Overlast uitzendbureau in flat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
09 aug 2022 20:51
Maar wat wil je aanpakken? Onderverhuur mag gewoon. Een VvE mag dat niet verbieden.
Echt wel. En dat is heel vaak ook het geval.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Los van het voorstaande: in steeds meer gemeenten gaat een zelfbewoningsplicht gelden om op die manier huisjesmelkers de pas af te snijden.
Al nagevraagd hoe dat in jouw gemeente geregeld is ?

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Nevyn »

Een VVE kan zelfs iemand, toegang ontzeggen tot zijn appartement.
Maar ik heb het idee dat er bij TS geen goed georganiseerde VVE is en dat er teveel wordt overgelaten aan een ingehuurde beheerder.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Robberto69 schreef:
08 aug 2022 21:05
Beste,

Ik heb een appartament in een flat waar steeds meer woningen overgenomen worden door uitzendburos wiens huurders/werknemers overlast veroorzaken zoals:

Inbraken:
Vooral de woningen in de buurt van noodtrap zijn het doelwit.
Een van de arbeidsmigranten is bij vier woningen op de camera gezet.

Geluids overlast:
Luide feestjes met veel drank en drugs die veel agressie met zich meebrengt, scheurende autos van half 2 tot 3 uur s'nachts.

Alcahol en drugs misbruik:
Vaak op de gallerij bij warm weer, waarbji de gallerij bezaaid is met lege bierblikjes en asbak inhoud.

Kappote verwarming,
Delen van de parket vloer weg,
Buitenkant word nooit schoongemaakt, de binnenkant zelden.

De vastgoedmanager doet alsof zijn neus bloed, hij heeft 40% van alle stemmen in zijn zak (via de huurders) en het boeit hem niet wie de rekening betaald.

Er zijn 4 verhuurders actief.
Een is een nette partij, de andere 3 stoppen er vooral de overlast gevende arbeidsmigranten erin.

Wat we tot nu toe geprobeerd hebben:
Politie, deze groep doet zelden iets hier aan, zelfs de inbreker die we 9 inbraakpogingen hebben zien doen op onze 4 video deurbellen hebben ze niks mee gedaan, zelfs zijn identiteit vast stellen of een raport er over schrijven lukte ze niet. De politie liet doorschemeren dat deze arbeids migranten officieel maar 2 jaar in nederland zijn maar eigenlijk door de uitzenburos jarenlang heen en weer worden verhuist zodra er geklaagd word zodat zij er geen vat op hebben. Hij verwees me door naar de gemeente.

Gemeente afdeling woonoverlast:
Deze partij gaf aan dat ze bekend waren met het probleem maar dat ze er weinig aan konden doen, behalve bemiddelen.
Alleen met een hoop bewijsmateriaal konden ze nog wel eens voor ons betekenen.

De uitzendburos& verhuurders:
1 was niet te bereiken, geen van de contact informatie klopte.
Hij stopt er vooral junks in.

Het tweede uitzendburo speelde een spelletje door nooit te reageren, bij bezoek claimden ze dat ik de enige was met klachten, nadat we met een grote groep op visite gingen maakten ze alleen een lijst op met klachten en loze beloftes, ze hebben beloofd geluids isolatie te plaatsen maar in het gespreks verslag niet vermeld, wanneer ze er op ge-attendeerd werden negeerden ze ons weer.
Van dit uizendburo kwamen de meeste klachten, vooral de inbraken en het geluids overlast.

De derde stopt zijn 4 panden vol met 9 tot 12 mannen per pand die elkaar in een 3 ploegendiens afwisselen in de haven. Deze lui blijven meestal uit de kijker, tenzij ze wat ophebben.
We hebben de eigenaar gesproken en deze beloofde het beter te doen.
Is natuurlijk nooit gebeurd.
We hebben gemeld dat er te veel mensen wonen maar ze doen nooit open voor inspectie (erg vervelend om daar pakketjes op te halen, mede omdat ze het hele jaar zelden iets meer aanhebben dan een onderbroek.

De (tijdelijke) bewoners zelf:
De arbeidsmigranten blijven officieel maar een een jaar of 2 in nederland. Als mensen klagen betekend dit weer verhuizen, ze worden dus boos en er valt dan niet meer met ze te praten. Ze hebben geen band met de omgeving. Als de lift kapot gaat kost het hun geen moeite of geld, het word toch wel gemaakt.
Zodra ze er uit moeten word de huisraad verspreid over de galerij, kelder, trappenhuizen en hal. Het boeit ze niet, ze moeten het huis leeg opleveren.
Soms zitten ze er 2 jaar maar de meesten niet langer dan 3 tot 5 maanden.
Door het vele drank en drugs misbruik word de communicatie steeds moeilijker.

We hebben inmiddels een camera systeem in de hal en nood trappenhuis, in de praktijk blijkt het niet te helpen, de beelden worden lokaal opgeslagen en zijn door de vastgoedmanager op te vragen binnen 2 weken van het incident ander is het al gewist, in de praktijk zijn de politie en de vastgoed manager zo traag in de communicatie naar elkaar dat alles al gewist is voordat de politie er iets mee kon doen.

Ondertussen heb ik bij 7 buren nieuwe sloten, video deurbellen, bewegings sensoren en alarmen geplaatst.

Pak m beet 8 woningen geven problemen en we willen voorkomen dat er meer komen.
Is zo iets mogelijk?

Is er iets, op juridisch vlak wat ik zou kunnen doen?

Even een kleine tip. Werken die mensen van dat uitzendbureau vanuit huis? Zo ja kan de proberen de werkgever ook aan te spreken op het gedrag van hun werknemers. Al zal het niet direct tot oplossing kunnen leiden maar zo sla je wel meer vliegen in 1 klap. Dat ze niet reageren is niet grootste probleem, met een jurist/advocaat beginnen tegen dit bureau en ze de wacht aanzeggen zou ik een optie vinden. Zodra het bij dat bureau financieel pijn gaat doen gaat het wel eens wat sneller. Van een kale kip kan je niet plukken (die relschoppers).

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leefba ... enoverlast staat wat u kunt doen.

In het praktijk is dit een lastige probleem om aan te pakken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

1. kijk of er inets in de splitsingsakte staat over het verhuren van een appartement, in sommige akte's staat dat dit gewoon verboden is.
2. kijk of de verhuurder de huurders huishoudelijk reglement heeft laten ondertekenen, is dit niet het geval eis van de verhuurders dat ze dit alsnog doen, in de meeste modelreglementen staat dat dit verplicht is.
3. roep een alv bij elkaar en is in deze vergadering dat dit aangepakt word, als de meerderheid in deze alv hier niet voor stemt kunt u dit ook alleen of met een klein groepje medestanders doen via de rechterlijke macht, lees wel de splitsingsakte, modelreglement en huishoudelijk reglement goed door, wat mag, wat mag niet!

4. leg de rekening steevast bij de verhuurders neer, zij zijn verantwoordelijk voor de huurders en hun gedragingen, verhuurder mag dit vervolgens met de huurder oplossen, u moet dan uiteraard wel weten welke huurder wat doet.
5. doordring de overige eigenaren van het feit dat u gezamenlijk opdraait voor de kosten die deze huurders veroorzaken en dan kan echt in de papieren lopen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
09 aug 2022 21:51
Nijogeth schreef:
09 aug 2022 20:51
Maar wat wil je aanpakken? Onderverhuur mag gewoon. Een VvE mag dat niet verbieden.
Echt wel. En dat is heel vaak ook het geval.
Ik zal voor de gein eens kijken in mijn appartementencomplex wat men daar van vindt. Maar ik geloof dat de beheerder (we hebben vrij close contact, omdat ik in het bestuur zit) al eens tegen me had dat zulke dingen niet meer zijn toegestaan.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Eventjes gebeld. Dit moet in de splitsinsakte aangepast worden en die mag alleen aangepast worden bij een unaniem besluit bij de vergadering of als minimaal 80% van alle eigenaren voor stemt en het bestuur mee wil werken. In dat laatste geval moet je dus al een opkomst van 80% op de vergadering hebben.

Kort gezegd lijkt het me haast onmogelijk dit erdoor te krijgen. Aangezien er al een paar appartementen verhuurd worden.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 13:24
Moneyman schreef:
09 aug 2022 21:51
Nijogeth schreef:
09 aug 2022 20:51
Maar wat wil je aanpakken? Onderverhuur mag gewoon. Een VvE mag dat niet verbieden.
Echt wel. En dat is heel vaak ook het geval.
Ik zal voor de gein eens kijken in mijn appartementencomplex wat men daar van vindt. Maar ik geloof dat de beheerder (we hebben vrij close contact, omdat ik in het bestuur zit) al eens tegen me had dat zulke dingen niet meer zijn toegestaan.
Het kan heel goed zijn dat het bij jullie niet verboden is. Maar in heel veel andere VvE's is dat wel het geval. Best logisch ook: dit topic bewijst waarom. Het moet alleen wel goed geregeld zijn. Hoe het wel (en niet) kan, zie je bijvoorbeeld hier.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zoals ik al zei en in die link staat. Het kan niet via een VvE reglement, maar moet via de splitsingsakte. En dat maakt het vrijwel onmogelijk.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 15:34
Het kan niet via een VvE reglement, maar moet via de splitsingsakte. En dat maakt het vrijwel onmogelijk.
Eh... waarom? De praktijk bewijst het tegendeel.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou die link van je nog eens lezen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
11 aug 2022 17:13
Ik zou die link van je nog eens lezen.
Da's geen antwoord. Waarom is het volgens jouw "vrijwel onmogelijk" om onderhuur in de splitsingsakte te verbieden? Dat is juist dé basis waarop ik deze procedures voer, als er weer eens een ontruiming plaats moet vinden.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als verhuren in de splitsingsakte niet verboden is, dan gaan eigenaren van flats, die al verhuren, natuurlijk niet meewerken aan een wijziging van de splitsingsakte, zodat daar een verbod in komt te staan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, da’s nogal logisch. En dat schrijft ook niemand.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
11 aug 2022 17:54
Nee, da’s nogal logisch. En dat schrijft ook niemand.
Maar ik denk dat @nijogeth dat bedoelt.

Robberto69
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2022 16:26

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Robberto69 »

Verkoop is inderdaad moeilijk met deze omstandig heden. We hebben voor een buur ooit eens de gallerij opgeruimd, inclusief de overlast gevers opgewacht en duidelijk gemaakt dat er vandaag geen drugs, drank en feestjes gehouden werden zodat de buurnman kijkers kon ontvangen.

Het word er inderdaad niet beter op
De laatste 6 maanden staat er nu ook een bewoner met 2 andere "heren" metaal te slijpen en hameren, 1 a 2 keer per week zijn ze 3 tot 5 uur bezig overdag, voor hun garage box onder het flat. Alsof we al niet genoeg parkeer ellende hebben.
Ze claimen dat het om een hobby gaat, het lijkt mij om handel in oud ijzer te gaan. Ik heb de gemeente en wijkagent ingeschakeld, nog geen resultaat.

Verkopen is niet echt het probleem, uitzend buros genoeg zou je zo zeggen. De juiste prijs voor die kleine woningen en daarvoor een andere woning voor krijgen is moeilijker.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kunnen uitzendbureaus in uw gemeente zo gemakkelijk kamers verhuren aan arbeidsmigranten? Veel gemeenten stellen daar diverse voorwaarden aan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
11 aug 2022 18:00
Moneyman schreef:
11 aug 2022 17:54
Nee, da’s nogal logisch. En dat schrijft ook niemand.
Maar ik denk dat @nijogeth dat bedoelt.
Dat lijkt me niet - de betwiste stelling is immers “onderhuur kan niet verboden worden door de VVE”. En dat kan wel degelijk.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast uitzendbureau in flat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zal niet verder voor @nijogeth spreken. Hij moet het zelf maar even toelichten,

Plaats reactie