Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 14:48
kuklos schreef:
03 jul 2022 11:58
Er zijn met zoals jij het schrijft twee problemen.
1) Met alleen meer verbruik ben je er niet. Dat is nog veel te grove data om een aanknopingspunt te vormen voor nader onderzoek. Het bejaarde stelletje dat naast een gezin met drie kinderen woont zal ook veel minder verbruiken en in het zelfde soort huis wonen. Dus je zal echt big data analyse moeten gaan toepassen om te kijken welke adressen interessant zijn. Je moet dus eerst inbreken in de computers van de organisatie die de gegevens bewaart , dan middels data analyse de gegevens eruit halen die jij wil en daarna nog bij de desbetreffende huizen gaan kijken, waar niet alles zo zichtbaar zal als je als crimineel wil.
2) De opbrengst moet wel evenredig zijn met de moeite die je moet doen. En hetgeen jij wil levert veel te weinig op voor de moeite die ze zullen moeten doen om de gegevens te krijgen.
Dat is jou mening.
JouW, niet jou. En nee, het is geen mening. Criminelen zijn over het algemeen niet de intelligentste, maar ook zij gaan geen duizenden euro's uitgeven om een paar honderd euro terug te krijgen.
Laatst gewijzigd door kuklos op 03 jul 2022 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
03 jul 2022 15:01
Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 14:48
kuklos schreef:
03 jul 2022 11:58
Er zijn met zoals jij het schrijft twee problemen.
1) Met alleen meer verbruik ben je er niet. Dat is nog veel te grove data om een aanknopingspunt te vormen voor nader onderzoek. Het bejaarde stelletje dat naast een gezin met drie kinderen woont zal ook veel minder verbruiken en in het zelfde soort huis wonen. Dus je zal echt big data analyse moeten gaan toepassen om te kijken welke adressen interessant zijn. Je moet dus eerst inbreken in de computers van de organisatie die de gegevens bewaart , dan middels data analyse de gegevens eruit halen die jij wil en daarna nog bij de desbetreffende huizen gaan kijken, waar niet alles zo zichtbaar zal als je als crimineel wil.
2) De opbrengst moet wel evenredig zijn met de moeite die je moet doen. En hetgeen jij wil levert veel te weinig op voor de moeite die ze zullen moeten doen om de gegevens te krijgen.
Dat is jou mening.
JouW, niet jou. En nee, het is geen mening. Criminelen zijn over het algemeen niet de intelligentste, maar ook zijn gaan duizenden euro's uitgeven om een paar honderd euro terug te krijgen.
Nogmaals, dat is jouw mening. Deze keer met W dan. Daarom had ik het over een echte game pc, eentje die echt 4K full out draait als voorbeeld.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 03 jul 2022 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door PGros »

kuklos schreef:
03 jul 2022 15:01
.....intelligentste, maar ook zijn gaan duizenden euro's uitgeven om
zij en geen zijn
duizenden moet zijn "geen duizenden"

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door kuklos »

PGros schreef:
03 jul 2022 15:22
kuklos schreef:
03 jul 2022 15:01
.....intelligentste, maar ook zijn gaan duizenden euro's uitgeven om
zij en geen zijn
duizenden moet zijn "geen duizenden"
Dank, te snel getypt. Aangepast.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 15:21
Nogmaals, dat is jouw mening. Deze keer met W dan. Daarom had ik het over een echte game pc, eentje die echt 4K full out draait als voorbeeld.
Goed, dan maken we er een casus van. Wat kost zo'n echte game pc? Wat brengt deze op op de tweedehands markt voor gestolen goederen? Welke afschrijving vindt er plaats zodra die pc ouder wordt? Kan je aan het stroomverbruik zien hoe oud zo'n pc is? Kan je als je naar binnen kijkt bij een huis waar zo'n pc staat, en je kan ook nog eens de pc zien, zien hoe oud die pc is?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
03 jul 2022 15:28
Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 15:21
Nogmaals, dat is jouw mening. Deze keer met W dan. Daarom had ik het over een echte game pc, eentje die echt 4K full out draait als voorbeeld.
Goed, dan maken we er een casus van. Wat kost zo'n echte game pc? Wat brengt deze op op de tweedehands markt voor gestolen goederen? Welke afschrijving vindt er plaats zodra die pc ouder wordt? Kan je aan het stroomverbruik zien hoe oud zo'n pc is? Kan je als je naar binnen kijkt bij een huis waar zo'n pc staat, en je kan ook nog eens de pc zien, zien hoe oud die pc is?
Ik ga er helemaal geen casus van maken naar een goed 4k machine krijg je niet onder de 1500 euro, je hoeft niet naar binnen te kijken, je hebt een naam, waardoor ook facebook, en als deze gekoeld staat aan twitch of YouTube, weet je al genoeg. Alleen GPU kost rond de 1000 nieuw dan komt de pc weer nog bij. Toetsenbordje en muis, zit je ook al tussen de 100 en de 250 euro.
Maar verder ga ik er niet meer op in.
Dit was een voorbeeld niks meer niks minder.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Kuklos vond mijn voorbeeld onzin, dan leg je het duidelijker uit, en dan moet je het nog duidelijker uitleggen steeds. Het ging naast om een voorbeeld. Misschien had ik gewoon in gelijk moeten zeggen dat dat zijn mening was.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 15:40
kuklos schreef:
03 jul 2022 15:28
Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 15:21
Nogmaals, dat is jouw mening. Deze keer met W dan. Daarom had ik het over een echte game pc, eentje die echt 4K full out draait als voorbeeld.
Goed, dan maken we er een casus van. Wat kost zo'n echte game pc? Wat brengt deze op op de tweedehands markt voor gestolen goederen? Welke afschrijving vindt er plaats zodra die pc ouder wordt? Kan je aan het stroomverbruik zien hoe oud zo'n pc is? Kan je als je naar binnen kijkt bij een huis waar zo'n pc staat, en je kan ook nog eens de pc zien, zien hoe oud die pc is?
Ik ga er helemaal geen casus van maken naar een goed 4k machine krijg je niet onder de 1500 euro, je hoeft niet naar binnen te kijken, je hebt een naam, waardoor ook facebook, en als deze gekoeld staat aan twitch of YouTube, weet je al genoeg. Alleen GPU kost rond de 1000 nieuw dan komt de pc weer nog bij. Toetsenbordje en muis, zit je ook al tussen de 100 en de 250 euro.
Maar verder ga ik er niet meer op in.
Dit was een voorbeeld niks meer niks minder.
Het ging over slimme meters die informatie doorgeven en waarbij je bij hoogvebruik zou weten dat er een gamer pc zou staan. Nu haal je er nog een stuk extra data analyse bij, waardoor de kosten van het informatie verzamelen nog hoger worden.

Dus eerst middels hacken gegevens stroommeter hoog data verbruik ontdekken.
Dan middels tweede analyse al die gegevens koppelen aan mensen die streamen dat ze fors gamen.
Daarna naar het huis om te kijken of en waar er een gamers pc staat.
Vervolgens inbreken.
Volgende stap daar weer op is de gestolen spullen verkopen.
En dan tenslote hopen dat het meer oplevert dan het kost.

Dat zou de casus moeten zijn om te ageren tegen slimme stroommeters?
Laatst gewijzigd door kuklos op 03 jul 2022 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar als iemand op youtube zijn games laat zien, dat weet je toch al dat die persoon een game pc heeft? Dan hoef je toch niet eerst zijn stroom te hacken?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Blij dat ik geen game-pc heb...als ik er een zou willen jatten zou ik gewoon bij de MM op de uitkijk gaan staan. Loopt er iemand met zo'n ding onder zijn arm de poort uit? Erachter aan, kijken in welke auto dat ding terecht komt. Loopt de nieuwe eigenaar weg om nog wat anders te kopen? Dan is hij per direct de oude eigenaar. Rijdt hij weg? Dan is uiteraard te achterhalen waar hij woont. En zo gauw iedereen naar zijn werk is, dan is hij alsnog de oude eigenaar.

Daar heb ik niks geen metergegevens voor nodig.

En als je een beetje handig bent kun je met zo'n ding onder je arm volgens mij zonder al te veel moeite bij de MM weglopen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
03 jul 2022 15:42
Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Kuklos vond mijn voorbeeld onzin, dan leg je het duidelijker uit, en dan moet je het nog duidelijker uitleggen steeds. Het ging naast om een voorbeeld. Misschien had ik gewoon in gelijk moeten zeggen dat dat zijn mening was.
Je bent gewoon als een malle aan het draaien om maar te voorkomen dat je hoeft toetr geven dat je onzinnige opmerkingen maakt. Triest.

Je opmerkingen over slechtziendheid en vaste pc slaan in dit topic werkelijk nergens op, en dat is een feit.

Stop er gewoon mee.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Onkruid is moeilijk te bestrijden MM

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Verbaasd je dat dan??

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

reggie2 schreef:
04 jul 2022 11:27
Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Verbaasd je dat dan??
Bij 6 pagina's aan reacties begin ik maar onderaan en dan zie ik meteen deze zinnige reactie. Het gaat inderdaad nergens meer over, niemand is er mee geholpen en de moderatie laat het ook weer afweten. En de rest heb ik niet meer gelezen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dus argumenten van mensen die tegenstander van de slimme meter zijn onzin?? duidelijk. pffft

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
04 jul 2022 12:06
Dus argumenten van mensen die tegenstander van de slimme meter zijn onzin??
Als ze overduidelijk geen hout snijden? Ja, natuurlijk. Het helpt niet om mensen te bevestigen in onjuiste onderbuikgevoelens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dirkie schreef:
04 jul 2022 11:44
reggie2 schreef:
04 jul 2022 11:27
Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Verbaasd je dat dan??
Bij 6 pagina's aan reacties


Gaat nog wel een stukje verder denk ik zo.....kwestie van ego's :arrow:

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat sommige cowboys hier nog steeds niet doorhebben dat een lasso van touw is in plaats van een baksteen...

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Energieleveranciers zijn cowboys met slimme energiemeters uitlezen.

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
03 jul 2022 15:30
Wat een idiote discussie is dit geworden. En dat alles over een meter.
Klopt. Maar TS heeft geen discussie aangezwengeld of met meetgegevens bezit van aquarium, of game PCs is aan te tonen, of dat het boevengilde er profijt van heeft.
En daar is ook geen reden toe. Vast staat dat meetgegevens persoonsgegevens zijn, en als dusdanig behandeld dienen te worden.

Plaats reactie