Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

oftewel TS, neem vrij wanneer jij de vakantie op wil nemen tenzij je schriftelijk te horen hebt gekregen dat dit absoluut niet kan omdat en wel op schrift, heb je dit niet dan blijf je lekker thuis!!!!

hou er dan wel rekening mee dat je werkgever dwars kan gaan liggen om bijv. je laatste loon niet uit te betalen!

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je schrijft aantoonbare onjuistheden,
Goh 8)

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
04 aug 2022 07:57
Allemaal leuk en aardig, maar er is een wereld van verschil tussen hoe zaken op papier zijn geregeld en hoe de dagelijkse praktijk werkt.
Kleine reminder: dit topic gaat over de vraag over afkeuring van vakantiedagen terecht is. Dan gaat het juist over de vraag hoe het op papier is geregeld - en niet over de vraag hoe de dagelijkse praktijk werkt. Want juist in die dagelijkse praktijk gaat het zo vaak fout.

Wat jij doet, is het juiste juridische antwoord opschieten met "ja maar, de praktijk". En dat is uiteraard niet juist. Niet de praktijk is leidend, maar de wet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door scontra »

.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij wet is geregeld dat de vaststelling van de vakantie moet gebeuren in de arbeidsovereenkomst, de CAO, door de overheid, of op verzoek van de werknemer. De OR heeft van die vaststelling niets te vinden.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Dorfje »

scontra schreef:
04 aug 2022 10:10
.
:!:

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dorfje schreef:
04 aug 2022 23:00
scontra schreef:
04 aug 2022 10:10
.
:!:
Mooiere weergave van het aloude “punt uit” heb ik niet eetder op dit forum gezien :wink:

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Heeft TS nog geantwoord ergens? Ik kan me niet voorstellen waarom er anders al zoveel reacties over en weer zijn.
Het lijkt er ook meer op als het een discussie is geworden tussen forummers als met de TS.😁

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus je zegt nu dat mijn baas het bedrijf open moet houden als ik of mijn collega niet 3 weken bouwvak willen hebben? Of betekent dat dat die 3 weken niet als opgenomen vakantiedagen gelden en ik dus nog ergens anders die 3 weken kan gebruiken (uiteraard niet tussen kerst en oud op nieuw of tijdens carnaval, want dan is het bedrijf ook gesloten)?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bouwvak staat in de CAO.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Twijfel of afkeuring vakantieuren terecht is

Ongelezen bericht door Radar »

De discussie tussen Jablan, Alfatrion en Moneyman gingen echt veel te lang door op een manier waar de TS niet bij gebaat is. Please een reminder: het gaat niet altijd om je eigen gelijk, maar hoe je de TS zoveel mogelijk kunt helpen. Dat is niet door lappen juridische tekst over en weer te plaatsen. Een goed moment om dit topic te sluiten.

Gesloten