Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
05 aug 2022 18:43
Jablan schreef:
05 aug 2022 18:22
Naast alle tips nog ééntje: schutting van minstens 3 meter hoog plaatsen .....
Laat TS eerst maar eens controleren bij de gemeente of zo'n hoge schutting wel is toegestaan.
Voor de voortuin hoef je dat echt niet controleren. Die tip heb je niets aan natuurlijk en brengt je alleen verder in problemen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ook achter mag zo’n hoge schutting niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Jablan »

kuklos schreef:
05 aug 2022 18:43
Jablan schreef:
05 aug 2022 18:22
Naast alle tips nog ééntje: schutting van minstens 3 meter hoog plaatsen .....
Laat TS eerst maar eens controleren bij de gemeente of zo'n hoge schutting wel is toegestaan.
Hier wel.

Anders wordt het de liguster of coniferen plaatsen en ze vooral niet snoeien. Groene erfafscheiding mag ook bij voortuinen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als ze op de erfgrens staan mag de buur ze snoeien, anders moet je ze op 50cm van de grens plaatsen. En ook niet overal mag een haag in de voortuin hoger dan een meter zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Jablan »

Zullen we weer naar de andere tips gaan? Anders wordt dit nog een voortuintjes-topic. Overigens fijn, dat je weer terug bent, Lady.
conimus77 schreef:
03 aug 2022 09:59
Mijn vraag is dan ook wat er gebeurt wanneer de buren inderdaad melding doen bij de Belastingdienst? Raak ik dan al mijn toeslagen kwijt die ik maandelijks ontvang?
Ik durf hier werkelijk geen antwoord op te geven, omdat de belastingdienst op veel meer manieren controleert.

Je buren zullen waarschijnlijk de tiplijn van de belastingdienst bellen (of online formulier invullen). Dan moet er nog iemand naar gaan kijken en zoals je uit de overige antwoorden al hebt kunnen lezen, is het eigenlijk simpel. Je doet niets verkeerd, dus heeft de belastingdienst een dode tip ontvangen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 05 aug 2022 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dank u.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
05 aug 2022 19:41
kuklos schreef:
05 aug 2022 18:43
Jablan schreef:
05 aug 2022 18:22
Naast alle tips nog ééntje: schutting van minstens 3 meter hoog plaatsen .....
Laat TS eerst maar eens controleren bij de gemeente of zo'n hoge schutting wel is toegestaan.
Hier wel.
Dus dan mag het overal?

Of zullen we toch maar mijn advies opvolgen en TS dit laten navragen voordat ze die schutting van 3 meter hoog neerzet? Vooraf vragen kan nooit kwaad. Gewoon blind zo'n advies opvolgen en wellicht nog dieper in de problemen komen kan wel kwaad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door moederslink »

Zover ik weet is de maximale schuttinghoogte achter 2 meter en vóór 1 meter, 3 meter zeker niet.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik een seinhuisje doen en verwijzen naar deze informatie van het Juridisch Loket?
Deze advocaat legt het iets uitgebreider uit, en geeft ook aan dat de gemeente afwijkende of aanvullende regels kan stellen.

Voor de aardigheid heb ik de website van een aantal gemeentes bezocht, maar nergens vond ik andere toegestane hoogtes dan 2 m (achter- en zijkant) en 1 m (voor de rooilijn).

Een erfafscheiding hoger dan 2 m, als die al toegestaan zou zijn, is in ieder geval altijd omgevingsvergunningplichtig.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
05 aug 2022 12:03
Hawk-Eye schreef:
05 aug 2022 11:35
Lady1234 schreef:
04 aug 2022 17:10
@hawkey

Welke uitkering? Toeslagen worden op die gronden niet ingetrokken.
toch wel, er was eens een stel die apart woonde van elkaar een beidden een alleenstaande aow genoot, mevr. moest naar het ziekenhuis en meneer ging met haar mee, toeslag van alleenstaande werd van beidde ingetrokken hierdoor!!!!
Dat zal dan na bezwaar beslist hersteld zijn.

Lees eens hier.

https://www.anbo.nl/advies/pensioen-aow ... or-het-aow
is leuke algemene informatie, de zaak die ik hierboven beschreef staat er niet bij.

men diende bezwaar in in bovenstaand geval en kreeg nul op het bezwaar, als men elkaar helpt,(mantelzorg) gaat het svb uit van een duurzame relatie!!!!

En daarmee kort men op de aow en dan met name de alleenstaande toeslag, hoe het nu gaat weet ik niet, de "menselijke maat" en zo maar dat was de situatie een aantal jaar terug nog, is toen een heel item over geweest, ik weet niet meer waar anders zocht ik het even op voor je....

Hier word een en ander nog wel duidelijker uitgelegd!!!!

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... genwet-tw/

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hawk-Eye schreef:
06 aug 2022 08:48
Lady1234 schreef:
05 aug 2022 12:03
Hawk-Eye schreef:
05 aug 2022 11:35


toch wel, er was eens een stel die apart woonde van elkaar een beidden een alleenstaande aow genoot, mevr. moest naar het ziekenhuis en meneer ging met haar mee, toeslag van alleenstaande werd van beidde ingetrokken hierdoor!!!!
Dat zal dan na bezwaar beslist hersteld zijn.

Lees eens hier.

https://www.anbo.nl/advies/pensioen-aow ... or-het-aow
is leuke algemene informatie, de zaak die ik hierboven beschreef staat er niet bij.

men diende bezwaar in in bovenstaand geval en kreeg nul op het bezwaar, als men elkaar helpt,(mantelzorg) gaat het svb uit van een duurzame relatie!!!!

En daarmee kort men op de aow en dan met name de alleenstaande toeslag, hoe het nu gaat weet ik niet, de "menselijke maat" en zo maar dat was de situatie een aantal jaar terug nog, is toen een heel item over geweest, ik weet niet meer waar anders zocht ik het even op voor je....

Hier word een en ander nog wel duidelijker uitgelegd!!!!

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... genwet-tw/
DE menselijke maat is nog steeds niet verandert daarin.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hawk-Eye schreef:
06 aug 2022 08:48
Lady1234 schreef:
05 aug 2022 12:03
Hawk-Eye schreef:
05 aug 2022 11:35


toch wel, er was eens een stel die apart woonde van elkaar een beidden een alleenstaande aow genoot, mevr. moest naar het ziekenhuis en meneer ging met haar mee, toeslag van alleenstaande werd van beidde ingetrokken hierdoor!!!!
Dat zal dan na bezwaar beslist hersteld zijn.

Lees eens hier.

https://www.anbo.nl/advies/pensioen-aow ... or-het-aow
Isleuke algemene informatie, de zaak die ik hierboven beschreef staat er niet bij.

men diende bezwaar in in bovenstaand geval en kreeg nul op het bezwaar, als men elkaar helpt,(mantelzorg) gaat het svb uit van een duurzame relatie!!!!

En daarmee kort men op de aow en dan met name de alleenstaande toeslag, hoe het nu gaat weet ik niet, de "menselijke maat" en zo maar dat was de situatie een aantal jaar terug nog, is toen een heel item over geweest, ik weet niet meer waar anders zocht ik het even op voor je....

Hier word een en ander nog wel duidelijker uitgelegd!!!!

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... genwet-tw/

Als u uw link doorgelezen zou hebben, dan zou u gezien hebben, dat die helemaal niet over de AOW gaat. En de Toeslagen in uw link zijn niet bijvoorbeeld de Zorg- of Huurtoeslag, maar een toeslag van het UWV.

En ja, mijn link was leuke algemene informatie, maar in overeenstemming met de informatie opde site van de SVB.

https://www.svb.nl/nl/aow/woonsituaties ... w-situatie

Loop dat stappenplan eens door, dan zult u zien dat twee lattende AOW-ers allebei hun alleenstaande AOW houden.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 06 aug 2022 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
06 aug 2022 00:03
Een erfafscheiding hoger dan 2 m, als die al toegestaan zou zijn, is in ieder geval altijd omgevingsvergunningplichtig.
Als aanvulling vwb bomen : bomen die al 20 jaar op of naast de erfgrens staan en nu behoorlijk hoog zijn ( hoger dan 3 meter) , wanneer men daar als buur naast komt wonen, mogen niet zomaar gekapt worden en kunnen blijven staan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
06 aug 2022 10:06
Hawk-Eye schreef:
06 aug 2022 08:48
Lady1234 schreef:
05 aug 2022 12:03


Dat zal dan na bezwaar beslist hersteld zijn.

Lees eens hier.

https://www.anbo.nl/advies/pensioen-aow ... or-het-aow
Isleuke algemene informatie, de zaak die ik hierboven beschreef staat er niet bij.

men diende bezwaar in in bovenstaand geval en kreeg nul op het bezwaar, als men elkaar helpt,(mantelzorg) gaat het svb uit van een duurzame relatie!!!!

En daarmee kort men op de aow en dan met name de alleenstaande toeslag, hoe het nu gaat weet ik niet, de "menselijke maat" en zo maar dat was de situatie een aantal jaar terug nog, is toen een heel item over geweest, ik weet niet meer waar anders zocht ik het even op voor je....

Hier word een en ander nog wel duidelijker uitgelegd!!!!

https://www.judex.nl/rechtsgebied/uitke ... genwet-tw/

Als u uw link doorgelezen zou hebben, dan zou u gezien hebben, dat die helemaal niet over de AOW gaat. En de Toeslagen in uw link zijn niet bijvoorbeeld de Zorg- of Huurtoeslag, maar een toeslag van het UWV.

En ja, mijn link was leuke algemene informatie, maar in overeenstemming met de informatie opde site van de SVB.

https://www.svb.nl/nl/aow/woonsituaties ... w-situatie

Loop dat stappenplan eens door, dan zult u zien dat twee lattende AOW-ers allebei hun alleenstaande AOW houden.
Lady, dit gaat op voor elke situatie waarin 2 mensen een duurzame gezamenlijke huishouding vormen, in de geschetste situatie's KAN dit voorkomen, dit geld voor mensen in de aow maar ook voor mensen met om het even welke uitkering dan ook die aangevuld worden door middel van eender welke toeslag dan ook....

een duurzame relatie KUN je dus ook hebben als je apart van elkaar woont, dit word "ingevuld" door de ambtenaar die je controleert met zijn eigen intrepretatie van e bestaande wet en regelgeving!!!!

enkel een rijtje invullen met vragen helpt hier echt niet bij, als jij en je ex (als voorbeeld) veel samen doen, hele dagen bij elkaar zijn, elkaar gezelschap houden, elkaar vergezellen naar het ZH, dan heb je een duurzame relatie, zelfs als je eigen insteek is.....GEZELLIG TOCH!!!!

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Hawk-Eye

U bent echt abuis. Wat u schetst, is van toepassing als de een, of de ander bijstand heeft. Oftewel een uitkering van de Sociale Dienst.

Maar AOW-ers die zelfstandig een woning hebben en met elkaar boodschappen doen, naar het ziekenhuis gaan, of wat voor activiteit dan ook samen doen, hebben GEEN gezamenlijke huishouding en worden niet gekort op hun alleenstaande toeslag van de AOW.

En die ambtenaar houdt zich aan de wet- en regelgevingen interpreteert dat niet zelf.

En dat rijtje met vragen zou het u juist duidelijk moeten maken.

En de regelingen voor de toeslagen van de belastingdienst spreken al helemaal voor zich.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
06 aug 2022 16:57
@Hawk-Eye

U bent echt abuis. Wat u schetst, is van toepassing als de een, of de ander bijstand heeft. Oftewel een uitkering van de Sociale Dienst.

Maar AOW-ers die zelfstandig een woning hebben en met elkaar boodschappen doen, naar het ziekenhuis gaan, of wat voor activiteit dan ook samen doen, hebben GEEN gezamenlijke huishouding en worden niet gekort op hun alleenstaande toeslag van de AOW.

En die ambtenaar houdt zich aan de wet- en regelgevingen interpreteert dat niet zelf.

En dat rijtje met vragen zou het u juist duidelijk moeten maken.

En de regelingen voor de toeslagen van de belastingdienst spreken al helemaal voor zich.
er is een verschil tussen een gezamenlijke huishouding en een duurzame relatie en dat verschil gaat het nu juist om!!!!

Het gaat er dus niet om of je gezamenlijk woont in een huis maar of de relatie die je onderhoud een duurzame relatie is en daar spreekt men van als je al de reeds eerder bovenstaande begrippen hanteert zoals veel samenzijn enz.

Lowieze
Berichten: 6545
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit gaat wel erg off-topic. Eerst over erfafscheidingen die bij je gemeente beschreven staan en nu over al dan niet een gezamenlijke huishouding voeren vwb de SVB.
Wat heeft TS daar aan?

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts werd ook “bedreigd” ivm haar toeslagen, en maakt zich daar zorgen over.En die toeslagen komen dus NIET in gevaar. En als ze AOW zou hebben, lijkt mij niet, komt ook de alleenstaande AOW niet in gevaar, wat Hawk-Eye ook beweert.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Mss zijn de buren wel extra alert, omdat zich ooit iets voorgedaan heeft. En wil de kids beschermen.
Ze leven niet voor niks gescheiden……

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Mister Twister schreef:
07 aug 2022 14:58
Mss zijn de buren wel extra alert, omdat zich ooit iets voorgedaan heeft. En wil de kids beschermen.
Ze leven niet voor niks gescheiden……
Als ze de "kids" (naar woord trouwens, waarom niet gewoon kinderen?) willen beschermen dan maak je melding bij jeugdzorg of een dergelijke organisatie. Niet bij de belastingdienst.

Plaats reactie