Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Methusalah »

Mijn hemel, honderden jaren lang wordt er al gedronken in het bijzijn van kinderen. Dat was standaard op een kinderverjaardag waar ook volwassenen komen en dat zou strafbaar zijn? Hilarisch.

Ik zou zeggen dat ze als ze die camera's niet als de wiedeweerga de andere kant op wijzen jij aangifte gaat doen want in tegenstelling tot de gestoorde buren heb jij wel een poot om op te staan. Stelletje mafklappers.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
04 aug 2022 15:16
Maar wat is er gebeurd, waardoor die buren menen u het leven zo zuur te moeten maken?
Soms helemaal niets. In sommige delen van het land wordt dit soort bemoeizucht 'sociale saamhorigheid' genoemd. 'Klikken' en voortdurend alles en iedereen langs de lat van de eigen blik op het leven te leggen lijkt daar de norm en een levensdoel te zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
04 aug 2022 18:59
sjohie schreef:
04 aug 2022 15:16
Maar wat is er gebeurd, waardoor die buren menen u het leven zo zuur te moeten maken?
Soms helemaal niets. In sommige delen van het land wordt dit soort bemoeizucht 'sociale saamhorigheid' genoemd. 'Klikken' en voortdurend alles en iedereen langs de lat van de eigen blik op het leven te leggen lijkt daar de norm en een levensdoel te zijn.
Dat inderdaad. Laat mij maar lekker in een grote anonieme stad wonen. Daar gebeuren dat soort dingen niet zo gauw.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Of in een dorp waar iedereen elkaar kent.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 aug 2022 19:32
Of in een dorp waar iedereen elkaar kent.
Komt in de stad ook voor hoor. Je blijft overal dit soort zieke gasten houden.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door kuklos »

PeterPeters1966 schreef:
04 aug 2022 19:21
witte angora schreef:
04 aug 2022 18:59
sjohie schreef:
04 aug 2022 15:16
Maar wat is er gebeurd, waardoor die buren menen u het leven zo zuur te moeten maken?
Soms helemaal niets. In sommige delen van het land wordt dit soort bemoeizucht 'sociale saamhorigheid' genoemd. 'Klikken' en voortdurend alles en iedereen langs de lat van de eigen blik op het leven te leggen lijkt daar de norm en een levensdoel te zijn.
Dat inderdaad. Laat mij maar lekker in een grote anonieme stad wonen. Daar gebeuren dat soort dingen niet zo gauw.
Oh jawel. Bij mij (grote stad in de Randstad) werd ooit aangebeld door iemand die zag katten op het dak lopen, waren ontsnapt via het damraam. Katten van de buren. En die vrouw komt dat melden, waarop ik aangeef dat ze daar aan moet bellen en er niemand open deed. Nou dan zullen ze wel niet thuis zijn was mijn reactie. Waar ze dan wel waren vroeg ze weer. Hoe moet ik dat weten? Ken jij je buren soms niet.
Toen ben ik even flink wat minder vriendelijk geworden. Of ik mijn buren wel of niet ken gaat haar niets aan en of ik ze nou wel of niet ken wil niet zeggen dat ik wil en moet weten waar ze ek moment van de dag zijn. Dat op mijn manier duidelijk gemaakt en toen vertrok ze hevig geschrokken.

Dus ja, het gebeurt in de stad ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door moederslink »

conimus77 schreef:
03 aug 2022 09:59
Mijn buren hebben een camera opgehangen welke op mijn tuin staat gericht. Nu ben ik weer een relatie aan het opbouwen met mijn ex-partner die daarom regelmatig even langskomt bij mij en de kinderen. De buren hebben gedreigd melding te maken bij de Belastingdienst dat wij weer samenwonen hetgeen niet zo is. Hij heeft zijn eigen woning en staat daar ook ingeschreven. Hij blijft nooit slapen bij ons en gaat altijd weer terug naar zijn eigen huis. Ook wil zij Jeugdzorg inschakelen omdat wij af en toe een biertje drinken in de voortuin. De buren hebben gezegd tegen ons dat wij alcoholisten zijn etc. Ze willen de beelden eventueel daarvoor gebruiken. 

Mijn vraag is dan ook wat er gebeurt wanneer de buren inderdaad melding doen bij de Belastingdienst? Raak ik dan al mijn toeslagen kwijt die ik maandelijks ontvang?
Dat je ex zo nu en dan langs komt kan géén probleem zijn, dat er een koud biertje wordt gedronken, ook niet. Op deze manier heeft het vooralsnog ook geen enkele invloed op de toeslagen . Ik meen zelfs dat je ex maximaal 3x per week mag blijven slapen .
Ik vraag mij in deze wél af wat hier aan vooraf is gegaan, waardoor het nu zo escaleert en gespannen is . Waar de kinderen ook bij worden gesleept.
Daar moet wel het eea aan vooraf zijn gegaan.
Wat de camera betreft : dit mag niet op jullie privé tuin gericht staan. Daar kun je werk van maken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die toeslagen zijn helemaal niet in gevaar. Het gaat hier niet over een bijstandsuitkering..

Jerpauw
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Jerpauw »

ik heb een beetje het vermoeden dat het een fakebericht is.

Want je mag een Camera niet richten op andermans eigendommen en de tuin is niet van die persoon die het filmt.

Tevens de belastingdienst ziet je al aankomen.

de buurvrouw werkt zwart. en dat er binnen 10 minuten iemand voor de deur staat.... Ze hebben nu al mensen te weinig...

TS is ook na het bericht niet meer op visite geweest hier dus case closed

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door BL2 »

Geen bier drinken waar kinderen bij zijn ? Hoe verzin je het, nog even en de meeste kinderen worden na deze warme zomer uit huis geplaatst.....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jerpauw schreef:
05 aug 2022 09:17
ik heb een beetje het vermoeden dat het een fakebericht is.

Want je mag een Camera niet richten op andermans eigendommen en de tuin is niet van die persoon die het filmt.

Tevens de belastingdienst ziet je al aankomen.

de buurvrouw werkt zwart. en dat er binnen 10 minuten iemand voor de deur staat.... Ze hebben nu al mensen te weinig...

TS is ook na het bericht niet meer op visite geweest hier dus case closed



Altijd leuk dit soort gasten die met hun oordeel klaar staan.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door BL2 »

Helemaal met jerpauw eens. Topicstarter welke een bericht dumpen en verder geen activiteiten vertonen in het topic, zijn vaak fake. In dit topic zouden de rollen ook gewoon omgedraaid kunnen zijn, en kijkt men slechts wat er wel en niet kan.....

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
04 aug 2022 17:10
@hawkey

Welke uitkering? Toeslagen worden op die gronden niet ingetrokken.
toch wel, er was eens een stel die apart woonde van elkaar een beidden een alleenstaande aow genoot, mevr. moest naar het ziekenhuis en meneer ging met haar mee, toeslag van alleenstaande werd van beidde ingetrokken hierdoor!!!!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
05 aug 2022 11:28
Helemaal met jerpauw eens. Topicstarter welke een bericht dumpen en verder geen activiteiten vertonen in het topic, zijn vaak fake. In dit topic zouden de rollen ook gewoon omgedraaid kunnen zijn, en kijkt men slechts wat er wel en niet kan.....
Moderator geworden BL2??

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Voor de buren geldt het volgende:

Als een camera de openbare weg of uw woning of tuin filmt, gelden de regels van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Houden uw buren zich niet aan deze regels? Dan kunt u de rechter vragen of de camera weg kan. Hiervoor heeft u een advocaat nodig.

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... at%20nodig.

Je hebt recht van privacy!

Nog meer informatie

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... j-de-buren

en

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -doen-8036

Een Klacht indien is mogelijk:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -bij-de-ap

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hawk-Eye schreef:
05 aug 2022 11:35
Lady1234 schreef:
04 aug 2022 17:10
@hawkey

Welke uitkering? Toeslagen worden op die gronden niet ingetrokken.
toch wel, er was eens een stel die apart woonde van elkaar een beidden een alleenstaande aow genoot, mevr. moest naar het ziekenhuis en meneer ging met haar mee, toeslag van alleenstaande werd van beidde ingetrokken hierdoor!!!!
Dat zal dan na bezwaar beslist hersteld zijn.

Lees eens hier.

https://www.anbo.nl/advies/pensioen-aow ... or-het-aow

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
05 aug 2022 11:41

Moderator geworden BL2??
Nou niet hier maar wel elders :lol:

Anderzijds hebben nu vele, zeer vele aangegeven dat een spionage camera niet mag, hoe veel gaan dat nou nog een keer plaatsen. Dat heeft toch geen enkel nu meer, zeker als TS niet de discussie aan wil gaan hier.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
05 aug 2022 16:14



Anderzijds hebben nu vele, zeer vele aangegeven dat een spionage camera niet mag, hoe veel gaan dat nou nog een keer plaatsen. Dat heeft toch geen enkel nu meer, zeker als TS niet de discussie aan wil gaan hier.
Dit ben ik met je eens, maar dat is bij alle topics zo.

Geen idee waarom TS niet reageert , misschien op vakantie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Jablan »

Topic is gistermiddag online gekomen, waarschijnlijk heeft Conimus nog geen idee, dat er reacties zijn.

Naast alle tips nog ééntje: schutting van minstens 3 meter hoog plaatsen en als het een huurwoning betreft, ook contact opnemen met de maatschappelijk werker van de woningbouwvereniging.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
05 aug 2022 18:22
Naast alle tips nog ééntje: schutting van minstens 3 meter hoog plaatsen .....
Laat TS eerst maar eens controleren bij de gemeente of zo'n hoge schutting wel is toegestaan.

Plaats reactie