Opgelicht door webshop Ikodi?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Helennn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2022 10:54

Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Helennn »

Hoi allemaal,
Ik heb zondag een koffiezetapparaat besteld bij ikodi.com.
Het bedrag heb ik maandag overgeboekt. Dit was een rekeningnummer in Engeland. De contactgegevens geven een adres in Maastricht aan. Sinds de overboeking hoor ik niks meer. Geen reactie op mails en niet op voicemailberichten. Ik begin te vermoeden dat ik ben opgelicht voor meer dan 300 euro. Iemand ervaring met deze webshop? Alvast bedankt! Groetjes

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Shainora »

Gewoon even geduld hebben overboeking duurt tot 3 dagen en ze verzenden pas na ontvangst betaling en dan is er nog de levertijd.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is nu net donderdag, waarom denk je nu al opgelicht te zijn ?

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Ik vind het altijd vreemd dat een Nederlandse webshop een buitenlands rekeningnummer heeft, in dit geval Engeland met zijn valuta pound.
En het is toch zo gepiept met Instant Payments, lijkt mij hoor.

Helennn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2022 10:54

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Helennn »

Hoi, het telefoonnummer op de website is bekend bij de politie, vandaar dat ik vrees dat ik ben opgelicht...
Als je het nummer belt dan krijg je een voicemail van ene Albert. Er neemt niemand op, belt niemand terug en er mailt niemand terug. Ook betreft het inderdaad een buitenlands rekeningnummer.
Wellicht zijn er meer mensen met ervaring met Ikodi?
Groetjes en bedankt voor de reacties!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Webwinkel heeft 30 dagen de tijd om de bestelling te verzenden, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.

Mocht het dan niet geleverd zijn, neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.fraudehelpdesk.nl. Indien betaald met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij, doe een beroep op aflevering garantie.

Helennn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2022 10:54

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Helennn »

Heel erg bedankt voor uw reactie!
Ook het bankrekeningnummer op de website blijkt bij de politie bekend te zijn :(
Maandag heb ik met hen een afspraak.
Bedankt voor uw tips! Deze zal ik zeker ter harte nemen!

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Moederbedrijf IIF Management
Uitgeschreven bij KvK
Op de website zelf geen KvK nummer
Een e-mailadres wat er heel vreemd uitziet
Eigenaar niet bekend bij Google
Genoeg rode vlaggen

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als het uit de UK moet komen (wat zou kunnen aangezien het daar naartoe moest worden overgemaakt) kan het wel even duren met alle brexit ellende voordat er iets geleverd wordt. Maar wat voor superspeciaal koffieapparaat is het waardoor je m daar moest bestellen?

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door riddert »

Het apparaat was 10 euro goedkoper dan bij de andere winkels.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door BL2 »

Helennn schreef:
04 aug 2022 18:05
Heel erg bedankt voor uw reactie!
Ook het bankrekeningnummer op de website blijkt bij de politie bekend te zijn :(
Maandag heb ik met hen een afspraak.
Als nette burger doe je dat, maar zonde van de tijd. Vele zijn je bij de politie al voorgegaan, anders waren de gegevens bij hun niet bekend. En verder gebeurd er niets, en je centjes krijg je er zeker nooit mee terug.
Heel jammer, neem je verlies en ga langs bij een stenen winkel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb maar één advies:
bestel altijd bij een erkende webshop met duidelijke ( retour) voorwaarden .
Dit soort vage webshops: blijf er ver vandaan!
Wat heb je daar te zoeken , behalve , mogelijk, een paar tientjes voordeel?
Ik zeg : niet/ nooit doen !

Helennn
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2022 10:54

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Helennn »

De website kwam als eerste te voorschijn bij het intoetsen van het type apparaat. Nooit verwacht dat je zo openbaar bedrogen kunt worden...Dat het dus bekend blijkt te zijn bij de politie en dat zo'n site erop blijft staan....
Het scheelde overigens 70 euro. Was inderdaad te mooi om waar te zijn ;)
Deze afgelopen week al meerdere slachtoffers van deze site. Hopelijk gaan ze er uiteindelijk toch iets mee doen...
Bedankt voor de tips!

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dus u wilt een maatschappij waar criminelen lekker hun gang mogen gaan. Ik sta toch voor een andere filosofie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
07 aug 2022 07:44
Dus u wilt een maatschappij waar criminelen lekker hun gang mogen gaan. Ik sta toch voor een andere filosofie.
Dat is niet wat er gezegd is door Fonsflons. Gezien de hoeveelheid sites en de snelheid waarmee het gaat zijn de mensen achter deze shops niet te vinden. Een gratis site word gemaakt en in zeer korte termijn, als het geld binnen is en de klachten komen, gaat het weet offline. Dus tegen de tijd dat politie genoeg meldingen heeft gehad is de vogel al weer gevlogen. Politie en justitie heeft niet de mankracht om achter al deze nepshops aan te gaan. Dus ja, dan blijft leergeld over.
En of het nu om nepshops gaat of fysieke winkels, de consument heeft de kracht en de macht om een winkel te laten slagen of breken. Huilend staat "men" op de tv te vertellen dat ze zo graag bij V&D, Kijkshop of waar dan ook kwamen, maar als iedereen daar kwam gingen ze niet failliet. En als je dan ziet hoe vaak er nu geklaagd word over dropshippers, malafide Chinese webshops en eerder over ticketdoorverkoopbureau's, dan kan je niets anders dan concluderen dat menig consument online als een olifant door een porseleinkast rent en niet oplet. Dan kan je op iedereen boos worden, het politieapparaat de schuld gaan geven dat er niet genoeg mankracht is, maar je zou ook gewoon jezelf een klap voor je hoofd kunnen geven en kunnen accepteren dat door je eigen onkunde dit gebeurd is.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Allemaal waar, betekent dit echter dat we criminelen dus vrij hun gang moeten laten gaan.
Er zijn best mogelijkheden om deze gasten op te sporen. Kwestie van prioriteiten. Ik heb daar een tijdje geleden al een opmerking over gemaakt nav een post van metusaleh. Dat heeft mij een ban van een maand opgeleverd. Dus ik kan hierin niet vrij communiceren.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Even in de webshopchecker..en ikodi scoort een mooie rode 2.
En hup bestellen maar dan……

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Het apparaat was 300 euro duurder dan in een fysieke winkel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jan Wijn schreef:
08 aug 2022 01:08
Het apparaat was 300 euro duurder dan in een fysieke winkel.
Neen, het apparaat kostte €300,- en was €70,- goedkoper dan gemiddeld.

Busk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2022 10:38

Re: Opgelicht door webshop Ikodi?

Ongelezen bericht door Busk »

Beste allemaal,
Ik heb precies hetzelfde met de koffiemachine bij Ikodi op 4 augustus besteld. Daarna radio stilte. Ik wacht af maar ik denk dat het een dure koffie koffie gaat worden.
Nu zie op geen aanbod meer van Ikodi.
Afwachten!

Plaats reactie