Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tiidmasine schreef:
04 aug 2022 02:33
Wat mij nog even van het hart moet: ik krijg de indruk dat hier een flink aantal reaguurders netjes, zoals de overheid dat wou tijdens de corona toestanden het prettig vonden dat zij de opgelegde qr toegangscodes voor bepaalde zaken konden tonen. Dan komt nu een klein zinnetje off topic: Ik ben een wappie. Weten anderen waar ik sta in het hele beleid aangaande........ Dat is dus ook 1 van de redenen dat ik onder geen beding zo'n smartphone wil. Als in 2025 het 2G netwerk wordt opgeheven: jammer dan. Dan maar geen telefoon (met ingebouwde computer; of is het nu andersom) meer. Langzaam maar zeker wordt de burger in een hoek geduwd waar de overheid hem/haar wil hebben door z.g. gemak aan te bieden. Wie dat niet ziet (of misschien zelfs niet wil zien) gaat langzaam maar zeker slaaf van het systeem worden. Daar is jaren gelden eens een filmpje over gemaakt wat dit verschijnsel perfect illustreert. Moraal van dat filmpje is: wie geen leugens horen wil moet maar voelen: https://www.youtube.com/watch?v=uYavL8NBRO4&t=10sIk ben het volkomen eens met, wat ooit de stelling van de Friese Grutte Pier was: Liever dood dan slaaf !!
Ik deel de kritiek op het verplicht toegang vragen met de QR-code in coronatijd; je kon 'm ook printen maar dan werd net zo goed je QR-code gescand want alleen laten zien zonder scannen was niet toegestaan (zie de wetgeving). Veel mensen werden gedupeerd omdat de tweede prik niet goed gereristreerd werd, het papieren bewijs werd niet geaccepteerd, volkomen onnodig dus ga je je afvragen waarom de (europese) overheid dat deed? De gedachte dat dit alles diende om ons alvast te laten wennen aan dergelijke controles, is geen onzin volgens mij.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

snuffel1 schreef:
04 aug 2022 13:52
Maar toch als Ts geen slimme telefoon wil aanschaffen betekent dat niet dat Ts buiten de hedendaagse samenleving valt. Oké het wordt wel wat omslachtiger maar daar kiest Ts zelf voor. DigiD is geen verplichting, een app voor internetbankieren ook niet want dan kan ook met een gratis apparaat waar de inlogcodes uit rollen. Met de bankpas kan in winkels betaald worden en spaarpassen zoals veel winkeliers hanteren zijn ook in een handig pas formaat te verkrijgen. De slimme telefoon voegt wel iets toe in het gemak want met al die spaarpassen in de portemonnee wordt het een zoektocht naar de juiste spaarpas. Tijdens de corona periode werd de QR code die zeker niet veel gebruikt werd nieuw leven ingeblazen want een ellen lange barcode zoals we nu nog kennen was geen optie. Tegen de komst van die app is in de tweede kamer veel weerstand geweest en toen is in alle wijsheid besloten om die QR code ook op papier te verstrekken als iemand besloot die code niet digitaal hetzij per mail of app wenste te ontvangen. Resumerend, een slimme telefoon is een handig ding maar noodzakelijk dat dan weer niet.
Ik ben meer dan 30 jaar werkzaam geweest in de automatisering. Juist DAT heeft mij de ogen open gehouden. Ik val zeker niet buiten de samenleving anders dan dat gevaxte kennissen je met de rug niet meer aankijken omdat ik geen prikken wil (Geen experimentele mRNA prikken, geen griepprikken geen prik tegen pneumokokken en alle andere waarvan het rivm denkt dat ik ze moet nemen) Ook de smoelpampers komen bij mij niet op. Alleen in het begin ben ik 1 keer uit protest in een nikab naar het ziekenhuis geweest. (Niemand die er moeilijk over deed) Spaarpassen hoef ik niet: het enigste doel van de uitgever: data verzamelen. Mijn browser accepteert geen koekjes, weert trackers van smoelenboek, google en anderen. Meld me ook niet aan voor nieuwsbrieven van commerciele partijen; krijg ik ze toch dan zet ik de afzender op mijn zwarte mailinglijst of markeer het als spam. Mijn vaste lijn voor de telefoon is eigenlijk ip telefonie. NIET via de internetprovider, maar elders ondergebracht. Mijn inkomende nummers zijn op 1 na geen uitgaande nummers. Mijn uitgaande nummer is mijn eigendom; gekocht voor 1 Euro. Bezit in totaal 4 nummers. Kosten per jaar inclusief pbx centrale, huur 3 nummers en gesprekskosten nog geen 100 euro per jaar. Over alle zaken die er mee te maken hebben, heb ik zelf de controle. Ik reis sinds invoering van de ov chipkaart niet meer met het ov. Mijn laatste treinreis was in 1999. Over QR codes heb ik geen controle van wat er in staat; daarom mijdt ik ze als de pest. En precies zoals u aangeeft: is een smartphone geen noodzaak. Voor de belangstellen hier een link naar de documentaire Panopticon van Peter Vlemmix over privacy: https://vimeo.com/52165457

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tiidmasine schreef:
04 aug 2022 17:04
Alleen in het begin ben ik 1 keer uit protest in een nikab naar het ziekenhuis geweest.
:lol: :lol: :lol:

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door 16again »

Allemaal gratis apps. Wat alleen maar kan als jij het product ben, die betaalt met persoonsgegevens

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Methusalah »

HandigeHarrie schreef:
04 aug 2022 16:56
De gedachte dat dit alles diende om ons alvast te laten wennen aan dergelijke controles, is geen onzin volgens mij.

Nou, blijkbaar wel aangezien die controle inmiddels weg is. Niet echt logisch dan toch?

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Tiidmasine schreef:
04 aug 2022 17:04


Ik ben meer dan 30 jaar werkzaam geweest in de automatisering. Juist DAT heeft mij de ogen open gehouden. Ik val zeker niet buiten de samenleving anders dan dat gevaxte kennissen je met de rug niet meer aankijken omdat ik geen prikken wil (Geen experimentele mRNA prikken, geen griepprikken geen prik tegen pneumokokken en alle andere waarvan het rivm denkt dat ik ze moet nemen) Ook de smoelpampers komen bij mij niet op. Alleen in het begin ben ik 1 keer uit protest in een nikab naar het ziekenhuis geweest. (Niemand die er moeilijk over deed) Spaarpassen hoef ik niet: het enigste doel van de uitgever: data verzamelen. Mijn browser accepteert geen koekjes, weert trackers van smoelenboek, google en anderen. Meld me ook niet aan voor nieuwsbrieven van commerciele partijen; krijg ik ze toch dan zet ik de afzender op mijn zwarte mailinglijst of markeer het als spam. Mijn vaste lijn voor de telefoon is eigenlijk ip telefonie. NIET via de internetprovider, maar elders ondergebracht. Mijn inkomende nummers zijn op 1 na geen uitgaande nummers. Mijn uitgaande nummer is mijn eigendom; gekocht voor 1 Euro. Bezit in totaal 4 nummers. Kosten per jaar inclusief pbx centrale, huur 3 nummers en gesprekskosten nog geen 100 euro per jaar. Over alle zaken die er mee te maken hebben, heb ik zelf de controle. Ik reis sinds invoering van de ov chipkaart niet meer met het ov. Mijn laatste treinreis was in 1999. Over QR codes heb ik geen controle van wat er in staat; daarom mijdt ik ze als de pest. En precies zoals u aangeeft: is een smartphone geen noodzaak. Voor de belangstellen hier een link naar de documentaire Panopticon van Peter Vlemmix over privacy: https://vimeo.com/52165457

Jij bent duidelijk zelf het probleem. Alles weigeren, niets geloven en nergens aan mee doen. Dan ben gewoon niet geschikt voor een participatiemaatschappij en moet je maar ergens op een eilandje gaan wonen. Dan heb nergens meer last van.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
04 aug 2022 18:33
Allemaal gratis apps. Wat alleen maar kan als jij het product ben, die betaalt met persoonsgegevens
Toch zijn ook bij gratis app alle tracking-opties gewoon uit te schakelen.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Methusalah schreef:
04 aug 2022 18:39

Jij bent duidelijk zelf het probleem. Alles weigeren, niets geloven en nergens aan mee doen. Dan ben gewoon niet geschikt voor een participatiemaatschappij en moet je maar ergens op een eilandje gaan wonen. Dan heb nergens meer last van.
Alles weigeren, niets geloven ? Die opmerking verdient enige nuance; Ik geloof de mainstream media al lang niet meer; die brengen alleen berichten welke de overheid welgevallig zijn. Diezelfde overheid geloof ik ook al lang niet meer: Liegen, bedriegen en corruptie; daarmee is wel alles over deze overheid gezegd. Ik weiger dus te geloven dat Nederland nog en democratisch land is. Ik heb vorig jaar Hugo de Jonge (Toen nog minister van vws) een voorstel gedaan; een heel fair voorstel zelfs: "Ik ben bereid publiekelijk de corona prik te nemen wanneer u er voor tekent dat welke (ernstige) bijwerking ik ook zal ondervinden u hetzelfde lot zal ondergaan. Als ik zou komen te overlijden is het voor u ook einde verhaal. Deze afspraak laten we notarieel vastleggen. Ik zal de notariskosten betalen. " Durfde Hugo de Verschrikkelijke mijn aangeboden voorstel aan ? Hij gaf er geen enkele reactie op; ook niet na een tweede poging. Was dit niet een prachtige publiciteitsstunt voor hem om aan te tonen dat de prik veilig was zoals werd beweerd ?
We zagen achteraf wel 6 verschillente foto's van Hugo waar hij zogenaamd de prik kreeg; geshopt of met zoutoplossing. Hugo, de beschermeling van Schwab, evenals Rutte, Kaag, Rob Jetten, Seegers en de rest van het kartel kabinet. Datzelfde zootje wat nu de boeren wil ruimen. Een RIVM wat met valse ammoniakcijfers komt (meetstation naast een rioolput en een meetstation met een kippen- en varkensfokkerij binnen een straal van 300 meter)
Tja, wie is nu daadwerkelijk het probleem ? Degeen die als een schaap achter de overheid aan loopt of degeen die zelf nadenkt ?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iemand die zo’n dwaas voorstel doet, kan toch helemaal niet serieus genomen worden.

Heel terecht dat er niet gereageerd wordt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door de auditu »

Tiidmasine schreef:
04 aug 2022 22:15
Tja, wie is nu daadwerkelijk het probleem ? Degeen die als een schaap achter de overheid aan loopt of degeen die zelf nadenkt ?
U wilt ons dus doen geloven dat u dit allemaal zelf bedacht heeft?

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Dit forum maakt deel uit van mainstream media (in dit geval een publieke omroep die ook nog eens gefinancierd wordt door de Overheid).
Wat doet U hier dan eigenlijk ? Zo principieel bent U kennelijk dus niet

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door sjohie »

Tiidmasine schreef:
04 aug 2022 22:15
Methusalah schreef:
04 aug 2022 18:39

Jij bent duidelijk zelf het probleem. Alles weigeren, niets geloven en nergens aan mee doen. Dan ben gewoon niet geschikt voor een participatiemaatschappij en moet je maar ergens op een eilandje gaan wonen. Dan heb nergens meer last van.
Alles weigeren, niets geloven ? Die opmerking verdient enige nuance; Ik geloof de mainstream media al lang niet meer; die brengen alleen berichten welke de overheid welgevallig zijn. Diezelfde overheid geloof ik ook al lang niet meer: Liegen, bedriegen en corruptie; daarmee is wel alles over deze overheid gezegd. Ik weiger dus te geloven dat Nederland nog en democratisch land is. Ik heb vorig jaar Hugo de Jonge (Toen nog minister van vws) een voorstel gedaan; een heel fair voorstel zelfs: "Ik ben bereid publiekelijk de corona prik te nemen wanneer u er voor tekent dat welke (ernstige) bijwerking ik ook zal ondervinden u hetzelfde lot zal ondergaan. Als ik zou komen te overlijden is het voor u ook einde verhaal. Deze afspraak laten we notarieel vastleggen. Ik zal de notariskosten betalen. " Durfde Hugo de Verschrikkelijke mijn aangeboden voorstel aan ? Hij gaf er geen enkele reactie op; ook niet na een tweede poging. Was dit niet een prachtige publiciteitsstunt voor hem om aan te tonen dat de prik veilig was zoals werd beweerd ?
We zagen achteraf wel 6 verschillente foto's van Hugo waar hij zogenaamd de prik kreeg; geshopt of met zoutoplossing. Hugo, de beschermeling van Schwab, evenals Rutte, Kaag, Rob Jetten, Seegers en de rest van het kartel kabinet. Datzelfde zootje wat nu de boeren wil ruimen. Een RIVM wat met valse ammoniakcijfers komt (meetstation naast een rioolput en een meetstation met een kippen- en varkensfokkerij binnen een straal van 300 meter)
Tja, wie is nu daadwerkelijk het probleem ? Degeen die als een schaap achter de overheid aan loopt of degeen die zelf nadenkt ?
Gezien de recente reeks aan verloren rechtszaken en veroordelingen in Nederland, en bijvoorbeeld de lopende zaak tegen vrind Jones in de VS die niet echt zijn kant op lijkt te vallen, denk ik dat die zelf uitgeroepen nadenkers, het probleem zijn. :wink:

Wat betreft die meetnetten, het RIVM heeft er 5, waaronder eentje die wordt gebruikt om het model te valideren. Daar zitten dus inderdaad meetpunten in, die direct bij fokkers aan de gevel hangen, of bij een RWZI. Als ze die waarden in het operationele model stoppen, en dat geeft dezelfde cijfers als altijd, weten ze dat dat model niet deugd. Kortom, die meetpunten zijn onderdeel van het controlenetwerk, niet het actieve netwerk wat het model voedt, en gebruikt wordt voor beleid en vergunningen.

Deze dame legt eea goed uit met plaatjes, want een model bouwen en begrijpen is een vak, wat veruit de meeste Nederlanders niet meester zijn. Zie dat laatste zo, het hebben van een rijbewijs, wat veel mensen hebben, maakt niet dat die ineens de motor van hun eigen auto kunnen reviseren.

Tiidmasine
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 jun 2014 01:44

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Ik wist van te voren, toen ik dit topic startte, dat ik in een wespennest terecht kwam. Eigenlijk had ik er een poll aan moeten koppelen met 3 mogelijke antwoorden: Wat stemt u ? > Links, Rechts, Midden. Vermoedelijk zouden de meeste reacties het eerste antwoord zijn. Aan de meeste reacties te zien zijn aanhangers van b.v. Baudet en Wilders hier nu niet bepaald in meerderheid aanwezig. Geeft niet. Ieder zijn/haar vrije keuze. Dat respecteer ik. Andersom lijkt vaak een beetje boel moeilijk. Tenslotte: Ik zou u allen willen adviseren eens te kijken naar (ongecensureerde) andere meningen/beelden zoals b.v. de website: https://startpagina.mediacollectief.nl/ Lees en zie ook eens andere meningen dan die je via de NPO en Nederlandse kranten voorgeschoteld krijgt. (Ook daar zijn trouwens niet alle onderdelen vrij van censuur: op een site staat b.v. dat ze niet censureren. Echter in de huisregels is de bepaling opgenomen dat wat hen niet welgevallig is niet zal worden geplaatst) :!: :idea: :!:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb me op gegeven voor het VASCO onderzoek van het RIVM, daardoor kan ik gratis zelftesten bestellen. Moet alleen af en toe wat bloed afnemen bij mezelf en opsturen, maar goed, dat heb ik er wel voor over.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
05 aug 2022 13:36
Een complottheorie begint met één persoon die de gang van zake in twijfel trekt.....
Of het begin is een complot-praktijk.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

snuffel1 schreef:
05 aug 2022 13:36
Een complottheorie begint met één persoon die de gang van zake in twijfel trekt, de theorie op socialmedia plaatst in de hoop medestanders te vinden. Die medestanders zijn gevoelig voor die theorie en nemen die voor waarheid aan. Bij complottheorieën wordt er één persoon of meerdere instanties als schuldigen aangewezen want de starter van die complottheorie heeft onderzoek op het wereld wijde web gedaan. Google is dan de beste vriend en Wikipedia doet ook nog een duit in het zakje want die informatie wordt door vrijwilligers aangeleverd. Het liefst worden wetenschappelijk bewezen feiten buiten beschouwing gelaten of als zijnde ongeloofwaardig afgedaan onder het motto 'ik was er niet bij en heb het dus ook niet zien gebeuren' dus kan het ook nep nieuws zijn. Als de starter maar hard genoeg roept dat we voor de gek gehouden worden gaan volgers het nog geloven ook met alle gevolgen van dien. Corona bestaat niet, bij vaccineren wordt ook een chip in het lichaam gebracht je kunt het zo gek niet bedenken maar veel volgers waren en zijn er misschien nog steeds van overtuigt dat corona een middel is om burgers te kunnen traceren. Een andere complottheorie is, als we nu een virus die vooral ouderen en de zwakke mensen treft gaan die gewoon dood want voordat er een werkbaar vaccin is duurt het nog een paar maanden win win de pensioenen kunnen stijgen en dat probleem met begraafplaatsen tekort lossen we op door oude graven te ruimen. Terugkomend op de privacy van een slimme telefoon kan ik er ook een complottheorie op los laten, misschien is er in een slimme telefoon een giftige stof toegevoegd die als een mens niets aan de samenleving toevoegt door de overheid geactiveerd wordt, gaat hemelen en doktoren de opdracht krijgen om een natuurlijk overlijden vast te stellen.
Zo bleek het toch ook met de toeslagen affaire, ze werden jaren voor gek verklaart, en wat bleek, ze hadden gelijk. Het klopte allemaal niet. Het gevaar ontstaat als mensen als maar klakkeloos aannemen zonder na te denken.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tiidmasine schreef:
05 aug 2022 13:33
Ik wist van te voren, toen ik dit topic startte, dat ik in een wespennest terecht kwam. Eigenlijk had ik er een poll aan moeten koppelen met 3 mogelijke antwoorden: Wat stemt u ? > Links, Rechts, Midden. Vermoedelijk zouden de meeste reacties het eerste antwoord zijn. Aan de meeste reacties te zien zijn aanhangers van b.v. Baudet en Wilders hier nu niet bepaald in meerderheid aanwezig. Geeft niet. Ieder zijn/haar vrije keuze. Dat respecteer ik.
Baudet als serieuze politieke optie zien, dat zegt eigenlijk genoeg. Wilders is een linkse politicus met 1 heel erg rechts idee. De VVD is tegenwoordig linkser dan het midden. Maar toch stem ik rechts, er zijn gelukkig tegenwoordig wat meer opties aan die kant.

Wat ik wel vaak vind. Je noemt jezelf een wappie. Vaak is dat synoniem met 'ik neem de mainstream media helemaal niet meer serieus en geloof alleen nog mijn alternatieve bronnen'. Dat noem ik niet zelf nadenken, dat noem ik dwars doen om het dwars doen.

De mainstream media moet je nooit afschrijven, die alternatieve media overigens ook niet zomaar. Wat je wel moet doen is zelf logisch nadenken en emoties vooral buiten de gedachtegang laten.

Waar rook is, is vuur. Die rook negeren wil niet zeggen dat er dan geen vuur is. Dat geldt voor iedere vorm van media. Neem je de rook niet serieus, kom je er nooit achter of er daadwerkelijk vuur was en waar dat vuur precies was.

Het feit dat je denkt dat een mobiele telefoon uit 2000 wel veilig is voor de privacy, betekent dat je totaal geen onderzoek hebt gedaan. Ook daarmee kunnen ze je volgen (wat boeit dat overigens als de overheid weet dat ik tussen 9 en 17 op het werk ben en in het weekend weleens in de kroeg te vinden ben?).

Ik wil het best met je eens zijn dat heel dat controle op geldstromen een kwalijke zaak is, daar ben ik het wel mee eens. Niet alles hoeft geregistreerd te worden en wat zwart geld is helemaal niets verkeerd in de wereld. De keukenzetter die wat zwart bijklust, heitje voor een karweitje bijvoorbeeld, er is een levendige wereld voor zwart geld die we mijns inziens moeten behouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer ik zie en hoor wat men allemaal stante pede deelt via sociale media heb je zelf als gebruiker hier toch écht ook een actieve rol in.
Iedere post, foto ed wordt maar gedeeld en gaat dan rond.
Daar heb je dan dus geen controle meer op.
Daar moet je echt terughoudender in zijn en niet alles maar op het WWW net gooien.
Gebruik van de phone met al zijn snufjes, gemak en mogelijkheden is dan verder prima te doen.
Je kunt straks niet meer zonder smartphone.
Zelf heb ik , nog, geen smartphone, maar ook ik zal er binnenkort aan moeten geloven.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
06 aug 2022 10:12
Wanneer ik zie en hoor wat men allemaal stante pede deelt via sociale media heb je zelf als gebruiker hier toch écht ook een actieve rol in.
In het privacy verhaal denk ik allereerst aan alle informatie die wordt verzameld zonder medeweten van de gebruiker

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe zit het met onze privacy bij gebruik van een smartphone?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Onkruid71 schreef:
05 aug 2022 14:03
Zo bleek het toch ook met de toeslagen affaire, ze werden jaren voor gek verklaart, en wat bleek, ze hadden gelijk. Het klopte allemaal niet. Het gevaar ontstaat als mensen als maar klakkeloos aannemen zonder na te denken.
Maar het verschil met de complotten rond Corona en vaccins is dat er bewijs was van de toeslag affaire.

En met dat bewijs kun je ook zien dat er geen wijd verspreid complot was, maar meer dommigheid en angst vanuit de ministeries, rechtbanken, ambtenaren e.d. om de fout te herstellen. Ze voerde de populistische wet, die gesteund werd door o.a. PVV te letterlijk uit. Verschil maken tussen fout en fraude werd niet gedaan en de menselijk maat was verdwenen.

Wat ik mis is dat partijen zoals de PVV enige verantwoordelijkheid nemen, immers is de wet afkomstig vanuit de tweede kamer en moesten fraudeurs keihard aangepakt worden!

Plaats reactie