Moeilijke schoondochter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Moeilijke schoondochter

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
07 aug 2022 19:46
Hier een paar links met leesvoer. Gewoon gevonden zonder 'syndroom-van' zoekterm. Het blijkt volkomen normaal te zijn dat een moeder haar pasgeboren spruit niet aan iedereen af wil geven.

https://wij.nl/blogs/baby/nee-je-mag-mi ... is-waarom/
https://mama.libelle.be/baby/mama-baby-niet-vasthouden/
https://www.oudersvannu.nl/forums/onder ... asthouden/
Leuk leesvoer. Als de zwangerschapshormonen tot rust zijn gekomen, nemen de feromonen het over. Baby beslist (en dat is prima zo).

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moeilijke schoondochter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
09 aug 2022 10:37
Nijogeth schreef:
09 aug 2022 01:39

Vandaar dat je ook niet met een of ander dom blij stemmetje tegen kinderen moet praten. De eerste taalvorming gaat daardoor vaak al slechter.
Haha, vind ik echt grote onzin. Taalvorming gebeurt echt nog niet in de eerste babytijd. Dat komt later pas met het terug brabbelen. Dan gaan ze proberen om woordjes na te zeggen, daarom praten mensen automatisch in korte zinnetjes tegen baby’s.
Ik weet wel dat baby’s en kleine kinderen enorm kunnen schrikken van zware, harde mannenstemmen en dan ineens in huilen kunnen uitbarsten.
Je kant het onzin vinden, maar de wetenschap heeft hierover volgens mij meer consensus dan over de coronavaccins. En als men die in twijfel trok, dan werd er naar gewezen dat vrijwel iedere wetenschapper het er mee eens was, op wat dwarsliggers na.

Wat overigens wel positief kan zijn is als je duidelijker articuleert en klemtonen verduidelijkt. Dat is bij sommige mensen wel onderdeel van de baby praat.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Moeilijke schoondochter

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Herkenbaar dat hoort er een beetje bij geloof ik dat nieuwe moeders hun kind niet snel afgeven. Vervelend dat u dit moet meemaken. Het probleem is dat het niet altijd makkelijk is dit soort zaken op te lossen door het te bespreken. Het kan tot ruzie leiden met alle gevolgen van dien. ook spelen er wel eens meer zaken die niet uitgesproken worden. Het is aan u hier de wijzere te zijn.

Als grootouder heb je geen rechten wat betreft je kleinkinderen, al zijn er in de kamer wel wetsvoorstellen geweest maar die hebben het niet gehaald.

Ik raad u echt aan dit voorzichtig aan te pakken en wellicht waait het over. Ik heb dit van dichtbij ook meegemaakt en diegene zag dr kleinkinderen daarna niet meer dus count your blessings maybe en misschien komt er een keer moment dat u het kan vragen zonder dat er wrijving ontstaat.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Moeilijke schoondochter

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Een Australische moeder heeft verteld over de verschrikkelijke drie weken durende infectie die haar peuterdochter opliep nadat ze door een andere volwassene op de mond was gekust. Leah Green vertelde op Tiny Hearts Education hoe haar 21 maanden oude dochter Sadie een ‘afschuwelijke’ herpes simplex mondinfectie opliep die pijnlijke koortslip veroorzaakt.

Luister en leer van mijn ervaring uit de eerste hand waarom je baby’s/kinderen niet moet kussen, vooral als ze niet van jou zijn,’ schreef Leah.

Met afschuwelijke foto's er bij...

Plaats reactie