Brief ontvangen van VGZ, maar ik heb geen openstaande factuur

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mistycoco

Brief ontvangen van VGZ, maar ik heb geen openstaande factuur

Ongelezen bericht door Mistycoco »

Ik heb vandaag een brief ontvangen van EDR incasso inzake VGZ BLUE periode 2013 t/m 2015. Ik heb ook nooit een bericht gehad van VGZ zelf dat ik iets niet betaald heb. Hierover contact gehad met VGZ zelf en hieruit blijkt dat ik geen openstaande facturen heb. Wat kan ik nu het beste doen?

J. Deltoer

Re: Brief ontvangen van VGZ, maar ik heb geen openstaande factuur

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Edr incasso aanschrijven dat u de vordering niet herkent en dat mocht er al een vordering zijn deze al lang verjaard is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En bel hen eerst even om te checken of het geen phishing is.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Als je op https://www.klacht.nl/edr-incasso/ kijkt zie je dat EDR vooral klachten heeft over zeer oude vorderingen, lijkt dus dat ze deze opkopen. De kans is dus groot dat de opeisbaarheid verjaard is, dit betekend wel dat u een schuld heeft maar ze kunnen deze niet meer opeisen.

J. Deltoer

sylvesterb schreef:
05 aug 2022 16:09
, dit betekend wel dat u een schuld heeft maar ze kunnen deze niet meer opeisen.
Dat moeten ze dan eerst maar eens bewijzen. Iedereen kan wel tegen mij zeggen u hebt een schuld, maar wie eist bewijst
De bestanden van dit soort oude vorderingen krioelt vaak van de fouten. Een betaling bij de verkeerde afgeboekt, een onjuiste factuur ingeboekt, een creditering niet verwerkt enz

En al zouden ze met (enig) bewijs kunnen komen, van ons consumenten wordt niet verwacht dat we een sluitende administratie bijhouden en voor langere tijd archiveren dus na zo lange tijd met tegenbewijs of repliek komen is moeilijk of onmogelijk. Vandaar dat dit soort eisen bij voorbaat verjaard zijn

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met https://www.juridischloket.nl/contact/ voor advies.

Als de rekening niet bekend voor komt, kunt u dit het beste aan de incassobureau laten weten (www.edrcreditservices.nl/contact/)

Ik vind het heel raar dat u voor een inzage verzoek een foto moet opsturen van uw legitimatiebewijs.

J. Deltoer

Seinhuis schreef:
05 aug 2022 16:38

Ik vind het heel raar dat u voor een inzage verzoek een foto moet opsturen van uw legitimatiebewijs.
Nooit doen. Zie ook opmerking van moneyman Je weet maar nooit

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
05 aug 2022 16:38
TS hoeft helemaal geen inzageverzoek te doen en dus uiteraard zéker geen ID op te sturen.

Maar áls je een inzageverzoek wilt doen, is het heel logisch dat je je ID mee moet sturen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is niet zo logisch. Een kopie van een identiteisbewijs bewijst niet dat de afzender dezelfde persoon is als op het identiteitsbewijs, maar dat de afzender toegang heeft tot het identiteitsbewijs.

EDR incasso en VGZ beschikken reeds over gegevens waarmee zij de identiteit van TS kunnen vaststellen. Gewoon een paar vragen stellen.

DPG heeft voor het onnodig opvragen van een kopie van het identiteitsbewijs een boete gekregen van € 525.000,-. DPG identificeert nu personen door ze een mail met een link te sturen.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... eitsbewijs

Plaats reactie