Vliegwinkel.nl heeft fout gemaakt, kastje naar de muur
Geplaatst: 04 jul 2022 12:27
Hi,
Ik ben afgelopen jaar een aantal maanden in Bolivia geweest en een ticket aangeschaft via vliegwinkel.nl. Ik had tickets aangeschaft en zou terug vliegen op 30 Januari 2022. Uiteindelijk bleek dat ik veel langer in Bolivia zou blijven en heb gevraagd aan vliegwinkel.nl of het mogelijk was om mijn ticket te wijzigen naar een "open ticket". Dit was geen probleem en mijn ticket zou dan bruikbaar zijn t/m 24 september 2022 (ik heb hier bewijs van in een Facebook Messenger chat). Uiteindelijk wilde ik terug naar Nederland vliegen midden Juni, dus zoals aangegeven contact opgenomen met vliegwinkel.nl om mijn ticket te gebruiken en via hun een ticket aan te schaffen terug naar Nederland. In eerste instantie was er via vliegwinkel.nl geen mogelijkheid om in de maand Juni terug te vliegen omdat er geen tickets beschikbaar waren, ik heb toen gewezen op het feit dat ik gewoon nog tickets kon boeken via hun systeem of die airline (Air Europa). Vliegwinkel.nl gaf aan dat het niet kon via hun systeem en dat ik anders bij Air Europa moest zijn om een ticket te boeken.
Ik heb vervolgens Air Europa gecontacteerd, die gaven aan dat mijn ticket niet gewijzigd kon worden en dus vervallen is en dat ik bij de ticketprovider (Vliegwinkel.nl) moest zijn om dit op te lossen.
Nogmaals vliegwinkel.nl gecontacteerd en die gaven inderdaad toe dat er een fout in de communicatie naar mij geweest is en dat het niet mogelijk was om mijn ticket toentertijd om te zetten naar een "open ticket". Zij gaven aan dat ik AirHelp Plus (waar ik ook nog eens 29,99 voor betaald heb) in moet schakelen voor bemiddeling.
Volgende probleem was dat ik geen AirHelp Plus account heb en dus ook niet gebruik kon maken van service. Na een hoop heen en weer gechat via Facebook Messenger geeft AirHelp Plus nu aan dat ik bij vliegwinkel.nl moet zijn en vliegwinkel.nl geeft aan dat ik bij AirHelp plus moet zijn voor dit probleem ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen? Ik heb het idee dat ik gewoon door vliegwinkel.nl straks weer naar AirHelp Plus gestuurd word en AirHelp Plus mij weer naar vliegwinkel.nl stuurt en ik dus nooit compensatie terug krijg.
Bedankt alvast voor de hulp!
Ik ben afgelopen jaar een aantal maanden in Bolivia geweest en een ticket aangeschaft via vliegwinkel.nl. Ik had tickets aangeschaft en zou terug vliegen op 30 Januari 2022. Uiteindelijk bleek dat ik veel langer in Bolivia zou blijven en heb gevraagd aan vliegwinkel.nl of het mogelijk was om mijn ticket te wijzigen naar een "open ticket". Dit was geen probleem en mijn ticket zou dan bruikbaar zijn t/m 24 september 2022 (ik heb hier bewijs van in een Facebook Messenger chat). Uiteindelijk wilde ik terug naar Nederland vliegen midden Juni, dus zoals aangegeven contact opgenomen met vliegwinkel.nl om mijn ticket te gebruiken en via hun een ticket aan te schaffen terug naar Nederland. In eerste instantie was er via vliegwinkel.nl geen mogelijkheid om in de maand Juni terug te vliegen omdat er geen tickets beschikbaar waren, ik heb toen gewezen op het feit dat ik gewoon nog tickets kon boeken via hun systeem of die airline (Air Europa). Vliegwinkel.nl gaf aan dat het niet kon via hun systeem en dat ik anders bij Air Europa moest zijn om een ticket te boeken.
Ik heb vervolgens Air Europa gecontacteerd, die gaven aan dat mijn ticket niet gewijzigd kon worden en dus vervallen is en dat ik bij de ticketprovider (Vliegwinkel.nl) moest zijn om dit op te lossen.
Nogmaals vliegwinkel.nl gecontacteerd en die gaven inderdaad toe dat er een fout in de communicatie naar mij geweest is en dat het niet mogelijk was om mijn ticket toentertijd om te zetten naar een "open ticket". Zij gaven aan dat ik AirHelp Plus (waar ik ook nog eens 29,99 voor betaald heb) in moet schakelen voor bemiddeling.
Volgende probleem was dat ik geen AirHelp Plus account heb en dus ook niet gebruik kon maken van service. Na een hoop heen en weer gechat via Facebook Messenger geeft AirHelp Plus nu aan dat ik bij vliegwinkel.nl moet zijn en vliegwinkel.nl geeft aan dat ik bij AirHelp plus moet zijn voor dit probleem ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen? Ik heb het idee dat ik gewoon door vliegwinkel.nl straks weer naar AirHelp Plus gestuurd word en AirHelp Plus mij weer naar vliegwinkel.nl stuurt en ik dus nooit compensatie terug krijg.
Bedankt alvast voor de hulp!