Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Begrijpend lezen heb ik het ook over, de mensen waar ik mij op richtte zijn mensen die het bagatelliseren en afdoen als een 'foutje' wat wel kan gebeuren en dat ik maar niet moet gaan zeuren. Niet op de mensen die mijn mening delen dat er inderdaad genoeg foute zaken zijn. De mening over de compensatievoorstel is puur subjectief. Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het genoeg is maar ik durf te zweren dat ieder ander hier het ook niet genoeg zou vinden als ze in mijn schoenen stonden.

Graag hoor ik dan nog van je hoe jij het dan zou noemen wat er is gebeurd? Dat vroeg ik net ook al, helaas geen antwoord. Dat het een inbreuk in mijn privacy is gaan we niet over discussiëren lijkt me.

Wat mij hier opvalt is dat veel mensen hier alleen reageren op de korte zinnetjes waar ze wel een antwoord op hebben maar dat ze de overgrote deel van mijn reactie met vragen terug compleet links laten liggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door moederslink »

Hayrettin schreef:
11 jun 2022 23:22
(...) De aannemmer nota bene heeft het zelf inbraak genoemd.
Welke aannemer ?? Wie heeft er dan een aannemer ingehuurd?
Wanneer er een monteur ' zomaar ' het slot forceert en binnen gaat zitten klooien en een nieuw slot plaatst en keurig de sleutels in de brievenbus achterlaat is daar kennelijk opdracht tot gegeven.
ERESM dan toch? Iemand moet toch die opdracht hebben gegeven?
Ik vermoed zomaar dat ERESM hierover liegt. Zij zullen de opdrachtgever zijn geweest, wie anders?
Dan praat je niet over " inbraak " , maar over onderhoudswerkzaamheden.
Een nieuw slot voor de nieuwe huurder.
U heeft nu 2.5 maand huur betaald, half april- mei en juni .
Dus u kunt daar gewoon wonen. Doet u dat nu?
Ik ga ervan uit dat u daar nu ook definitief bent ingetrokken. Voor zoveel huurpenningen moet ERESM de klus nu verder klaren.
Dat het slot vervangen zou worden, is dat niet besproken bij het tekenen vd huurovereenkomst?
Dan moet je daar een dag voor afspreken dat u thuis bent en kan n.m.m niet ' zomaar ' een monteur ongevraagd aan de gang gaan .
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 jun 2022 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:03
Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat het genoeg is maar ik durf te zweren dat ieder ander hier het ook niet genoeg zou vinden als ze in mijn schoenen stonden.

Graag hoor ik dan nog van je hoe jij het dan zou noemen wat er is gebeurd? Dat vroeg ik net ook al, helaas geen antwoord. Dat het een inbreuk in mijn privacy is gaan we niet over discussiëren lijkt me.
Niemand hier heeft zin jouw spelletje "hoe zou jij het noemen?" en "maar in mijn schoenen zou je het ook niet genoeg vinden"
Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:03
Wat mij hier opvalt is dat veel mensen hier alleen reageren op de korte zinnetjes waar ze wel een antwoord op hebben maar dat ze de overgrote deel van mijn reactie met vragen terug compleet links laten liggen.
Als het overgrote deel van jouw vragen bestaat uit "hoe zou jij het noemen" en "zou je het in mijn schoenen ook niet genoeg vinden" hoef je inderdaad geen reactie te verwachten. Voor zover ik kan zien zijn alle normale vragen wel beantwoord. Zo niet, stel ze nogmaals, het kan zijn dat in alle posts mensen eroverheen gelezen hebben.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... ik heb nergens overheen gelezen, heb keurig aangegeven hoe ik er over denk. Wat ik vooral lees is een hoop geschreeuw waarbij iedereen fout is behalve jij, en dat er een compensatie van, gezien de gegeven link, vele duizenden euro's gegeven zou moeten worden. Maar dat ga je toch echt niet van ons krijgen.

Nogmaals: je hebt een probleem met de verhuurder, niet met ons. Los het op met de verhuurder. het Juridisch Loket heb je al benaderd, daar krijg je dus ook al geen poot aan de grond. Wat wil je dan nog? Wat heeft het Juridisch Loket hier over gezegd? Want daar horen we je ook niet over, behalve dat het geen inbraak is.

Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat die monteur het enkel 'inbraak' noemde om van jouw gezeur af te zijn...

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, dat vervangen van dat slot en het aanrecht terwijl jij niet aanwezig was noem ik 'noodzakelijk onderhoud'. Het zou zelfs kunnen dat het vervangen van het slot nog in de planning stond, en dat om die reden de wbv een sleutel heeft achter gehouden. Want hoe een gesloten deur geopend is, dat vertel je er ook niet bij... ;)

Sterker nog: mijn vorige woning werd nieuw opgeleverd, maar aangezien de aannemer nog regelmatig in de woningen zou moeten zijn, had hij van iedere woning nog een sleutel. Dat kan dus ook nog, weet je...

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Het juridisch loket heeft verteld dat aangifte nutteloos is en dat ik ze hoe dan ook hun wettelijke termijn van 6 weken moet geven om alles recht te zetten wat ik nu ook gewoon doe. Daarnaast hebben jullie niet de verplichting te reageren op mijn onderwerp. Tips zijn welkom, maar het wordt gebagatelliseerd met woorden als 'zeur niet zo'. Ik vraag de mensen die het bagatelliseren om henzelf vooral in mijn schoenen te zetten. Of zit het hier vol met brave ja knikkers? Als het mij puur om het geld ging zat ik de volgende dag al op het politiebureau en had ik m'n huur ook niet netjes betaald. Dan had ik niet hen de kans gegeven dit op te lossen.

Dan kunnen we deze forum ook gelijk opdoeken, want niemand krijgt hier iets van elkaar. Wat een logica.

Daarnaast heb je kuklos die wel lekker tekeer gaat op mijn woordkeuzes en reacties maar zelf geen enkele toegevoegde waarde heeft aan de discussie en alleen maar aan het afbreken is.

@witteangora

Ongelofelijk, meermaals aangegeven dat de verhuurder heeft verklaard GEEN opdracht te hebben gegeven voor het veranderen van het slot en de keuken. De keuken is namelijk al gerenoveerd 1 maand voordat deze is opgeleverd aan mij. Als het vervangen van het slot en keuken al.op de planning stond, waarom zouden ze mij dan in godsnaam 750 euro compensatie bieden? En dan wordt ik aangevallen als ik zeg dat mensen moeite hebben met begrijpend lezen..

En nee, ik kan je niet vertellen hoe het slot is geopend, want ik was er niet bij..? Maar gezien er een vervangend slot voor in de plaats is gezet lijkt het me dat deze is gebroken ofwel?
Laatst gewijzigd door Hayrettin op 12 jun 2022 01:44, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
12 jun 2022 01:34
Want hoe een gesloten deur geopend is, dat vertel je er ook niet bij... ;)
Jawel, in een eerdere reactie stond:
Hayrettin schreef:
11 jun 2022 16:34
De monteur is binnengekomen door het slot open te breken,
Maar wat een slot openbreken precies is, tja. Een deur openbreken ken ik, maar dat levert schade aan de deur op. En daar lijkt hier geen sprake van te zijn.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:39
Daarnaast heb je kuklos die wel lekker tekeer gaat op mijn woordkeuzes en reacties maar zelf geen enkele toegevoegde waarde heeft aan de discussie en alleen maar aan het afbreken is.
Nog maar eens goed gaan lezen dan:
kuklos schreef:
11 jun 2022 22:48
Het advies is verder duidelijk, en al gegeven door anderen. Je hebt twee keuzes, accepteer de €750 en laat de verhuurder het oplossen, of maak er echt een zaak van, middels een advocaat. Maar meer smaken zijn er niet.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

@kuklos

Volgens de monteur is er dus wel schade aan de voordeur, daar die heeft aangegeven dat deze vervangen moet worden. Hoe en wat precies weet ik niet, de deur kan vooralsnog wel open en dicht, het enige verschil met hiervoor is dat die een halve cm naar binnen gaat als die op slot zit. Mij was het waarschijnlijk niet opgevallen als de monteur het niet had gezegd. Monteur gaf aan dat het erg makkelijk is om dit te breken oid. Zoals gezegd heb hier niet veel verstand van.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:39
Het juridisch loket heeft verteld dat aangifte nutteloos is en dat ik ze hoe dan ook hun wettelijke termijn van 6 weken moet geven om alles recht te zetten wat ik nu ook gewoon doe.
Dat doe je niet, want je bent hier informatie aan het inwinnen hoe je meer dan 750 euro compensatie kan krijgen. Wacht nu eerst eens die termijn van 6 weken af, daarna kun je verder zien, in samenspraak met het Juridisch Loket. Echt, ik heb geen idee, als je daar al contact mee hebt, wat je dan via dit forum probeert te bereiken. Ja, je wil van ons horen dat wij het inbraak noemen. Van mij zal je dat dus niet horen, in geen geval. Kan best dat de monteur bij de verkeerde deur stond, wat door meerderen al is geopperd, maar ook dat wil je niet horen.

Hou er overigens rekening mee dat, als je het voor de rechter brengt, de mogelijkheid bestaat dat er een lager bedrag uit komt rollen.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Grappig dat je een sneer uitdeelde omdat ik een link deelde wat enigszins overeenkomt met mijn situatie, en dan zelf met een voorbeeld komt over je eigen woning en aannemer die op geen enkele manier overeenkomt met wat mij is overkomen.

Daarnaast zijn er wel degelijk nuttige dingen gemeld hier, over het spreken met de woning consultant hierover, of naar de huurcommissie of de woonbond stappen. Zoals gemeld; als mijn keuken allang was hersteld zou ik zeer waarschijnlijk ook akkoord gaan met de 750 euro, of als de keuken helemaal niet was aangeraakt.

Niet iedereen accepteert het dat er ongevraagd mensen hun woningen binnen treden.

Fijne nacht allen en bedankt voor alle feedback en tips.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Belgisch slot moet waarschijnlijk Engels slot zijn.
Als ik dit verhaal zo lees, is de verhuurder te snel gegaan.
Had eerst al het noodzakelijk werk moeten doen voor sleutel overdracht.

Maar misschien heeft TS zoals hierboven al genoemd, wat communicatie gemist.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door kuklos »

Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:56
Daarnaast zijn er wel degelijk nuttige dingen gemeld hier, over het spreken met de woning consultant hierover, of naar de huurcommissie of de woonbond stappen.
Dan moet je daar iets mee gaan doen en juist ophouden met dit soort reacties:
Hayrettin schreef:
12 jun 2022 01:56
Niet iedereen accepteert het dat er ongevraagd mensen hun woningen binnen treden.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Als je het goed vind hou ik graag mn vrijheid hoe ik reageer op mensen die aangeven dat dit iets kleins is of dat ik niet moet zeuren, of mensen die moeite hebben met begrijpend lezen. (Witte angora en Lady1234 bijvoorbeeld) Er zijn zat andere gebruikers die ook aangeven dat 750 euro genoeg is, zoals je ziet ga ik met hen niet in zo'n discussie.

Hou je advies anders voor jezelf en stop zelf met onzinnige dingen roepen en mij even vertellen hoe ik moet reageren op mensen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien nu maar even stoppen met op dit topic reageren: het wordt nu katten en dat is verder zinloos.
Even afwachten wat ERESM gaat doen.
Zelf hoor ik nog graag de uiteindelijke oplossing/ vergoeding/ afspraak.
Fijne zonnige 🌞🌞 zondag allemaal!

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Dankje en ik wens iedereen ondanks alles hetzelfde uiteraard

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb overigens helemaal geen moeite met begrijpend lezen. Maar u begrijpt blijkbaar niet dat het niet kan dat een monteur zich toegang verschaft tot uw woning en de keuken gaat verbouwen, zonder daar opdracht voor gehad te hebben van uw huisbaas. Daar is in de communicatie iets fout gegaan en uw huisbaas heeft gewoon geen zin dat toe te geven, maar zij bieden u een compensatie van € 750 en de toezegging dat die keuken hersteld wordt.

Maar u vindt dat bedrag niet genoeg voor de inbreuk op uw privacy. Meer gaat u echt niet krijgen, want u kunt er gewoon wonen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

huurder, of aannemer mag niet zomaar een woning betreden die is verhuurd, dat is gewoon huisvredebreuk, een nieuw slot inzetten mag al helemaal niet zomaar OF de huurder moet per direct de sleutels overhandigd krijgen!

aannemer zal de woning niet hebben kunnen betreden, heeft het oude slot uitgeboord en deze bij vertrek vervangen voor nieuw slot vermoed ik zomaar.

https://www.rechtenvastgoed.nl/koop/mag ... %20dwingen.

als men zomaar de sloten vervangt of andere zaken zodanig veranderd dat u geen gebruik kunt maken van de woning zoals afgesproken bij aanvang huur is het in de rede liggend dat u hiervoor een vergoeding ontvangt zoals ook aangeboden, bent u het niet eens met de hoogte van deze vergoeding, rest u slechts een gang naar de rechterlijke macht!

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles leuk en aardig, maar het lijkt er dus op dat de aannemer per ongeluk bij het verkeerde adres stond. Dat komt overeen met de uitleg dat de verhuurder de opdracht niet heeft gegeven. Dat is de verhuurder niet te verwijten, maar deze is wél verantwoordelijk: vandaar de vergoeding van 750 euro.

Een inbraak is het dus niet, wél een onrechtmatige daad; met de vergoeding is dat recht gezet. Als TS meer wil zal ze moeten wachten tot de wettelijke termijn van 6 weken is verstreken, maar ook dan zal er eerst een procedure gevolgd moeten worden voor er überhaupt ergens recht op is. Dat is volgens mij ook exact in lijn met wat het Juridisch Loket aangeeft. Over de hoogte van de vergoeding is misschien nog te onderhandelen, maar pas als alles hersteld is kun je de exacte schade bepalen. Niet eerder. Voor het ontbreken van een aanrecht zijn er trouwens normbedragen om de hoogte van een huurkorting te bepalen. Zie: https://www.huurcommissie.nl/onderwerpe ... -aanvragen

Al die drukte hier heeft dus geen enkel nut.

Hayrettin
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jun 2022 16:54

Re: Verhuurder laat sloten en keuken in mijn woning zomaar aanpassen

Ongelezen bericht door Hayrettin »

Even een update voor de mensen die het willen weten:

Vorige week dinsdag 14 juni is er een monteur langsgeweest om alles op te meten. Het keukenblad is vervolgens zo snel mogelijk besteld. Nu is het bijna een week verder en heb ik nog steeds niets gehoord over een eventuele leverdatum. Ik heb vanochtend de verhuurder gebeld om te vragen wat de stand van zaken zijn en wat hun voorstel is mocht het nog langer duren dan 29 juni ( 7 weken na 1e melding). Degene met wie ik contact heb hierover gaf via de medewerker van de klantenservice aan dat ik vandaag een antwoord zou krijgen. Die heb ik niet gekregen. De wettelijke termijn van 6 weken zullen zij sowieso niet halen wat ik al ontzettend slecht vind. Tot overmaat van ramp wordt er nagenoeg geen enkele afspraak om contact met mij op te nemen nageleefd en moet ik de hele tijd zelf achteraan bellen.

Wel kreeg ik afgelopen donderdag dit als antwoord op mijn vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren:

Hoe dit heeft kunnen gebeuren is zowel voor u als voor ons een vraag. Ondanks de pogingen om het een en ander te achterhalen, hebben we hier geen succes gehad. Wij vinden dit uitermate spijtig en dit maakte ook dat we het voordeurslot hebben laten vervangen.

Op dit moment focussen wij ons op het in goede banen leiden van de restpunten. Naderhand zullen wij ons opnieuw beraden over het compensatievoorstel.


Edit: Klopt het dat de Huurcommissie alleen helpt als het om sociale huur gaat? Daar kom ik op uit als ik het via de website probeer, maar kan iemand dat hier bevestigen?

Plaats reactie