Onduidelijkheden rondom geannuleerde vlucht, Transavia onbereikbaar
Geplaatst: 05 aug 2022 10:04
Wij hebben via Transavia een retourvlucht geboekt naar Malaga vanaf the HagueAirport voor € 438,00 totaal. Gisteren ontvingen wij een bericht dat de heenvlucht is geannuleerd. In deze mail staat:
In sommige gevallen hebben we geen alternatieve vluchten beschikbaar om u op korte termijn naar uw bestemming te brengen. Als u een andere mogelijkheid ziet om dichter bij uw oorspronkelijke vertrekdatum te vertrekken, kunt u in plaats daarvan die vlucht of reis boeken. U kunt de meerkosten - indien redelijk en naar evenredigheid - declareren. In deze situatie kunt u een restitutie aanvragen voor uw geannuleerde vlucht(en) door hieronder op de knop 'Terugbetaling' te klikken.
Boven deze "knop" staat volgende:
U kunt een terugbetaling aanvragen door op de onderstaande link te klikken. Hierdoor wordt uw volledige boeking geannuleerd.
Wij maken hieruit op dat bij declaratie vanwege meerkosten zowel de heen als terugvlucht worden geannuleerd.
Meest redelijke alternatief is een retourvlucht vanaf vliegveld Eindhoven. Met dezelfde data en dezelfde bagagerechten als onze eerder geboekte vluchten komt dit op een bedrag van € 920,00.
Wij durven er echter niet van uit te gaan dat we het volledige verschil vergoed krijgen.
Nog afgezien van de extra kosten die we moeten maken om met de auto naar Eindhoven te gaan en deze daar twee weken te parkeren. Wij wonen in de buurt van the Hague Airport en hebben nauwelijks kosten om van daar te vertrekken.
We hebben een verblijf bij Airbnb geboekt in Malaga en kunnen deze alleen annuleren met "boete" van € 600,00. We moeten dan wel voor volgende week reageren anders zijn we het volledig bedrag kwijt.
Transavia is telefonisch onbereikbaar. Ik heb een whatsappbericht gestuurd maar dit wordt niet gelezen. Er is haast bij vanwege Airbnb en ook Transavia wil we actie ondernemen binnen twee weken. Anders wordt de volledige boeking geannuleerd en gerestitueerd.
Wat is wijsheid??
In sommige gevallen hebben we geen alternatieve vluchten beschikbaar om u op korte termijn naar uw bestemming te brengen. Als u een andere mogelijkheid ziet om dichter bij uw oorspronkelijke vertrekdatum te vertrekken, kunt u in plaats daarvan die vlucht of reis boeken. U kunt de meerkosten - indien redelijk en naar evenredigheid - declareren. In deze situatie kunt u een restitutie aanvragen voor uw geannuleerde vlucht(en) door hieronder op de knop 'Terugbetaling' te klikken.
Boven deze "knop" staat volgende:
U kunt een terugbetaling aanvragen door op de onderstaande link te klikken. Hierdoor wordt uw volledige boeking geannuleerd.
Wij maken hieruit op dat bij declaratie vanwege meerkosten zowel de heen als terugvlucht worden geannuleerd.
Meest redelijke alternatief is een retourvlucht vanaf vliegveld Eindhoven. Met dezelfde data en dezelfde bagagerechten als onze eerder geboekte vluchten komt dit op een bedrag van € 920,00.
Wij durven er echter niet van uit te gaan dat we het volledige verschil vergoed krijgen.
Nog afgezien van de extra kosten die we moeten maken om met de auto naar Eindhoven te gaan en deze daar twee weken te parkeren. Wij wonen in de buurt van the Hague Airport en hebben nauwelijks kosten om van daar te vertrekken.
We hebben een verblijf bij Airbnb geboekt in Malaga en kunnen deze alleen annuleren met "boete" van € 600,00. We moeten dan wel voor volgende week reageren anders zijn we het volledig bedrag kwijt.
Transavia is telefonisch onbereikbaar. Ik heb een whatsappbericht gestuurd maar dit wordt niet gelezen. Er is haast bij vanwege Airbnb en ook Transavia wil we actie ondernemen binnen twee weken. Anders wordt de volledige boeking geannuleerd en gerestitueerd.
Wat is wijsheid??