Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door witte angora »

daan66 schreef:
17 jul 2022 02:14

Kan je dan niet gewoon om een microscopisch onderzoek vragen?
Bijv het water in de centrifuge en de bezinking op een glaasje door de microscoop bekijken.
Dan kan je toch zeggen welke kant het op gaat, bijv schimmel of bacterie etc.
Dus eigenlijk wil je een analyse van je kraanwater dat twee dagen heeft staan beschimmelen? Juist ja. Veel informatie vind je hier al: https://www.evides.nl/drinkwater/waterk ... t-zit-erin

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
17 jul 2022 07:01
Dus eigenlijk wil je een analyse van je kraanwater dat twee dagen heeft staan beschimmelen? Juist ja. Veel informatie vind je hier al: https://www.evides.nl/drinkwater/waterk ... t-zit-erin
Als je na gebruik het apparaat niet goed doorspoelt, dan komen ook de bacterien uit je mond in de mix.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

In een ziekenhuis werken ook medische mecrobiologen en infectiologen. Misschien kunnen die u helpen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Mathilde D. schreef:
17 jul 2022 22:46
In een ziekenhuis werken ook medische mecrobiologen en infectiologen. Misschien kunnen die u helpen.
Dat hoop ik niet, laat die lekker hun eigen werk doen. Veel belangrijker!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
13 jul 2022 07:28
Hoe wordt voorkomen dat tijdens gebruik speeksel uit je mond terug mengt naar water in het reservoir?
Hetzelfde geldt voor dat gelurk aan waterflesjes. Je kunt niet eindeloos hetzelfde waterflesje weer vullen en weer gebruiken. Na een paar keer moet het flesje toch écht vervangen worden.
De mond is een bron van bacteriën.

Lowieze
Berichten: 6538
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
18 jul 2022 09:22
16again schreef:
13 jul 2022 07:28
Hoe wordt voorkomen dat tijdens gebruik speeksel uit je mond terug mengt naar water in het reservoir?
Hetzelfde geldt voor dat gelurk aan waterflesjes. Je kunt niet eindeloos hetzelfde waterflesje weer vullen en weer gebruiken. Na een paar keer moet het flesje toch écht vervangen worden.
De mond is een bron van bacteriën.
‘s Avonds je flesje mee afwassen kan natuurlijk ook, wel zo fris en milieuvriendelijk :wink:

https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... eilig.aspx

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door sjohie »

daan66 schreef:
17 jul 2022 02:14
Een paar goede reacties, zeker die van Bromsax.

Voor de verduidelijking heb ik het water in het reservoir geproefd en dat was niet troebel en geen rare smaak.
Het water wat de eerste 5 sec uit het spuit-handvat met de slang komt had dat vieze rare smaakje.
Misschien is er ook vuil of stof ergens vast komen te zitten waar het organisme of schimmel lekker op kan broeien.

Guy's ga het niet over de badkamer of mijn handelen hebben. In fabrieken gebeuren genoeg dingen.
Je kan zelfs kippenveren vinden tussen de elektronica, en ecoli bacterie in chokolade.

Ik vond het fijn dat er ook uitgelegd werd dat je specifiek moet aangeven waar ze naar moeten zoeken.
Maar is dat altijd zo ?
Kan je dan niet gewoon om een microscopisch onderzoek vragen?

Bijv het water in de centrifuge en de bezinking op een glaasje door de microscoop bekijken.
Dan kan je toch zeggen welke kant het op gaat, bijv schimmel of bacterie etc.
Ja, dat is altijd zo. Een flesje water bij het lab naar binnen gooien, met een geeltje er op, "kijk maar wat je ziet onder een microscoop", is nooit hoe dit gedaan wordt. Afhankelijk van wat je wilt onderzoeken, moet je het monster voorbehandelen of conserveren, dat laatste al op het moment van monsternemen. En dat voorbehandelen voor zeg een onderzoek op virussen, maakt dat monster automatisch ongeschikt voor onderzoek op bacteriën.

Stel we nemen schimmels, bacteriën en virussen. Dan zou u voor elk van die drie twee monsters moeten nemen, er wordt zoals ik eerder al zei, gewerkt met duplo's om fouten te kunnen signaleren. Afhankelijk van de gewenste onderzoeken per categorie moet u elk van die monsters op een specifieke manier voorbehandelen of conserveren, en deze vervolgens afleveren bij lab in kwestie. Die zullen dat dan allemaal onderzoeken, dat kan met uw brede wensen in de duizenden euro's lopen, en dan krijgt u een analysecertificaat met een reeks getallen, die iets zeggen over het water in dat apparaat, op het moment van monstername, maanden na uw vermoedde infectie.

Nogmaals, zoals ik al schreef, u probeert, niet onderwezen in de materie, losliggende punten te verbinden tot een kloppend plaatje. Ja u kunt als particulier watermonsters laten onderzoeken, oa bij de laboratoria die ik al eerder noemde, maar dat is verre van zo simpel als u inschat.

naad66
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2022 00:23

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door naad66 »

effe kijken of het nog werkt, lijkt alsof je niets mag plaatsen. Alles afgekeurd en niets gespecificeerd.

Lowieze
Berichten: 6538
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zit u nu onder 2 namen te schrijven: daan66 én naad66 ??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door sjohie »

Nou zie ik heel wat laboratoriumcertificaten voorbij komen, ook van bacteriologisch onderzoek, maar "pijpen" en "slierten" heb daar nog nooit op aangetroffen. Zoals ik al veel vaker heb gezegd, het goed nemen van monsters, deze goed prepareren voor het uit te voeren onderzoek, en dit methodisch doen, is vakwerk. Dit lijkt op een kwak speeksel onder een alieexpress USB microscoop ofzo.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

De telescoopfoto van Proxima Centauri vond ik beter.

Wat deze foto's betreft, tja. Sjohie heeft daar al een goede beschrijving van gegeven.

Stilstaand water op kamertemperatuur is natuurlijk een broedplaats voor allerhande organismen, zoals bacteriën, schimmels, algen en wat al niet.

Maar zelfs als met goed uitgevoerd onderzoek vastgesteld zou kunnen worden wat er nu in dat water zit, zegt dat niets over wat er meer dan een half jaar geleden in zat en in welke aantallen. En daarna moet ook nog het oorzakelijk verband met klachten aan zeer verschillende organen (luchtwegen, ogen en oren) aangetoond worden. Kansloos.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door moederslink »

Daan66 en Naad66 ....zijn jullie één en dezelfde???? :o
Persoonlijk word ik wat onpasselijk van de plaatjes , mijn fantasie gaat er verder mee aan de haal.. . :shock:

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Nevyn »

moederslink schreef:
11 aug 2022 09:49
Daan66 en Naad66 ....zijn jullie één en dezelfde???? :o
Persoonlijk word ik wat onpasselijk van de plaatjes , mijn fantasie gaat er verder mee aan de haal.. . :shock:
Denk dat dat ook geldt voor Daan of Naad 66 zijn/haar fantasie. Maar goed iedereen moet iets met zijn vrije tijd doen.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Dirkie »

daan66 schreef:
13 jul 2022 02:00
Het gaat niet om aansprakelijkheid.
Maak er niet meer van dat wat gezegd/gevraagd is geworden.

Verder ben ik steriel met het apparaat omgegaan en niet met de vinger in de waterbak gezeten.
Wanneer je het apparaat met vers water helemaal door spoelt zal je niets meer merken.
Na 2 dagen begint het water een raar smaakje te krijgen.
en dat klopt dus niet.

Goh zeg, wat zijn er toch altijd veel mensen die het beter weten he?
Hierbij geeft U zelf al de oplossing voor uw probleem. Als u (kraan)water 2 dagen laat staan dan moet U het niet meer gebruiken. En daarbij maakt het niet uit of het in een apparaat zit of in een glas. Het krijgt een raar smaakje (en dat klopt dus wel).
Na ieder gebruik moet U het apparaat volledig schoon maken om dit soort problemen te voorkomen. Zal vast ook wel ergens in de handleiding staan. En als U het dan weer gebruikt zou ik het eerst even 30 seconden door laten lopen zodat eventueel nog aanwezig water in de slang doorgespoeld wordt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Als particulier Bacteriologisch/Parasitair onderzoek inhoud mond-spoelapparaat

Ongelezen bericht door Radar »

Beste lezers,

Het is inderdaad niet handig dat de TS met twee verschillende namen reageert. Dus de laatste reactie is verwijderd. Verder lijkt het me een goed moment om de topic te sluiten.

Groeten,
^SA

Gesloten