Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
conimus77
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2022 09:56

Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door conimus77 »

Mijn buren hebben een camera opgehangen welke op mijn tuin staat gericht. Nu ben ik weer een relatie aan het opbouwen met mijn ex-partner die daarom regelmatig even langskomt bij mij en de kinderen. De buren hebben gedreigd melding te maken bij de Belastingdienst dat wij weer samenwonen hetgeen niet zo is. Hij heeft zijn eigen woning en staat daar ook ingeschreven. Hij blijft nooit slapen bij ons en gaat altijd weer terug naar zijn eigen huis. Ook wil zij Jeugdzorg inschakelen omdat wij af en toe een biertje drinken in de voortuin. De buren hebben gezegd tegen ons dat wij alcoholisten zijn etc. Ze willen de beelden eventueel daarvoor gebruiken. 

Mijn vraag is dan ook wat er gebeurt wanneer de buren inderdaad melding doen bij de Belastingdienst? Raak ik dan al mijn toeslagen kwijt die ik maandelijks ontvang?

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door riddert »

U maakt zich druk om niets. Wat voor bezoek u ontvangt en wanneer maakt de belastingdienst helemaal niets uit.
Bierdrinken in de voortuin wordt normaal gevonden in bepaalde gezellige buurten, maar dat is het niet hoor. U kunt beter in de achtertuin gaan zitten.
Maar uw toeslagen zult u in ieder geval niet kwijtraken op basis van wat u schrijft.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door scontra »

V.w.b. de camera opstelling kunt u (telefonisch) contact opnemen met het Juridisch Loket in uw Gemeente voor nadere info hierover.
Voor de verdere rest, lak hebben aan de buren en vooral deze mensen volledig negeren, doe alsof ze lucht voor u zijn.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Dirkie »

conimus77 schreef:
03 aug 2022 09:59
Mijn buren hebben een camera opgehangen welke op mijn tuin staat gericht.
Dit is onder normale omstandigheden niet toegestaan. Een dergelijke camera mag alleen gericht zijn op de eigen ruimte (bijvoorbeeld voortuin) en de publieke ruimte. Alleen bij bijvoorbeeld serieuze veiligheidsproblemen mogen zijn een camera richten op bijvoorbeeld uw tuin. Dat is hier niet het geval dus ik zou dit melden bij de politie omdat dit een zeer grove inbreuk is op uw privacy.
En volgens mij is er geen wet die verbiedt dat u in uw tuin iets mag drinken met iemand anders. En misschien wordt er dan wel alcohol vrij bier gedronken toch.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door sjohie »

conimus77 schreef:
03 aug 2022 09:59
Mijn buren hebben een camera opgehangen welke op mijn tuin staat gericht. Nu ben ik weer een relatie aan het opbouwen met mijn ex-partner die daarom regelmatig even langskomt bij mij en de kinderen. De buren hebben gedreigd melding te maken bij de Belastingdienst dat wij weer samenwonen hetgeen niet zo is. Hij heeft zijn eigen woning en staat daar ook ingeschreven. Hij blijft nooit slapen bij ons en gaat altijd weer terug naar zijn eigen huis. Ook wil zij Jeugdzorg inschakelen omdat wij af en toe een biertje drinken in de voortuin. De buren hebben gezegd tegen ons dat wij alcoholisten zijn etc. Ze willen de beelden eventueel daarvoor gebruiken. 

Mijn vraag is dan ook wat er gebeurt wanneer de buren inderdaad melding doen bij de Belastingdienst? Raak ik dan al mijn toeslagen kwijt die ik maandelijks ontvang?
Ik weet niet waarom uw buren het nodig vinden om te dreigen met iets melden aan de belastingdienst of jeugdzorg, maar wat ze ook filmen met die camera, zal nooit als enig bewijs kunnen/mogen dienen, want men mag als particulier niet zomaar over de erfgrens filmen.

Er zijn wel regels mbt samenwonen en toeslagen etc, en vermoedelijk noemen ze de term "toeslagen" expres vanwege de zware lading die die term heeft sinds de bekende affaire om u bang te maken, maar als uw ex af en toe langskomt voor een biertje, komt dat niet in de buurt van iets wat u uw toeslagen zou kunnen kosten volgens mij. Idem met dit mooie warme weer buiten voor huis zitten.

Maar wat is er gebeurd, waardoor die buren menen u het leven zo zuur te moeten maken? Sommige gemeenten hebben wijkteams etc die hierin een bemiddelende rol kunnen spelen trouwens, daar zou u ook es naar kunnen kijken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

Altijd leuk zulk soort buren. Gewoon werk van maken dat die camera op jullie tuin gericht staat en voor de rest , lekker laten dat soort volk.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door de auditu »

“Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te laste gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.”
Misschien iets om mee terug te slaan?

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door riddert »

de auditu schreef:
04 aug 2022 15:33
“Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te laste gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.”
Misschien iets om mee terug te slaan?
Dat is een goede, alleen heb je dan veel kans op escalatie. Een burenruzie is het laatste wat je moet willen.
Ontloop elkaar en ga in de achtertuin zitten.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Als uw buren echt veel camera's hebben dan zal er daar ook wel iets zijn wat niet helemaal toegestaan is.
Probeer eens aan de weet te komen of hun iets doen wat niet helemaal is toegestaan.
Als U een een vermoeden daarvan hebt, maak daar melding van, maar zorg wel voor legale bewijzen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door de auditu »

Het lijkt er sterk op dat er al een en ander is geëscaleerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door reggie2 »

Denk het ook , en dat soort buren kan je beter ontwijken.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door riddert »

Ben er ook bang voor dat er eerder ook al wat dingetjes geweest zijn onderling.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, u raakt uw toeslagen niet kwijt door de verhalen van die “dwaze” buren. Neem de volgende keer dat ze u ergens van beschuldigen dat verhaal eens op. Kan op veel mobieltjes. Verder negeren.

Als er een wijkagent is, spreek die eens aan over de stand van de camera’s’.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

[/quote].

Er zijn wel regels mbt samenwonen en toeslagen etc, en vermoedelijk noemen ze de term "toeslagen" expres vanwege de zware lading die die term heeft sinds de bekende affaire om u bang te maken, maar als uw ex af en toe langskomt voor een biertje, komt dat niet in de buurt van iets wat u uw toeslagen zou kunnen kosten volgens mij. Idem met dit mooie warme weer buiten voor huis zitten.

[/quote]

Als de relatie verder opgebouwd wordt dan kan de uitkeringsinstantie misschien op een zeker moment wel concluderen dat er sprake is van een gemeenschappelijke huishouding - samen eten etc. ook als de partner elders een huis heeft en daar ingeschreven staat. Het is wel verstandig om hierover informatie in te winnen. Aangezien Seinhuis op vakantie lijkt te zijn: ga het navragen bij het juridischloket.nl :wink:

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik had even druk, en er waren geen nieuwe topics om mensen te helpen.

Ik kan niet met zekerheid zeggen, maar het klinkt alsof de camera's fout zijn opgehangen. Echter, soms is onterecht matig bewijs toch rechtsgeldig, soms niet.

Mijn advies is om geen bier te drinken waar uw kinderen bij zijn, en niet dronken te worden als uw kinderen in uw huis zijn. Jeugdzorg kan over de kleinste details moeilijk doen.

Van de belastingdienst mag u bezoek ontvangen. Als u een uitkering of toeslagen ontvangt dan kan een duurzame relatie gevolgen hebben.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand ergens NIET ingeschreven staat, dan heeft zijn of haar inkomen geen effect op de toeslagen van de bewoner.

Er is niet gemeld dat er sprake is van een bijstandsuitkering. En ook een bijstandsgerechtigde mag bezoek ontvangen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

waar men wel moeilijk over kan doen is het volgende, alsof u doet dat er een langdurige relatie is en u handelt alsof u elkaar steunt en helpt.

hiermee word bedoelt o.a. u gaat naar de dokter en uw partner gaat mee of brengt u met de auto, u gaat ergens op visite en uw partner en u gaan samen.

dat zijn aanwijzingen dat u een gezamenlijke huishouding voert en daarop kan men u aanpakken, sterker nog, op deze gronden zijn er uitkeringen en toeslagen ingetrokken!!!!

U hoeft dan dus niet eens samen te wonen!!!!

de camera moeten ze op hun eigen tuin richten, deze mag zelfs niet eens de openbare ruimte filmen!

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... j-de-buren

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door gosewijn »

Seinhuis schreef:
04 aug 2022 16:56
Ik had even druk, en er waren geen nieuwe topics om mensen te helpen.

Ik kan niet met zekerheid zeggen, maar het klinkt alsof de camera's fout zijn opgehangen. Echter, soms is onterecht matig bewijs toch rechtsgeldig, soms niet.

Mijn advies is om geen bier te drinken waar uw kinderen bij zijn, en niet dronken te worden als uw kinderen in uw huis zijn. Jeugdzorg kan over de kleinste details moeilijk doen.

Van de belastingdienst mag u bezoek ontvangen. Als u een uitkering of toeslagen ontvangt dan kan een duurzame relatie gevolgen hebben.
Je hebt toch niet toevallig gedronken , moet je met dit warme weer niet doen .

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hawkey

Welke uitkering? Toeslagen worden op die gronden niet ingetrokken.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Buren dreigen melding bij Belastingdienst te maken

Ongelezen bericht door kuklos »

Seinhuis schreef:
04 aug 2022 16:56
Mijn advies is om geen bier te drinken waar uw kinderen bij zijn, en niet dronken te worden als uw kinderen in uw huis zijn.
Wat een gek advies. Niet dronken worden is een ding, maar zelfs geen biertje mogen drinken?????
En het advies van niet dronken worden hangt ook af van oud de kinderen zijn. Zijn die 3 en 5, dan heb je een punt. Zijn die 17 en 18, tsja, hoe erg gaan we buttelen?

Plaats reactie