeite hebben met begrijpend lezen had ik dit niet gedaan zeg.

@witteangora

Ik heb wel degelijk antwoord gegeven. Ik heb meermaals aangegeven dat mijn verhuurder heeft verklaard GEEN opdracht te hebben gegeven voor het veranderen van het slot of de andere werkzaamheden, dan lijkt het mij logisch dat ze mij ook niet hebben benaderd voor toestemming werkzaamheden uit te voeren mbt het slot en keuken. Tussen 24 april en 1 mei zijn ze bij mij naar binnen geweest. Bij deze je antwoord, dan zou ik graag willen weten hoe jij zou reageren als je een dag thuiskomt en je eigen sleutels passen er niet meer in + je keuken is aangepast.

Geen idee hoe je rekent, ik ben 14 april met de oplevering thuis geweest, 19, 20,21 en 24 april en heb er zelfs een nachtje in geslapen met mijn matras. En tussen 24 en 1 mei is het slot aangepast omdat ik er toen niet ben geweest. Na 12 mei ben ik er weer vaker geweest maar het volledig verhuizen wacht ik nog even mee. Dus waar baseer je je nauwelijks in 2 maanden tijd op? Moet ik hier iedere dag delen dat ik er ben geweest? Daarnaast zou je moeten kunnen begrijpen dat het slot is aangepast VOOR mijn vakantie. Met de aannames die je maakt maak je je echt compleet belachelijk.

Dit afdoen met 'ach het is maar een foutje' slaat nergens op. Dat het niet met opzet is gebeurd staat vast, maar dat dit absoluut niet door de beugel kan net zo.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
11 jun 2022 23:22
De aannemmer nota bene heeft het zelf inbraak genoemd. Dus dat lijkt mij duidelijk.
De aannemer is trouwens geen juridisch expert, dus op zijn woord zou ik niet al teveel vertrouwen. Maar als jij vindt dat het duidelijk is, doe dan aangifte. Niet hier stapij gaan lopen maken dat het inbraak is, gewoon de daad bij het woord voegen en daadwerkelijk naar de politie om aangifte te doen.

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 00:25
Als ik wist dat er zoveel mensen zouden reageren die moeite hebben met begrijpend lezen had ik dit niet gedaan zeg.
Tweede tip, als één persoon het met je oneens is kan het aan de ontvanger liggen, maar als meerdere mensen het met je oneens zijn, dan ligt het aan de boodschapper.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Derde tip dan voor jou Kuklos; probeer de mening van velen te onderscheiden van de waarheid. Als ik volledig miszat had de verhuurder ook geen compensatie van 750 euro geboden lijkt mij.

In eerder bericht heb ik iemand gevraagd, geen antwoord op gegeven. Hoe wordt het dan genoemd wat de monteur heeft gedaan? Een huis binnengaan door het slot kapot te maken en ondanks dat je ziet dat het huis niet onbewoond is gaan lopen klussen. Hoe heet dit dan? Ik neem de woorden van de aannemer over.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 00:46
Derde tip dan voor jou Kuklos; probeer de mening van velen te onderscheiden van de waarheid. Als ik volledig miszat had de verhuurder ook geen compensatie van 750 euro geboden lijkt mij.
Wie is hier nou diegene die niet goed kan lezen? Volledig miszitten heb ik nooit gezegd. Wel heb ik aangegeven dat als zoveel mensen jouw mening niet delen je naar jezelf moet kijken, want dan heb je of ongelijk, of ben je niet in staat je boodschap over te brengen.
Mensen hier zijn het echt wel met je eens dat er een aantal zaken niet goed zijn gelopen. En dat compensatie begrijpelijk is en dat die €750 een prima bedrag is.
Hayrettin schreef:
12 jun 2022 00:46
Ik neem de woorden van de aannemer over.
Inbraak is een strafbaar feit. Dus als je die woorden overneemt moet je ook de volgende stap zetten en aangifte doen van dit strafbare feit.

Plaats reactie