Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door kuklos »

@Joep.sr, en toch ben JIJ tweemaal veroordeeld door de rechter. Niet een ander, maar jij. Snapten die rechters er ook niks van?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Joep is overtuigd van zijn gelijk, en het tegendeel krijgen we hem hier toch niet door de strot. Ook is niemand hier partij in het geding. Wat heeft dit voor nut? Laat die man in zijn eigen sop gaar koken...

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met deze…
snuffel1 schreef:
07 aug 2022 10:33
Het lijkt mij dat u uw aandeel in deze zaak bagatelliseert en in een soort van ontkenningsfase bent geraakt en u zich door het creëren van een eigen waarheid in een slachtofferrol geduwd voelt.
En deze…
witte angora schreef:
07 aug 2022 11:16
Maar waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? Joep is overtuigd van zijn gelijk, en het tegendeel krijgen we hem hier toch niet door de strot. Ook is niemand hier partij in het geding. Wat heeft dit voor nut? Laat die man in zijn eigen sop gaar koken...
posts kan het topic mooi samengevat (en beëindigd) worden, zou ik denken.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

snuffel1 schreef:
03 aug 2022 11:55
Het oorspronkelijke topic uit 2018 aandachtig doorgelezen en inderdaad dat u door de politie van het terrein bent verwijdert klopt niet. Feiten zijn en blijven dat u en uw partner door een Belgische rechter zijn veroordeeld voor smaad en laster aan het adres van de vakantiewoning verhuurder met een bijbehorende dwangsom van ik meen 200 euro per dag. De strafrechtelijke kant betrof het betreden van het terrein van de eigenaren die volgens u wel thuis waren maar de confrontatie met uw persoon niet aan durfden te gaan en de deur gesloten hielden. U besloot toen een brief op of bij de voordeur te plakken en wat de tekst in de brief ook was is niet aan de orde maar komt sowieso als bedreigend over ook gaven de bewoners aan dat er eigendommen beschadigd waren die voor uw komst nog nog intact waren maar uw weerlegt dat als zijnde dat die beschadigingen al aanwezig waren. In het oorspronkelijke topic schrijft u op één van de laatste pagina's dat in mei 2019 alle loonbeslagen opgegeven zijn maar ook dat u de zaak voort wil blijven zetten omdat nog steeds van mening bent dat uw handelen om die 100 euro borg terug te ontvangen alle noodzakelijke middelen heiligt tot ongewenste bezoeken en het in stand houden van lasterlijke berichten op social media aan toe. Voor de goede orde, er is u gevraagd om de sleutels in de vakantiewoning achter te laten en als de eindinspectie goed bevonden werd zou de borg terugbetaald worden, u en uw partner besloten de sleutels bij zich te houden en mee naar Nederland te nemen terwijl er uitdrukkelijk gevraagd werd om de sleutels in de vakantiewoning achter te laten. Sec gezien heeft u met het meenemen van de sleutels de vakantiewoning niet goed opgeleverd en die 100 euro borg al verpand.
Geachte Snuffel er is niets gezegd over wat er met de sleutels moest gebeuren, de sleutelbewaarder was al vanaf de voorlaatste dag onbereikbaar nam telefoon niet aan en beantwoordde geen smsjes. Mevrouw Danyelle, Rose Anne, Danny, Rosette, R.J. of D.J (ze maakt gebruik van meerdere namen) van het hoofdkantoor uit België zal ik maar zeggen wist niet wat er gebeuren moest en kwam niet verder dan: "Het komt goed, C (naam sleutel bewaarder) doet dit altijd zeer correct" verder niets! Ik had € 100,00 voor de sleutel betaald en wilde wel een inleveringsbewijs, bovendien als je € 100,00 voor een sleutel heb betaald is die ook wel een beetje van jou vind ik. Maar dit alles is van ondergeschikt belang, ik ben met dit 2e topic gestart om te peilen of ik met de feiten en bewijzen uit de strafzaak het civiele vonnis alsnog kan aanvechten of een nieuwe zaak starten om dit te doen.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

moederslink schreef:
03 aug 2022 19:36
Joep.sr schreef:
03 aug 2022 10:28
Laten we nou wel wezen, ik heb deze ellende niet veroorzaakt, dat heeft de tegenpartij gedaan, ik heb om m'n geld gevraagd en ben dat blijven doen dat is het. (overigens de borgsom heb ik nog steeds niet ontvangen.
***Dat hebben jullie wél helemaal zelf veroorzaakt .
Wat een gezeik en dat alles vanwege het niet ( kunnen) inleveren vd sleutel vd vakantiewoning waardoor er dus geen borg teruggegeven kon worden ( zover ik mij het oude topic nog kan herinneren )***.
Joep.sr schreef:
03 aug 2022 12:39
(..)weet je de publiciteit tot nu toe heeft er toe geleid dat ik in contact ben gekomen met mensen uit de omgeving van de tegenpartij, sterker nog ze kennen hem goed, van hen heb ik mijn informatie ontvangen en ben ik gewaarschuwd.
Nou dan zijn jullie aan elkaar gewaagd :mrgreen: .
Nee we hebben dezelfde ervaring met de tegenpartij.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joep.sr schreef:
09 aug 2022 16:14
Maar dit alles is van ondergeschikt belang, ik ben met dit 2e topic gestart om te peilen of ik met de feiten en bewijzen uit de strafzaak het civiele vonnis alsnog kan aanvechten of een nieuwe zaak starten om dit te doen.
Dat is lastig te bepalen omdat wij de feiten en bewijzen uit de strafzaak niet hebben gelezen, heb je de uitspraak voor ons. Dan lezen we ook het standpunt van de tegenpartij. Geen idee of dergelijke uitspraken in Belgie ook openbaar zijn.

Als je in hoger beroep wilt gaan kan enkel een Belgische advocaat je aangeven of dit nog mogelijk is. In Nederland heb je bij een civiele procedure altijd een beroepsmogelijkheid maar dit moet je binnen 6 a 8 weken instellen volgens mij. Dit kan niet maanden later het is immers geen strafproces waarbij je bent veroordeeld.

Zover ik lees zijn er geen nieuwe feiten of bewijs. En bij een strafzaak gelden andere regels dan bij een civiel proces, dit is in Belgie niet anders dan in Nederland. Concreet moet bij een strafproces het OM bewijzen dat er sprake is van een misdrijf en bij een civiel proces ligt die bewijslast bij beide partijen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joep.sr schreef:
09 aug 2022 16:14
ik ben met dit 2e topic gestart om te peilen of ik met de feiten en bewijzen uit de strafzaak het civiele vonnis alsnog kan aanvechten of een nieuwe zaak starten om dit te doen.
Het bewuste vonnis stamt uit 2015, toch? Dan zijn alle termijnen voor rechtsmiddelen al jarenlang verstreken.

Los daarvan vormt dit strafrechtelijke vonnis, zelfs als die rechtsmiddelen nog wel ingesteld zouden kunnen worden, op zich géén reden voor herziening van de civiele zaak.

Maar dat wist je al, want dat is je al lang verteld.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Joep.sr schreef:
06 aug 2022 16:55


Die mensen zijn de grootste leugenaars van de planeet aarde en omstreken, ik heb er genoeg bewijzen voor. Een televisie uitzending is wat ik het liefst zou willen.
Ik mag toch hopen dat geen enkele omroep aandacht geeft aan deze slechte soap

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
09 aug 2022 16:51
Joep.sr schreef:
06 aug 2022 16:55


Die mensen zijn de grootste leugenaars van de planeet aarde en omstreken, ik heb er genoeg bewijzen voor. Een televisie uitzending is wat ik het liefst zou willen.
Ik mag toch hopen dat geen enkele omroep aandacht geeft aan deze slechte soap
Lijkt me wel iets voor SBS. Daar zet iedereen zich te kijk en wordt men te kijk gezet.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, die camping zender zou geschikt zijn. Ik hoop dan echter wel dat TS niet verwacht dat zijn verhaal positief wordt neergezet.
Of anders die wappi omroep op NPO.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door witte angora »

Het schnabbelcircuit zal ongetwijfeld meer opleveren dan die 100 euro, maar: principes, principes. Die strijd gaat natuurlijk gewoon door.

Op zijn grafsteen komt te staan:

Joep Sr
Strijdend tegen onrecht
Struikelend over allerlei hindernissen
kwam hij telkenmale overeind
Tot hij niet meer op stond.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Shainora »

Dat televisie programma zou moeten heten: Help mijn man is een maniak die niet van opgeven weet in een kansloze zaak.

En op de grafsteen zou ik struikelend over allerlei hindernissen veranderen in struikelend over zelf opgeworpen hindernissen botsend tegen zelfgebouwde muren

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Joep.sr schreef:
09 aug 2022 16:14
Ik had € 100,00 voor de sleutel betaald en wilde wel een inleveringsbewijs, bovendien als je € 100,00 voor een sleutel heb betaald is die ook wel een beetje van jou vind ik.
Nog even en je gaat denken dat die vakantiewoning ook nog (voor een deel?) van jou is. Zie je niet hoe belachelijk je jezelf maakt ?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door witte angora »

Albert1955 schreef:
09 aug 2022 23:12
Joep.sr schreef:
09 aug 2022 16:14
Ik had € 100,00 voor de sleutel betaald en wilde wel een inleveringsbewijs, bovendien als je € 100,00 voor een sleutel heb betaald is die ook wel een beetje van jou vind ik.
Nog even en je gaat denken dat die vakantiewoning ook nog (voor een deel?) van jou is. Zie je niet hoe belachelijk je jezelf maakt ?
Dat zegt hij in feite toch? Met die sleutel heb je immers toegang tot de woning. Oftewel: 'een beetje' recht op onbeperkt gebruik. Waarbij de borg natuurlijk weinig tot niks te maken heeft met de sleutel.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

kuklos schreef:
06 aug 2022 17:51
@Joep.sr, en toch ben JIJ tweemaal veroordeeld door de rechter. Niet een ander, maar jij. Snapten die rechters er ook niks van?
Ho even kuklos, in 2 civiele (waarvan 1 door mij aangevangen hoger beroep) zaken veroordeeld, en in een latere strafzaak volledig vrijgesproken op basis van dezelfde bewijzen en verdachtmakingen die in de 2 voorgaande civiele zaken waren gebruikt en die werden geslikt als zoete koek, aan de tegenbewijzen werd geen aandacht besteed. In de latere strafzaak kwam een echt onderzoek en daar kwam het bedrog van de tegenpartij aan het licht.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

witte angora schreef:
10 aug 2022 00:18
Albert1955 schreef:
09 aug 2022 23:12
Joep.sr schreef:
09 aug 2022 16:14
Ik had € 100,00 voor de sleutel betaald en wilde wel een inleveringsbewijs, bovendien als je € 100,00 voor een sleutel heb betaald is die ook wel een beetje van jou vind ik.
Nog even en je gaat denken dat die vakantiewoning ook nog (voor een deel?) van jou is. Zie je niet hoe belachelijk je jezelf maakt ?
Dat zegt hij in feite toch? Met die sleutel heb je immers toegang tot de woning. Oftewel: 'een beetje' recht op onbeperkt gebruik. Waarbij de borg natuurlijk weinig tot niks te maken heeft met de sleutel.
Albert als je goed gelezen had dan had je gezien dat het hier gaat over veel meer dan alleen een sleutel en €100,00 nl. laster en valse aangifte.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Joep.sr schreef:
06 aug 2022 17:01
snuffel1 schreef:
03 aug 2022 14:44
Het lijkt mij vrij stug dat bekenden van de mensen waarop u met excuus een heksenjacht heeft geopend u gaan benaderen voor een kwestie die in 2015 is ontstaan en in 2018 geëscaleerd is. Anno nu 2022 wordt het verdraaid moeilijk om de waarheid te achterhalen en heeft ook geen enkele zin omdat de door uw gedane zaken door een rechter wettelijk en overtuigend bewezen zijn en tot een voor u ongunstige uitspraak heeft geleid. Had de boel laten rusten toen het loonbeslag e.d. werd opgeheven want dan was die hele toestand einde oefening geweest en had u door kunnen gaan met het dagelijkse leven zonder stress en zo meer. Dat principes kostbaar zijn is algemeen bekend maar u trekt het principe wel tot het uiterste door en blijft doorgaan totdat u die 100 euro borg terug heeft ontvangen. Ik vraag me af wat uw volgende stap zal zijn, weer onaangekondigd een gang naar België om die 100 euro op te halen met de kans dat u niet onbeschadigd uit de strijd komt want ik kan me voorstellen dat de bewoners/eigenaren banger voor u zijn dan u voor de eigenaren. Voor alle duidelijkheid u bent zelf de veroorzaker van deze kwestie en vergeet voor het gemak even dat u de sleutels niet in de woning heeft achtergelaten maar mee naar Nederland heeft genomen. Tegenvraag, als u een vakantiewoning bezit en verhuurt die aan vakantiegangers accepteert u dan ook dat die vakantiegangers de sleutels meenemen naar het land van herkomst en pas later per post op gaan sturen. De meeste verhuurders vervangen de sloten en houden de borg in en u had nog het geluk dat het enkel bij de borg bleef omdat de kosten voor het vervangen van de sloten ook in rekening gebracht konden worden. Het enige wat u wel siert is de gretigheid om uw gelijk te halen en gezien uw leeftijd aan het leven iets toevoegt want u bent nog lang niet klaar.
Weet je snufffel, de informatie waarover ik sprak is van eerdere datum (eind 2018) zowel schriftelijk als mondeling.
Het zijn trouwens geen bekenden maar gedupeerden.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door Hophophop »

Je realiseert je kennelijk niet dat een civiele zaak en een strafrechtelijke zaak twee totaal verschillende dingen zijn. Het kan best dat je niet strafbaar hebt gehandeld, maar alsnog aansprakelijk bent.

Ik heb dat vorige topic ook doorgelezen. Wonderlijk verhaal. Kennelijk bestaat het grootste gedeelte van het bedrag dat je moet betalen uit verbeurde dwangsommen. Daar is weinig meer aan te doen.

Maar goed, je roept steeds van alles over die rechtszaken. Zou je de uitspraken kunnen posten?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door kuklos »

Joep.sr schreef:
11 aug 2022 16:36
kuklos schreef:
06 aug 2022 17:51
@Joep.sr, en toch ben JIJ tweemaal veroordeeld door de rechter. Niet een ander, maar jij. Snapten die rechters er ook niks van?
Ho even kuklos, in 2 civiele (waarvan 1 door mij aangevangen hoger beroep) zaken veroordeeld, en in een latere strafzaak volledig vrijgesproken op basis van dezelfde bewijzen en verdachtmakingen die in de 2 voorgaande civiele zaken waren gebruikt en die werden geslikt als zoete koek, aan de tegenbewijzen werd geen aandacht besteed. In de latere strafzaak kwam een echt onderzoek en daar kwam het bedrog van de tegenpartij aan het licht.
Vertaling: je bent dus gewoon twee keer veroordeeld.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19619,62 (topic van 11 december 2018) Deel 2 : Een strafzaak!

Ongelezen bericht door witte angora »

Joep.sr schreef:
11 aug 2022 16:39
witte angora schreef:
10 aug 2022 00:18
Albert1955 schreef:
09 aug 2022 23:12

Nog even en je gaat denken dat die vakantiewoning ook nog (voor een deel?) van jou is. Zie je niet hoe belachelijk je jezelf maakt ?
Dat zegt hij in feite toch? Met die sleutel heb je immers toegang tot de woning. Oftewel: 'een beetje' recht op onbeperkt gebruik. Waarbij de borg natuurlijk weinig tot niks te maken heeft met de sleutel.
Albert als je goed gelezen had dan had je gezien dat het hier gaat over veel meer dan alleen een sleutel en €100,00 nl. laster en valse aangifte.
Begrijpend lezen is ook een kunst... of je bent doelbewust de boel aan het verdraaien om de aandacht van je idiote uitspraken weg te leiden.

Gesloten